Dags att lägga min egen röst till räkningen..
Dessa är mina högst personliga åsikter och skall inte tolkas som kritik eller dylikt. Utan bara hur jag personligen känner...
Atlas - Ett helt klockrent och mycket detaljrikt bygge som lugnt skulle kunna plocka hem riktigt fina priser nere i Tyskland. Samt ge tyskarna en ordentlig match på hemmaplan när det gäller tyskfighters. Dock kanske lite för mycket blingbling för min smak. Den höga häcken har jag inget problem med. Den passade in på hojen.
Madmagnus - En riktigt rå hoj som har det där lilla extra som gör att man vill ha den. Inte för mycket tjafs på den utan bara det som behövs. Sen är ju turbo alltid ett plus. Dock lite tråkig färgsättning, då tänker jag främst på motorn som är i orginalfärg. Gillar modifieringen av tanken.
Ozeo - Helt klart imponerande vad man kan göra med en gammal DrBig. Den skulle jag inte ha något emot att glida omkring med inne i stan på kvällarna. Skulle dock vilja flytta ned framlyset några centimeter för att få det där perfekta stuket.
ZwaniZ - Ett lite mer klassikt streetfighterbygge. Snygg höjd på häcken utan att vara för vulgär. Kanske lite för mycket polerade metallytor för min smak. Skulle jag vilja ändra något på hojen....Nej, jag tycker den är bra som den är.
Silverryggen - Ett bygge på en gammel Suzuki är aldrig fel. Myket godis som kanske inte alltid syns på bildena. Enda som jag inte riktigt gillar är häcken, den sticker ut för långt bak och ger det hela en lite konstig symetri. Sen vill jag ha röda koniska filter till förgasarna.
Så vem får min röst........ MadMagnus, med motiveringen att det är den hoj jag helst av allt skulle vilja synas med under sommaren. Samt att turbon gör att man aldrig behöver skämmas vid rödljusen.
(MadMagnus, du vill inte byta den mot en CBR900RR -99, i delar + en XT600 ?....
)