Flagga heter det.Om någon kan känna sig kränkt av det där så skulle det vara Moder Svea för vad man gör med hennes fana. :tacky
Flagga heter det.Om någon kan känna sig kränkt av det där så skulle det vara Moder Svea för vad man gör med hennes fana. :tacky
Flagga heter det.
Enligt Semesterlagen är 120 dagar av föräldraledigheten semesterlönegrundande. (120 dagar per förälder och barn, ensamstående 180 dagar). Detta gäller dock inte om man har föräldrapenning på lägstanivån då det f r o m 2011 inte längre är semesterlönegrundande.Detta måste vara rätt tråd att ställa frågan.
Får man semesterdagar fast man är hemma och är föräldraledig???
Och i så fall varför??
Man jobbar ju inte, kan man i så fall ändå förtjäna semester.!! Eller tänker jag fel??
//M
Enligt Semesterlagen är 120 dagar av föräldraledigheten semesterlönegrundande. (120 dagar per förälder och barn, ensamstående 180 dagar). Detta gäller dock inte om man har föräldrapenning på lägstanivån då det f r o m 2011 inte längre är semesterlönegrundande.
Reserverar mig för eventuella felaktigheter då jag själv inte har barn.
Edit: På frågan varför svarar jag att annars blir man krengkt! (dvs jag har inget bra svar).
Fy fan: http://vk.se/Article.jsp?article=455544
- Osjälvständighetsdagen hyllar varje människas rätt att vara ynklig och be om hjälp, säger en av arrangörerna Fredrik Jonsson.
Den firas egentligen 5 juli, men festivalen fick bli på midsommar
Här har vi en äkta OiS.
Det är inte arabiskan som är mest kritisk för att bli integrerad i svenska samhället om jag säger så.
På vilket sätt är det OiS? Modersmålsundervisning är ju äldre än mig och redan på tidigt 80:tal hade jag klasskamrater som fick hemspråksundervisning i Thai, Persiska och Arabiska.. Alla undersökningar jag har hört talas om har ju påvisat att modersmålsundervisning ger bättre studieresultat f.ö. och bättre integration. Vad är då OiS med att kritisera bristfällig undervisning i ett ämne som är bevisat viktigt för barn och ungdomar?
Det är inte arabiskan som är mest kritisk för att bli integrerad i svenska samhället om jag säger så.
Som vanligt i din iver att vara både PK och kommu försöker du kleta ned din debattmotståndare med någon sorts rasiststämpel, oklart varför.Nej, varför bry sig om vad forskningen säger när magkänslan säger annat. Även om både svensk och internationell forskning säger att modersmålsundervisning underlättar både integration och förbättrar övriga studieresultat tycker jag att det är viktigare att lyssna på magkänslan och den säger att just arabiska borde exkluderas eftersom det är barbarerna och terroristernas språk!
Nej, varför bry sig om vad forskningen säger när magkänslan säger annat. Även om både svensk och internationell forskning säger att modersmålsundervisning underlättar både integration och förbättrar övriga studieresultat tycker jag att det är viktigare att lyssna på magkänslan och den säger att just arabiska borde exkluderas eftersom det är barbarerna och terroristernas språk!
.
Du tycker inte att det är lite, lite mer relevant hur svenskundervisningen fungerar för att som invandrare bli integrerad i ett samhälle där svenska är det dominerande språket?
samma trams som alltid
Kan vi inte få höra lite argumentation från din sida istället för samma gamla påhopp som alltid?!
Att det hjälper integration tror jag inte ett skit på. .
Nej, och där har vi problemet, du TROR med väldigt övertygelse om väldigt mycket men är helt ointresserad av att någonsin försöka läsa något som ens kan liknas vid vetenskap eftersom du är så uppfylld av din tro.
Men å andra sidan tar jag heller inte särskilt illa vid mig när djupt troende skrattar åt mig så fortsätt skratta du för all del.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|