OMRÖSTNING: Olyckstrådens vara eller icke vara

Bör olyckstråden finnas kvar?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
det är ju konstigt att man kan klaga så förbannat över nått som är frivilligt att läsa

För egen del så tycker jag fenoment förtjänar en förklaring.
Jag bryr mig inte så mycket, lika lite som jag skulle hetsa upp mig över om luftgevärstråden fick bli sticky, tycker inte det hör hemam helt enkelt och presentationen var i alla fall förra året osmaklig.

Det är väl för sjutton ingen som sitter i ett hörn och försöker förta glädjen av att åka hoj, och att påstå något sådan är så fruktansvärt omoget och gement så det är inte sant. Vad respektive personer har för anledning till att rapportera mer eller mindre flitigt vet vi inte, och att då utgå ifrån att dom är "si eller så" och kasta skit på dom är tamej sjutton inte klokt.

Som sagt, jag kan erkänna om jag har fel men då vill jag i alla fall se en väldigt bra förklaring till varför det är så.

Olyckstråden är till för att vi ska hålla oss påminda om hur farligt det KAN VARA att åka

Jaha, är det syftet för personerna som på ett besatt vis klistrar in information i den?
På vilket sätt kan du göra den annorlunda eller bättre?

Jag har inte sagt att jag kan det så din fråga är irrelevant, jag har heller inte försökt göra det bättre så den är rent av irrelevant i kvadrat.

Säker?Några verkar ju sjukligt besatta av att rapportera till den tråden.

Exakt. :fakta
 
Last edited:

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
Säker?Några verkar ju sjukligt besatta av att rapportera till den tråden.
Återigen, är ni vuxna överhuvudtaget? Har ni något att säga till en person som är på den nivån så ta det för f*n via pm direkt till dom, sitt inte och släng en j***a massa anklagelser om att dom är si eller så "sjuka" eller "maniska" i trådarna.

I reglerna på Sporthoj.com kan man läsa att man inte ska syssla med personliga påhopp eller ärekränkning, och det står vidare att det ska leda till banning. Man kan vara för eller emot olyckstråden och argumentera rent sakligt, inte genom att slänga skit på enskilda personer, det är något helt annat. Tyvärr lär vi aldrig kunna ha en olyckstråd om den inte modereras stenhårt och det delas ut banningar till höger och vänster, för i och med att tjafset nu är igång så lär det inte dö ut i första taget.

Både beklämmande och skrämmande om det inte kan finnas en sådan tråd på ett hojforum, där vi alla ska vara mogna nog att köra hoj i trafiken (eller iaf anser oss vara det), men inte är mogna nog att förhålla oss till varken trådar eller de personer som skriver i dom.

Sporthoj.com 2008, ett sverige i miniatyr där det nya, bättre dagissättet att lösa problem på växer fram...
 
Last edited:

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
Låt bli att hoppa på mig då,du som läst igenom sporthojs regler.Var i mitt inlägg som du citerade tycker du att jag kränker någon?
Du kanske tycker att du är safe med "Några verkar ju sjukligt besatta av att rapportera" eftersom du med några bara svepte lite med handen istället för att peka direkt på personerna? Jag tycker det är klart över gränsen och omoget, och det är ju sagt på en och två gånger tidigare att det inte är acceptabelt att göra så.

Du tycker förstås inte heller det är någon skillnad på att ifrågasätta mognadsgraden i diskussionen gentemot att slänga ur sig att andra verkar "sjukliga" och "besatta"?

:huvet

Är det dagismetoden att diskutera på forumet istället för att PM:a? Eller vad menar du?
Absolut inte! Forumet är ju till för just diskussioner, inget fel där. Men att ständigt slänga ur sig skit om vissa personer bara för att man inte når någonstans med sina argument är en annan sak...
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag tycker att det är glasklart. Olyckstråden ska få vara kvar.

För mig fungerar den i alla fall lite som en väckarklocka. Inte för att den gör att jag blir rädd för att köra motorcykel men den fyller funktionen att den påminner mig om ens dödlighet som motorcyklist. I synnerhet om det är frågan om en olycka som skett på någon av dom vägar som jag brukar köra på. Om olyckstråden kan vara till någon form av hjälp i arbetet att förhindra att motorcyklister dör i olyckor så är dess existens berättigat. Om den får bara en enda motorcyklist att tänka till ett extra varv och kanske låta bli att göra den där omkörningen som var riktigt onödig och farlig och därigenom räddar ett endaste liv så har den lönat sig.

Det är inte på något sätt så att jag gottar mig i andras olycka eller önskar att någon ska köra ihjäl sig så att jag får läsa en smaskig notis.
Tvärtom. Helst av allt vill jag inte läsa en notis om en olycka men det är tyvärr verkligheten att folk dör i trafiken.

Det är tyvärr så att det är inte alla som jag känner som kör motorcykel som jag automatiskt skulle höra om på direkten om dom blivit inblandade i en olycka eftersom det är personer som jag kanske inte pratar med varje dag. Men om jag läser en notis och det verkar stämma in på någon jag känner så kan jag i alla fall kolla upp om det är så och om det vore så att det vore någon jag kände så vill i alla fall jag åtminstone få valet att åka förbi och säga hej och krya på dig.

Jag vet att det finns ett fåtal som av någon anledning tror att olyckstråden finns till för att vi vill gotta oss i andras olycka. Jag vet att det finns ett fåtal som tydligen har jättejobbigt att läsa olyckstråden men tydligen inte fattat att det bara är att låta bli att klicka på den.

Jag anser att om olyckstråden leder till att en endaste motorcyklists liv sparas så är gnällspikarnas åsikter om gam-mentalitet och att dom tycker att det är jobbigt att se olycktråden helt försumbart. Ni får ursäkta mig. Men om det så vore 1000 personer som tyckte att det var jobbigt att se tråden så spelar det ingen roll i förhållande till ett endaste sparat liv.

Låt olyckstråden vara kvar.
Dock har jag några åsikter om det innehåll den hittills haft.
Åsikter om trådens vara eller inte vara skall inte finnas. Folk som önskar dryga sig och spammar tråden skall varnas eller bannas. Den skall innehålla saklig rapportering av inträffade olyckor. Om någon har information att tillföra om en olycka. Exempelvis ögonvittne, det var någon man känner eller man av någon annan anledning har information att tillföra så kan det motivera ett inlägg.
Vill man skriva och rapportera om sina egna erfarenheter av tillbud eller olycka som man varit med om bör det kanske tas i en separat tråd så att olycktråden används till precis det den är avsedd för. Att rapportera sakligt om olyckor.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den stora röda skynket för den minoritet på SH som vill ha bort olyckstråden verkar vara att:

1. Det är "Morsan" som skriver flest inlägg
2. "Morsan" inte gör egna reflektioner, tolkningar och spekulationer, utan just bara sammaställer mc-relaterad olycksinformation från nyhetssighter
3. "Morsan" rapporterar om så många olyckor att man kan anta att hon inte är personligt bekant med alla inblandade.

Jag skulle själv inte orka sitta och göra detta letande, ej heller orkar jag läsa olyckstråden så ofta. Men när man tex sett en helikopter lyfta från bulten så är det bra att kunna kolla i olyckstråden om det var ngn man kände och hur det gick till, det är ju bra att infon är samlad. Sedan struntar jag i vem som skriver. Ofta flankeras ju morsans torra citat med personliga iakttagelser när det är ngn namnkunnig medlem här på sporthoj som skadats eller avlidit.

SMC:s kartsammanställning av de farligaste vägarna är ju också bra. Som hojåkare vet man ju dock alltför väl om orsakerna. Vissa vägar är sedan gammalt sporthojsstatus att kunna avverka fort i grupp och/eller dokumentera på film, här kommer unga människor att dö vad vv än hittar på för förbättringar.

En sak man tydligt kunnat se i olyckstråden genom åren är att många dödsolyckor föregås av omkörning innan kurva på kända hojvägar. Så har två unga från SH jag brukade åka med dött bara de senaste två åren.


Om jag tror att olyckstråden får folk att köra lugnare det vet jag inte. En del här säger ju tom att hojintresset är så kul att det är värt att dö för. Det tycker dock inte jag.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men att ständigt slänga ur sig skit om vissa personer bara för att man inte når någonstans med sina argument är en annan sak...

Jag vet inte vad du pratar om, inte du heller uppenbarligen.
Eller så är det bara jag som missat att någon förföljt någon stackars medlem som på ett ädelt sätt värjt sig från allehanda påhopp genom knivskarp argumentation. :rolleyes:

Jag vet att det finns ett fåtal som av någon anledning tror att olyckstråden finns till för att vi vill gotta oss i andras olycka.

Om det nu inte är därför, varför har en väldigt liten skara axlat rollen som reportrar?


Det är som KGK's jävla DN-länkar i OT, man blir kränkt till slut. :gråta
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tack för statistiken, vilket bara bevisar för mig att du inte begriper ett smack av det jag menar med brinna för ett intresse. Att vi hojåkare skulle "bry oss" mer om varandra än en bilförare tycker jag verkar vara struntsnack. Dessutom, om jag satt varje gång jag startade hojen och gav mig ut i trafiken och var primärt rädd (eftersom jag ju borde vara det enl dig och dina siffror) istället för lycklig så skulle nog hojarna säljas ganska omgående. Vilket väl iofs är precis vad Claes Tingvall och gänget vill.

Att bilister skiter i varandra i högre grad än motorcyklister är nog ett faktum faktiskt. Bilister hälsar till exempel inte på varandra. Det är bara en ytterst liten del av Sveriges bilister som fixar gemensamma aktiviteter och träffar.
Motorcyklister kan nog räknas in i gruppen entusiaster på samma sätt som den lilla grupp som kör exempelvis veteranbilar.

Det finns också en viss skillnad mellan att varje gång man ska ut vara livrädd vilket ju inte är meningen.
Däremot är det så att en viss andel av MC-olyckorna beror på att motorcyklister kört över sin förmåga, kommit över krön i hög fart, missat en utfart eller en bil som ämnat svänga vänster. Om fortlöpande information får en enda att tänka efter ett extra vart och kanske låta bli den där omkörningen som skulle blivit livsfarlig så är det värt det. Ingen ska vara rädd för att åka men man måste vara medveten om vilken grad av risktagande man gör.

Om det nu inte är därför, varför har en väldigt liten skara axlat rollen som reportrar?

Det är som KGK's jävla DN-länkar i OT, man blir kränkt till slut. :gråta

Jag vet faktiskt inte varför några personer tagit på sig uppdraget att samla informationen. Kanske för att dom själva läser dom informationskällorna och om ingen annan lagt upp informationen i olyckstråden så gör dom det därför att dom vill informera.

Faktum är att varken du, jag eller någon annan vet exakt vad som driver dom personerna. Det gör bara dom personerna själva. Vill man inte läsa olyckstråden så låter man bli att klicka. Om man inte har någon form av tvångssyndrom förstås.

Om du blir kränkt av olyckstråden så är du oerhört mycket mer lätt kränkt än jag trodde. Du är en mycket känsligare kille än jag trodde.:tungan

Om du nu på fullt allvar tror att dom som rapporterar i olyckstråden bara är intresserade av blod och död så är min motfråga följande.
Tror du att alla dom som jobbar på nyhetsredaktioner världen över, som exempelvis rapport, aktuellt, dagens nyheter, TT mfl, har ett sjukligt intresse av blod och död. Det rapporteras ju dagligen i våra nyhetsmedier om krig, mord, bilolyckor, mc-olyckor, rån, våldtäckter och liknande.
Eller tror du att det finns en liten chans att det kanske är så att några av dom känner att dom fyller en funktion som meddelar nyheter till dom som vill läsa, se eller höra?
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Efter att ha följt inläggen från ett antal olyckstrådsmotståndare så kan jag konstatera att det lär vara en hopplös uppgift för VV, NTF eller SMC att försöka påverka alla individer, vissa är helt enkelt inte mottagliga och gör allt för att leva i sin egen värld, dessa kommer nog alltid att ha en övertro på sin egen förmåga och fortsätta pressa gränserna i trafiken. Samma individer har naturligtvis samma agerande på andra trafikområden och de bör ses som individuella problem och särskiljas från MC-kollektivet för att kollektivet skall drabbas mindre av övergripande begränsningar av vår frihet som det faktiskt finns krafter som verkar för.

Med detta vill jag hävda att den "klick" som är mot olyckstrådar har ett särintresse som inte gynnar MC-kollektivet, kan inte finna andra anledningar till att vissa är så starkt emot olyckstråden än att dessa individer känner sig "sänkta" av att läsa om olyckor före de skall gasa helvetet och primärt vill slippa inse att även de kan drabbas.

Påhopp som att de som rapporterat i olyckstråden "gottar sig" mm eller har sjuka avsikter med sin insats är VERKLIGEN sjuka. Morsan med flera har enligt min mening följt trådskaparens direktiv om saklig rapportering men tyvärr har inte trådspammarnas inlägg raderats och inte heller verkar några banningar ha skett av de värsta spammarna.


Att köra MC är farligt, att köra fort är vansinnigt roligt men man skall inse att det är LIVSFARLIGT samtidigt som man måste inse att det faktiskt räcker med att själv bli påkörd när man står stilla för att man skall få plinga på hos Per eller skotta kol. Genom att ganska många olyckor med MC inblandning blev rapporterade i olyckstråden fick jag då en bättre insikt om var och hur MC-olyckor sker och genom att ha dessa olyckor i tankarna så tror jag att jag håller igen lite mer i situationer där jag läst att olyckor skett. Olyckstråden är även en bra referens för att påvisa att olyckor sker för personer jag utbildat mot MC-KK. Som någon skrev tidigare, får olyckstråden någon att undvika att köra ihjäl sig eller skadas så skall den finnas.

Egentligen är det hela extremt enkelt.. vill man inte läsa en tråd så GÖR inte det!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag känner mycket väl till definitionen av ordet och dess användning. Så tipset kan du köra upp någonstans.

Du känner inte heller mig och har ingen som helst aning om huruvida jag hycklar. Således kan du hålla åsikter om huruvida jag är en hyckare eller inte alldeles för dig själv. Förslagsvis kan du köra upp ordet hycklare någonstans för om du tror att jag hycklar så vet du verkligen inte vad ordet betyder. Jag betraktar det som ett personligt påhopp och det har inte att göra i den här diskussionen.
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Citat:
Inskickat av Steffo_b
Jag vet att det finns ett fåtal som av någon anledning tror att olyckstråden finns till för att vi vill gotta oss i andras olycka.

Om det nu inte är därför, varför har en väldigt liten skara axlat rollen som reportrar?

Det är som KGK's jävla DN-länkar i OT, man blir kränkt till slut. :gråta

Jag hade inte tänkt lägga mig i debatten men visst kan man rapportera om olyckor utan att "gotta sig" åt det inträffade ?!
Jag känner inga journalist-studerande, men jag har svårt att tro att det är en samling djävulens bödlar som längtar efter att få "gotta sig" i andras elände.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tråden e ju full med liknade inlägg sida efter sida, så det behövs ingen kärnfysiker för att fatta attt det handlar om en prestigekamp om vem som kan raportera in olykor fortast,

folk sitter ju och scannar av nyhets sidor för att sen klippa och klista.

mer än 50% av alla raporteringar har bara varit publicerade i 30 min innan de poppar upp har, tycker du inte det e ganska tydligt.

Eller så känner dom att dom fyller en funktion när dom postar information på ett forum och folk går in och läser den informationen. Har den tanken aldrig slagit dig?
Bevisligen läser du ju tråden och ganska noga dessutom vad det verkar.

Jag tycker att du drar slutsatser om folks inställning och drivkrafter baserat på väldigt bristfällig information. Faktiskt så har jag svårt att se något som skulle bevisa att det är som du skriver.

Citat:

Jag hade inte tänkt lägga mig i debatten men visst kan man rapportera om olyckor utan att "gotta sig" åt det inträffade ?!
Jag känner inga journalist-studerande, men jag har svårt att tro att det är en samling djävulens bödlar som längtar efter att få "gotta sig" i andras elände.

Jag håller med dig i den frågan.
 
Last edited:

Hyperdrive

Time is the fire in which we burn
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
MT-01 -05
Låt den vara kvar och gör Morsan till moderator för olyckstråden.

Jag tycker att tidningarna Aftonbladet och Expressen är skitblaskor och struntar normalt i att läsa dem. Nån gång i bland så bläddrar jag i nån av dem, om jag har extremt tråkigt och skulle råka hitta ett ex, bara för att kunna konstatera att: Nej, det har inte hänt nåt nytt, det är fortfarande samma skit. Inte fan tar jag och skriver till dem och klagar varje gång det händer? Lägger varken ned tid eller pengar på sånt jag tycker är skit.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Pollen i tråden har väl klart visat vad folk tycker om olyckstråden.

Hoppas att ansvariga på SH tar detta i beaktande och kommer till ett beslut.

Fördelningen av röster har ju istortsett varit konstant sedan trådstarten och kommer enbart förändras marginellt och en fortsättning på tråden tror jag bara kommer att spåra ur och orsaka tråkigheter.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Efter att ha följt inläggen från ett antal olyckstrådsmotståndare så kan jag konstatera att det lär vara en hopplös uppgift för VV, NTF eller SMC att försöka påverka alla individer, vissa är helt enkelt inte mottagliga och gör allt för att leva i sin egen värld, dessa kommer nog alltid att ha en övertro på sin egen förmåga och fortsätta pressa gränserna i trafiken. Samma individer har naturligtvis samma agerande på andra trafikområden och de bör ses som individuella problem och särskiljas från MC-kollektivet för att kollektivet skall drabbas mindre av övergripande begränsningar av vår frihet som det faktiskt finns krafter som verkar för.

Med detta vill jag hävda att den "klick" som är mot olyckstrådar har ett särintresse som inte gynnar MC-kollektivet, kan inte finna andra anledningar till att vissa är så starkt emot olyckstråden än att dessa individer känner sig "sänkta" av att läsa om olyckor före de skall gasa helvetet och primärt vill slippa inse att även de kan drabbas.

Påhopp som att de som rapporterat i olyckstråden "gottar sig" mm eller har sjuka avsikter med sin insats är VERKLIGEN sjuka. Morsan med flera har enligt min mening följt trådskaparens direktiv om saklig rapportering men tyvärr har inte trådspammarnas inlägg raderats och inte heller verkar några banningar ha skett av de värsta spammarna.


Att köra MC är farligt, att köra fort är vansinnigt roligt men man skall inse att det är LIVSFARLIGT samtidigt som man måste inse att det faktiskt räcker med att själv bli påkörd när man står stilla för att man skall få plinga på hos Per eller skotta kol. Genom att ganska många olyckor med MC inblandning blev rapporterade i olyckstråden fick jag då en bättre insikt om var och hur MC-olyckor sker och genom att ha dessa olyckor i tankarna så tror jag att jag håller igen lite mer i situationer där jag läst att olyckor skett. Olyckstråden är även en bra referens för att påvisa att olyckor sker för personer jag utbildat mot MC-KK. Som någon skrev tidigare, får olyckstråden någon att undvika att köra ihjäl sig eller skadas så skall den finnas.

Egentligen är det hela extremt enkelt.. vill man inte läsa en tråd så GÖR inte det!

Huvet på spiken Ralf...:tummenupp
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Är det verkligen någon som missat att det är farligt att köra MC? Att man kan skadas/dö? Missat teorin? Missat nyheter hela sitt liv? Satt huvudet i sanden?

Vilken psykolog sade förresten att tråden gör så att folk kör försiktigare? Är det inte så att farliga sporter lockar en typ av människor för att det just är farligt? Lockar kanske tråden fel människor till vår hobby? Och kanske - ju mer död man omger sig mer destro lättare blir ens egen att ta på.

Vill ni ha era vänners olyckor rapporterade över ett forum, ibland kommenterat av en massa omogna "mc-syskon" eller få det privat av de som verkligen berörts?

Ska tråden vara kvar så att de som gottar sig olyckor kan njuta från ett enda samlat silverfat? Klart de människorna finns - deras ursäkt heter bara "nyfikenhet" eller "allmännytta". Alla andra tankar är naiva.

Lär vi oss något att tråden såsom den är idag? Diskuteras felen och räddningarna sakligt och genomgående?

Får denna tråd på ett annars glatt sporthojsforum en del av oss att må direkt dåligt av att den gång på gång lyfts fram?

Nä, avslutar med nedanståendes text som summerar det rätt bra.

...
Att ha ett så stort intresse för ond bråd död är allt utom hälsosamt, vad man än påstår är syftet.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det hade man hoppats få svar på i den här tråden: www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=186902

Ja. visst hade det väl kanske varit intressant att få fram det svaret eftersom ett litet fåtal tydligen verkar tro att dom gillar blod och död men jag personligen väljer att tro att dom gör det för att dom känner att dom fyller en funktion och gör nytta eftersom folk bevisligen läser det dom skriver. Huruvida du väljer att tro att dom gör det av någon sjuklig besatthet av död och blod eller du väljer att tro att dom gör det för att dom känner att dom gör något bra är ju helt upp till dig.

Att tro att man ska få ett svar ur den tråden är nog att vara naiv tyvärr. Det började med att ett litet fåtal spammade olyckstråden med påhopp och kommentarer om att dom som rapporterade där var maniskt besatta av död och blod och sen lade någon upp den tråden. Jag tror inte att dom som blev påhoppade i olyckstråden bevärdigar den tråden att läsa den över huvudtaget faktiskt. Jag hade inte gjort det i deras ställe. Jag hade varit alldeles för trött på gnällspikarna.

Personligen så skiter jag högaktningsfullt i om det kommer ett svar i den tråden eller inte. Jag väljer att inte automatiskt tro det sämsta om mäniskor som jag inte vet något om.

Jag menar inte att du personligen spammat olyckstråden eller börjat ägna dig åt påhopp på personer där på något sätt. Så noga har jag inte granskat den tråden. Men ett litet antal personer gjorde det. Det tråkiga var att dom förstörde för det stora flertalet eftersom dom inte klarade av att låta bli att klicka på tråden utan istället kände sig manade att först läsa en tråd dom inte ville läsa och sedan klaga på att tråden fanns.
 
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top