Omröstning SSOTYA 2006

Jag tycker att följande hoj är Sveriges snyggaste/coolaste Streetfighter 2006


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
[PlastRaket] skrev:
2257623 Vinner inte Atlas så kan jag bara göra den bedömningen att någon annan har fler polare än han här på SH för hans hoj spelar i en HEEELT annan liga än någon av dom andra
Ett enormt välarbetat jobb och mycket bling bling :tummenupp

Den här omröstningen kanske är beviset på att det svenska modet lutar mer mot "go" än mot "show"? För min del så är mattsvart och turbo överlägset bling bling vilken dag i veckan som helst men det är som sagt tur att smaken är delad för annars skulle vi kanske aldrig få se hojar som den Atlas har byggt och det tycker jag skulle vara en klar förlust för alla oss fighter älskare i Sverige!
 

MikkE

Guest
Man kanske får fixa två olika klasser nästa gång, street och show?. Självklart om intresset bland hojbyggare finns!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dags att lägga min egen röst till räkningen..

Dessa är mina högst personliga åsikter och skall inte tolkas som kritik eller dylikt. Utan bara hur jag personligen känner...


Atlas - Ett helt klockrent och mycket detaljrikt bygge som lugnt skulle kunna plocka hem riktigt fina priser nere i Tyskland. Samt ge tyskarna en ordentlig match på hemmaplan när det gäller tyskfighters. Dock kanske lite för mycket blingbling för min smak. Den höga häcken har jag inget problem med. Den passade in på hojen.

Madmagnus - En riktigt rå hoj som har det där lilla extra som gör att man vill ha den. Inte för mycket tjafs på den utan bara det som behövs. Sen är ju turbo alltid ett plus. Dock lite tråkig färgsättning, då tänker jag främst på motorn som är i orginalfärg. Gillar modifieringen av tanken.

Ozeo - Helt klart imponerande vad man kan göra med en gammal DrBig. Den skulle jag inte ha något emot att glida omkring med inne i stan på kvällarna. Skulle dock vilja flytta ned framlyset några centimeter för att få det där perfekta stuket.

ZwaniZ - Ett lite mer klassikt streetfighterbygge. Snygg höjd på häcken utan att vara för vulgär. Kanske lite för mycket polerade metallytor för min smak. Skulle jag vilja ändra något på hojen....Nej, jag tycker den är bra som den är.

Silverryggen - Ett bygge på en gammel Suzuki är aldrig fel. Myket godis som kanske inte alltid syns på bildena. Enda som jag inte riktigt gillar är häcken, den sticker ut för långt bak och ger det hela en lite konstig symetri. Sen vill jag ha röda koniska filter till förgasarna.


Så vem får min röst........ MadMagnus, med motiveringen att det är den hoj jag helst av allt skulle vilja synas med under sommaren. Samt att turbon gör att man aldrig behöver skämmas vid rödljusen.

(MadMagnus, du vill inte byta den mot en CBR900RR -99, i delar + en XT600 ?.... :tuttar )
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då så, då var första året med SSOTYA avklarat och Sveriges snyggaste/coolaste streetfighter 2006 är MadMagnus CBR900RR Turbo.

madmagnus24wl5cd.jpg


Man får gratulera till vinsten och passa nu på att skryta med titteln, Swedish Streetfighter Of The Year 2006. För nästa år så blir det rejält med konkurrens om vinsten :)


Den totala poängställningen blev:
Madmagnus = 191 röster, 58.77%
Atlas = 68 röster, 20.92%
Ozeo = 41 röster, 12.62%
Silverryggen = 18 röster, 5.54%
ZwaniZ = 7 röster, 2.15%


ps. MadMagnus, pm:a över din adress så skickar jag över den "stora" vinstpokalen.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Stort Tack

jag får tacka allra ödmjukast för alla röster på mitt bygge och alla positiva kommentarer :Bugar det är en stor ära :)

sen vill jag även tacka wiseguy för detta trevliga arrangemang som jag hoppas ska växa sig större till nästa år.

sist men absolut inte minst, ett stort tack till mina konkurrenter! ni har alla mycket hög klass på era byggen.... utan er hade det inte hänt lika mycket i vinter.

vi möts igen nästa år /// magnus
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
cbjorkman skrev:
2263699 Grattis till en välförtjänt seger Magnus :tummenupp

tackar tackar :)

för er som vill se mer av hojen rekommenderar jag nästa nummer av Bomber-magazine :tummenupp om nu inte Heliac har lurat mig ska den visst vara med då
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
madmagnus skrev:
2263990 tackar tackar :)

för er som vill se mer av hojen rekommenderar jag nästa nummer av Bomber-magazine :tummenupp om nu inte Heliac har lurat mig ska den visst vara med då

grattis mange, helt klart välförtjänt :tummenupp
 

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
Grattis Magnus till vinsten, riktigt rå fighter.

Själv hann jag inte rösta, hade svårt att välja. Tänkte rösta när jag kom hem från "garaget" igår, men jag somna istället :tungan

Men nästa år ska jag bli klar innan slutet och va med och tävla med alla dessa goa cyklar. :tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Wiseguy skrev:
ps. MadMagnus, pm:a över din adress så skickar jag över den "stora" vinstpokalen.

Jag hoppas vi får se en stor bild på hojen och bucklan så att jag har något att använda som skrivbordsbild på min dator!

Jag har sagt det förut och säger det igen: j*vligt grym hoj! Helt klart en förebild och idol för mig!
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Wiseguy skrev:
2262490 Sen vill jag ha röda koniska filter till förgasarna.

Sitter på... :fakta Ganska gott låter den :D
 

Bifogat

  • FCR6.JPG
    FCR6.JPG
    78.4 KB · Visningar: 70
  • FCR5.JPG
    FCR5.JPG
    94 KB · Visningar: 62

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
grattis till segern magnus :)

och till dig ZwaniZ så är din båge vinnaren i mina ögon :kär
du har verkligen fått in det där brutala i hojen som en streetfighter ska ha :fakta
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top