Only in Sweden

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Fyra kvinnor och en mörkhyad man på förstasidan. Nu känner jag mig kränkt!

:rofl

Ser mest ut som om tjejerna är de utsatta och så är han boven i dramat. Kan bero på en aggressiv min i kombination med en av de värsta monobrows jag sett. :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
:rofl

Ser mest ut som om tjejerna är de utsatta och så är han boven i dramat. Kan bero på en aggressiv min i kombination med en av de värsta monobrows jag sett. :D
Facerape had jag iofs aldrig hört talas om, så nu lärde man sig något nytt idag också. :)

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Det här är väl only in sweden om nåt, visst att "papperslösa" ska ha rätt till akutsjukvård men det här förslaget är ju bara löjligt.

"Men i dag har partierna kommit överens om en nyordning som innebär att vissa grupper av papperslösa ska kunna få vård och att barnen ska ha rätt till skolgång. Papperslösa ska också kunna starta företag."

http://svt.se/2.22620/1.2345065/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning

En "papperslös" är inte en stackare som går och väntar på beslut, det är en som har fått avslag på sin ansökan och där efter befinner sig i landet illegalt. Men nu ska de minsann kunna starta företag, ha fri sjukvård och utbildning. Hur fungerar det när de är här illegalt?

För att starta företag måste man ha personnummer, men det kan man ju inte få utan uppehållstillstånd. Och utan det kan man inte betala skatt, så ska de nystartade företagen vara skattebefriade?

Jag förstår inte, kan någon förklara för mig?

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Jävligt schysst mot de flyktingar som följer reglerna; Söker asyl, blir nekade och åker hem, medans andra antingen skiter i att åka hem eller ens söka asyl och blir då belönade med fri sjukvård och möjlighet att starta eget.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag ser inget problem med att ge alla barn skolgång eller att riktigt sjuka får vård men skall man ha ett så generöst system så bör man samtidigt lägga lite mer krut på att se till att de som inte har rätt att vara i landet då även skickas ur landet.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
men skall man ha ett så generöst system så bör man samtidigt lägga lite mer krut på att se till att de som inte har rätt att vara i landet då även skickas ur landet.
Vaddå inte har rätt att vara i landet???? Jefla rasse!!!! :mad: :mad:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag ser inget problem med att ge alla barn skolgång eller att riktigt sjuka får vård men skall man ha ett så generöst system så bör man samtidigt lägga lite mer krut på att se till att de som inte har rätt att vara i landet då även skickas ur landet.
:lol Vilka metoder hade du tänkt dig då? Skicka ett brev där det minsann står att vederbörande måste lämna Sverige? Lägga en kassett med blockflöjtsmusik i brevlådan?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Ja det kan väl inte vara så svårt? Följ efter ungarna efter skolan eller stå vid sjukan och plocka in simulanterna. Sorry, våra åldringar har liggsår med mask i så du får ingen ny permobil i kolfiber. Här får du ett plåster och en alvedon. Hejdå! :hej

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag förstår inte, kan någon förklara för mig?

Jag tror ingen på hela jorden kan förklara det för dig. Något jag heller inte tror är att korvgubbe, bonny, t-rex eller de andra förmodligen boende på säkert avstånd från närmsta Imam kommer göra ett försök. Det är liksom roligare att klaga på andras förslag än att motivera sina egna. :hihi

Ja jävlar, låta illegala starta företag. Är det inte bättre att bara öppna helt? :va

Rassesvin, rassesvin, rassesvin!!!!111 :bonny :t-rex

Fnissig grej, korvgubbe har gått från värsta tänkbara AFA-aktivist till numera utvisningshetsande mörkblå moderat. :) Blir han bara av med sitt fåniga sällskap kanake han kan bli riktigt normal. Om tio år typ. :gnissla

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Rätt att starta företag...?!? Den är faktiskt något alldeles extra, det måste medges.:lol

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Rätt att starta företag...?!? Den är faktiskt något alldeles extra, det måste medges.:lol

Måste erkänna att jag inte riktigt kan förstå resonemanget bakom det... Måste försöka hitta någon artikel där det där faktiskt förklaras för jag begriper inte.

För mig är det självklart att barn skall få skolgång för ett barn är ett barn är ett barn och är de i Sverige skall vi hjälpa dem att få skolgång.

Samma sak gäller vård av sjuka. En sjuk skall få hjälp. punkt.

Men har man låtit byråkratins kvarnar mala och fått avslag så skall man hem. Inget märkligt i det heller. Givetvis skall man kunna överklaga och få omprövning om det finns skäl för det men när det är fastslaget att man inte har någon laglig rätt att vara i landet är det heller inge anmärkningsvärt med att man faktiskt blir avvisad.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Måste erkänna att jag inte riktigt kan förstå resonemanget bakom det... Måste försöka hitta någon artikel där det där faktiskt förklaras för jag begriper inte.

För mig är det självklart att barn skall få skolgång för ett barn är ett barn är ett barn och är de i Sverige skall vi hjälpa dem att få skolgång.

Samma sak gäller vård av sjuka. En sjuk skall få hjälp. punkt.

Men har man låtit byråkratins kvarnar mala och fått avslag så skall man hem. Inget märkligt i det heller. Givetvis skall man kunna överklaga och få omprövning om det finns skäl för det men när det är fastslaget att man inte har någon laglig rätt att vara i landet är det heller inge anmärkningsvärt med att man faktiskt blir avvisad.
Mejla Bonny, han har säkert någon rapårrt där någon 68-kommunist förklarar att detta är helt i sin ordning.

I din iver att försvara rätten till skolgång och sjukvård för kriminella som är på rymmen, har du funderat någonting på konsekvenserna av detta?
"Vi söker asyl i Sverige, skiter det sig har det ingen betydelse."

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
har du funderat någonting på konsekvenserna av detta?

Konsekvensen av att barn, inte den kriminella, får skolgång och att sjuka människor alltid får vård...? :va

Jag har svårt att se att konsekvensen blir sådär oerhört fasansfull av att sjuka får vård och barn skolgång.
Jag tror inte att det är det som är avgörande för huruvida någon gömmer sig i Sverige eller inte.

Men du Markus och Bazooka kan säker erbjuda era tjänster som expertrådgivare när det gäller att komponera ihop ett åtgärdsprogram för att de som fått ett definitivt avvisningsbeslut också blir avvisade..

Varför inte operera in ett GPS-spReng-chip i ALLA som söker sig till sverje så kan man spåra upp dÅM!! Och oM dEmm inte SticKEr så SprengsS derAs magE!!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO