wiper6 skrev:2397602Tråden började med en mc...men det finns värre historier..
Som 16 åring upplevde jag en av mina roligaste ock galnaste kvällar i mitt liv.
Platsen var Metropolen Anderstorp och året var 1989 och sveriges sista gp om jag minns rätt. Den kvällen var galen. Hela Anderstorp var full proppat med massa motorcyklar folk från hela europa. Ni som känner till hur centrum i anderstorp ser ut vet att det är en lång raksträcka genom "centrum". Hela den var full med folk körde på bakhjulet genom folkmassan som flyttade sig efter hand hojarna kom. Folk gjorde bournouter så hela stan luktade gummi.
Storebror Stigefeldt lät sin Honda NSR 125 som då var så het!! försvinna i rökmoln innan han åkte o bytte däck på pappas firma Stigefelds Motor. Pengar las på tankarna och folk skrek börna börna.... åhhh vilken kväll. Mina jeans var svarta när jag kom hem.
MEN !!!!!
Polisen gjorde inget men så plötsligt fick de för sig att ta en kille och då löpte halva stan amok på polis bilen. Minns det som igår när man stod på avstånd och såg när i stortsätt alla rutor krossades an flaskor antenner böjas av och poliserna i bilen såg väldigt rädda ut. Tog 3 minuter innan det kom 5 polishästar och massa bilar till undsättning.
Ett minne för livet men inte försvarbart i lagens mening.
Jepp jepp kommer ihåg det, även den turbomatade Bakern som bara verkade gå på bakhjulet