Omkullsparkad polishoj...

Status
Ej öppen för fler svar.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
kraschandburn skrev:
2397862 Håller med. Hur fan kan polisen parkera hojjen så jävla dumt att vem som helst kan sparka omkull den.
När föddes du? (skoj)
Sov gott alla mc knuttar och kör försiktigt.

har du inget vettigt o säga så håll k**t!! vänligen! (ej skoj)
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
fattar inte vad alla stör sig på... han kicka ner en snuthoj.

Det var både dumt och roligt.

Jag hade nog osso gjort det när jag var yngre, och förmodligen ångrat det senare...

Big fucking deal... det finns folk som dör i världen...

relax föfaan ... moralkärringar allihopa...

och du Grrr... Fuck you too ;) :finger
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Ehrm, jag hoppas ni inser att argumentet att ni får betala för att en hojj blir nersparkad är ganska vag?
Behöver man verkligen vara något vidare påläst för att inse att detta inte ens kommer påverka skattepengarna??

Jag tror nog allt det finns större kostnader skattepengarna används åt än att köpa nya kåpor (i värsta fall?) till polisens hojj.

Med detta menar jag inte att det är rättfärdigat att sparka ner hojjen, men kom åtminstone med riktiga argument.

Kanske ska vi börja bli sura på alla som klottrar? Vet ni hur mycket det kostar att tvätta väggarna? Ni behöver nog inte oroa er över att en mc blivit omkullsparkad... Eller? Jag kanske lever i min egna drömvärld...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Umiss skrev:
2397948 Ni behöver nog inte oroa er över att en mc blivit omkullsparkad... Eller? Jag kanske lever i min egna drömvärld...
Rent skattemässigt kanske man inte ska oroa sig. Men det kommer säkert att kosta många sköna slantar för poliserna att laga den. Slantar som de måste hitta någon annanstans i budgeten. Slantar som kanske skulle ha kunnat användas till att jaga hojtjuvar istället för att laga plast på en BMW.

Dessutom finns det redan nog många poliser som i dagsläget är tillräckligt griniga på motorcyklister i allmänhet och sporthojsåkare i synnerhet. En sån här grej gör dem knappast gladare.

Personligen så är jag efter detta glad över att jag inte kör sporthoj i hufvudstaden.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Måste vara en till sådan där grabb jag snackar om...... 27 bast, fattig å ensam :mad:
 

Gasglad&Full

$€$€$€$€$€$
Gick med
19 Dec 2004
Ort
I din flickväns bäver
Hoj
8=====D
gixxer300 skrev:
2396090 Min polares polare jobbar som besiktningsman och det händer ibland att han får följa med trafikpolisen ut och besiktiga fordon, en s.k. flygande besiktning

Nu var det så att han var ute på just en sådan tillsammans med ett par poliser från Stockholms trafik enhet... Någon polisbil samt nån polishoj..
De stannade en kille på en sporthoj, började diskutera med denne samt mäta lite på hojjen... Sporthojåkaren hade även en kamrat som tydligen hamnat lite på efterkälken...

Denne ser att sin kompis blivit stoppad och bestämmer sig för att sakta ned, sträcka ut benet, sparka omkull polishojjen i farten som stod parkerad vid dikes kanten.... Han gör detta och polishojjen rullar ned i diket likt en klubbad säl....

Sedan drar hojjen vidare med högt tempo från platsen...

Min fråga; var det någon stolle härifrån som gjorde detta??? Vore kul att få veta... Nu lär ju MC-poliserna vara mycket mer nöjda med oss....



HAHAHAHA :D :D :D :D skolle vara skoj å se det.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
För det första så tror jag att hela "nyheten" är lögn.
för det andra har jag högre tankar om polisen än att de kollektivt skulle "hämnas" på alla mc-åkare.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Fürstenhoff skrev:
2396911 du ser ingen skillnad i att köra fort, busa mm och att sparka omkull en polis mc med fordons skador som följd!!?? :va

Jo, att välta en polishoj kostar lite spackel.

Att bränna 200+ och kryssa mellan bilar för att kunna filma och dessutom tjäna pengar på det kan kosta liv när familjen framför byter fil och får en hoj tvärs genom bilen.
Det var svaret på din fråga.

Att sparka omkull en hoj är iofs urbota korkat eftersom det drabbar min plånbok i form av skattepengar och dessutom knappast är något som gör att poliserna lär ha mer överseende med miniskyltar och miniblinkers och annat som de normalt brukar kunna låta gå med en anmärkning.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Umiss skrev:
2397948
Kanske ska vi börja bli sura på alla som klottrar? Vet ni hur mycket det kostar att tvätta väggarna? Ni behöver nog inte oroa er över att en mc blivit omkullsparkad....

Jag BLIR förbannad på de som klottrar. Jag BLIR förbannad när jag tvingas stå och vänta på bussen i en sönderspaakad busskur eller försöker ringa i en sönderslagen telefonkiosk(nåja, nu använder jag iofs oftast mobil)...

Du har verkligen inte förstått principen det handlar om här va?!

Född: 87... Låt det torka lite till bakom öronen och kom tillbaka om ett par år.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det var ett jävla tjat om skattepengar i den här tråden, av de 784 402 859 kronor som ska brännas av staten under 2006 tror jag att en försvinnande liten del handlar om motorcykelbackspegelfästen. Beträffande dådet i sig, det var väl kul som fan? Jag hade fnissat ihjäl mig i alla fall. Och 90% av sporthojsmotorcyklisterna försöker ju se ut som ena jävla drägg från någon grotta alternativt förort så det var väl bra att någon vågade leva upp till myten också?
 

Frixxer

Lev idag... imorgon kan det va försent!!
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Runt hörnet...
Hoj
Gixxer1000R
Esquire skrev:
2398028
Dessutom finns det redan nog många poliser som i dagsläget är tillräckligt griniga på motorcyklister i allmänhet och sporthojsåkare i synnerhet. En sån här grej gör dem knappast gladare.

Personligen så är jag efter detta glad över att jag inte kör sporthoj i hufvudstaden.

Se där!!:) :)
Äntligen någon som har fattat hur läget i Tokholm ÄR!!:tummenupp
Jag kan bara säga att läget har blivit VÄRRE!!:fakta :fakta

Sparka ner prylar å andra "saker" gjorde man när va femton år!!
Å till all andra BARN, som tyckter att det är OK å kicka ner andra moppar.... Jultomten finns inte!!!!!:FU :FU :FU

:cdevil
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
korvgubbe skrev:
2398147 Jag BLIR förbannad på de som klottrar. Jag BLIR förbannad när jag tvingas stå och vänta på bussen i en sönderspaakad busskur eller försöker ringa i en sönderslagen telefonkiosk(nåja, nu använder jag iofs oftast mobil)...

Du har verkligen inte förstått principen det handlar om här va?!

Född: 87... Låt det torka lite till bakom öronen och kom tillbaka om ett par år.
Vad är det för princip du talar om?
Ni moralister borde ju flytta till en öde ö där allt e frid å fröjd!!
Ni verkar ju bli förbannade för varenda negativ sak som sker i samhället. Alla NI som kör sporthoj ser ju till att förpesta vårt samhälle. Det låter utav helvete när en massa hojjar dundrar förbi, Ni skrämmer både människor och djur.

alla liter olja och bensin som förbrukas påverkar miljön en hel del, till och med människor får sätta livet till för att Ni ska kunna köra hoj. etc. (kan hålla på så här ett par timmar).

Jag fattar verkligen inte att NI tycker att vi som garvar åt det här är idioter!:va
Det var en sköön grej, gjort av en kille förmodligen som lackat ur på snuten. Precis som när du lackar ur och slår hål i dörren där hemma el. liknande.

Det är det här som gör att vårt samhälle e så jävla trist ibland, förvånar mig inte om Ni moralister tillhör de hojjåkare man ser köra 85 på 90 väg och håller sin plats i kön även om den går från Södertälje till Kista.
Varför kör Ni sporthoj?

Ingen tycker väl det är roligt med sönderslagna busskurer, klotter, trasiga Snuthojjar!

Man What Tha fuck !! LEV LIVET..... Å garva när du e gammal:D
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Idiotiskt gjort..

Varför sparka ner en MC i diket? Det är ju knappast MC´s fel att den växte upp till polishoj..

Det killen gjorde var dumt och onödigt. Det föranleder enbart kostnader för skattebetalarna.

Flygande besiktningar är ju inte av ondo. Vi får stå ut med lite skräpkastning för miniblinkers och höga avgasljud.. Men i nästa stund kanske besiktningsmannen får tag i en bil med undermåliga bromsar eller liknande.. Lagom kul om den bilen skulle passerat med poliserna bärgar MC´n och sen inte klarar av att bromsa inför kommande rödljus och klämmer MC-föraren istället.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
korvgubbe skrev:
2398147 Jag BLIR förbannad på de som klottrar. Jag BLIR förbannad när jag tvingas stå och vänta på bussen i en sönderspaakad busskur eller försöker ringa i en sönderslagen telefonkiosk(nåja, nu använder jag iofs oftast mobil)...

Du har verkligen inte förstått principen det handlar om här va?!

Född: 87... Låt det torka lite till bakom öronen och kom tillbaka om ett par år.

haha, korvgubbe igen,,, Låt honom hållas, han ska alltid spela "Pelle-redig", tycker man inte som honom så är man en fjortis och har knappt hår på snoppen. Tur att han är så mogen och bra..

Dock så tycker jag INTE om när man sabbar grejjer såsom busskurer eller liknande...eller snuthojjar
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top