OMRÖSTNING: Olyckstrådens vara eller icke vara

Bör olyckstråden finnas kvar?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag kan inte heller begripa varför olyckstråden fortfarande är stängd, någon borde komma med en förklaring ang detta.

.....detta liknar då VV och hur de räknar på statistiken och därför långt senare kan göra något åt ev vad som orsakade olyckor. Med den enkelhet man kan sammanställa information om MC-olyckor i olyckstråden tycker då jag att det måste finnas ett värde i att man kan kolla om det är någon man känner som råkat illa ut men samtidigt fungerar vetskapen om att MC-olyckor sker och hur de sker att många hojåkare faktiskt kan använda denna kunskap för att minska risken att råka ut för samma olyckstyper.

Till de som inte vill läsa om olyckor i olyckstråden, läs den inte!

Hmmm, det är faktisk så att alla MC dödsolyckor medförer ett djubstudie av varje döds olycka.
SMC, har folk med i detta arbeta mestendels. Även om utrederna är mycket duktiga, kan vore folk ofta tillföra något i ett MC perspektiv.
Som jag tidigare i tråden har skrivit - är olyckstråden ett bra supplerande verktyg - kanske ganske enkelt för att den kan hjälpa att lokalisera några hoj-brödra/systra - som kan sitta inne med behövlig info..
Och ju Morsan är en kanonbra hjälp i detta arbeta med att ha överblick, på även olyckor som kan ha liknande förlopp - av vilket vi kan tillföra infrastruktur förbättringar till f. ex. VV, körskolar, mm..
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
flytta bort olyckstråden till där minneslunden finns...den klagar ju ingen på även den fyller ett syfte.

då ären ju lite doldis för den som inte vill veta att den exsisterar eller vill se den vid vanlig forum surfing.
 

Gabor

Guest
Jag kan inte heller begripa varför olyckstråden fortfarande är stängd, någon borde komma med en förklaring ang detta.

Till de som inte vill läsa om olyckor i olyckstråden, läs den inte!

Det funkar inte så på SH, många har rejäla tvångstankar.....:rolleyes:
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hmmm, det är faktisk så att alla MC dödsolyckor medförer ett djubstudie av varje döds olycka.
SMC, har folk med i detta arbeta mestendels. Även om utrederna är mycket duktiga, kan vore folk ofta tillföra något i ett MC perspektiv.

Tjena!

Joo.. Jag känner till VV MC-OLA osv men efter att ha träffat VV representanter och talat om just olyckorna och vad vi kan göra åt det så kände då jag att deras bristande kunskaper i hur en MC fungerar i verkligheten var rent beklämmande, nu kanske det finns duktigt folk hos VV också som verkligen förstår hur olika MC fungerar i alla situationer och underlag men den allmänna känslan jag har efter att åka på de vägar VV ansvarar för så verkar det då som om de har en avgrundsdjup kunskapsbrist.

Du och SMC skall då ha en eloge för det arbete ni gör:tummenupp
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Jag förstår inte riktigt problemet med olyckstråden?

Vill någon ägna massa tid att rapportera i den så är väl det okej? Men varför skall tråden spammas sönder med massa annat tjafs? Som i sin tur resulterar i att tråden stängs och 100 nya trådar uppstår, med lika mycket spam.

Varför inte strama upp det hela? Varna och temp-banna folk som går för mycket OT i denna och andra trådar.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top