Only in Sweden

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nja, straffet på 12 år (8 blockflöjtsår) fastställdes i hovrätten, men skadeståndet till Emmas föräldrar höjdes.

8 år på vilohem för att halvt slå ihjäl en människa och förstöra denna människas liv, samt 400 000 kr i skadestånd som gärningsmannen aldrig kommer att betala.
Det är så man vill spy. Ois.

När anser du att han känner upprättelse då?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag antar att du mest spelar dum för att provocera och få fart på diskussionen. :)

Provocera och provocera. Klart att det är svårt att genomföra men jag tycker väldigt många inte förtjänar vare sig vård eller nåt annat samhället har att erbjuda sina medborgare. Inte främst pga avsaknad av skatteinbetalningar utan snarare på sättet de beter sig mot andra.

Alla är lika mycket värda, säger man. BS. Det är väldigt stor skillnad på hur mycket folk är värda. Någon som upprepade gånger medvetet skadar oskyldiga människor, tex barn, är inte värda ett skit. Definitivt inte vård och omsorg. Skit ska skit ha. Förr i tiden kunde man sånt där, problemet var väl bevisbördan/rättssäkerheten :hihi :stegling :stupstock

Nja, straffet på 12 år (8 blockflöjtsår) fastställdes i hovrätten, men skadeståndet till Emmas föräldrar höjdes.

8 år på vilohem för att halvt slå ihjäl en människa och förstöra denna människas liv, samt 400 000 kr i skadestånd som gärningsmannen aldrig kommer att betala.
Det är så man vill spy. Ois.

Låter ändå skapligt högt för att vara Sverige. Sen hade det ju förstås varit bättre om han faktiskt fick hugga skog eller gräva diken i de 8 åren. Jag lovar att straffen hade varit mer avskräckande för alla arbetsskygga element som sitter på kåken då. Som det är nu är ju en "volta" mest något som höjer status. Då kan det säkert vara värt att sitta och spela Playstation och träna gym i ett halvår tex. Det är väl vad man får för ett brott med hyfsat hög statusfaktor. Tex grov misshandel och vapenbrott.

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Provocera och provocera. Klart att det är svårt att genomföra men jag tycker väldigt många inte förtjänar vare sig vård eller nåt annat samhället har att erbjuda sina medborgare. Inte främst pga avsaknad av skatteinbetalningar utan snarare på sättet de beter sig mot andra.

Alla är lika mycket värda, säger man. BS. Det är väldigt stor skillnad på hur mycket folk är värda. Någon som upprepade gånger medvetet skadar oskyldiga människor, tex barn, är inte värda ett skit. Definitivt inte vård och omsorg. Skit ska skit ha. Förr i tiden kunde man sånt där, problemet var väl bevisbördan/rättssäkerheten :hihi :stegling :stupstock

Vård och omsorg i fängelset är ju bra om man inte har livstidslånga fängelsestraff. Någon gång kommer de ju ut och då vore det bra ifall de inte gör om det.

Men om de tex misshandlar, våldtar, hotar till livet och så vidare, som är grova brott mot sina medmänniskor, och gör det om och om igen, då kan även jag tycka att de till sist helt förverkat sin rätt att vistas ute bland "vanligt" folk.

Men fortfarande tycker jag att alla ska ha tillgång till sjukvård.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vet inte, vet du? Men för att förenkla för dig så, hon då.

Gissar att du har svårt att svara eller bara ovanligt svårt att dra slutsatser, annars vore det ju enklast att bara redogöra sin åsikt.
Du frågade "När anser du att han känner upprättelse då?". Jag kan erkänna att jag inte utan vidare kunde dra slutsatsen att du menade Emma då. Hon är ju så att säga inte en han.

Ett lämpligt straff hade väl varit 20-25 års fängelse, utan blockflöjtsrabatt eller permissioner. Jag törs garantera att Emma och hennes familj håller med om det.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Du frågade "När anser du att han känner upprättelse då?". Jag kan erkänna att jag inte utan vidare kunde dra slutsatsen att du menade Emma då. Hon är ju så att säga inte en han.

Ett lämpligt straff hade väl varit 20-25 års fängelse, utan blockflöjtsrabatt eller permissioner. Jag törs garantera att Emma och hennes familj håller med om det.

Kan du oxå garantera att hon känner upprättelse?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kan du oxå garantera att hon känner upprättelse?
Ah, den gamla blockflöjtsdoktrinen! "Om hon ändå inte känner upprättelse kan väl straffet lika gärna vara lägre, eller bara bestå av ett samtal med en terapeut med palestinasjal och Kånkenrygga".

Nej, jag kan inte garantera att hon känner upprättelse om svinet hade fått sina rättmätiga 25 år.
Däremot kunde de kvinnor som ännu inte råkat ut för svinet dra en lättnadens suck.

Den här borde väl osså platsa.
3,5 år för 39 sexualbrott mot barn.
http://www.dagensjuridik.se/2011/03/aterforbrytare-doms-39-sexbrott-mot-barn
Mannen döms i tingsrätten till tre och ett halvt års fängelse för ett fall av våldtäkt mot barn, tre fall av grovt utnyttjande av barn för sexuell posering, fem fall av utnyttjande av barn för sexuell posering, sju fall av försök till utnyttjande av barn för sexuell posering och tjugotre fall av sexuellt ofredande.

Tingsrätten anser att ett flertal av gärningarna var för sig har ett lågt straffvärde och tillämpar i målet Högsta domstolens praxis avseende sammanläggning av straffvärden.

:lol

Nu blir det vilohem, terapi, barnporrsurf och fruktstunder för hela slanten!

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ah, den gamla blockflöjtsdoktrinen! "Om hon ändå inte känner upprättelse kan väl straffet lika gärna vara lägre, eller bara bestå av ett samtal med en terapeut med palestinasjal och Kånkenrygga".

Nej, jag kan inte garantera att hon känner upprättelse om svinet hade fått sina rättmätiga 25 år.
Däremot kunde de kvinnor som ännu inte råkat ut för svinet dra en lättnadens suck.

Så du kan garantera att han hade gjort det igen?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Men sluta tjata sossejävel! Gnällkärring. Hoppas du blir nästa offer så får vi se om det låter likadant.

Tjata :confused:

Så jag skall bli ett brottsoffer för att jag ifrågasätter en som förespråkar längre straff :va

Men anstiftan till brott, vad anser du straffet skall vara där? sen har vi ju den här biten med jaktbrottet men det hade du väl glömt, fast det kanske inte anses som ett brott i dina ögon.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Tjata :confused:

Så jag skall bli ett brottsoffer för att jag ifrågasätter en som förespråkar längre straff :va

Men anstiftan till brott, vad anser du straffet skall vara där? sen har vi ju den här biten med jaktbrottet men det hade du väl glömt, fast det kanske inte anses som ett brott i dina ögon.

Sa jag inte till dig att sluta älta allt så förbannat? Fyfan vad tröttsam du är. Kärringältande.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Sa jag inte till dig att sluta älta allt så förbannat? Fyfan vad tröttsam du är. Kärringältande.

Är det inte du som gnäller över att straffen är för låga?

Blev du kanske utnyttjad som liten eller mobbad i skolan och gick miste om din upprättelse eller?

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Så du kan garantera att han hade gjort det igen?

Varför skulle han garantera det? Och dina frågeställningar får en osökt att tänkt på en treåring; "varför då, varför då, varför då"? Håller med BoSoZoKu, du är en riktigt tjatig jävel!

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Varför skulle han garantera det? Och dina frågeställningar får en osökt att tänkt på en treåring; "varför då, varför då, varför då"? Håller med BoSoZoKu, du är en riktigt tjatig jävel!

Skall man ha ett lång straff måste det oxå ha ett syfte, såsom t.ex att personen som fängslas kommer att med största sannolikhet begå brottet igen.

Att fängsla en individ som med säkerhet inte kommer att begå brott igen, har istället bara som syfte att straffa individen inte säkra omgivningen.

Är det svårt att förstå?

Så därav det eviga tjatet att kunna förklara sin ståndpunkt, kan den baseras på någon som helst form av logik, ok, men är det bara för mycket polisserier och amerikansk action under uppväxtåren som har präglat personen med någon skev verklighetsuppfattning är det inte lika ok.

ok?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Att fängsla en individ som med säkerhet inte kommer att begå brott igen, har istället bara som syfte att straffa individen inte säkra omgivningen.
Ja, det är ju oerhört krengkande att fängsla någon bara för att han mördat ett barn. Det var ju en olycka liksom, kommer inte att hända igen. :lol

Tror du på det där själv ens? :va

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
precis ett straff för att man varit olydig Kanske inte hjälper men om nån rånat mej så hadde jag blivit lite nöjdare om rånaren fått nått straff

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO