Jag håller med. Men vid tarm drar jag gränsen. "Sorry" (eller inte).Det är därför jakten (och uppfödningen) ger insikt i etiken med att använda så mycket som möjligt av djuret.
Till exempel fjälstret.
Jag håller med. Men vid tarm drar jag gränsen. "Sorry" (eller inte).Det är därför jakten (och uppfödningen) ger insikt i etiken med att använda så mycket som möjligt av djuret.
Till exempel fjälstret.
Skall hänga några dagar först ;-)Får vi månne läsa ett inlägg imorgon:
Färdigt fjälster kan aldrig komma upp till sitt rätta värde.Jag tänker på det när jag köper fjälster, att någon stackare har haft som jobb att göra rent det här.
Är rätt bekväm med det mesta inuti djuren men den där delen tycker jag är lite knasig, speciellt på gris som äter allt möjligt.
Det är därför jakten (och uppfödningen) ger insikt i etiken med att använda så mycket som möjligt av djuret.
Till exempel fjälstret.
Jag håller med. Tur att det gått lite trend i långkok så man börjar använda mer än stek och filé av djuren. Undrar just vad man tidigare gjorde med återstoden? Köttbullar OiS.
Jag har en kompis som tar ut semester på älgjakten och bara åker runt och styckar.Fy fan vad arg jag blir på jägare som inte kan stycka. Tycker man har lika lite i skogen att göra som om man inte behärskar något avgörande moment innan skottet om man inte kan grundläggande styckning.
Nå, blir det nyval?
Jag har ingen aning, eller om lööv tar över fler..
Men oavsett känns ju nuvarande uppställning mer som en uppstötning. S, v, mp är inget bra för framtiden.
Nå, blir det nyval?
Tro, ja. Hoppas, absolut.
Only in Sweden.
Diskutera abort formellt förbjudet - så länge senare och fler aborter inte förespråkas, förstås.
Äckligt.
Diskutera får du nog göra hur mycket du vill, men om inget parti mer än typ KD är för förslaget ens i bibel-småland så kanske det finns bättre saker att lägga pengarna på än en meningslös utredning?
I normalfallen får man väl sköta jobbet man är anställd för och ta ett annat jobb och det inte passar. Men "Only in Sweden" blir man väl kränkt om man inte själv får bestämma vad man ska göra på betald arbetstid. Kanske själv ska börja vägra utveckla produkter som jag tycker är fula eller nått.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|