Tack för statistiken, vilket bara bevisar för mig att du inte begriper ett smack av det jag menar med brinna för ett intresse. Att vi hojåkare skulle "bry oss" mer om varandra än en bilförare tycker jag verkar vara struntsnack. Dessutom, om jag satt varje gång jag startade hojen och gav mig ut i trafiken och var primärt rädd (eftersom jag ju borde vara det enl dig och dina siffror) istället för lycklig så skulle nog hojarna säljas ganska omgående. Vilket väl iofs är precis vad Claes Tingvall och gänget vill.
Att bilister skiter i varandra i högre grad än motorcyklister är nog ett faktum faktiskt. Bilister hälsar till exempel inte på varandra. Det är bara en ytterst liten del av Sveriges bilister som fixar gemensamma aktiviteter och träffar.
Motorcyklister kan nog räknas in i gruppen entusiaster på samma sätt som den lilla grupp som kör exempelvis veteranbilar.
Det finns också en viss skillnad mellan att varje gång man ska ut vara livrädd vilket ju inte är meningen.
Däremot är det så att en viss andel av MC-olyckorna beror på att motorcyklister kört över sin förmåga, kommit över krön i hög fart, missat en utfart eller en bil som ämnat svänga vänster. Om fortlöpande information får en enda att tänka efter ett extra vart och kanske låta bli den där omkörningen som skulle blivit livsfarlig så är det värt det. Ingen ska vara rädd för att åka men man måste vara medveten om vilken grad av risktagande man gör.
Om det nu inte är därför, varför har en väldigt liten skara axlat rollen som reportrar?
Det är som KGK's jävla DN-länkar i OT, man blir kränkt till slut.
Jag vet faktiskt inte varför några personer tagit på sig uppdraget att samla informationen. Kanske för att dom själva läser dom informationskällorna och om ingen annan lagt upp informationen i olyckstråden så gör dom det därför att dom vill informera.
Faktum är att varken du, jag eller någon annan vet exakt vad som driver dom personerna. Det gör bara dom personerna själva. Vill man inte läsa olyckstråden så låter man bli att klicka. Om man inte har någon form av tvångssyndrom förstås.
Om du blir kränkt av olyckstråden så är du oerhört mycket mer lätt kränkt än jag trodde. Du är en mycket känsligare kille än jag trodde.
Om du nu på fullt allvar tror att dom som rapporterar i olyckstråden bara är intresserade av blod och död så är min motfråga följande.
Tror du att alla dom som jobbar på nyhetsredaktioner världen över, som exempelvis rapport, aktuellt, dagens nyheter, TT mfl, har ett sjukligt intresse av blod och död. Det rapporteras ju dagligen i våra nyhetsmedier om krig, mord, bilolyckor, mc-olyckor, rån, våldtäckter och liknande.
Eller tror du att det finns en liten chans att det kanske är så att några av dom känner att dom fyller en funktion som meddelar nyheter till dom som vill läsa, se eller höra?