t Valmers, Bosse och Markus också!
Va, vänta lite nu. Brukar jag påstå att du stöttar pedofiler? Jag säger inte att det inte hänt, det är möjligt i stridens hetta, men om du tänker efter så är det inte jag som brukar yttra såna saker. Åter buntar du ihop och tillskriver mig saker som inte stämmer. Förutfattade meningar förmodligen.
I sak håller jag med om att vi, inkl jag själv, kan tona ner oss lite. Dock får du faktiskt försöka tänka lite själv varför du ibland blir bemött som du blir. Inte sällan sätter du dig själv på höga hästar och ironiserar över andra som sämre vetande.
Det jag ofta, kanske lite för frekvent, är på dig för är det där med att du ofta anser att du och andra med relevant utbildning för ämnet som diskuteras är de enda som har rätt att yttra sig. Det är å andra sidan en så löjlig åsikt att den förtjänar att förlöjligas. Men om du tänker efter är det inte jag som påstår att du är pedoälskare.
När jag hör ordet mobbing, även om det inte kom från dig, så drar jag öronen åt mig. Gruppmentalitet är inget som tilltalar mig det minsta. Tvärtom, det ger mig avsmak, vad det än gäller. Synd om det skulle uppfattas så, jag brukar alltid köra mitt eget race oberoende av vem som tycker likadant.
Du snackar om "ta vidare juridiskt". Det är nåt jag, som egen företagare, har hört som "hot" flera gånger. Det verkar vara populärt då man tror att motparten ska bli rädd. De gångerna har dock varit väldigt mycket mer relevanta för andra att göra detta, även om de naturligtvis inte heller har haft på fötterna utan jag har haft ryggen fri.
Hur hade du tänkt dig göra detta om jag får fråga? Ringa en jurist och säga att några killar på ett motorcykelforum är dryga mot dig för att du har varit dryg mot dem. Stäm dem!
Det är naturligtvis helt befängt och det förvånar mig att du, som uppenbarligen är en intelligent person, drar upp en sån sak.
MEN, hur som helst. Jag är dock villig att ta det lugnare i tonen när vi diskuterar OM du också tänker på hur du behandlar dina meningsmotståndare. Det är sällan ens fel att två träter, eller hur? Jag har inte alltid varit trevlig mot dig men det har ju inte du varit mot mig heller. Sen kan vi ju diskutera i evighet vem som var först med en bitter ton. Vad jag vet däremot, är att jag aldrig är otrevlig mot nån som inte förtjänar det. Detta gäller både i verkliga livet som på internet. Tonen är väl dock i allmänhet något hårdare när folk inte behöver titta varandra i ögonen när de diskuterar.
Om du nu har blivit kränkt här så ber jag faktiskt om ursäkt om du anser att jag har del i det men jag ber dig som sagt se över ditt eget sätt. Jag har inte uppfattat dig som någon som är lättstött mycket pga hur du själv yttrar dig ibland.Ibland får man vara beredd att få lite smällar om man sticker ut huvudet.