Ett av de mest osmakliga dragen med dig och dina åsiktsvänner är hur ni gör er till uttolkare av hur våldtäktsoffer reagerar och vad de behöver. Ni pratar vitt och brett om empati men använder själv offerna för att samla billiga politiska poänger.
Jag har inte sett er propagera för mer stöd till kvinnojourer, vård för offerna, speciella utredningsteam inom polisen, hur man kan hantera offerna i rättegångarna eller något annat som skulle hjälpa offerna. Jag har inte sett dig stå upp mot kommentarer om "billiga tjejer". Er lösning verkar alltid vara minska invandringen.
Jag har ännu inte, vare sig personligen eller i litteraturen, stött på något offer vars stora problem är om förövaren åkt fast eller inte. Det är inte det de har mardrömmar om. Däremot har jag stött på många vars stora problem är hur samhället, inklusive familj och vänner, bemöter dem efteråt i form av ifrågasättande om allt från deras klädsel till deras tidigare sexliv, speciellt när det är en släkting, vän eller framgångsrik person som gjort det.
Lite som med Assange nu eller tjejen i den där byn där prästen och alla andra bjöd in förövaren till skolavslutningen men glömde offret. Gott om folk försvarade både Assange och den förövaren samt ifrågasatte kvinnorna. Var är ditt engaemang och empati för offerna där?
Våldtäkter är ju något som alla avskyr och vill ha hårdare steraff för, fast med ett undantag: När någon man själv känner blir anklagad. Då kommer ofta snacket om att kvinnan bara försöker dölja otrohet, ångrat sig efter o.s.v. Det har vi t.o.m. sett på detta forum, utan några upprörda reaktioner från dig eller dina vänner.
Va?! Jag, och fler med mig, har ju ältat som ett mantra hur man ska stödja brottsoffer istället för förövare. Att du anser att det inte har varit uppspecat exakt hur hjälpen ska gå till är väl knappast fog för att kalla nåt osmakligt? Det kan ju naturligtvis se ut på många sätt, bla så som du skriver.
Du har inte stött på nåt offer vars stora problem är att förövaren åkt fast eller inte?
Då har du nog inte lyssnat särskilt väl Bonny. Det ser man ju hela tiden. Senast jag kan minnas var på Svensk Maffia förra veckan då mamman till en mördad son var helt förstörd över att förövarna blev frisläppta samt fick löjligt lågt straff.
Annars tycker jag man ständigt läser i tidningen hur anhöriga vädjar till vittnen osv så att de ska få ett ansikte på den som gjort nåt och att den ska bli straffad så att BO kan gå vidare. Eller kika på nästa Efterlyst, Bonny, så får du se det. Ljuger du eller hur kan du ha missat det?
Och om vi går till mindre brott kan jag ta mig själv som exempel. Efter en mängd inbrott, stölder och skadegörelser vet jag hur ofta GM åker fast. Rättare sagt en gång. Pga blodspår. Straff? Tsss! Känner jag att jag fått upprättelse? Nej.
Vad som är riktigt osmakligt däremot är dina och andras totala brist på empati för framtida offer eftersom ni vill att "straffen" ska se ut så som de gör idag. Det gör mig faktiskt riktigt äcklad.
Kan vi klargöra här en gång för alla: Det är brottsoffret det är synd om. INTE FÖRÖVAREN! De ska hållas undan samhället om de gång på gång bevisat att de inte kan leva där utan att skada andra människor.
Assange? Kan du visa var jag har försvarat Assange? Lycka till! Det jag vet att jag skrivit om honom här är verkligen inte positivt.
Ska du kalla nåt smaklöst får du allt ha mer på fötterna Bonny annars ger du dig in på den pajkastning som jag trodde du hade vuxit ifrån.
Du är ju dum på riktigt. Vad har fri sjukvård med saken att göra? Vi har väl redan fängelse för de som begått brott?
Nu var det ju iofs de som med berått mod och officiellt ställt sig utanför samhället det gällde. Varför ska de få rätt att utnyttja vården för? En del av det samhälle de föraktar, suger ut och plågar?
Men jag drar gärna saken ännu längre. Har du upprepat skadat dina oskyldiga medmänniskor så får du ingen vård. Det kan säkert användas inom övriga områden också.
Men eftersom du så gärna vurmar för as så kan väl du söka upp Anders Eklund och ge honom en thaimassage själv? Du kan ju börja leta på närmaste kvarterskrog.
Har vi? Jag trodde mest vi förlitade oss på vilohem?
Vilohem? Knullrum, tv-spel, gym, restaurangmat, obevakade permissioner osv är inte att leka med. Det är hard core!