Omkullsparkad polishoj...

Status
Ej öppen för fler svar.

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
wiper6 skrev:
2397602 Tråden började med en mc...men det finns värre historier..

Som 16 åring upplevde jag en av mina roligaste ock galnaste kvällar i mitt liv.

Platsen var Metropolen Anderstorp och året var 1989 och sveriges sista gp om jag minns rätt. Den kvällen var galen. Hela Anderstorp var full proppat med massa motorcyklar folk från hela europa. Ni som känner till hur centrum i anderstorp ser ut vet att det är en lång raksträcka genom "centrum". Hela den var full med folk körde på bakhjulet genom folkmassan som flyttade sig efter hand hojarna kom. Folk gjorde bournouter så hela stan luktade gummi.
Storebror Stigefeldt lät sin Honda NSR 125 som då var så het!! försvinna i rökmoln innan han åkte o bytte däck på pappas firma Stigefelds Motor. Pengar las på tankarna och folk skrek börna börna.... åhhh vilken kväll. Mina jeans var svarta när jag kom hem.

MEN !!!!!
Polisen gjorde inget men så plötsligt fick de för sig att ta en kille och då löpte halva stan amok på polis bilen. Minns det som igår när man stod på avstånd och såg när i stortsätt alla rutor krossades an flaskor antenner böjas av och poliserna i bilen såg väldigt rädda ut. Tog 3 minuter innan det kom 5 polishästar och massa bilar till undsättning.
Ett minne för livet men inte försvarbart i lagens mening.

Jepp jepp kommer ihåg det, även den turbomatade Bakern som bara verkade gå på bakhjulet:tummenupp

Freedom

Guest
Tommy T skrev:
2397692 Vad det handlar om är väl om man gasar runt med felaktiga blinkers eller miniskylt så ska man väl inte gapa och skrika för man torskar i en kontroll som är uppsatt för att fånga kriminella element i trafiken. Jag tror inte det är så att polisen när dom har kontroll låter mindre förselser slippa igenom för att det är inte så viktigt, och det blir ju inte lättare för oss hojåkare när nån tråkar lagen med att sparka omkull deras fordon. Och sedan fälla kommentarer som (Fuck the police) gör ju inte det lättare.

Att hålla käften och följa mönster gör ju inte det lättare ![/QUOTE]
Vad vill du uppnå? Visst gapa och skrik men vad kommer du vidare med det mot lagens långa arm. Håll tyst och gasa vidare, själv går jag och kramar kudden.PUSS!

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Enligt mig så behöver man inte vara vuxen, ha mckort eller vara smart för att tycka att den där handlingen var fel. Enligt vissa här så måste man det, tragiskt.

Snubben bakom uniformen är kanske en reko kille som bjudit till tidigare..Stackars den hojåkare som åker dit i hans framtida kontroller..

Därför håller jag inte med om det någon skrev tidigare: Rätt åt dom, det kan dom ha.

Dom råkar nämligen bli vi i långa loppet.

Handlingen var iskall ja, men verkligen onödig.

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
lappmögel skrev:
2397700 Jepp jepp kommer ihåg det, även den turbomatade Bakern som bara verkade gå på bakhjulet:tummenupp

Ja absolut.... har liggande gamla kort någonstans från kvällen.

Tommy T

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750 - 2000 & Kawa ZX10R-2006
Freedom skrev:
2397714 Att hålla käften och följa mönster gör ju inte det lättare !
Vad vill du uppnå? Visst gapa och skrik men vad kommer du vidare med det mot lagens långa arm. Håll tyst och gasa vidare, själv går jag och kramar kudden.PUSS![/QUOTE]

inte för lagens långa arm . utan mig själv .

Sov gott och akta så du inte får kudden i halsen .... natti

Freedom

Guest
Tommy T skrev:
2397732 Vad vill du uppnå? Visst gapa och skrik men vad kommer du vidare med det mot lagens långa arm. Håll tyst och gasa vidare, själv går jag och kramar kudden.PUSS!

inte för lagens långa arm . utan mig själv .

Sov gott och akta så du inte får kudden i halsen .... natti[/QUOTE]
Skulle du vara den som var orsaken att jag skulle kunna få kudden i halsen?

Tommy T

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750 - 2000 & Kawa ZX10R-2006
Freedom skrev:
2397742 inte för lagens långa arm . utan mig själv .

Sov gott och akta så du inte får kudden i halsen .... natti
Skulle du vara den som var orsaken att jag skulle kunna få kudden i halsen?[/QUOTE]

hehehe .. du kan inte göra skatte avdrag för kudden ....

Ionizer

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
zx-6r 95, cr250r 91, DBS-Zafir 67
1* Det talas en massa om att polisen kommer att hämnas.

Det är ingen som funderat på om "sparkaren" kände polismannen i fråga sen tidigare?

Det kanske var "sparkaren" som hämnades. Polismannen kanske rent av förtjänade en känga.

2* Det klagas en massa på att det slösas skattepengar.

Så varför har vi massor av DYRA poliser i trafiken? För att folk bryter mot lagen kanske? Varje gång du bryter mot lagen bidrar du till att det behövs fler poliser i trafiken. Vart ni drar gränsen för vilka lagbrott som är accepterade av sporthojsåkare är ointressant. Att köra 250 på 110väg lär dessutom bidra mer än en vält MC eftersom hastighetsöverträdelser är ett brott som det förs noggran statistik över. Vält polis MC leder inte till några dödsolyckor.

Så har du någonsin brutit mot lagen i trafiken? Håll då käft om bortslösade skattepengar.

*V.4.L*

Fullt ös!
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Fireblade 2010
illebror skrev:
2397170 1. Jävligt onödigt o reta upp polisen "i onödan".
2. Fan va jag hade skrattat om jag såg det
3. Jag hade nog dött av skratt om förövaren dessutom bröt benet av bravaden o klota 50m längre bort...

:tomten

Word! :D

Freedom

Guest
Tommy T skrev:
2397751 Skulle du vara den som var orsaken att jag skulle kunna få kudden i halsen?

hehehe .. du kan inte göra skatte avdrag för kudden ....[/QUOTE]
Natti Natti, sov gott.:trött

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
GSX-R 1000
Faan vad ni gnäller

*V.4.L* skrev:

Va faan e d me alla? Ni får det ju att låta som om Sveriges statskassa e på väg att tömmas pga. händelsen.
"d e vi som betalar med våra skattepengar"

Tänk då oxå på att era skattepengar går åt då pundar´n Nisse snor din bil och kör ner en stolpe eller två, när Ni å era polare super er dyngraka å börjar veva eller dylikt å någon hamnar på sjukan. Etc.

Ni säger att han är en idiot som gjorde det, och att detta kommer att resultera i att dem kommer stoppa oss sporthojsåkare ännu mer.
SO WHAT!! E du rädd för att bli stoppad pga. att den e lite "olaglig". Låt den vara i orginalskick. Och om du nojjar för körkortets skull, köp en vespa å håll hastigheten!!

Vissa av er e ju för faan patetiska...!:huvet

Om polisen skulle effektivisera sitt arbete gällande mer allvarliga och samhällsviktiga saker. Skulle ni som gråter över era 0,00000003 öre (skatt per/inv) som det kostade å fixa hojjen, förmodligen må bättre då samhället i övrigt skulle bli tryggare att leva i.

Jag säger bara till den personen YOU :rock :D

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
peter R1 skrev:
2397852 Ja, vad säger man? SISTA IDIOTEN ÄR INTE FÖDD ÄN!!!!! tyvärr!

Håller med. Hur fan kan polisen parkera hojjen så jävla dumt att vem som helst kan sparka omkull den.
När föddes du? (skoj)
Sov gott alla mc knuttar och kör försiktigt.

njelger

Guest
JayZin skrev:
2397842 Om polisen skulle effektivisera sitt arbete gällande mer allvarliga och samhällsviktiga saker. Skulle ni som gråter över era 0,00000003 öre (skatt per/inv) som det kostade å fixa hojjen, förmodligen må bättre då samhället i övrigt skulle bli tryggare att leva i.

Extremt sant men uteluter inte att det är bättre att verka men inte synas...

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Ja dra på fan, men ganska onödigt och håller med alla andra bara vi som får betala det i slutändan när skiten ska betalas!

Striden

DARKSTAR
Gick med
5 May 2006
Hoj
KTM 540SM Kawasaki KX500MX/SM.
Okey okey visst inte det mest genom tänkta han gjort i sitt liv osv, men faan vad kyligt gjort!!! hahahaha :D

Och herr JayZin har bra fler poäng i sitt argument,än majoriteten moral kärringar så de så... ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag