Only in Sweden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tänker på det när jag köper fjälster, att någon stackare har haft som jobb att göra rent det här.

Är rätt bekväm med det mesta inuti djuren men den där delen tycker jag är lite knasig, speciellt på gris som äter allt möjligt. :zpy
Färdigt fjälster kan aldrig komma upp till sitt rätta värde.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det är därför jakten (och uppfödningen) ger insikt i etiken med att använda så mycket som möjligt av djuret.
Till exempel fjälstret.

Jag håller med. Tur att det gått lite trend i långkok så man börjar använda mer än stek och filé av djuren. Undrar just vad man tidigare gjorde med återstoden? Köttbullar OiS.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag håller med. Tur att det gått lite trend i långkok så man börjar använda mer än stek och filé av djuren. Undrar just vad man tidigare gjorde med återstoden? Köttbullar OiS.

Köttbullar (och framförallt järpar) är inte dumt alls på älg.
Det gåt även utmärkt att göra tacos (med anpassad kryddning) och minestronesoppa.
Stek tycker jag att man tröttnar på.
Särskilt om det är lite tuffare kött (gammal tjur).
Men att skära upp biffar av steken och slänga på grillen är en höjdare.
Eller rullader med persilja, lök och kantareller.

Nu måste jag torka dreglet från tangentbordet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fy fan vad arg jag blir på jägare som inte kan stycka. Tycker man har lika lite i skogen att göra som om man inte behärskar något avgörande moment innan skottet om man inte kan grundläggande styckning.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fy fan vad arg jag blir på jägare som inte kan stycka. Tycker man har lika lite i skogen att göra som om man inte behärskar något avgörande moment innan skottet om man inte kan grundläggande styckning.
Jag har en kompis som tar ut semester på älgjakten och bara åker runt och styckar.
Han tjänar rätt bra på det, jaktlagen blir nöjda och han brukar få tillgång till fantastiska jaktmarker.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har ingen aning, eller om lööv tar över fler..

Men oavsett känns ju nuvarande uppställning mer som en uppstötning. S, v, mp är inget bra för framtiden.
:zpy

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag har ingen aning, eller om lööv tar över fler..

Men oavsett känns ju nuvarande uppställning mer som en uppstötning. S, v, mp är inget bra för framtiden.
:zpy

MP borde ju tappa. S med. Men fan vet. Folk verkar vara helt hjärntvättade.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Only in Sweden.

Diskutera abort formellt förbjudet - så länge senare och fler aborter inte förespråkas, förstås.

Äckligt.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1415959905601.jpg
    uploadfromtaptalk1415959905601.jpg
    105.6 KB · Visningar: 80

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Only in Sweden.

Diskutera abort formellt förbjudet - så länge senare och fler aborter inte förespråkas, förstås.

Äckligt.

Diskutera får du nog göra hur mycket du vill, men om inget parti mer än typ KD är för förslaget ens i bibel-småland så kanske det finns bättre saker att lägga pengarna på än en meningslös utredning?

I normalfallen får man väl sköta jobbet man är anställd för och ta ett annat jobb och det inte passar. Men "Only in Sweden" blir man väl kränkt om man inte själv får bestämma vad man ska göra på betald arbetstid. Kanske själv ska börja vägra utveckla produkter som jag tycker är fula eller nått.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Diskutera får du nog göra hur mycket du vill, men om inget parti mer än typ KD är för förslaget ens i bibel-småland så kanske det finns bättre saker att lägga pengarna på än en meningslös utredning?

I normalfallen får man väl sköta jobbet man är anställd för och ta ett annat jobb och det inte passar. Men "Only in Sweden" blir man väl kränkt om man inte själv får bestämma vad man ska göra på betald arbetstid. Kanske själv ska börja vägra utveckla produkter som jag tycker är fula eller nått.

Only in Sweden när utvecklingsarbete av tekniska produkter (?) och avbruten graviditet likställs.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år