OMRÖSTNING: Olyckstrådens vara eller icke vara

Bör olyckstråden finnas kvar?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Rätt skönt att slippa se skiten faktiskt :tummenupp

Awh plutten då, var det så jobbigt för dig? :pannkyss

Hela den här diskussionen är så löjlig att jag fattar inte varför den ens finns.
Olyckstråden strider knappast mot någon forumregel varför det inte finns någon som helst vettig anledning till varför den inte ska få finnas.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Awh plutten då, var det så jobbigt för dig? :pannkyss

Hela den här diskussionen är så löjlig att jag fattar inte varför den ens finns.
Olyckstråden strider knappast mot någon forumregel varför det inte finns någon som helst vettig anledning till varför den inte ska få finnas.

håller med till 100%, kan inte förstå varför ni vill censurera åt andra, vill ni inte läsa den så läs den då inte, känns inte som raketforskning. :confused:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ja det tror jag faktiskt är en uppfattning som endast präglar den minoritet här på forumet som ville stänga tråden.

Vill snarare se mig tillhörs den grupp som igentligen struntar i trådens vara lr iche vara men är less på tjafs om den.. och pikande inlägg som morsan kom med tidigare är bara mer ved i elden för den diskutionen!

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
Rätt skönt att slippa se skiten faktiskt :tummenupp
Om nu tråden skall fortleva så behöver den väl inte poppa upp bland nya inlägg :)
Varför inte?

Så vilka trådar ska uppdateras då, de om:
Slip-on, fyllekörningar eller nu-drog-jag-snuten-igen?

Trådar där någon har blivit blåst/bestulen på en hoj, och har pratats om rena maffia/outlaw vedergällningar när man ska "ta hand om" personen/problemet, oavsett om det sedan har skett i efterhand eller inte, det är ok?

Trådar om sub-tider och bulten?

Trådar om alla dessa stackars sjuka människor som inte förstår att man måste reka husköpet, eftersom man i efterhand inte får klaga på alla Rossi-wannabes som drar förbi utanför staketet med pheeta nedlägg? För då måste man ju bara förstå att dom i och med inköp av sporthoj, skinställ och dom rätta attributen,automatiskt fick ett "greencard" som säger att man får använda valfria delar av allmän väg som sin personliga racerbana?

Dessa trådar är alltså ok trådar att uppdatera, och gillar man dom inte kan man antingen engagera sig i att diskutera i dom (oftast lönlöst), eller så läser man någon annan.

Men trådar om olyckor ska inte uppdateras för att:
Det kan påverka vår vilja att köra som ett svin på favoritvägen?
Bra, då gjorde tråden nytta.

För att jag påminns om att min kompis körde ihjäl sig för två somrar sedan?
Självklart tråkigt att påminnas, men en ny olycka förändrar inte gamla fakta, och människor lär inte sluta dö i cancer för att jag ska slippa påminnas om att min farbror dog av det.

För att jag inte tål att se eller höra om det?
Låt bli att läs rapporteringar i tv, tidningar och olyckstrådar då...

För att jag inte klarar av att låta bli att läsa en tråd jag inte gillar eller som berör mig illa?
Sök hjälp för dina problem! Men inte på Sporthoj.com, professionell hjälp...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Vill snarare se mig tillhörs den grupp som igentligen struntar i trådens vara lr iche vara men är less på tjafs om den.. och pikande inlägg som morsan kom med tidigare är bara mer ved i elden för den diskutionen!

pikande inlägg :D :D :D
Tjafs, vilka är det som tjafsar :va

Men OK då, jag kan ju lägga ut varje olycka i en egen tråd. Skulle det vara bättre.

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Självklart tråkigt att påminnas, men en ny olycka förändrar inte gamla fakta, och människor lär inte sluta dö i cancer för att jag ska slippa påminnas om att min farbror dog av det.
Men starta en cancertråd också då.En för arbetsplatsolyckor kunde också vara bra...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
pikande inlägg :D :D :D
Tjafs, vilka är det som tjafsar :va

Men OK då, jag kan ju lägga ut varje olycka i en egen tråd. Skulle det vara bättre.

För min del får du gärna ha en tråd å leka hur mycket du vill i...

Ang tjafset är jag är innerlingt less på allt tjafsande om tråden. Då menar jag både ja och nej sägare! ( det va inte riktat mot dig utan i allmänhet ) Och framförallt förstå detta tjafs om en tråds vara lr icke vara. Snart kommer jag förmodligen joina dom som vill ta bort den bara för att slippa läsa om skiten överallt.. :fakta

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
För min del får du gärna ha en tråd å leka hur mycket du vill i...
Alltså, på fullt allvar, vad är det för en j***a kommentar?

Är det något i tjafset runt olyckstråden som har varit olustigt så är det väl dessa ständiga personangrepp på morsan, och på alla som påstås vältra sig av vällust i andras olyckor. Kritik och utmålning av henne som någon morbid/skadad människa som vältrar sig i andras olycka borde från och med nu minst restera i att vederbörande i alla fall bannas för en tid framåt, gör man om det efter det så borde det vara banning på livstid.

I mitt tycke är det ett under att inte fler har blivit bannade eller i alla fall varnade för alla dessa personliga påhopp och taskiga kommentarer, och även om jag har full förståelse för att för att Swedie försöker göra rätt mot alla och inte tycker att banna är en bra lösning, så måste mycket vara nog till slut...

Gabor

Guest
Men starta en cancertråd också då.En för arbetsplatsolyckor kunde också vara bra...

""Det är jättetråkigt att de som skriker högst ska få sin vilja igenom trots att de kanske inte är så många. (Å kanske är det så att det är ungefär samma skara medlemmar som oftast skriker högst?)
Det bidrar ju inte till att stämningen på forumet blir trevlig som ju borde vara målsättningen.""

Om du ska citera någon, kan du väl låta bli att ta ut enstaka meningar ur sin helhet.

Men det är ju klart , gör man inte det så blir det inte vinklat så som du vill ha det.

JAG tycker att olyckstråden skylle vara kvar, för kan den bara avskräcka en idiot från att köra med just huvudets innehåll kvarlämnat i hallen, så är det mycket vunnet.

Vore trevligt att se rubriker i tidningen som " En MC-olycksfri månad " :yoparty

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Alltså, på fullt allvar, vad är det för en j***a kommentar?

Är det något i tjafset runt olyckstråden som har varit olustigt så är det väl dessa ständiga personangrepp på morsan, och på alla som påstås vältra sig av vällust i andras olyckor. Kritik och utmålning av henne som någon morbid/skadad människa som vältrar sig i andras olycka borde från och med nu minst restera i att vederbörande i alla fall bannas för en tid framåt, gör man om det efter det så borde det vara banning på livstid.

I mitt tycke är det ett under att inte fler har blivit bannade eller i alla fall varnade för alla dessa personliga påhopp och taskiga kommentarer, och även om jag har full förståelse för att för att Swedie försöker göra rätt mot alla och inte tycker att banna är en bra lösning, så måste mycket vara nog till slut...

Missförstå mig rätt.. Har inga åsikter ang raportering eller tråden som sådan. Jag vet inte, bryr mig inte, och vill inte veta hennes och andras anledning till att skriva i olyckstråden. Att hon eller nån annan skulle få nån njutning av det har jag dock svårt att tro..

Det jag säger är att jag skiter fullständigt i tråden för den är fullkomligt ointressant för mig. Men att jag är less på det ständiga tjafsten kring den! För det tjafset drar ner stämningen på forumet!

Om den vore öppen slapp det ju bli sjuhundra trådar.....

Just därför tycker jag den ska va öppen. Men då gäller det att allt tjafs runt den försvinner!

Last edited:

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
Vi som INTE vill att några trådar ska censureras bort från forumet verkar vara väldigt oförstående gentemot de få som tycker olyckstråden ska bort.

Jag vi måste ha lite mer förståelse för dem även om de är en minoritet. Jag ber om ursäkt för oss alla som är så oförstående och vill bara vara så plågasamma för er. Men vi verkar vara ritkigt tröga på att förstå vrf inte vill att den inte ska existera. Så jag ställer och formulerar den frågan på ett klar och tydlig samt enkelt sätt det kan gå....

Vill ni att olyckstråden ska inte finnas för att :

Alt.1 NI TYCKER INTE ATT VI ANDRA SKA HA MÖJLIGHET ATT LÄSA/SKRIVA I DEN? (motivera gärna ert svar också, tex... "jo jag tror det kommer skada er hälsa oerhört mycket")

Alt.2 NI VILL HINDRA ER SJÄLVA ATT LÄSA/SKRIVA I DEN....OCH ENDA SÄTTET ATT GÖRA DET ÄR ATT OLYCKSTRÅDEN SKA INTE EXISTERA (här behöver inte motivera ert svar.....tror inte det kan vara någon annan diagnos än tvångstankar)

tror inte finns andra svars alt...och svar som "vi vill inte att andra ska gotta sig i olyckor" säger mer om er egna människosynsätt.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jag kan inte heller begripa varför olyckstråden fortfarande är stängd, någon borde komma med en förklaring ang detta.

Off-topic men sitter nu själv och funderar vad som gick galet vid en flygolycka tidigare idag, ägnade hela gårdagen tillsammans med den omkomne och nu är frågorna många och det känns verkligen tråkigt. Den enda informationen jag kan hitta är via löpsedlar på diverse tidningar då jag inte hittar något flygforum där detta tas upp. Naturligtvis ligger det lite i flygets natur att inte spekulera före haveriutredningen är klar och detta liknar då VV och hur de räknar på statistiken och därför långt senare kan göra något åt ev vad som orsakade olyckor. Med den enkelhet man kan sammanställa information om MC-olyckor i olyckstråden tycker då jag att det måste finnas ett värde i att man kan kolla om det är någon man känner som råkat illa ut men samtidigt fungerar vetskapen om att MC-olyckor sker och hur de sker att många hojåkare faktiskt kan använda denna kunskap för att minska risken att råka ut för samma olyckstyper.

Till de som inte vill läsa om olyckor i olyckstråden, läs den inte!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept