Det här är ju så ohyggligt jävla äckelsossigt så man bara vill spy Solna "stad" i fejset. Det är en jävla sossekommun egentligen väl? Sundbyberg är det i alla fall, och det är exakt samma skithål av Stockholm. Det är ta mig fan ingen skillnad på Rinkeby och SOlna, de har till och med samma äckliga blåa tunnelbanelinje.
Okej, nu till ärendet. Jag skall för tredje gången till Friends (bara det är sjukt sossigt namn) Arena imorgon. Varje gång innan har det varit totalt kaos, Iron Maiden, Bruce Springsteen, AIK vs Syrianerna. Imorgon är det då ett familjeevenemang, Monster Jam. Jag skall dit med mina brorsöner, 6 och 8 år gamla. Som om det inte är utmaning nog, så läser jag sossarnas äckliga instruktioner:
Arenastaden är avstängd för biltrafik och arenan erbjuder inga parkeringsplatser. Trafiksituationen kring Arenastaden är ansträngd vid stora evenemang. Väljer du ändå att ta bilen bör du ta extra god tid på dig och vi hänvisar till ordinarie parkeringsplatser i Solna. Ofta är det effektivare att välja en infartsparkering vid en pendeltågsstation och åka kollektivt den sista biten.
I Sverige bortser man alltid från demokrati/fri marknad. Om folket vill åka bil är det våra politikers jävla jobb att underlätta för oss, inte att beskriva hur vi skall ändra oss. Så sinnessjukt trött på de här jävla överförmyndarfasonerna. Skall bli sjukt skönt att se amerikansk kvalitetskultur när jag väl tagit mig in i alla fall.
Nu har jag aldrig varit där men är inte arenan byggd på ett jävligt dumt ställe?