Only in Sweden

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad använder de tvååringarna till? Det fanns ju runt 50-60 tvååringar i registret ..
När lillkorv var två kunde han säga: Bulle, korv(även om han lär som en smålänning när han sa det), pappa, mamma och brumbrum, låter användbart.

Grattis.
Du har tillgång till en identitet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Framtidsvision 2014: Skånepolisens uppklarningsprocent gällande åldringsrån, koppleri, bedrägerier och metallstölder har minskat med 90%. Ilmar Reepalu till Sydsvenskan: Vi har ingen aaaning om varför.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Saken är den att dom bryter mot lagen.

Skulle dom bryta mot lagen utan anledning, knappast.

Våra myndigheter skall följa lagen, för dom finns det ingen gråzon att arbeta i under fredstid.

Fan Skäggot, har du gått och blivit både jurist och domstol på gamla dar? Eller är du bara en sån där som spinner vidare på Aftonbladets rubriker?

Nu vill de ha skadestånd också. 250000kr till varenda en som fanns med. Jävla fräckt pack!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fan Skäggot, har du gått och blivit både jurist och domstol på gamla dar? Eller är du bara en sån där som spinner vidare på Aftonbladets rubriker?

Nu vill de ha skadestånd också. 250000kr till varenda en som fanns med. Jävla fräckt pack!

Judge Dredd annars...

Oavsett anledningar skall våra myndigheter följa lagen, behövs ingen juridisk utbildning för att förstå varför den principen är av vikt.

Klart dom vill ha skadestånd, det är ju modernt nuförtiden. När vi var små använde dom skolkatalogen när dom skulle reda ut vissa problem, undrar om man kan få skadestånd för det?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hade de nöjt sig med ett register över folk som inte har fast adress och kallat det "kringresande" hade det kanske varit mindre uppseendeväckande. Eller "utan fast adress" så hade ingen ens lyft ett ögonbryn.
Alla vi andra finns ju i adressboken..

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
http://www.dn.se/ekonomi/bracke-kan-fa-hogst-skatt-i-sverige/

Bräcke kan få högst skatt i Sverige

Allt talar för att Bräcke i Jämtland höjer skatten till 34,59 kronor per intjänad hundralapp från den 1 januari, skriver Östersunds-Posten.

Höjningen är 42 öre från dagens 34,17 kronor per hundralapp, och gör att kommunen får högst kommunalskatt i landet.

– Vi har det tufft och att höja skatten är sista utvägen, det är inget trevligt beslut att ta, säger kommunalrådet Sven-Åke Draxten (S).

Skattehöjningen väntas ge kommunen 4,6 miljoner kronor.

För att få 100 kr i lön behöver din arbetsgivare betala 131.42 (ex avtalspension etc), är du egenföretagare får du såklart pröjsa rubbet själv. Har du högsta statliga skatt har du i Bräcke marginalskatt på 25 + 34,59 = 59.59%, dvs på sista intjänade hundringen har du nu kvar 40.41 kronor och arbetsgivaravgiften ger i dessa nivåer inga pensions eller andra förmåner utan går rakt i statskassan. För dessa 40.41 kr kan du nu handla en pryl som kostar 32.33 kronor + 25% moms.

Totalt har du kunnat disponera 32.33/131.42 = strax under 25 % av lönekostnaden. Tror inte ens Danmark kan matcha det uttaget. Och då har vi en, så kallat, borgerlig regering. :glömdet

Fast det är kanske ingen i Bräcke som betalar statlig skatt? :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
– Vi har det tufft och att höja skatten är sista utvägen, det är inget trevligt beslut att ta, säger kommunalrådet Sven-Åke Draxten (S).

Självklart är det enligt (S) "sista utvägen", vilka jävla landsförrädare.

No government ever voluntarily reduces itself in size. Government programs, once launched, never disappear. Actually, a government bureau is the nearest thing to eternal life we'll ever see on this earth!

(Ronald Reagan)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Totalt har du kunnat disponera 32.33/131.42 = strax under 25 % av lönekostnaden. Tror inte ens Danmark kan matcha det uttaget. Och då har vi en, så kallat, borgerlig regering. :glömdet

Fast det är kanske ingen i Bräcke som betalar statlig skatt? :va
Utan att ha någon som helst lokalkunskap om Bräcke (som jag inte ens vet vart det ligger) så tror jag att vi kan tacka gamle GP för det här, speciellt hans drag med kommunaliseringen av skolan för att snabbsanera statsfinanserna utan att släppa in kapitalet i skolorna. Blev en jättepost för småkommunerna ekonomiskt, och en lekstuga för deras fritidspolitiker.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här är ju så ohyggligt jävla äckelsossigt så man bara vill spy Solna "stad" i fejset. Det är en jävla sossekommun egentligen väl? Sundbyberg är det i alla fall, och det är exakt samma skithål av Stockholm. Det är ta mig fan ingen skillnad på Rinkeby och SOlna, de har till och med samma äckliga blåa tunnelbanelinje.

Okej, nu till ärendet. Jag skall för tredje gången till Friends (bara det är sjukt sossigt namn) Arena imorgon. Varje gång innan har det varit totalt kaos, Iron Maiden, Bruce Springsteen, AIK vs Syrianerna. Imorgon är det då ett familjeevenemang, Monster Jam. Jag skall dit med mina brorsöner, 6 och 8 år gamla. Som om det inte är utmaning nog, så läser jag sossarnas äckliga instruktioner:

Arenastaden är avstängd för biltrafik och arenan erbjuder inga parkeringsplatser. Trafiksituationen kring Arenastaden är ansträngd vid stora evenemang. Väljer du ändå att ta bilen bör du ta extra god tid på dig och vi hänvisar till ordinarie parkeringsplatser i Solna. Ofta är det effektivare att välja en infartsparkering vid en pendeltågsstation och åka kollektivt den sista biten.

I Sverige bortser man alltid från demokrati/fri marknad. Om folket vill åka bil är det våra politikers jävla jobb att underlätta för oss, inte att beskriva hur vi skall ändra oss. Så sinnessjukt trött på de här jävla överförmyndarfasonerna. Skall bli sjukt skönt att se amerikansk kvalitetskultur när jag väl tagit mig in i alla fall.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det här är ju så ohyggligt jävla äckelsossigt så man bara vill spy Solna "stad" i fejset. Det är en jävla sossekommun egentligen väl? Sundbyberg är det i alla fall, och det är exakt samma skithål av Stockholm. Det är ta mig fan ingen skillnad på Rinkeby och SOlna, de har till och med samma äckliga blåa tunnelbanelinje.

Okej, nu till ärendet. Jag skall för tredje gången till Friends (bara det är sjukt sossigt namn) Arena imorgon. Varje gång innan har det varit totalt kaos, Iron Maiden, Bruce Springsteen, AIK vs Syrianerna. Imorgon är det då ett familjeevenemang, Monster Jam. Jag skall dit med mina brorsöner, 6 och 8 år gamla. Som om det inte är utmaning nog, så läser jag sossarnas äckliga instruktioner:

Arenastaden är avstängd för biltrafik och arenan erbjuder inga parkeringsplatser. Trafiksituationen kring Arenastaden är ansträngd vid stora evenemang. Väljer du ändå att ta bilen bör du ta extra god tid på dig och vi hänvisar till ordinarie parkeringsplatser i Solna. Ofta är det effektivare att välja en infartsparkering vid en pendeltågsstation och åka kollektivt den sista biten.

I Sverige bortser man alltid från demokrati/fri marknad. Om folket vill åka bil är det våra politikers jävla jobb att underlätta för oss, inte att beskriva hur vi skall ändra oss. Så sinnessjukt trött på de här jävla överförmyndarfasonerna. Skall bli sjukt skönt att se amerikansk kvalitetskultur när jag väl tagit mig in i alla fall.

Det är inte så att parkeringen är upplåten till diverse monstertruckar och annan utövning av motorsport?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Solna kommunstyrelse har 18 ledamöter. Ordföranden tillhör M liksom sex andra. S har fem stycken, FP två stycken, KD, C, MP och V har en vardera.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år