Omkullsparkad polishoj...

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Fürstenhoff skrev:
2397095 Är du DUM på riktigt eller gör du bara ditt bästa att försöka uppträda som det!! :va

Bara för att jag uttrycker min ÅSIKT så måste jag "försöka göra avbön", "för gammal för gangsta". :va

Skärp till dig då ditt inlägg ovan endast påvisar omognad och inget annat!!

/Fürstenhoff.



Det är flera som bett om din åsikt så svara då på följande:

Tycker du det är värre för oss sporthojåkare att en snuthoj åker i diket, än att håna snuten på film i ( tusentals? hundratals? ) kopior samt köra fullgas i en kvart på trafikerad väg?


Omognad? Jisses du är inte på riktigt ändå va?
 

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Ort
mariestad
Hoj
Gixxer 600
Hmm..vilken kille att han vågade..Smakar det så kostar det..Det smakade för oss och kostade för polisen..trevligt att inte alltid göra som förr...:rolleyes:
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
1. Jävligt onödigt o reta upp polisen "i onödan".
2. Fan va jag hade skrattat om jag såg det
3. Jag hade nog dött av skratt om förövaren dessutom bröt benet av bravaden o klota 50m längre bort...

:tomten
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
kraschandburn skrev:
2397122 Om vi sparkar omkull ett par hundra Polis mc så får vi säkert betala en krona extra i skatt. Vore ju hemskt.


Du blir glad om någon sparkar omkull din hoj? :va ,som man behandlar andra ska man bli behandlad själv. Jag skulle ivarjefall göra något väldigt dumt mot en person som skulle sparka omkull min hoj.
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Fürstenhoff skrev:
2397116 Kredit!!?? :va

I morgon finns en ny tråd här på SH ang Kurre,Stina eller varför inte du somfått din pärla omkull sparkad varvid alla svär, spottar & fräser omhur den/dom som gjort detta miiiiiiinst måste hängas för detta!!

Näe, inget ballt med denna handling!!

Sorry kraschandburn!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Jag ogillar personagrepp och allt runt omkring det. Så jag skall försöka formulera mig så att det inte uppfattas som något.

Men att man utför en impulshandling som genererar lite plastskador. Det anser du vara mycket värre än att medvetet planera och utföra aktiviteter som riskerar livet på andra människor?

Jag tror det är fler med mig som har svårt för den logiken. Men jag antar att du har en fullgod förklaring?

Reb0
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Krachandburn, du tycker bara att det är häftigt för att du körde över en Polisbil med crossen i fredags... Jävligt moget!!!
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Lam-Kaka skrev:
2397178 Du blir glad om någon sparkar omkull din hoj? :va ,som man behandlar andra ska man bli behandlad själv. Jag skulle ivarjefall göra något väldigt dumt mot en person som skulle sparka omkull min hoj.


Och det är hans hoj? Knappast!
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Fürstenhoff skrev:
2397150 100% värre!!

/Fürstenhoff.

ähh.. du är bara sur för att inte du fick idén först och hade en eller två kameror på plats! :pannkyss
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Vilket j-vla pucko! Va kul det känns att det är sånt här våra skattepengar skall gå till...

Btw, hur gick det för killen som blev stoppad då? Var inte polisen liiite intresserade av att få veta mer om den så kallade "kompisen"?

// Mayer
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Lam-Kaka skrev:
2397178 Du blir glad om någon sparkar omkull din hoj? :va ,som man behandlar andra ska man bli behandlad själv. Jag skulle ivarjefall göra något väldigt dumt mot en person som skulle sparka omkull min hoj.

Det är inte hans hoj det är statens, och dom tar redan så mycket av våra pengar. Tex 3800000000 kr på ett tullförsök på ett halvår. Det är sådant som gör mig RIKTIGT förbannad med stort F.

kraschandburn skrev:
2397122 Om vi sparkar omkull ett par hundra Polis mc så får vi säkert betala en krona extra i skatt. Vore ju hemskt.

Ett par väl investerade kronor om du frågar mig :pannkyss
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tjet skrev:
2396608 de kan snut fitan gått ha !!!mini skyllt o pyte små mini blinckers bor de va lag litt!!! jaga bank rånare i stälet!!!!!


Nepp, träskalle är vad polishojs-kickaren är. Inget annat.



Men idiot :mad: . Tror du på fullaste allvar att det är polisen själv som väljer vad hans arbetsuppgifter ska vara? Att tycka ill om all byråkrati som ligger bakom ...javisst. men polismannen gör bara sitt jobb precis som du och jag gör på våra arbeten, vi gör det vi är tillsagda och vad som står i våra anställningspapper att vi ska utföra.
Börja med att läs på lite, och skaffa sedan en nypa mognad.


Idiot som sparkar omkull en polismans mc. häng han, och häng han högt!
 

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Ort
mariestad
Hoj
Gixxer 600
SkaD skrev:
2397250 Men idiot :mad: . Tror du på fullaste allvar att det är polisen själv som väljer vad hans arbetsuppgifter ska vara? Att tycka ill om all byråkrati som ligger bakom ...javisst. men polismannen gör bara sitt jobb precis som du och jag gör på våra arbeten, vi gör det vi är tillsagda och vad som står i våra anställningspapper att vi ska utföra.
Börja med att läs på lite, och skaffa sedan en nypa mognad.


Idiot som sparkar omkull en polismans mc. häng han, och häng han högt!


Du läste inte det finstilta i tjets inlägg vaa??gör det:tummenupp
 

K.Svensson

Morgontrött
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
RMZ450 SM -08 ... Speed Triple -07
RebelZero skrev:
2397188 Jag ogillar personagrepp och allt runt omkring det. Så jag skall försöka formulera mig så att det inte uppfattas som något.

Men att man utför en impulshandling som genererar lite plastskador. Det anser du vara mycket värre än att medvetet planera och utföra aktiviteter som riskerar livet på andra människor?

Jag tror det är fler med mig som har svårt för den logiken. Men jag antar att du har en fullgod förklaring?

Reb0

Ursäkta men du menar att en person som planerat sin fortkörning är värre i trafiken än en impulsiv förare? Jag tror närmare bestämt att föraren som handlade impulsivt är en fara för andra trafikanter då personen inte tänker särskilt på konsekvenser som kan uppstå.

OBS! Detta är inget påhopp eller försvar för fortkörning. Endast mina egna uppfattningar!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
SkaD skrev:
2397250 Men idiot :mad: . Tror du på fullaste allvar att det är polisen själv som väljer vad hans arbetsuppgifter ska vara? Att tycka ill om all byråkrati som ligger bakom ...javisst. men polismannen gör bara sitt jobb precis som du och jag gör på våra arbeten, vi gör det vi är tillsagda och vad som står i våra anställningspapper att vi ska utföra.
Börja med att läs på lite, och skaffa sedan en nypa mognad.


Idiot som sparkar omkull en polismans mc. häng han, och häng han högt!

Säg inte till mig att läsa på när du inte läser på själv först. :tungan
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
RebelZero skrev:
2396914 Så om man riskerar livet på sina medtrafikanter och polisen så är det ok. Men om man orsaker lite plastskador på en polishoj.. då är man världens avskum???

Reb0

Så länge man tjänar pengar är det ok, det trodde jag alla visste :rofl
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
K.Svensson skrev:
2397267 Ursäkta men du menar att en person som planerat sin fortkörning är värre i trafiken än en impulsiv förare? Jag tror närmare bestämt att föraren som handlade impulsivt är en fara för andra trafikanter då personen inte tänker särskilt på konsekvenser som kan uppstå.

OBS! Detta är inget påhopp eller försvar för fortkörning. Endast mina egna uppfattningar!


Han pratar om en specifik händelse eller vad man ska kalla det, något de allra flesta här förstår och vet vilken. Inte i allmänna termer.

I korta drag handlar det om att det inte går att planera bort massmord med kameravinklar, medans en spakad hoj inte skadar någon..
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
akta sig så inte ringer pålisen va!

SkaD skrev:
2397250 Men idiot :mad: . Tror du på fullaste allvar att det är polisen själv som väljer vad hans arbetsuppgifter ska vara? Att tycka ill om all byråkrati som ligger bakom ...javisst. men polismannen gör bara sitt jobb precis som du och jag gör på våra arbeten, vi gör det vi är tillsagda och vad som står i våra anställningspapper att vi ska utföra.
Börja med att läs på lite, och skaffa sedan en nypa mognad.


Idiot som sparkar omkull en polismans mc. häng han, och häng han högt!


Polisen kan i mkt stor utsträckning påverka sina arbets uppgifter, han kan vinka in vilka bilar han vill och släppa andra förbi. Han kan ge 1 förare böter men skippa en annan som begått samma brott på samma bevisföring allt det här väjer han själv, tycker mkt helldre att dom ska kontrollera gamlabilar, tungtrafik,nykterhet än att börja bråka på motorcyklar som har en väldans liten fel statistik hos besiktningen. Måste finnas viktigare saker än att mäta avstånd på blinkers tycker iallfall jag. Dock full förståelse för saknade reg plåtar mm. :squid
Nej! jag tycker inte alls att det var rätt att sparka på motorcykeln oavsett polisens betende. ÖVER OCH SLUT.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top