Video Omkörningsförbud vid heldraget samt hastighetsbegränsning 90km/h gäller inte polisen!

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Men vi skall acceptera det enbart på grund av uniformen?

Nja, ska sanningen fram, så hade jag väl små vanliga felbedömningar, lättare trafikmissar osv, främst i åtanke. Mera förståelse än acceptans, kanske var det jag for efter. :)

Allvarligare saker, som kräver "tanke" att genomföra, är en annan femma.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nja, ska sanningen fram, så hade jag väl små vanliga felbedömningar, lättare trafikmissar osv, främst i åtanke. Mera förståelse än acceptans, kanske var det jag for efter. :)

Allvarligare saker, som kräver "tanke" att genomföra, är en annan femma.

Problemet som många har är att dom själva skulle bli dömda för de småfel som personerna i uniform lättvindigt viftar undan.

Det är mänskligt att göra fel, men det i sig är inte en ursäkt för ordningsmakten att frångå ansvar.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Problemet som många har är att dom själva skulle bli dömda för de småfel som personerna i uniform lättvindigt viftar undan.

Det är mänskligt att göra fel, men det i sig är inte en ursäkt för ordningsmakten att frångå ansvar.

Där har du en poäng, helt klart. Men förhoppningsvis så är det dom poliser som själv gör misstag, som har lättare att blunda för privatpersoners liknande misstag. Såklart finns det ju poliser som inte blundar för något, och det är säkert dom som gör ALLT enligt reglementet.

Och så är det väl lite av polisens egenintresse att sköta sig, då de alltid har ögon riktade mot sig, och är som tidigare nämnt en väldigt utsatt yrkeskår för klagomål.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA