Only in Sweden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
...eller, vi var iaf tysta på biblioteket. :rolleyes:

Jag var den där ungen somm blev inkallad till rektorn när:

det hade försvunnit allt diskmedel från hemkunskapen och bubblade friskt i skolans fontän...

Nägon hade kört moped genom hela skolan och lagt en burnis utanför matan.

Hela skolan fick utrymmas för att någon hade hällt surströmming i ventilationen.

osv,osv...

Hände något inne på biblioteket kom jag aldrig ens på fråga, och skulle någon anklaga mig för något hade jag personalstyrkan som intygade att jag aldrig skulle göra något sådant...

Jag tillbringade mycket tid på biblioteket och där var jag en liten ängel...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Absolut inte, men vi visste var gränsen gick och ingen blev kränkt om en vuxen gav en ungjävel en lavett eller kastade ut vederbörande från lokalen.

Snicksnack, du är ingalunda så gammal att du fått en örfil i skolan, vilket inte skall ske oavsett vad patrasket har hittat på.

Ett stadigt tag i nacken och iväg räcker, dock får man inte ens bara hand på dom stackars varelserna på det viset numera.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Nog måste dom kunna få skadestånd för tiden dom varit utan? :mad:

Edit: Disclaimer som inte borde behövas, men min kommentar avser frustration över intagngas rättigher och absolut inte av citerande person
utpekad forum-medlem, ett utpekande jag självfallet tar avstånd från. Eller mer konkret: För helvete, ge fan i allt jävla tramsutpekande av Bonny (och Korvgubbe) som pedofil/straffsänkningsförespråkare och möt dom i sak istället. Alternativt dra till annat forum, ni förpestar bara detta.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Absolut inte, men vi visste var gränsen gick och ingen blev kränkt om en vuxen gav en ungjävel en lavett eller kastade ut vederbörande från lokalen.

Det är ju det jag säger, vi var iaf tysta när vi var i biblioteket. :D

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Bonny jobbar på det, det är ju ändå en fruktansvärd kränkning av deras identitet som pedofiler!
Om du skiver fler inlägg om att jag stöttar pedofiler anmäler jag till moderatorerna, fungerar inte det så ska jag undersöka möjligheten att gå vidare juridiskt! Börjar bli lite trött på anspelningarna.
Gäller för övrigt Valmers, Bosse och Markus också!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Om du skiver fler inlägg om att jag stöttar pedofiler anmäler jag till moderatorerna, fungerar inte det så ska jag undersöka möjligheten att gå vidare juridiskt! Börjar bli lite trött på anspelningarna.

Förstår inte hur du orkat med alla deras personliga påhopp.
Även om det är OT2-forum så var väl inte meningen med forumdelen att man skall få hoppa på folk hur som helst för att de uttrycker en åsikt som inte går i linje med sin egna?

Det gjorde iaf att jag tröttnade efter att ha skrivit några inlägg här. Nu läser jag bara emellanåt men orkar inte med att skriva något pga de dryga påhoppen som Markus & co kommer med. Märkligt att Swedie och moderatorerna tillåter det, kanske var man för dålig på att anmäla inlägg..

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Förstår inte hur du orkat med alla deras personliga påhopp.
Även om det är OT2-forum så var väl inte meningen med forumdelen att man skall få hoppa på folk hur som helst för att de uttrycker en åsikt som inte går i linje med sin egna?

Det gjorde iaf att jag tröttnade efter att ha skrivit några inlägg här. Nu läser jag bara emellanåt men orkar inte med att skriva något pga de dryga påhoppen som Markus & co kommer med. Märkligt att Swedie och moderatorerna tillåter det, kanske var man för dålig på att anmäla inlägg..
Jag delar din syn på OT2 forumet. Synd då OT2 skulle kunna vara både kul och underhållande men att debattera med folk som inte drar sig för några påhopp överhuvudtaget är inte min grej. Å jag drar numera gränsen vid beskyllningar eller insinuationer om att jag stöttar, gillar eller på annat sätt är för pedofili. Och jag kommer att kolla möjligheten att dra det juridiskt om det fortsätter.

Så även för min del blir det nog mest till att läsa framöver. Så kan Markus & co dunka varandra i ryggen och berätta för varandra hur förträffliga dem är ostört.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Bonny, jag tycker du ska anmäla de medlemmar på forumet som du anser har passerat gränsen till moderatorerna. Bara för att det är högt i tak på OT2 forumet betyder det inte att man ska acceptera vad som helst. Det är rätt tröttsamt att läsa många av de inlägg som skrivs utan någon som helst substans där man antyder det ena och det andra om andra medlemmars åsikter. Till slut övergår det i ren mobbing, vilket inte hör hemma här eller någon annanstans.

Ni som känner att ni är en av dem som gått över gränsen bör nog tänka er för lite innan ni drar iväg ett inlägg. Hur det uppfattas, inte bara av den berörda personen utan även av andra medlemmar. Tillslut kommer ni inte att ha någon kvar att argumentera med och hur roligt är det på en skala 1-10?

Visa respekt för varandra, även om ni inte har samma åsikter i olika frågor. Då kan vi fortsätta ha diskussioner med högt i tak i olika aktuella frågor.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Edit: Disclaimer som inte borde behövas, men min kommentar avser frustration över intagngas rättigher och absolut inte av citerande person
Både jag, och alla andras som jobbar med detta, är lika frustrerade. I ärlighetens namn tror jag t.o.m. att jag är mer frustrerad. Jag har inte stött på någon här som gillar lagen men oavsett så är vi tvugna att följa lagen såsom Socialstyrelsen tolkar den. Det betyder inte att jag gillar den! Men jag gillar att ha kvar mitt jobb och min legitimation...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det är jag också men lik förbannat så har jag fått ta emot fysik bestraffning mer än en gång och av mer än en lärare.

Jag vet inte vad det är för skola du gick i, men hos oss tolererades att man fick ett nackatag, men om någon lärare hade dragit till en elev, så hade vi (eleverna) gått bärsärk.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det mest fantastiska i ekvationen är att man redan nu vet att han har skött sig så bra att han får 2/3 av straffet.

Alla får tydligen det per automatik, så vad än folk döms till, som vi hederliga människor tycket är för lite, det är ändå bara en bluff för i verkligheten får dom bara 2/3 av det dom döms till.....

Han behöver inte sköta sig bra för att komma ut efter 2/3. Inte heller släpps han 2/3 med automatik. Det krävs att han inte sköter sig dåligt, då släpps man 2/3. Man får sitta kvar om det finns sybnnerliga skäl som talar mot villkorlig frigivning. Det gör det naturligtvis sällan...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
:lol
Vad går du på, egentligen? Har du någon gång funderat över hur pass välstädat det är framför din egen dörr?

Fan vet om inte ditt inlägg ovan är kvalificerat för kränkt of the day-tråden.

Snicksnack, du är ingalunda så gammal att du fått en örfil i skolan, vilket inte skall ske oavsett vad patrasket har hittat på.

Ett stadigt tag i nacken och iväg räcker, dock får man inte ens bara hand på dom stackars varelserna på det viset numera.
Jodå, jag har fått både örfilar och blivit utlyft i nackskinnet. Alla gånger har jag förtjänat det och dragit lärdom av det.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
t Valmers, Bosse och Markus också!

Va, vänta lite nu. Brukar jag påstå att du stöttar pedofiler? Jag säger inte att det inte hänt, det är möjligt i stridens hetta, men om du tänker efter så är det inte jag som brukar yttra såna saker. Åter buntar du ihop och tillskriver mig saker som inte stämmer. Förutfattade meningar förmodligen.

I sak håller jag med om att vi, inkl jag själv, kan tona ner oss lite. Dock får du faktiskt försöka tänka lite själv varför du ibland blir bemött som du blir. Inte sällan sätter du dig själv på höga hästar och ironiserar över andra som sämre vetande.

Det jag ofta, kanske lite för frekvent, är på dig för är det där med att du ofta anser att du och andra med relevant utbildning för ämnet som diskuteras är de enda som har rätt att yttra sig. Det är å andra sidan en så löjlig åsikt att den förtjänar att förlöjligas. Men om du tänker efter är det inte jag som påstår att du är pedoälskare.

När jag hör ordet mobbing, även om det inte kom från dig, så drar jag öronen åt mig. Gruppmentalitet är inget som tilltalar mig det minsta. Tvärtom, det ger mig avsmak, vad det än gäller. Synd om det skulle uppfattas så, jag brukar alltid köra mitt eget race oberoende av vem som tycker likadant.

Du snackar om "ta vidare juridiskt". Det är nåt jag, som egen företagare, har hört som "hot" flera gånger. Det verkar vara populärt då man tror att motparten ska bli rädd. De gångerna har dock varit väldigt mycket mer relevanta för andra att göra detta, även om de naturligtvis inte heller har haft på fötterna utan jag har haft ryggen fri.

Hur hade du tänkt dig göra detta om jag får fråga? Ringa en jurist och säga att några killar på ett motorcykelforum är dryga mot dig för att du har varit dryg mot dem. Stäm dem! :hihi Det är naturligtvis helt befängt och det förvånar mig att du, som uppenbarligen är en intelligent person, drar upp en sån sak.

MEN, hur som helst. Jag är dock villig att ta det lugnare i tonen när vi diskuterar OM du också tänker på hur du behandlar dina meningsmotståndare. Det är sällan ens fel att två träter, eller hur? Jag har inte alltid varit trevlig mot dig men det har ju inte du varit mot mig heller. Sen kan vi ju diskutera i evighet vem som var först med en bitter ton. Vad jag vet däremot, är att jag aldrig är otrevlig mot nån som inte förtjänar det. Detta gäller både i verkliga livet som på internet. Tonen är väl dock i allmänhet något hårdare när folk inte behöver titta varandra i ögonen när de diskuterar.

Om du nu har blivit kränkt här så ber jag faktiskt om ursäkt om du anser att jag har del i det men jag ber dig som sagt se över ditt eget sätt. Jag har inte uppfattat dig som någon som är lättstött mycket pga hur du själv yttrar dig ibland.Ibland får man vara beredd att få lite smällar om man sticker ut huvudet.
:krama

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
När jag hör ordet mobbing, även om det inte kom från dig, så drar jag öronen åt mig. Gruppmentalitet är inget som tilltalar mig det minsta. Tvärtom, det ger mig avsmak, vad det än gäller. Synd om det skulle uppfattas så, jag brukar alltid köra mitt eget race oberoende av vem som tycker likadant.

:rofl:skrattaåt:rofl

Ja du, det är precis så du uppfattas.:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom