Only in Sweden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Sveriges två största fackförbund är försiktigt positiva till förslaget där en låg lön är tänkt att kombineras med bidrag från staten.

Kommunal och Unionen kommenterar nu diskussionerna om ett lättare sätt att anställa nyanlända invandrare som förs med arbetsgivarna i Teknikföretagen.

– Vi är beredda att diskutera de här frågorna, säger Kommunals ordförande Tobias Baudin.

Med en låg lön på runt 8 000 kronor per månad och ett bidrag på lika mycket direkt från staten till individen är det tänkt att företagen ska våga anställa den som är nyanländ eller står långt ifrån arbetsmarknaden.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6733319


Jävlar vad fint för Sverige, känns ju inte alls som detta försämrar arbetsmarknaden...

Varför anställda Mats eller Karin när du som arbetsgivare kan anställa Mohammed för halva summan och alla andra skattebetalare (arbetare...) får punga ut för andra hälften av hans "inkomst" i bidrag...


Ställer inte alls grupp mot grupp...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6733319


Jävlar vad fint för Sverige, känns ju inte alls som detta försämrar arbetsmarknaden...

Varför anställda Mats eller Karin när du som arbetsgivare kan anställa Mohammed för halva summan och alla andra skattebetalare (arbetare...) får punga ut för andra hälften av hans "inkomst" i bidrag...


Ställer inte alls grupp mot grupp...

Well, det kommer inte bemötas med jubel den medlemmarna. Förvisso kanske den rabatterade arbetstagarn också vill va medlem men Njä.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Biskopar röstas väl inte fram?

Ursäkta otydlighet! Jag tänkte på det lämmeltåg av medlemmar som enligt kommentarsfältet begär sitt utträde ur svenska kyrkan, inte minst till följd av Brunnes klumpiga twittrande.

Alltså, rösta i höst och gå sedan ur.

Kan rekommendera Busannas twitterfejd med en moderat kyrkopolitiker från Kävlinge. Kul men närmast smärtsamt...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
afghan_tweet.PNG

https://twitter.com/nimagap/status/895718970321272832

Vi får se hur det här slutar...

Dessutom:
En anställd om Migrationsverket: "Om läget i Afghanistan är så hemskt, hur kommer det sig att flera kollegor med rötter i Afghanistan befinner sig där på SEMESTER?!"

Och från "demonstrationen" i sthlm så kan SVT intervjua någon som fått avslag tre gånger... Politiker i TV beklagar sig över hur hemskt det skulle vara om vi skickar ensamkommande ungdomar (inte barn längre...) till ett land de aldrig varit i... DET BEROR JU PÅ ATT DE LJÖG OM SITT HEMLAND... och sin ålder... och anledning till varför de kom hit/vill leva här...

Och så har ju polisen öppet och ärligt sagt att de kontrollerar inte vilka som sitter i demonstrationen p.g.a. politikers vilja, så frågan är varför vi ens ska ha lagar kanske!?...



Vad händer annars i Sverige?
Jodå, (S) har lyft i två opinionsmätningar sedan det kommit fram att de dolt allvarliga brott mot rikets säkerhet samt "sparkat" en minister snett uppåt som "straff"...

Det är som att folket vill uppmuntra korruption och lagbrott.


Det ballar ur...
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ribbenviks svar till Ung i Sverige

I ett mejlsvar till Ung i Sverige skrev Migrationsverkets generaldirektör på onsdagen att myndigheten följer utvecklingen i Afghanistan.
Läget i landet bedöms som allvarligt och har försämrats det senaste året."Det finns dock fortfarande stora skillnader mellan olika delar av landet och även inom regioner.
Vår bedömning är att konflikten inte nått en nivå där den drabbar alla i hela landet, alltså den nivå som krävs för att alla som kommer därifrån har rätt att stanna.
"Källa: Migrationsverket:gråta:brynad
 

Smagatusk

Guest

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Tobias Linné och Iselin Gambet: Så blev vit mjölk en symbol för vit makt

Ända sedan slutet på 1800-talet har mjölk och mjölkdrickande i vissa kretsar fungerat som en symbol för den vita rasens överlägsenhet. Nyligen har ämnet åter aktualiserats hos den alternativa högerrörelsen i USA som tillskriver drycken egenskaper som ett uttryck för makt och förtryck över icke-vita personer, skriver debattörerna.

Ja jävlar, vilka galningar kulturmarxisterna är.

https://unvis.it/aftonbladet.se/debatt/a/2WzMB/sa-blev-vit-mjolk-en-symbol-for-vit-makt
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Otacksamma jäkla svennebanan, här ger vi ytterligare 7,1 miljarder till Polisen uppdelat på tre år (2,36 miljarder/år) och cirka 2 miljarder till Försvarsmakten, och så muttrar du om att vi trollade fram hela 30 miljarder enbart förra året på vår okontrollerade asylmottagning...

OTACKSAMMA RASIST!!

P.S Alla rasister och nazister som röstat och tänker rösta på SD, Vi i Socialdemokraterna är väldigt sugna på att få tillbaka er till oss... men inte M-väljare, för M är äckliga som öppnat dörren på glänt för SD...

P.S igen, Palestina har fått cirka 3 miljarder av våra skattepengar, främst för att betala och hedra terrorister som dödat oskyldiga israeler, civila som tjänstegörande människor...

:rolleyes:
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Sergeant får löneavdrag efter utbrott mot rekryter

Sergeanten tyckte att det var stökigt på logementen och beordrade rekryterna att städa. Sedan lade han upp en video på sin Facebooksida där han sparkar upp en logementsdörr, och skriver att ”Jag skiter i värdegrund och gender när det ser ut som ett jävla horhus”. Nu får han två 15 dagars löneavdrag.

Fruktansvärt.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/sergeant-far-loneavdrag-efter-utbrott-mot-rekryter/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Jobbar i firman.
Har en kollega som fick "lite feedback" från högre befäl när han sa "Hur i helvete kan det ta över femton minuter för er att rätta in er skit?" till rekryter som tog just 15 min för att rätta in sina stridspackningar på led inför en dag på skjutbanan.

"Vi använder inte svordomar för att förstärka kritik och Försvarsmaktens utrustning kallar vi inte för skit".

:3freak

Men till 95% är det bra människor (och utrustning) inom Försvarsmakten, det är resurser/ekonomin som ofta är brist (som smittar av sig på mycket...), och när sådant som ovanstående artikel skrivs så är det extremfall som tas upp. Jag är stolt och älskar mitt jobb, nästan varje dag :hihi :rock
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jobbar i firman.

Men till 95% är det bra människor (och utrustning) inom Försvarsmakten, det är resurser/ekonomin som ofta är brist (som smittar av sig på mycket...), och när sådant som ovanstående artikel skrivs så är det extremfall som tas upp. Jag är stolt och älskar mitt jobb, nästan varje dag :hihi :rock

Bra där!

Jag kan hålla med om att det är mycket bra folk i firman (jag jobbar inte i den) eftersom man har fått söka sig dit, motivation och viss insikt i vad yrket innebär har således funnits bland dom som har tillkommit dom senaste åren, men matrielet håller jag inte riktigt med om, visst, det har tillförts vissa nya resurser (som Artilleri, där vi har varit utan pjäser oförsvarligt länge) men annan skit har dom livtidsförlängt/uppgraderat, och annat saknas fortfarande (Luftvärn med räckvidd).

Det hjälper ju inte att man hämtar dom få pjäser vi har kvar på museum och sätter på en ny bärare för att ha något att försvara Gotland med.

Det är bråttom att placera ut Patriot/SAMP/T och moderna sensorer i perimetern.

Men det är käckt att du fortfarande har hakan uppe, jag kräver NATO nivå på försvarsbudgeten innan jag tycker att vi satsar tillräckligt, men då kan vi ju inte försörja halva mellanöstern med bidrag.

Dom värnpliktiga hensen ger jag inte mycket för, men det kan ju i alla fall ge en rekryteringsbas där man kan sålla bort oduglingarna och handplocka dom som visar fallenhet för yrket, men då måste man nog kunna erbjuda löner som lockar, samt snabbutbilda er som har några år i yrket till att peka med hela handen.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top