Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag startade den här tråden i OT2, sedan hade ngn klagat att den borde ligga i OT1 och då flyttades den dit. Nu är den tillbaka i OT2.
Är moderatorerna fulla nu för tiden? :mad:
Nej, men de allra flesta av dem har stora problem med logiken.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, men de allra flesta av dem har stora problem med logiken.

Jag tycker faktiskt de gör ett ypperligt jobb, nuvarande uppsättning i OT. Annat var det förr, då bannades det godtyckligt hit och dit och man visste aldrig varför. Din GR-gliring slank ju igenom t.ex. ;)

Men, någon som har problem med logiken kan vi se på Agenda Svt2 kl 21.15 (helt gratis eftersom vi skiter i tv-avgiften!):

Mona vs Fredrik i startskottet för valåret.

Jag tror det blir Mona-mos, men hon kommer avbryta så ofta att man kommer hata henne ändå. :mad:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag tycker faktiskt de gör ett ypperligt jobb, nuvarande uppsättning i OT. Annat var det förr, då bannades det godtyckligt hit och dit och man visste aldrig varför. Din GR-gliring slank ju igenom t.ex. ;)

Men, någon som har problem med logiken kan vi se på Agenda Svt2 kl 21.15 (helt gratis eftersom vi skiter i tv-avgiften!):

Jag tror det blir Mona-mos, men hon kommer avbryta så ofta att man kommer hata henne ändå. :mad:

Nu har jag röstat i pollen. :)
Tack för påminnelsen Markus, Mona vs Fredrik vill jag inte missa ikväll! Får springa över till polarn och ta med en bira som tack. Han har TV :rolleyes:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

"För att klara välfärden!"

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det som skrämmer mig mest är att de flesta jag talat med idag höll med Mona till fullo och tyckte att Fredrik bara verkade nervös... Detta är människor som i allra högsta grad skulle drabbas väldigt negativt av de rödgrönas jobbpolitik.

"Ameh, de har ju blivit fler arbetslösa sen moderaterna kom till makten"
Jepp det var moderaterna som sänkte hela världens ekonomi. Yes, jajjemän, jovisst.

Jag börjar förlora hoppet.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jepp det var moderaterna som sänkte hela världens ekonomi. Yes, jajjemän, jovisst.

Dito, många människor är per definition inte helt med i matchen. Kanske därför besluten från politiker oavsett tillhörighet är lite tvivelaktiga...
De speglar trots allt samhället sägs det. Förutom att de ibland behöver betala liten skatt. Eller göra andra avdrag...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Intresserad av den förvånansvärt stora grupp i pollen som kan tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna. Varför?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det som skrämmer mig mest är att de flesta jag talat med idag höll med Mona till fullo och tyckte att Fredrik bara verkade nervös... Detta är människor som i allra högsta grad skulle drabbas väldigt negativt av de rödgrönas jobbpolitik.

Glöm inte att 'jete många har tagitt sjelv mord å de ä rijeringens fel'.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Läste någonstans gällande partiledardebatten i (S)(V)T under söndagen att många "inte förstod Reinfeldts akademiska språk". En mängd individer tyckte således att Måna talade med ett mer föreståeligt (läs: dagisspråk) språkbruk, varvid hon "vann" debatten.

Det är tamigfan helt efterblivet. Rent ut sagt.

Förövrigt, den som tvekar gällande Alliansens handlingskraft och genomförda aktiviteter under mandatperioden, so far. Se här;

En liten påminnelse om vad Alliansregeringen har genomfört... (I motsats till Göran Persson & Mona Sahlin som aldrig åstadkom något när de satt i regeringen.)

• Har infört en tandvårdsreform (Göran Persson brukade väl lova detta inför varje val?)
  • Infört jobbskatteavdraget som ger ~1700 kr mer i månaden för en normalinkomstagare.
  • Infört tydliga riktlinjer och rehabilitering i sjukförsäkringen.
  • I juli 2010 genomförs en straffrättsreform med strängare påföljder för brott.
  • Reformerat utbildningsväsendet.
  • Gjort det möjligt för privata aktörerer att finnas på apoteksmarknaden.
  • Tagit bort fastighetsskatten och möjliggjort att normalinkomsttagare kan köpa hus i storstadsförorter.
  • Tagit bort skatten på besparingar.
  • Har för år 2010 höjt bostadstillägget med 600 kr/månad.
  • Tagit bort kårobligatoriet.
Listan kan göras längre.

Vad har Rosen från Öst och såssejenget lagt fram, och genomfört under sina mandatperioder? Mer än att göra Sverige till ett U-land och tillika världens sjukaste land? Egentligen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Måna talade med ett mer föreståeligt (läs: dagisspråk) språkbruk, varvid hon "vann" debatten.

Det paradoxala med det är att de som "förstår" är de lättlurade. :lol

Kanonkulig humor faktiskt. :rofl

Ang borgarnas track record, om de inte börjar marknadsföra sig snart så förtjänar de att åka ut. De är bra klantiga de där moderaterna som först sitter i opposition i några generationer, sedan kommer på ett sätt att lura till sig makten och till sist inte begriper bättre än att de måste upprätthålla populariteten. Klantarslen. :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En del är faktiskt så korkade att de tror på enlösningsparti. Rätt otroligt år 2010, men så är det.

Tror och tror, korkade och korkade.
I Danmark fungerade det utmärkt, sossarna där vill förbjuda slöja.
Samma sak i Frankrike, slöjförbud coming up!

:tummenupp

Lär knappast komma från centern eller miljöpartiet utan att de känner trycket, alla missnöjespartier vare sig de är FI, PP eller SD fyller en viktig funktion - de knäpper arroganta politiker på näsan. Tro mig de kommer ta FRA och IPRED på allvar nästa gång det vankas missnöje.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år