Only in Sweden

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/polisen-varnar-kvinnor-i-ostersund-for-att-ga-ut

Lustigt, inte ett dugg intresserade av information från allmänheten i fallen.:va

Ögnade igenom Östersundsposten i morse och såg inte en rad om detta, då jag tvivlar på att dom missat händelserna så antar jag att dom medvetet mörkar brotten med "hänsyn" till förövarnas härkomst.

Lite smått komiskt att lokaltidningen mörkar brott mot kvinnor på internationella kvinnodagen.....:3freak

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Problemet är ju att när det mörkas, och folk med lätthet kan se det, så skapas en misstro som pressen kommer att få dras med i årtionden.

Det är riktigt vidrigt sätt att behandla sina kunder på det rent utstuderat falska viset, och det kan faktiskt tom utsätta dem för direkt fara som lätt skulle kunna undvikits om de gick ut med all information.

Det är bara en tidsfråga innan nästa knivskärning sker på en tjej.:(

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Problemet är ju att när det mörkas, och folk med lätthet kan se det, så skapas en misstro som pressen kommer att få dras med i årtionden.

Det är riktigt vidrigt sätt att behandla sina kunder på det rent utstuderat falska viset, och det kan faktiskt tom utsätta dem för direkt fara som lätt skulle kunna undvikits om de gick ut med all information.

Det är bara en tidsfråga innan nästa knivskärning sker på en tjej.:(

I det här fallet är det ju rent ondskefullt, tänk om det händer igen och tösen i fråga aldrig hört talas om polisens vädjan att inte bege sig ut ensam tack vare tidningarnas mörkande.

Jämför med att media vägrar skriva om ett allvarligt kemikalieutsläpp då det riskerar att missgynna miljöpartiet i nästa val, sen börjar folk dö på gatorna...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
I det här fallet är det ju rent ondskefullt, tänk om det händer igen och tösen i fråga aldrig hört talas om polisens vädjan att inte bege sig ut ensam tack vare tidningarnas mörkande.

Jämför med att media vägrar skriva om ett allvarligt kemikalieutsläpp då det riskerar att missgynna miljöpartiet i nästa val, sen börjar folk dö på gatorna...

Man kan ju hoppas dom förlorar en hel drös med abonnenter, men då ökas väl bara presstödet i motsvarande summa.:gnissla

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fast i princip har hon ju rätt, det är lika befängt som att uppmana kvinnor att stanna inne, även jag är nyfiken på hur polisen skall upprätthålla tryggheten som de de facto har i uppdrag att göra.

Snarare ett fall av "som man ropar". Vad hjälper det om de som, inom ramen för vad som får anses normalt, respekterar lag och medmänniskor stannar inne. Kvar ute blir förövarna som hon dessutom skrikit sig hes efter, om inte dessa händelser avviker å det grövsta från den senaste tidens osmakliga trend. Nåja, hon poängterade ju förvisso att den internationella kvinnodagen behövs , rasisten.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Snarare ett fall av "som man ropar". Vad hjälper det om de som, inom ramen för vad som får anses normalt, respekterar lag och medmänniskor stannar inne. Kvar ute blir förövarna som hon dessutom skrikit sig hes efter, om inte dessa händelser avviker å det grövsta från den senaste tidens osmakliga trend. Nåja, hon poängterade ju förvisso att den internationella kvinnodagen behövs , rasisten.

Ja, det är väl perfekt att dom får något verkligt att arbeta med, istället för att i brist på annat hitta hitta på något.

Fast det är riktigt kul att se folk slå knut på sig själva när det sakta börjar gå upp för dom att det inte är vita cis-män som står för problemen.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
"Tack för att du fortsätter att pendla över Öresund med oss – vi känner med dig!

Vi bryr oss om våra resenärer och vill därför ge en uppmuntran till er som påverkas mest av ID-kontrollerna."

ovan är taget från skånetrafiken hemsida med avseende på gränskontrollen/ id kollen som sker på kastrup samt hyllie.

det står inte uttryckligen- men underförstått tolkar jag deras text som att de är inte välvilligt inställda till denna kontroll (som är nödvändig samt ett krav från sveriges regering!)
själv tycker jag att deras text visar på en sympati för fri invandring/ gränslöst europa, och det anser jag inte att de ska lägga sej i- dom ska köra tåg/buss- thats it, inte "tycka" något om något.

//jj

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Några frågetecken kring trovärdigheten. På expressens film syns inget i hennes påstått sönderslagna ansikte, geografiska angivelser beträffande hur hon och gärningsmän rört sig som haltar, mammans besynnerliga beteende och dotterns tillkännagivande som för att skapa en "hype" kring det. Man ska kanske inte hålla för otroligt att folk kan ha olika skäl att skapa sig uppmärksamhet. Märkligast är kanske hur förloppet med känselbortfallet beskrivs.

Vi får väl se vad det hela mynnar ut i. Är det sant så är det illa och ffa mammans uttalande svårt att förstå.

Du tänker på första överfallet och inte det som artikeln Skäggot länka till, som gällde ett våldtäktsförsök vid en skola?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du tänker på första överfallet och inte det som artikeln Skäggot länka tlill, som gällde ett våldtäktsförsök vid en skola?

Helt riktigt. Tar bort tidigare inlägg pga bristande relevans. Ni som citerat får gärna göra detsenamma för att inte spä på spretandet ytterligare. Tydligen inflation av beteendet i den annars fridfulla orten.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det råder en akut personalbrist inom den svenska polisen. Därför tänker rikspolischef Dan Eliasson anställa 700 personer, trots att det inte finns pengar till det. Det berättar han i en intervju med Sveriges Radio.

– Jag har föregripit riksdagsbeslut redan och bett regionerna att anställa fler personer fast de inte har pengar till det nu. Jag tror och hoppas att riksdag och regering inser allvaret i situationen och skjuter till pengar i efterhand.

Men på frågan om Eliasson ställer regeringen inför ett fullbordat faktum svarar han nej.

– Jag gör min tolkning av hur statsministern och inrikesministern och andra uttalar sig och drar slutsatser av det. Jag hoppas att jag är klok i min analysförmåga, annars kan jag få problem, säger rikspolischefen.

Totalt vill polisen ha nästan fyra miljarder kronor i tillskott de tre kommande åren för att klara kraven, rapporterar Ekot. Man vill anställa 2.000 nya poliser och 1.300 civilanställda.

Personerna som anställs kommer framförallt vara civilanställda som ska hjälpa till med utredningsverksamhet och gränskontroller.

Källa: SVT

Alltså för i helvete... när tomten väl gör något bra och rätt, så gör han fel... :huvet

Kanske bör Försvarsmakten göra likadant, bara beställ all skit man önskat införskaffa och i efterhand hoppas statskassan öppnar upp sig för att synka med den verkliga riskanalysen och omvärldsanalysen som gjorts... (Jag VILL se mer pengar till Försvarsmakten, men att "göra en Eliasson" är INTE rätt väg att gå...)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Väntar bara på skattsedeln. Betalar mer än gärna för att få ordning och reda.

Både ja och nej för min del. Ska verkligen svenska medborgare behöva betala ÄNNU mera skatt? Och just för ordning och reda, borde inte det vara en utav grundpelarna för staten att sköta om och hantera bra?

Kanske blir en ny flik på deklarationen!? :D
"Donera gärna pengar till vår polismyndighet genom bilaga L4"

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom