OMRÖSTNING: Olyckstrådens vara eller icke vara

Bör olyckstråden finnas kvar?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Last edited:

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Varför låter du inte helt enkelt bli att läsa trådar som inte intresserar dig?

Vad är problemet?

PRECIS! :tummenupp

Blir så jäkla trött på alla hjärndöda individer här som gnäller som kärringar o spammar sönder tråden med idiotinlägg istället för att ge FAN i att läsa tråden om den nu är så fel...

Sitter ni o tittar på det sämsta TV-programmet ni vet, hela kvällarna oxå???

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Blir så jäkla trött på alla hjärndöda individer här som gnäller som kärringar o spammar sönder tråden med idiotinlägg istället för att ge FAN i att läsa tråden om den nu är så fel...
Men nu gnäller du ju och skriver idiotinlägg själv också.

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
dom som vill läsa läser. äre så svårt?

1 tråd i ställe för alla strö inlägg om div olyckor i 20 trådar i ställe.

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Jag var med i slutet på olyckstråden och kritiserade starkt det inlägg som bidrog till trådens stängning.
Jag tycker personligen att man kan vara lite hårdare på att ta bort ej relevanta och stötande inlägg.

Öppna tråden igen och dom som inte gillar den behöver inte läsa den.

Pizzabagarn

Guest
Tråkig tråd, som vissa har sagt tidigare så vill man bara slippa ifrån all misär, morsan o co undantaget, och läsa lite kul hojsnack men inte här inte!

Uppfostra era egna ungar till att bli fina människor. Här inne funkar inte det.

MUhahahaha....hahahaha....hahaha.....som Dr Mugg eller Dr Evil skulle uttrycka sig.

Ps. Aldrig gillat olyckstråden varför jag röstat på att den skall bort men jag är ändå en mupp så min åsikt räknas inte. Ds

Ps igen. Jag blir ändå lite imponerad över hur många ordentliga och fina människor det finns på detta forum, sen vad de gör för nytta i samhället kan man fråga sig.....förutom att inte köra ihjäl någon och alltid köra med reflexvästen på Ds igen.

Last edited:

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
jag låter det bli reaktioner på att tråden är låst och jag kommer lyssna på vad majoriteten vill ska ske runt tråden
Tråkigt att inte fler ha röstat i pollen, men jag tror ändå att den visar vad som tycks fördelat på medlemmarna här någorlunda sant, och de som har valt att inte rösta bryr sig förmodligen inte åt vare sig det ena eller det andra hållet (dvs dom tar inte illa upp heller).

Men med tanke på att det nu är 10 dagar sedan Swedie gjorde ovanstående inlägg här kan vi nog konstatera att det inte blev mycket av med det här med "vad majoriteten vill", utan dom som skrek högt angående trådens "icke vara" lyckades i sitt uppsåt med att få tråden stängd.

Beklagligt att det kan ske på sveriges största (?) mc-forum, och det skickar definitivt inga bra signaler om vare sig vår riskmedvetenhet eller vårt sätt att tåla att se sanningen kring mängden olyckor, eftersom verkligheten förstör vårt "goda åkhumör" om den syns. Med den bilden av vårt vuxna och mogna sätt att hantera verkligheten förmedlad till dom som bestämmer, så kommer hojåkning att gå en kul framtid till mötes.

Konstigt med tanke på jargongen och hur många det är som är så tuffa här att dom tror sig vara på gränsen till odödliga när dom slangar fram utan skydd i +150km/h, men när det gäller att våga se verkligheten som den är då är vi inte så tuffa längre...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Under tiden som olyckstråden varit stängd har det inträffat ca 24 olyckor (+ de som rapporterats i egna trådar)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tråkigt att inte fler ha röstat i pollen, men jag tror ändå att den visar vad som tycks fördelat på medlemmarna här någorlunda sant, och de som har valt att inte rösta bryr sig förmodligen inte åt vare sig det ena eller det andra hållet (dvs dom tar inte illa upp heller).

Men med tanke på att det nu är 10 dagar sedan Swedie gjorde ovanstående inlägg här kan vi nog konstatera att det inte blev mycket av med det här med "vad majoriteten vill", utan dom som skrek högt angående trådens "icke vara" lyckades i sitt uppsåt med att få tråden stängd.

Beklagligt att det kan ske på sveriges största (?) mc-forum, och det skickar definitivt inga bra signaler om vare sig vår riskmedvetenhet eller vårt sätt att tåla att se sanningen kring mängden olyckor, eftersom verkligheten förstör vårt "goda åkhumör" om den syns. Med den bilden av vårt vuxna och mogna sätt att hantera verkligheten förmedlad till dom som bestämmer, så kommer hojåkning att gå en kul framtid till mötes.

Konstigt med tanke på jargongen och hur många det är som är så tuffa här att dom tror sig vara på gränsen till odödliga när dom slangar fram utan skydd i +150km/h, men när det gäller att våga se verkligheten som den är då är vi inte så tuffa längre...
Jag tror inte det är realistiskt att stänga tråden bara några dagar. Det behöver ett par veckor för att se vad reaktionen blir. Du behöver inte spela präktig och citera mig.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
24 olyckor, men hur många har kört hoj och varit lyckliga?

:hojsmilie

Och om vi haft din tråd skulle ingen mer olycka ske PuNcKt

Morsan talar ju bara om, på sitt vanliga sakliga sätt, hur många olyckor det skett sedan tråden stängdes. Hon lade ju (som vanligt) ingen värdering i det, till skillnad från er.

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
Tycker att vi ska ge upp diskussionen om hurvida olyckstråden är bra lr inte. För uppenbarligen så är den bra för vissa och mindre bra för andra. Men eftersom det är HELT FRIVLLIGT att läsa dess innehåll, så borde vi inte diskutera innehållets åverkan på oss, för den är tydelat (även om en mer positiv åverkan för majoriten).

Det jag tycker vi ska diskutera angående olyckstrådens existens,(något som skulle berättiga att den tråden inte skulle finnas) är hur många som har TVÅNGSTANKAR att läsa den av dessa personer som påverkas negativt när de läser olyckstråden. Är detta psykiska ångest/syndrom väldigt vanligt bland dessa som har sagt nej, så är jag bredd ompröva mitt ja till tråden till dessa tvångstyrda människors fördel, då olyckstråden inte har någon som helst större roll i mitt liv.

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
Jag tror inte det är realistiskt att stänga tråden bara några dagar. Det behöver ett par veckor för att se vad reaktionen blir. Du behöver inte spela präktig och citera mig.
Ledsen om du tog mitt citerande av dig fel, men att hoppa på mig och kalla mig "präktig" för det? Det hade jag inte förväntat mig av dig...

Jag bara konstaterade att det nu har förflutit en ganska lång tid sedan den här tråden startades och att olyckstråden under tiden är stängd, vilket till stor del är detsamma som att döda tråden eftersom det är nu under åksäsongen det sker mest olyckor.

Tycker du verkligen att det är det mer realistiskt att låta tråden vara stängd istället för öppen under tiden omröstningen pågår för att det ska framkalla reaktioner, och i så fall varför?

Du får ursäkta, men min åsikt om det agerandet (inte om dig som person nu...) är att det enda som då har uppnåtts är att dom som klagade, och som av någon anledning inte kunde låta bli att läsa en tråd dom inte gillade, har fått som dom vill...

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Morsan talar ju bara om, på sitt vanliga sakliga sätt, hur många olyckor det skett sedan tråden stängdes. Hon lade ju (som vanligt) ingen värdering i det, till skillnad från er.

Jag tycker faktiskt inte det är sakligt. Känns och uppfattas mer som ett pikande om hur viktig hennes tråd skulle va för att olyckor inte ska hända..

Men kanske bara är jag som får den uppfattningen :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tycker faktiskt inte det är sakligt. Känns och uppfattas mer som ett pikande om hur viktig hennes tråd skulle va för att olyckor inte ska hända..

Men kanske bara är jag som får den uppfattningen :va

Ja det tror jag faktiskt är en uppfattning som endast präglar den minoritet här på forumet som ville stänga tråden.

Min första och enda tanke var att Morsan i pollen noterat att majoriteten på SH röstat att de var intresserade av att via olyckstråden bla veta hur olycksläget ligger till i dagsläget jämfört med tidigare somrar. Därför gjorde hon ett kort inlägg där hon för dessa drog utvecklingen sedan tråden stängdes. Inte ens detta gick dock att hantera för en del. Kanske det är bäst att endast SMC-sammanställer olyckorna i vår flock? Den egna flocken tycks ju oförmögen att hantera detta :va

Jag läser som sagt endast olyckstråden när den kommer upp bland "nya inlägg". Det är ingen jag prenumerar på, men hela denna fråga om trådens existens verkar så infekterad att jag häpnar.

Pizzabagarn

Guest
Rätt skönt att slippa se skiten faktiskt :tummenupp
Om nu tråden skall fortleva så behöver den väl inte poppa upp bland nya inlägg :)

Last edited:

Kia

Guest
Ledsen om du tog mitt citerande av dig fel, men att hoppa på mig och kalla mig "präktig" för det? Det hade jag inte förväntat mig av dig...

Jag bara konstaterade att det nu har förflutit en ganska lång tid sedan den här tråden startades och att olyckstråden under tiden är stängd, vilket till stor del är detsamma som att döda tråden eftersom det är nu under åksäsongen det sker mest olyckor.

Tycker du verkligen att det är det mer realistiskt att låta tråden vara stängd istället för öppen under tiden omröstningen pågår för att det ska framkalla reaktioner, och i så fall varför?

Du får ursäkta, men min åsikt om det agerandet (inte om dig som person nu...) är att det enda som då har uppnåtts är att dom som klagade, och som av någon anledning inte kunde låta bli att läsa en tråd dom inte gillade, har fått som dom vill...

:klappar Håller helt med dig....

Det är jättetråkigt att de som skriker högst ska få sin vilja igenom trots att de kanske inte är så många. (Å kanske är det så att det är ungefär samma skara medlemmar som oftast skriker högst?)
Det bidrar ju inte till att stämningen på forumet blir trevlig som ju borde vara målsättningen.
Personligen har jag ingen åsikt om just olyckstrådens vara eller icke vara. Men det borde ju inte vara alltför svårt att låta bli att läsa de trådar man finner upprörande eller jobbiga? Man väljer väl själv vad man vill läsa?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept