Om tre veckor är det Påsk

TouchMan65

Guest
Morrn alla!

Trevlig liten väderleksrapport. Då var det dags för den roliga Skånerundan idag. Förvisso dimma och temperaturen visar runt +1 just nu utanför lyan, men den kommer säkert att lätta med högre temperaturer.

Glad påsk och trevlig MEN försiktig körning. :)

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Maverick_ou812 skrev:
Solen skiner snart igenom!
It´s gonna be a bright, bright, sunny day!

Vi åker o sätter igång kaffekokaren och kokar ägg nu.

Ses!

Fan vad ni är uppe tidigt! :yoparty

Ses om ett tag :banana

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ja jävlar vad fint väder det är här i Höör, det blir nog bud på att köra i jeans! Vi ses i Ekeby grabbar!!! :yoparty

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vilken underbar solorunda på 15 mil jag gjorde idag. Underbart väder! VÅREN ÄR HÄR!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
För er som missade det så hade vi, första timmen undantaget KANONVÄDER! Hur jävla bra som helst! :tummenupp

Goa vägar var det också, även om det blev lite förvirrat på hemvägen (jo jag vet, mitt fel :huvet ). Fast söderåsen hem var inte heller fel....

Edit: Hur fan farbror GSXR1100000 skulle kunna frysa ballarna av sig en dag som denna övergår mitt förstånd :)

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
oja.. helt underbart väder.. vi har haft kul...tack för Mavva han var en hyfsad guid :tummenupp ..ses snart ute grabbar !!

TouchMan65

Guest
Tack alla från mig också för en utomordentlig runda och dag i det underbart fina vädret. Pizzan satt gott också. :tummenupp

Ni andra som inte följde med - Mycket ni missade. :arsele

;)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack pågar o tös för trevligt sällskap och tack för berömmet om guidningen. :tummenupp
Visst, det blev inte 100% rätt i alla korsningar men nästan... Det var ju det här med att vara en rutinerad förare... :rolleyes:
Kommer att rita in vissa, för mig, nya kanontrevliga vägavsnitt till nästa års Påskharerunda. För detta gör vi väl om?

Tyckte det var speciellt roligt att få uppleva Klippan två gånger. En gång som medvetet mål nästa gång en ren suprajs! Pjohan, visserligen är du norrifrån men du? Ni hade brått söderut... :va

Till sist... hua vad det var kallt och dimmigt längst kusten idag... Väder och informations stationen på touringmoppen meddelade + 15 grader, 40.7 mil, att börskursen i Tokyo var hausse samt att oddset på Bulgarien - Sverige stigit till 3,14 med Zlatan som förste målgörare i 34:e minuten. :hihi

Bilder från rundan kommer naturligtvis efter redigering. Just nu värmer vi oss med lite rött.

Fortsatt trevlig påsk, det kommer fler sköna hojdagar hoppas jag!

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Då var det redigerat i bildarkivet.

1 Samling på Atlet Center, Pjohan och Staffan kommer från Lund
2 Hjälmar på bordet?!? Heeeelt okej i Malmö annat var det i Blentarp.
3 Sillafrukost med Tsunami, Pjohan, Staffan, TouchMan65 och Cat
4 Dags för avfärd, solen har tittat fram och humöret är på topp! Tymo ska hämtas
5 Samling i thundaraces garage vid Ekeby dit vi var bjudna på fika. Dock var stället helt tomt. Boffen och Nexor sluter upp.
6 Första fikstoppet, Mölle by the sea. Vilket kanonväder! Cat, Tsunami, TouchMan65, Staffan, Pjohan, Tymo och Nexor

Bifogat

• 1pjohan och staffan kommer1.JPG
    1pjohan och staffan kommer1.JPG
    93.5 KB · Visningar: 50
  • 2hjälmar1.JPG
    2hjälmar1.JPG
    108.1 KB · Visningar: 37
  • 3sill o ägg1.JPG
    3sill o ägg1.JPG
    110 KB · Visningar: 64
  • 4avfärd1.JPG
    4avfärd1.JPG
    109.6 KB · Visningar: 46
  • 5ekeby samling1.JPG
    5ekeby samling1.JPG
    122.9 KB · Visningar: 59
  • 6mölle1.JPG
    6mölle1.JPG
    132.9 KB · Visningar: 72

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
7. Endast för GSXR1100R - vilket skitväder det var ute vid kusten... Kullen i solsken.
8. Stopp i Torekovs hamn. Innan dess posörkörning i med Maverick_ou812 i rondellen. Vägarna uppe på Bjäre var kanon, bra sikt, kringelikrokigt så det räcker och nästan ingen grus.

9. Pitstop i Torekov. Och nej Boffen har inte fått soppatorsk på motarden.
10 "Har ni nåt lättspytt här? Javisst, pizza blir bra." Vi intog Carribean Bar i Båstad.
11 "Jovisst, det blir en Manne uppföljare, ska bara hyra in den där Herkan igen" Tsunami berättar
12 "Jag är hungrig, var blir den av?"

Sen bar det hemåt över Hallandsåsen, vi hittade till Rörsjöholm, spännande körning med all rullgrus på vägen. Vi (jag) hade en hög ambitionsnivå när jag la upp rundan och det är bara till att konstatera att jag var tisdoptimist. Funderar på att dra rundan motsols och då hinna andra halvan en annan dag.

Tack för sällskapet allihopa, hoppas ni inte är alltför ömma/trötta idag. Och till er som skulle ut o festa. Hur gick det? Any luck? :hihi

Bifogat

• 9tankning1.JPG
    9tankning1.JPG
    119.4 KB · Visningar: 61
  • 8torekovsamling1.JPG
    8torekovsamling1.JPG
    131.6 KB · Visningar: 65
  • 7kullen1.JPG
    7kullen1.JPG
    95.2 KB · Visningar: 43
  • 11pizzabeställning1.JPG
    11pizzabeställning1.JPG