Nej nej, polisen skulle ju ha föregått med gott exempel och fortsatt att köra på fel sida vägen tills de säkert kunde byta sida igen utan att korsa den heldragna linjen.Jag trodde det vara fastslaget att polisen får göra som de vill i det här landet? Sen får man faktiskt tillfälligt köra över dubbel heldraget om man påbörjat en omkörning innan det blev heldraget, som i det här klippet. Det gäller alla, inte bara polisen.
Gud, snart startar väl nån en olje eller däcktryckstråd av ren uttråking tänker jag.
Alltid kul att starta trådar som skapar diskussioner Och för dom som inte förstår bättre var jag knappast allvarlig när jag startade tråden...
Lite som aftonbladet
De var väl sena till fiket eller nåt.
Polisen gör som de vill och svarar inte för nån, lev med det eller försök att med demokratiska medel ändra på det.
Som det redan har påpekats så behöver polisen inte använda sirener/blåljus vid utryckning, i detta fall kör de dessutom BMW och kör man MC eller BMW så gäller inte vanliga regler
Inte mig du frågar, men polisen borde föregå med gott exempel i trafiken kan man tycka, något de sällan gör utan oftast när man ser dem utmärker de sig genom att framföra sina fordon vårdslöst och hänsynslöst.
Att köra 150km/h genom samhällen utan att sakta ner för varken korsningar elelr övergångsställen (med folk på) tillhör snarare normalt beteende.
Och i 9 fall av 10 är de inte på nån bråskane utryckning utan bara "leker", följ efter och se vart de skulle om du inte tror mig trolig destination är en glasskiosk för att sedan åka i samma hastighet samma väg tillbaka när glassen är slut.
Om någon hotas eller riskerar bli skadad av pågående brott får de för min del gärna försöka ta sig dit så fort de bara kan, men att riskera 3'e part för "det är roligt" och man vill äta glass känns ju lite fel. Skulle det hända en olycka efterfabricerar man bara nåt passande, är ju så polisen arbetar
Köra regelmässigt i 150 genom samhällen på skoj för att 9 gånger av 10 handla glass? Jo, så är det nog.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|