Only in Sweden

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Det funkar inte, inte en jävel skulle vilja betala för att knulla med dom...

Dom skulle inte avslöja en enda :D

Precis, men då har de ju fått ytterligare något att klaga över, att marknaden styr även detta, fram med genusperspektiv, utredningar(i Gambia givetvis), könsglasögon och jämställdhetsplaner. Kan säkert sysselsätta ett gäng rödstrumpor de närmaste åren.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Undrar hur de tänkt kontrollera efterlevnaden?
Skicka delar av S kvinnoförbund som under-cover luder? :D
Vi har fått en del kritik internationellt för att vi inte tar tag i sexbrott mot barn i utlandet. Tror att det är totalt två svenska män som blivit dömda för sex med barn i Thailand de senaste 15 åren. Misstanken är att det förekommer lite oftare än så.

Så hur ställer du dig till frågan om det rör sig om köp av barnsex i ett land där man ser mellan fingrarna på denna fråga? eller av kvinnor som tvingas till prostitution?

Det är alltid lätt att trivialisera problem, speciellt om det är röda kvinnoförbund som kommer med förslagen, men jag kan nog se att det finns en chans att jag skulle stötta ett sådant förslag, lite beroende på hur det är utformat givetvis. Men inte i fallet med två vuxna som frivilligt är eniga om att betala för sex och det gäler för mig i Sverige också. Problemet är att det finns mycket som inte är helt frivilligt inom det området.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Den svenska dubbelmoralen är rätt omfattande och utbredd har jag märkt. När svensken åker utomlands har de en förmåga att väldigt fort anpassa sig till det landets lagstiftning om det passar honom. Ett exempel är nolltoleransen när det gäller sprit och bilkörning. Vet inte hur många gånger jag hört vänner och bekanta klentroget fråga en om man druckit när man ska sätta sig i bilen och köra hem efter en middag eller fest utanför stan. Givetvis har man inte druckit en droppe. Samma personer kan efter en utlandssemester sitta och berätta hur de satte sig i hyrbilen efter en kväll ute eftersom det landets lagstiftning inte är lika strikt och att man inte ser lika allvarligt på alkohol och bilkörning som här hemma. Ja, vad säger man om det egentligen?

Att vi har en strikt lagstiftning mot sexköp i det här landet gör ju bara att prostitutionen går under jorden. Ingen kan få mig att tro att vi någonsin kan utrota det med lagens hjälp. Jag förstår inte hur ska man se till att lagen efterföljs om man ska kunna straffa svenska män när de kommer hem efter en utlandsresa där de varit med prostituerade. Om landet tillåter prostitution lär deras polismyndigheter knappast vara intresserade av att springa efter svenska män för att upprätthålla svensk lagstiftning. Det ingår inte i deras arbetsuppgifter. Ska svenska myndigheter i så fall placera ut undercover poliser där prostitution förekommer på jordens alla hörn? Det faller i sin egen orimlighet. Blir bara ett spel för gallerierna.

Att sätta dit pedofiler är nog lättare eftersom det är förbjudet i många länder. Låt dem sitta av sina straff i länderna där man begått övergreppen. Svenska staten får mer än gärna bidra med ekonomiskt ersättning för besväret att hålla dem inspärrade under överskådlig framtid.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Vi har fått en del kritik internationellt för att vi inte tar tag i sexbrott mot barn i utlandet. Tror att det är totalt två svenska män som blivit dömda för sex med barn i Thailand de senaste 15 åren. Misstanken är att det förekommer lite oftare än så.

Så hur ställer du dig till frågan om det rör sig om köp av barnsex i ett land där man ser mellan fingrarna på denna fråga? eller av kvinnor som tvingas till prostitution?

Det är alltid lätt att trivialisera problem, speciellt om det är röda kvinnoförbund som kommer med förslagen, men jag kan nog se att det finns en chans att jag skulle stötta ett sådant förslag, lite beroende på hur det är utformat givetvis. Men inte i fallet med två vuxna som frivilligt är eniga om att betala för sex och det gäler för mig i Sverige också. Problemet är att det finns mycket som inte är helt frivilligt inom det området.

Hur skulle du ställa dig till om valfritt land med sharialagar började bestraffa sina medborgare för brott mot dessa lagar i Sverige eller om landet i fråga började kräva att få övervaka sina medborgare på besök i Sverige?

Är det ok att utlämna en Iransk medborgare som begått äktenskapsbrott i Sverige till rättegång och stening i Iran?

Last edited:

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM

För att svara på dina frågor:
Om något är förbjudet i ett land och myndigheterna ser mellan fingrarna med detta är det ett lokalt juridiskt och polisiärt problem, lämpligen kan Sverige den diplomatiska vägen utöva påtryckningar för att förändra detta om det ligger i Sveriges intresse.

Den första meningen i mitt inlägg är faktiskt allvarligt menad, hur har de tänkt att kontrollera efterlevnaden?
Skall detta endast gälla prostitution eller skall det gälla alla lagar?
Varför skall just prostitution anses särskilt viktigt? Varför inte fortkörning eller brott mot knivlagen?
Skall det omvända gälla, om något är förbjudet i det besökta landet men inte i Sverige, skall svensken fortfarande följa svensk lag?

Den andra meningen är inte en trivialisering av problemet, den är ett hån mot all form av försök till "Lagstiftning via Aftonbladet"

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Höär är en klockren OiS, som Fredde Reinfeldt sade när han vågade mopsa sig i opposition: vi har ingen ansvarskultur i Sverige*

En 13-årig flicka från Jönköpings län avled efter en skidolycka i Idre på fredagseftermiddagen, uppger polisen i Dalarna.

Flickan fördes till sjukhus efter att ha skadats allvarligt när hon körde in i en stolpe, men hennes liv gick inte att rädda, skriver Aftonbladet.

Polisen har inlett en förundersökning om vållande till annans död. Enligt Expressen var stolpen inte madrasserad och polisen ska utreda om någon kan ställas till svars för olyckan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/13-arig-flicka-dog-efter-skidolycka_6041683.svd

Vadå "om"? Det är klart någon kan, det är väl någon som äger skidbacken och är ansvarig för driften av den. Helt jävla översocialdemokratiskt svenskt att undra om någon är ansvarig, frågan är vem som är ansvarig möjligen och vad detta mys-samhälle tänker skriva i sin nya pistpolicy för att förhindra att något liknande någonsin inträffar igen. Man behöver inte ens bege sig lånt för att hitta en ansvarskultur, Itailen säger jag igen. Linate. 10 års fängelse. Hade det hänt här? Nej det hade det inte, här hade LFV ordnat utanförskapsseminarium (med miljöprofil)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Höär är en klockren OiS, som Fredde Reinfeldt sade när han vågade mopsa sig i opposition: vi har ingen ansvarskultur i Sverige*

En 13-årig flicka från Jönköpings län avled efter en skidolycka i Idre på fredagseftermiddagen, uppger polisen i Dalarna.

Flickan fördes till sjukhus efter att ha skadats allvarligt när hon körde in i en stolpe, men hennes liv gick inte att rädda, skriver Aftonbladet.

Polisen har inlett en förundersökning om vållande till annans död. Enligt Expressen var stolpen inte madrasserad och polisen ska utreda om någon kan ställas till svars för olyckan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/13-arig-flicka-dog-efter-skidolycka_6041683.svd

Vadå "om"? Det är klart någon kan, det är väl någon som äger skidbacken och är ansvarig för driften av den. Helt jävla översocialdemokratiskt svenskt att undra om någon är ansvarig, frågan är vem som är ansvarig möjligen och vad detta mys-samhälle tänker skriva i sin nya pistpolicy för att förhindra att något liknande någonsin inträffar igen. Man behöver inte ens bege sig lånt för att hitta en ansvarskultur, Itailen säger jag igen. Linate. 10 års fängelse. Hade det hänt här? Nej det hade det inte, här hade LFV ordnat utanförskapsseminarium (med miljöprofil)

Som jag förstod det åkte hon utanför den tänkta skidbacken, vi kanske inte ska kräva vaddering av alla stolpar i hela Sverige för att någon KAN tänkas krasha mot den, det skulle bli dyrt på Bulten...

Förlåt länken till kommunistblaskan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12786026.ab

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som jag förstod det åkte hon utanför den tänkta skidbacken, vi kanske inte ska kräva vaddering av alla stolpar i hela Sverige för att någon KAN tänkas krasha mot den, det skulle bli dyrt på Bulten...

Förlåt länken till kommunistblaskan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12786026.ab

Om hon åkte utanför skidbacken är det en annan femma, men det framgick inte av SvD, som av alla skit-tidningar ändå är den minst dåliga.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Visst håller jag med om att det är en OiS, dock inte på samma sätt.

Skall vi vaddera allting för att folk skall slippa ta hänsyn till omständigheter? :eberhard

Så klankar man på cykelhjälmar och annat som hör till individens skydd men ojojoj om man tvingas ta hänsyn till fysiska hinder i ens väg, (som f ö kan ha varit långt utanför den tänkta).

Vem tar på sig att polstra utmed våra vägar? Tunnel med vadderade väggar när dårskapen ändå eskalerar. Sängar bör inte överstiga en höjd av 27 cm, eller understiga för den delen då risk för knäskador kan föreligga vid uppstigning.

Eller vad sägs om att helt enkelt använda de hjärnor vi på ett eller annat sätt begåvats med?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror det där är orsaken till allt! Ingen vill borra dom ens gratis så därmed vill dom förbjuda sexhandeln i hopp om att få lite stock, sedan när inte det hjälper blir dom mer desperata...

Somliga skulle gå så långt som till att beskylla dom för att svenska män åker utomlands och köper sex...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Visst håller jag med om att det är en OiS, dock inte på samma sätt.

Skall vi vaddera allting för att folk skall slippa ta hänsyn till omständigheter? :eberhard

Så klankar man på cykelhjälmar och annat som hör till individens skydd men ojojoj om man tvingas ta hänsyn till fysiska hinder i ens väg, (som f ö kan ha varit långt utanför den tänkta).

Vem tar på sig att polstra utmed våra vägar? Tunnel med vadderade väggar när dårskapen ändå eskalerar. Sängar bör inte överstiga en höjd av 27 cm, eller understiga för den delen då risk för knäskador kan föreligga vid uppstigning.

Eller vad sägs om att helt enkelt använda de hjärnor vi på ett eller annat sätt begåvats med?
Vi ska inte vaddera allting, men där barn leker höghastighetslekar bör det vara rensat från dödliga hinder. Eberhardt eller inte.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vi ska inte vaddera allting, men där barn leker höghastighetslekar bör det vara rensat från dödliga hinder. Eberhardt eller inte.

Precis min uppfattning, men iom att "upplevelsekraven" höjs är det kanske lämpligt att säkerhetsmedvetandet och utveckling av skyddsutrustning håller jämna steg. Frågan är hur långt utanför den tänkta "lekarenan" man skall vaddera... Lösningen är inte att vaddera allt, man bör veta vad man skall hålla sig ifrån också, björnar eller stolpar. Det är ingen mänsklig rättighet att damma in i vad som helst och tro att någon annan skall ta ansvaret bara för att ens mjäkiga föräldrar alltid sagt att; "du kan, du får".

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nej, inte jag heller. Men inte främst därför utan därför att den situationen är orealistiskt i Sverige och som sagt extrem. Förstår ärligt talat inte varför du drog upp detta som exempel då det inte påvisar varken det ena eller det andra egentligen när det gäller det vi pratar om. :va

Jag tycker att exemplet var synnerligen talande och exakt på spiken. Jag börjar undra om vi talar om samma sak... men skit samma, nu får det räcka.:)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år