Omkullsparkad polishoj...

Status
Ej öppen för fler svar.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
K.Svensson skrev:
2397267 Ursäkta men du menar att en person som planerat sin fortkörning är värre i trafiken än en impulsiv förare? Jag tror närmare bestämt att föraren som handlade impulsivt är en fara för andra trafikanter då personen inte tänker särskilt på konsekvenser som kan uppstå.

OBS! Detta är inget påhopp eller försvar för fortkörning. Endast mina egna uppfattningar!

Så kan man också tolka det. Men att man medvetet planerar att utsätta andra människor för fara anser jag vara värre än att paja lite plast, om än impulsivt.

Jag talar alltså inte om impulsiv förare kontra en som planerar sin körning.

Men du menar att om man medvetet tänker utsätta andra för fara så är det bättre än att göra det genom en impulsiv handling?
(Drar man det till sin spets så är det att jämföra mord med vållande till annans död)

Reb0

Chronic skrev:
2397329 Han pratar om en specifik händelse eller vad man ska kalla det, något de allra flesta här förstår och vet vilken. Inte i allmänna termer.

I korta drag handlar det om att det inte går att planera bort massmord med kameravinklar, medans en spakad hoj inte skadar någon..

Tack!

Reb0
 
Last edited:

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
LÄS DETTA OCH FUNDERA LITE PÅ OM HUR VÅRA BÅGESNUTAR FUNGERAR!!:D

OBS! CITERAD TEXT!

Träffade på en riktig Nazist snut i dag på Mälarn runt... jag och 2 kompisar tänkte åka sträckan Nykvarn-Strängnäs och tog Motorvägen upp till nykvarn från Strängnäs.
När vi svängt av motorvägen och skulle svänga vänster ner mot strängnäs hållet är det nån som sliter tag i min axel så jag hålller på att ramla i kull (stod still vid korsningen) hajar till och ser att det är en Mc polis som vrålar nått och kastar sig fram och sliter ur min nykel ur tändningslåset!? skriker som fan att jag ska rulla till kanten, så är ju lika bra att göra det kastar hanskarna fort som fan över Laddtrycksmätarn! hoppas han inte ser turbon...

får värsta utskällningen och hör typ hälften av det han säger klagar bla på att det saknas reg plåt! (trodde det var motorvägsrepan i 250+ han va sur på)

börjar fråga om jag åker mycket uppe i Sthlm? nej svarar jag håller mig här nere...
Är du med dom här sporthojs gängen och svinar? Öööö nej svarar jag

Nej dom för ett JÄVLA liv i Sthlm!

Ehhe okej..

sen böjer han sig ner och lägger handen på däcken och känner tempen!? känner sen på sitt och gämför...

Åker du bana blir nästa fråga, Nej svarar jag... varför undrar du?

Ska du få däcken så här slitna och ruggade på kanterna i trafiken så kör du riktigt hårt och för fort!!!

Ööö (spelar dum) alltså jag köpte hojen i det här skicket har knappt åkt nått sen jag köpte den.. (ljuger )

Så du menar att du inte bytt däck på 2 år som du ägt den i papprena?

nej svarar jag kanske åkt 200 mil haha luger som fan!

Varför har du ingen nr plåt?

Ööö den lossnade ligger här i kutsen...

Hörru du märlkigt att alla säger så!? jag blir SÅ JÄVLA arg jag ser nån utan skylt! ni åker bara runt och svinar!!!

Mmmm...

Fan du har ju inte ens blinkers!!!

Eeehh jo dom är sitter i lyset. (Hotbodies undertail)

Då plockar han fram ett måttband och mäter spottar och fräser när han ser att det inte är 160mm i mellan som det tydligen ska vara...

Har du meckat dit det här själv och pekar på lysena..

Nää alltså jag köpte den precis så här... är inte så händig direkt.. har väll typ tummen mitt i handen eller nått skrattar jahg och ljuger

Ja för du vet det här är olagligt! måste va bla bla bla.... jag kommer göra en besiktning av din hoj sen kommer du få böter!

Ööö jaha okej säger jag och hoppas han inte upptäcker turbo kittet...

plötsligt kommer en till snut och stannar till på sin fula Bmw... han står och kollar på hojen snett framifrån (full uppsymn över intercoolern och turbon) men mummlar bara nått och får ett larm och drar i väg... tur som FAN!

får böter för brukande av fordon utan registrerings skylt,avsaknad reflex,körriktningsvisare felaktiga, ingen skyltlyckta. plir 850 kr med rabatt

Så kommer frågan om jag erkänner förseelsen och skriver under?

Tänker fan va bra ingenting om turbon! så jag skriver under.

Väntar tills snuten har åkt innan jag åker iväg och bjuder dom som sitter och kollar på en Weelie

Senare nere i Strängnäs ser vi några polare som sitter i rondellen vid hydro och kollar, bjuder dom och alla andra som kollar på lite feta Weelies och en ca 100M lång Power burn vänder och åker tillbaka ut på rakan ser då att Polisen är bakom mig, Va fan tänker jag vilken skit dag!
åker i ca 30-40 längs kanten med snuten bakom och väntar på att bli stoppad.. men han bara puttrar bakom så jag vrider på upp i ca 100 innan jag kommer på att det bara är 70! tänker fan nu är han sur! och vänder efter rakan i nästa rondell och tror han ska följa efter är beredd att slå om Hi/lo switchen och ge den jäveln en match skulle va kul att ha snutjag förbi polarna i nästa rondell men snuten åker rakt fram och försvinner...

Står senare i innersväng på rondellen (uppe på kullerstenarna) och snackar med polarna, då ser vi polis hojen komma tillbaka och stannar vid oss...
ställer mig för sp han inte ser att jag inte har nån reg plåt snabbt som fan!

Tjena grabbar! säger Polisen...

Hej hej

Nått problem med hojarna eftersom ni står här?

Nej bara pratar med våra polare säger vi...

Ok jaha är det nå fel på pakeringen där borta och pekar ner mot hydro...

Nej iofs inte säger vi...

Jasså ni är sådana därna busar som inte vill visa eran identitet?

va?

ja ni har ju inga synliga reg skyltar!

Skrattar och berättar om böterna nån timme tidigare, berättar även vilken Nazist polis det var!

Ja dom är inte kloka där i Sthlm! en sån här dag ska man ju bara njuta och åka hoj! iofs ska ni ju ha regskyltar på dom där race mopparna

sån där skulle man ha i stället för den här säger han och kollar på sin hoj.

Jasså slö eller frågar jag?

Haha ja inte är det nån raket som era direkt skrattar snuten!

skön och slanga med frågar jag och skrattar!

Haha har faktist försökt några gånger men krävs mer än vilja verkar det som säger polisen och skrattar.

hehe jo det är sant säger jag...

Men dom där raketerna går väll oftare på ett hjul än två va ? sktattar han och flinar...

hehe jo det händer väll säger vi...

Ja så onödigt att bråka fan vi gillar ju båda att åka hoj ju säger snuten, klart man förstår att ni vill busa på dom där! skulle jag med göra om jag hade en...

jaja killar ha en bra dag och kör lungt!

desamma! tryck ur hojen nu så får vi se vad du har säger vi.

haha skrattar han och åker lungt iväg ur rondellen sen trycker han på allt han har och lite till med den stackars Bmwn


Hehe så jävla skillnad påSnutar och Snutar stackars er i STHLM om ni har sådana dära Elaka Poliser

Oj blev ett långt inlägg

annars då haft en bra hoj dag då eller säger polisen...
__________________
Äter R1:eek:r till frukost och K5:eek:r till lunch... 250+ wheelies på 6:an är manligt! Laguna 2006 va så jävla fräänt!!!
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Om de flesta tycker att det är mer farligt att köra förfort än att sparka omkull polishojar varför kör då typ 99% av alla här på sporthoj förfort?:rolleyes:
 

JASON A.G.H

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000-03
JayZin skrev:
2398215 Vad är det för princip du talar om?
Ni moralister borde ju flytta till en öde ö där allt e frid å fröjd!!
Ni verkar ju bli förbannade för varenda negativ sak som sker i samhället. Alla NI som kör sporthoj ser ju till att förpesta vårt samhälle. Det låter utav helvete när en massa hojjar dundrar förbi, Ni skrämmer både människor och djur.

alla liter olja och bensin som förbrukas påverkar miljön en hel del, till och med människor får sätta livet till för att Ni ska kunna köra hoj. etc. (kan hålla på så här ett par timmar).

Jag fattar verkligen inte att NI tycker att vi som garvar åt det här är idioter!:va
Det var en sköön grej, gjort av en kille förmodligen som lackat ur på snuten. Precis som när du lackar ur och slår hål i dörren där hemma el. liknande.

Det är det här som gör att vårt samhälle e så jävla trist ibland, förvånar mig inte om Ni moralister tillhör de hojjåkare man ser köra 85 på 90 väg och håller sin plats i kön även om den går från Södertälje till Kista.
Varför kör Ni sporthoj?

Ingen tycker väl det är roligt med sönderslagna busskurer, klotter, trasiga Snuthojjar!

Man What Tha fuck !! LEV LIVET..... Å garva när du e gammal:D

Håller med så jävla hårt. Skönt med en reko snubbe för en gångs skull..:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan ni sluta med personliga påhopp? Annars ryker tråden.

Man får ha delade åsikter.

Dock är min åsikt att om man tycker det var rätt att sparka omkull polisens mc så, ja då får man väl sparka omkull mcförarens hoj oxå. Så får vi se vem som skrattar mest...
 

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Lite här och var faktiskt
Hoj
KTM 525
Markus skrev:
2398181 Det var ett jävla tjat om skattepengar i den här tråden, av de 784 402 859 kronor som ska brännas av staten under 2006 tror jag att en försvinnande liten del handlar om motorcykelbackspegelfästen.

Den summan skulle inte räcka att driva Sverige speciellt många dagar. :arsele :)
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Om man är beredd att ta konsekvenserna av vad man gjort, i det här fallet sparka omkull hojen, så antar jag att man anser sig gjort rätt val (jfr äppelpallare, snattare, bankrånare etc.). Varför bli upprörd? Det är ju bara en hög med metall. Jag tror knappast någon blir sämre behandlad av polisen pga denna händelse när denne blir stoppad.

Jag hade aldrig vågat. Batonger gör ont, skitont.

/Ssss
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
JayZin skrev:
Det var en sköön grej, gjort av en kille förmodligen som lackat ur på snuten. Precis som när du lackar ur och slår hål i dörren där hemma el. liknande.
Men jag flyr inte hemifrån för att undgå sambons bestraffning utan står kvar och lagar hålet i dörren :) Den där killen flydde för att undgå att behöva stå till svars för sin handling. Om jag skulle släcka någon inbrottstjuv med ett järnrör så skulle det i så fall vara för att jag ansåg det vara värt att ta ett fängelsestraff för att få handlingen utförd. Nu gör jag inte det eftersom jag tycker det är onödigt att sätta mig i den situationen.
 
Last edited:

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Bra och roligt gjort. Polisen jävlas ju me oss redan så varför inte slå tillbaka lite då och då? Skönt att nån vågar.

För övrigt ser jag ingen skillnad mellan denna handling och att polis-strajpa sin gixxer och köra som en dåre genom stan. Hmmm... Undra va som retar poliskåren mest och gör det sämre för oss andra som åker sporthoj???

Kör man inte lagligt ska man nog inte uttala sig negativt om nån sparkar ner en snuthoj.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Kaparn skrev:
2399019
Kör man inte lagligt ska man nog inte uttala sig negativt om nån sparkar ner en snuthoj.
Varför yttrar sig någon i denna tråd då?
ALLA här kör förfort.
Den som är fri från synd kan kasta första stenen.
 

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Mares skrev:
2399057 Varför yttrar sig någon i denna tråd då?
ALLA här kör förfort.
Den som är fri från synd kan kasta första stenen.

Det var d jag ville påpeka, utan att säga det rakt ut.
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
gunnar_gt750 skrev:
2398902 Men jag flyr inte hemifrån för att undgå sambons bestraffning utan står kvar och lagar hålet i dörren :) Den där killen flydde för att undgå att behöva stå till svars för sin handling. Om jag skulle släcka någon inbrottstjuv med ett järnrör så skulle det i så fall vara för att jag ansåg det vara värt att ta ett fängelsestraff för att få handlingen utförd. Nu gör jag inte det eftersom jag tycker det är onödigt att sätta mig i den situationen.

jag förstår, men skulle du gå och anmäla dig till själv till snuten efter att du släckt denna inbrottstjuv med ett järnrör??

Skulle vara roligt om alla sporthojsåkare skulle knalla in på stationen å säga: Tja jag körde lite för snabbt på E4 mellan Stockholm å uppsala. Snittet låg på 200 km/h men ibland kom jag upp i 270 km/h

Vill Ni ha körkortet med en gång? Böterna kan jag i alla fall ta med en gång, ska ändå betala hyran.:D
 

Thinktwice

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XJR1300
Yamakalle skrev:
2397024 Tyckte de va coolt gjort.Tycker Tusse Batong behöver en liten påminnelse då o då!!!Va fan,jaga hederliga skattebetalare istället för o gå på råbuset.

Men hallllåååå!
Fatta att han som fick hojen nersparkad är TRAFIK-polis. Hans jobb är att ta fast dom som bryter mot TRAFIK-regler. Han kan inte leka James Bond och ta fast terrorister som vill ta över jorden, eller jaga knarkhandlare om han vill det.

Då kan du lika gärna skälla på parkeringsvakterna över att de lappar bilar istället för att göra något åt svälten i tredje världen.

Han gjorde sitt jobb, och nissen som välte hojen gjorde att han fick en piss-dag på jobbet.
 

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Fürstenhoff skrev:
2399110 Du måste sakna många grå celler i ditt huvud vilket är mycket beklagligt för dig och dom i din omgivning!!

1: Polisen djävlas INTE med varken dig eller andra, dom gör bara sitt arbete även om det många gånger kan tyckas vara i det petigaste laget!!

2: Så bara för att någon kör för fort på våra Svenska vägar så diskvaliceras han automatiskt i från att komentera en sådan här super idiotisk handling!!??

Detta i sig placerar dig i mina ögon på dagis nivå allternativt en person utan någon som hellst mognad - ett pucko med andra ord!!

/Fürstenhoff.

Mognadsnivå! Dina filmer säger en hel del om vilken nivå du ligger på! Jag tycker inte att du har rätt att säga att det han gjorde var fel när du beter dig som du gör inför hela Sveriges befolkning och mer därtill. Varför skulle det vara helt ok att bete sig på det sättet men inte få sparka omkull en stillastående polishoj? Du utsätter andra för fara. Det gjorde ju inte han. Hur försvarar du det? (Helst utan anmärkningar på mitt intellekt)
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Fürstenhoff skrev:
2396796 Ursäkta men denna person är den absolut dummaste motorcykel föraren i Sveriges historia - INGET ANNAT!!

Killen/tjejen borde få grupp prygel då han startat en vilja i från trafik polisen att till varje pris ge igen detta dåd med kollektiv bestraffning vilket redan drabbat mc förare i Stockholms området och som kommer att fortgå under en lång tid fram över - GRATTIS!!

Om man kör i från Polisen på dom mest konstiga ställen & sätten, burnar runt dem eller spelar allmän pajjas som man själv gjort många gånger genom årens lopp så är det ingenting mot vad denna person åstakommit då detta är ett stort kliv över gränsen vad trafik polisen kommer att acceptera vilket endast kommer att gå ut över oss andra!!

/Fürstenhoff.


Kan du inte bara gå och sova? Du är nog en av de personerna som i Sverige retat upp polisen mest. Du kan bladdra på att du inte kör osv, alla vet vad du sysslar med. För det första gör du reklam för ghostriderfilmerna, bara det är ett brist på IQ. Så snälla, ta din käft nån annan stans.
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
gixxer300 skrev:
2396090 Min polares polare jobbar som besiktningsman och det händer ibland att han får följa med trafikpolisen ut och besiktiga fordon, en s.k. flygande besiktning

Nu var det så att han var ute på just en sådan tillsammans med ett par poliser från Stockholms trafik enhet... Någon polisbil samt nån polishoj..
De stannade en kille på en sporthoj, började diskutera med denne samt mäta lite på hojjen... Sporthojåkaren hade även en kamrat som tydligen hamnat lite på efterkälken...

Denne ser att sin kompis blivit stoppad och bestämmer sig för att sakta ned, sträcka ut benet, sparka omkull polishojjen i farten som stod parkerad vid dikes kanten.... Han gör detta och polishojjen rullar ned i diket likt en klubbad säl....

Sedan drar hojjen vidare med högt tempo från platsen...

Min fråga; var det någon stolle härifrån som gjorde detta??? Vore kul att få veta... Nu lär ju MC-poliserna vara mycket mer nöjda med oss....

Sorry flickor och pojkar, ni har missat alltihop. Det var en inspelning för "Dolda kameran". Avsnittet kommer att visas på TV snart. Ingen är skadad och inga skattepengar har förbrukats och BMW:n skulle skrotas (sned i ramen efter en misslyckad slangkörning).
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Fürstenhoff skrev:
2399207 Skadegörelse och köra för fort - ser du inte skillnaden på detta så är du rent ut sagt ett pucko!!

/Fürstenhoff.



Skadegörelse och köra för fort - ser du inte skillnaden på detta så är du rent ut sagt ett pucko - du också!!

/Fürstenhoff.

skadegörelse, vem va det som fick en polisbil att krocka i film # 3? Du har bra verklighetsförankring du... Städa upp efter dig själv först..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Fürstenhoff skrev:
2399207 Skadegörelse och köra för fort - ser du inte skillnaden på detta så är du rent ut sagt ett pucko!!

/Fürstenhoff.



Skadegörelse och köra för fort - ser du inte skillnaden på detta så är du rent ut sagt ett pucko - du också!!

/Fürstenhoff.


Din argumentationsteknik är så jävla kass mannen. Kass. Du gör dig bara löjlig så lägg ner innan du gör bort dig mer ( Jo, du kan säkert skjuta ut dig lite till om du får hållas )
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top