Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
Jag kan inte heller begripa varför olyckstråden fortfarande är stängd, någon borde komma med en förklaring ang detta.
.....detta liknar då VV och hur de räknar på statistiken och därför långt senare kan göra något åt ev vad som orsakade olyckor. Med den enkelhet man kan sammanställa information om MC-olyckor i olyckstråden tycker då jag att det måste finnas ett värde i att man kan kolla om det är någon man känner som råkat illa ut men samtidigt fungerar vetskapen om att MC-olyckor sker och hur de sker att många hojåkare faktiskt kan använda denna kunskap för att minska risken att råka ut för samma olyckstyper.
Till de som inte vill läsa om olyckor i olyckstråden, läs den inte!
Hmmm, det är faktisk så att alla MC dödsolyckor medförer ett djubstudie av varje döds olycka.
SMC, har folk med i detta arbeta mestendels. Även om utrederna är mycket duktiga, kan vore folk ofta tillföra något i ett MC perspektiv.
Som jag tidigare i tråden har skrivit - är olyckstråden ett bra supplerande verktyg - kanske ganske enkelt för att den kan hjälpa att lokalisera några hoj-brödra/systra - som kan sitta inne med behövlig info..
Och ju Morsan är en kanonbra hjälp i detta arbeta med att ha överblick, på även olyckor som kan ha liknande förlopp - av vilket vi kan tillföra infrastruktur förbättringar till f. ex. VV, körskolar, mm..