Ja jävlar, OIS
http://www.corren.se/nyheter/doms-for-nedlatande-facebookinlagg-om4877957.aspx
" En kvinna i 50-årsåldern döms för ringa hets mot folkgrupp för ett inlägg på Facebook där hon skrev att muslimer är "äckliga", skriver Corren. Inlägget fick spridning och polisanmäldes.
Åklagarkammaren i Linköping har utfärdat ett strafföreläggande och kvinnan ska betala 60 dagsböter på totalt 3 600 kronor"
Som när en polismans hus (med fru och två barn) blir beskjutna av automateld, 20 skott totalt (och samma vecka sprängs två polisbilar samt entrén på polishuset i Helsingborg).
En sedan tidigare känd kriminell blir gripen med skarpladdat vapen på sig strax därefter, som samma dygn blir frisläppt. Hanif Bali undrar vad det är för "jävla syltryggar" som frisläpper (istället för att anhålla) en kriminell som blivit gripen med skarpladdad vapen på sig.
Vad fokuserar media och vänstern på i allt det här?
Att Bali använde ordvalet syltryggar såklart...
FUCKING AVRÄTTA MIG...
Vissa vapenbrott verkar däremot prioriteras, nån kille i Jämtland som haft en väns 22lr revolver hemma hos sig inlåst i ett skåp och visat den för en släkting åker in 4 månader...
http://www.op.se/jamtland/man-skot-med-revolver-doms-for-vapenbrott
Puh, nära ögat! Han skulle nog haft den i bilen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fem-automatkarbiner-i-en-taxi-inte-synnerligen-grovt-vapenbrott
Snart dags för pluton svea att steppa in på den nationella scenen?https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2017-11-15-fler-privatpersoner-utsatts-for-brott.html
Rekordhöga(!) nivåer av hot, sexualbrott, personrån, bedrägeri och trakasserier. Dessutom ökning bostadsinbrott, bilinbrott, cykelstöld.
T.ex. ca 130-140% ökning utav sexuella brott sedan 2014...
Varför är inte media på detta som en fluga på en bajskorv? Eller är det fortfarande Fredrik Virt... ursäkta, jag menar Lasse Kroner, som gäller för hela slanten?...
Alla siffror pekar åt fel håll, och ingen har väl missat hur underbemannat Polisen är och vilka rejäla mängder med resurser som saknas (även för försvaret, sjukvården osv.)...
Ledarsidorna skrev:Riksrevisionens granskning kan mycket väl användas som en grundläggande studie i hur ett land inte skall styras. Lika mycket är granskningen en tydlig kritik mot en samlad journalistkår. En implicit beskrivning om hur en okritisk nyhetsrapportering och undersökande journalistik med uppenbara brister som den bedrivits under det senaste decenniet.
Som när en polismans hus (med fru och två barn) blir beskjutna av automateld, 20 skott totalt (och samma vecka sprängs två polisbilar samt entrén på polishuset i Helsingborg).
En sedan tidigare känd kriminell blir gripen med skarpladdat vapen på sig strax därefter, som samma dygn blir frisläppt. Hanif Bali undrar vad det är för "jävla syltryggar" som frisläpper (istället för att anhålla) en kriminell som blivit gripen med skarpladdad vapen på sig.
Vad fokuserar media och vänstern på i allt det här?
Att Bali använde ordvalet syltryggar såklart...
FUCKING AVRÄTTA MIG...
Bechir rabani "råkade dö" i fredags, olycklig slump?
Har du som aggressiv mittfältare börjat tilta åt höger?
Jag hade förväntat mig att du först skulle jubla åt hans död för att sedan mordhota de som "kan antas" ha gjort det. #jaghataralla
Nja, jag tyckte inte han förtjänade att dö innan han fått ut skiten han hade på aschberg, helkul störig kille ju. Höger vänster blabla förtjänade han att dö?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|