Vad vill du mig egentligen? Ska jag helt sonika ändra min åsikt menar du pga det som korvgubbe lägger fram och för att ni säger att jag ska det? Vad säger min magkänsla mig då som tydligen är så hemskt? För det är bara ni som pratar om magkänsla. Att korvgubbe har fel? Det är ju han som har lagt fram ett påstående att hemspråksundervisning gynnar integration, då är det väl upp till honom att bevisa det. Det har han ju inte gjort eller kan du visa mig var?
Det är ju ett rätt konstigt resonemang du har där faktiskt. Anser du även att jag kan gå fram till vem som helst på stan och från ingenstans anklaga personen för mord, och om han inte kan motbevisa det så är han skyldig?
Jag anser att hemspråksundevisningen är fel av andra anledningar. Bland annat att det ger fördelar som inte alla kan ta del av och av rena principskäl. Är det det du menar jag ska bevisa?
Och detta tjat om undersökningar. Gör ni inte annat än att sitter och googlar fram såna? Gärna gamla och från andra länder. Och just det, med helt andra förutsättningar höll jag på att glömma.
Till sist. Angående beslut har du helt fel. Jag skriver förmågan att fatta beslut. Kanske lite luddigt men jag menar väl att man på egen hand, under press, med risk för konsekvenser vara beslutsam. Och det viktigaste av allt - att stå för det.
Det gör inte alls vem som helst. Det tror jag nog du vet också. Det är där tex våra politiker, socialtjänster och annat är så pinsamt dåliga. Att ta ett tveksamt beslut efter 5 år efter att ha velat, rådfrågat och tillsatt utredningar är inte att vara beslutsam. Men det är eg en annan diskussion. Ganska så OIS förvisso, så det är inte helt off topic.
För mycket vidsynthet och tolerans (pretto-ord
) gynnar definitivt inte beslutsamhet. Naturligtvis beroende till vad man visar ex tolerans. Jag är nog tolerantare än de flesta mot barn. De är små och vet helt enkelt inte bättre. Men "ni" har ju gång på gång visat att ni gärna visar det både till syrakastare och peddon och det är där "ni" tänker fel.
(Ursäkta om jag klumpar ihop dig med den vanliga tolerans/brist-på-empati-för-brottofferfalangen här men du brukar hålla med dem så den här gången åker du med på ett bananskal )
Men som sagt, du får gärna speca vad det är jag ska bevisa med hjälp av forskningsrapporter. Hänger inte riktigt med där. Men så är jag ju ointelligent också. Du får ha lite överseende.