Only in Sweden

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det här är ju så ohyggligt jävla äckelsossigt så man bara vill spy Solna "stad" i fejset. Det är en jävla sossekommun egentligen väl? Sundbyberg är det i alla fall, och det är exakt samma skithål av Stockholm. Det är ta mig fan ingen skillnad på Rinkeby och SOlna, de har till och med samma äckliga blåa tunnelbanelinje.

Okej, nu till ärendet. Jag skall för tredje gången till Friends (bara det är sjukt sossigt namn) Arena imorgon. Varje gång innan har det varit totalt kaos, Iron Maiden, Bruce Springsteen, AIK vs Syrianerna. Imorgon är det då ett familjeevenemang, Monster Jam. Jag skall dit med mina brorsöner, 6 och 8 år gamla. Som om det inte är utmaning nog, så läser jag sossarnas äckliga instruktioner:

Arenastaden är avstängd för biltrafik och arenan erbjuder inga parkeringsplatser. Trafiksituationen kring Arenastaden är ansträngd vid stora evenemang. Väljer du ändå att ta bilen bör du ta extra god tid på dig och vi hänvisar till ordinarie parkeringsplatser i Solna. Ofta är det effektivare att välja en infartsparkering vid en pendeltågsstation och åka kollektivt den sista biten.

I Sverige bortser man alltid från demokrati/fri marknad. Om folket vill åka bil är det våra politikers jävla jobb att underlätta för oss, inte att beskriva hur vi skall ändra oss. Så sinnessjukt trött på de här jävla överförmyndarfasonerna. Skall bli sjukt skönt att se amerikansk kvalitetskultur när jag väl tagit mig in i alla fall.

Nu har jag aldrig varit där men är inte arenan byggd på ett jävligt dumt ställe?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Vad är det för ställen?

Jag kollade nyss upp "mitt" lags arena. Gilette Stadium: 68 000 sittplatser och 16 500 parkeringar.
Friends arena: Vid konsert 65 000 platser och när allt är klart enligt wiki 4000 parkeringar.

Säger väl allt.

Varför lägger man inte stora arenor utanför städerna i sverige?

Som tillägg kan jag nämna att Elmia i Jönköping har 5 000 p-platser enligt deras hemsida. Och då är jkpg en stad där du kan åka från allra yttersta hållplatsen inom city till elmia på typ 25 minuter med buss.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det blev precis så dåligt som jag hade tänkt mig. Lite sämre till och med.
Anlände till norra "infarten" kl 14:10 (fick skjuts). Där fick man inte köra in och beväpnade vakter hindrade befolkningen att röra sig fritt. Tänkte att vi hade gott om tid så drog runt Järva, ut på E4, Haga Norra för att komma till Råsundaleden, vilket fiasko. Totalt kaos. Anlände med svettpärlor i fejset och andan i halsgropen prick kl 15:00 till sist.
När det var slut så fick vi gå i lervällingen, med bruna moccaskor, tillbaka till de beväpnade vakterna.
Åt vilket håll man än går är det runt en kvart i regnet som gäller.
Jag cyklade till Bruce i maj och det är det enda rimliga, varken allmänna kommunikationer, bil eller taxi fungerar vid detta fiasko till bygge.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Sverige leder inte längre tävligen om högst skattetryck i världen vilket LOs chefsstrateger så klart vill ändra på, förstaplatsen är det enda som räknas i den kampen. Skatten upp 16% (från 44% till 51% av BNP). Ja, den är ju verkligen plågsamt låg som den är i dag... :3freak

Utöver det låna upp 2000 miljarder på 20 år för "reformer". :eek:

http://www.di.se/artiklar/2013/11/10/los-tankesmedja-vill-se-skattechock/

Intressant att dom förordar platt skatt dock, fet risk att dom får igenom det hos vänsterfalangen av partiet... :lol

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Vi är på väg att bli ett u-land. Skolungdomar presterar allt sämre och den svenska sjukvården är nu den värsta i Norden. Samtidigt tas det in mängder av asylsökande varje år. För de har hört att Sverige är ett drömland…

Skolan misslyckas
Nyligen presenterades en horribel statistik över vilken kunskapsnivå svenska niondeklassare ligger på. Sverige är nu att jämföra med länder som Chile och Mexico och ligger under genomsnittet. I skrivande stund sitter skolstyrelsen och regeringen och diskuterar kring hur det kunde bli såhär. Inte helt oväntat är de oense. Ändå är svaren så uppenbara… Skolan i Sverige är flummig. Den är sedan årtionden baserad på trams och ”frihet” för individen att göra i princip vad den vill. Auktoritet och disciplin är två ord som man i stort sett helt tagit avstånd ifrån.
Frankfurtandan och de kulturmarxistiska dragen genomsyrar barnens skolgång och resultaten av detta har vi nu sett. Istället läggs en massa tid, resurser och energi på genuspedagogik, antirasism och sexualundervisning från RFSU. Allt färre 15-åringar går ur grundskolan med tillräckliga kunskaper i kärnämnena. Det är effekten av en alltför frisläppt skola. Men frågan vi bör ställa oss är varför kulminerar det först nu? Skolan var väl näst intill lika flummig under 80-90-talen?
Den stora förändringen är att vi nu har så många icke-svenskar i skolorna och att det hela tiden, varje dag, kommer allt fler. Det tillsammans med en ”gangster-attityd” där man mer eller mindre helt saknar respekt för samhället som sådant gör det omöjligt för lärarna att lyckas med sin undervisning, hur mycket de än må vilja göra det. Sedan säger det väl sig självt att ju fler invandrare vi har i skolorna desto sämre resultat blir det? För hur ska dessa nyanlända lyckas hålla en lika hög nivå som en infödd svensk?
En annan sak som påverkar resultaten och går hand i hand med det jag belyste innan är bristen på lärare. Allt färre väljer att utbilda sig till lärare idag och de som jobbar inom yrket är utarbetade och överbelastade. Tiden och resurserna räcker kort och gott inte till. Att man sedan på det har en massa elever som inte lyssnar och som är i behov av extrahjälp underlättar såklart inte situationen. Resultatet blir att även de svenska barnen presterar sämre.

Dålig sjukvård och äldreomsorg
En sak som vi svenskar länge kunnat stoltsera med är vilken optimal samt välfungerande sjukvård vi har. Det har varit allmänt känt världen över att Sverige minsann är ett föregångsland inom de här områdena. Men ny statistik visar att vi nu är sämst i Norden. I Europa är det endast Serbien och Lettland som har lika långa väntetider. Rapporten visade också att svenska cancerpatienter får vänta oroande länge på sina behandlingar.
Förtroendet för svensk sjukvård har dalat och ilskan bubblar bokstavligen i allt fler medborgare när de dag ut och dag in tar del av nyheter om papperslösa som ska ha rätt till sjukvård. Det är tydligt att klyftorna i vårt land ökar och att de första som får ta smällarna av det mångkulturella samhället först och främst är den svenska arbetarklassen och pensionärerna.

Äldreomsorgen är en annan statlig instans som inte på långa vägar håller måttet. Det stora problemet är alla de ekonomiska nedskärningar som regeringen beslutat om. De som jobbar med de äldre har inte längre tid att finnas där. Det finns inte utrymme att vara en medmänniska, att sätta sig ned och prata eller bara lugna en gammal farbrors oro.
I kalkylen räknas nämligen inte sådant in i omsorgen. Istället klockas varje intagen och fördelas systematiskt lika många minuter. Det här sveket mot våra äldre är oförlåtligt. Här sitter de som i mångt och mycket byggde upp den svenska välfärden och får inte ens den mat eller omvårdnad de så väl behöver.

Vid ruinens brant
Vi är snart ett u-land och den välfärd vi varit kända för är så urholkad som den kan bli. Men istället för att reparera skadorna och återuppbygga ett stabilt och välfungerande samhälle läggs resurserna och fokus på helt andra ting. Svenskarna tvingas in i en falsk trygghet där de inbillas att våra tillgångar är oändliga.
Där vi kan frälsa alla, öppna upp våra gränser och bokstavligen skita ut pengar och omsorg över världens alla behövande. Samtidigt som vi ska vända våra egna ryggen. Det finns ett gammalt ordspråk där man understryker vikten av att sopa framför egen dörr först. Vi kan inte fortsätta såhär. Vårt land går på knäna. Alla tecken finns där. Det är bara för er att öppna era ögon och se.
Våra gamla tas inte om hand på ett fullgott vis, de yngre generationerna misslyckas totalt i skolan vilket resulterar i katastrofala resultat. Sjukvården kan inte längre leva upp till den standard vi alla varit vana vid. Det är vårt ansvar att sätta våra egna först och värna dem. Ingen annan kommer att göra det. Tro mig.

Vi har länge nog förvägrats vår rätt till självförsvar och omsorg. Det absurda är att Sverige har blivit ett ”drömland” för alla invandrare. Senast i veckan hörde jag om en flykting som drömde om Sverige för att det är det ultimata landet för nyanlända. Baksidan av det är att Sverige är på väg att bli ett mardrömsland för de etniska svenskarna. För allt sker på vår bekostnad…

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Expressen blir utskälld av 67-årig docent

Expressen fortsätter sin häxjakt på de personer som skrivit anonyma och invandringskritiska kommentarer på internet. Nu har börjat hänga ut privatpersoner. Men när de gick hem till Jim Olsson, 67, docent i fysikalisk kemi, gick det inte riktigt som man tänkt sig. Jim Olsson skällde ut Expressens reporter å det grövsta. – Ja och jag vet vad ni vill. Era jävla skitstövlar. Läs i Bonniers lexikon om zigenare vad de har skrivit. Fy fan alltså. Dra åt helvete! Dra åt helvete! Och du bor i det här området också, det vet jag. Du har bosatt dig här för att vara helt fri från mångkulturella. Vilka hycklare, säger han bland annat.

Jag totoro tycker att dom två sista meningarna säger allt!:kär:kär

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Expressen blir utskälld av 67-årig docent

Expressen fortsätter sin häxjakt på de personer som skrivit anonyma och invandringskritiska kommentarer på internet. Nu har börjat hänga ut privatpersoner. Men när de gick hem till Jim Olsson, 67, docent i fysikalisk kemi, gick det inte riktigt som man tänkt sig. Jim Olsson skällde ut Expressens reporter å det grövsta. – Ja och jag vet vad ni vill. Era jävla skitstövlar. Läs i Bonniers lexikon om zigenare vad de har skrivit. Fy fan alltså. Dra åt helvete! Dra åt helvete! Och du bor i det här området också, det vet jag. Du har bosatt dig här för att vara helt fri från mångkulturella. Vilka hycklare, säger han bland annat.

Jag totoro tycker att dom två sista meningarna säger allt!:kär:kär
Säger också en hel del om ryggradslösa "sanningssägare" som under anonymitet vågar både hänga ut och hota meningsmotståndare, vilket ju är ett stort inslag på "sanningssidor". För konstigt nog så är det då helt ok att outa folk, inte lika kul när det drabbar dem själv. Så de kan ju börja med att sluta kasta sten i glashuset...

(Nej, det är inte ok att hota folk som röstar på SD, jag menar dock att de kan börja med studera sig själv först och sluta vara offer när det är de som driver på det hela. Jag känner folk som blivit mordhotade på dina favoritsidor men aldrig sett dig fördöma det.)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Säger också en hel del om ryggradslösa "sanningssägare" som under anonymitet vågar både hänga ut och hota meningsmotståndare, vilket ju är ett stort inslag på "sanningssidor". För konstigt nog så är det då helt ok att outa folk, inte lika kul när det drabbar dem själv. Så de kan ju börja med att sluta kasta sten i glashuset...

Fast nu har han väl inte hotat nån. Inte enligt Expressen iaf. Det här är citaten han blev uthängd för:

"inbördeskriget redan har startat"

"Den totalt ansvarslösa massinvandringen måste kompletteras med återinförande av värnplikten. Endast militära insatser kan stoppa dessa vandaler som hänsynslöst utnyttjar en lamslagen befolkning, som inte kan försvara sig."

I vilket sammanhang eller till vilka artiklar får man inte veta.

Att dom hängde ut politikerna är en sak men att ge sig på privatpersoner för att dom har skrivit nåt som oftast inte ens bryter mot några lagar tycker jag är fel. Att dom dessutom gör det genom att betala sina AFA-kompisar till att åsiktsregistrera över 6000 personer är ännu värre. Kul att hamna i dom där dårarnas register. Mördare och våldtäktsmän är det för känsligt att hänga ut men när nån skriver nåt olämpligt på internet är det tydligen handskarna av som gäller.

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Den absolut största orsaken till att ”näthat” överhuvudtaget existerar är att det verkar som en ventil för människors känslor kring invandring och mångkulturens många baksidor. Om vissa frågor stigmatiseras och dess frågeställare kontinuerligt utsätts för medial demonisering och/eller utfrysning blir det här den oundvikliga effekten. De känsligare ämnena diskuteras inte längre endast i fikarummen och i hemmets trygga vrå utan istället i allra högsta grad på de sociala medierna och i kommentarsfälten.

Igår avslöjade Expressen i samarbete med Researchgruppen identiteterna på anonyma människor som på ett eller annat sätt ventilerat sina känslor. Men de här avslöjandena riktade ljuset mot något mycket mer uppseendeväckande. Nämligen svenska mediers verkliga agenda.

Att hänga ut anonyma människor på det här sättet är ett allvarligt övertramp både på dessa individers personliga integritet men även på yttrandefriheten som sådan. Vi har det nu svart på vitt. Vissa åsikter är helt enkelt socialt förbjudna. Vissa saker får man inte tycka och kanske inte ens tänka.

Här gäller då sannerligen inte samma yttrandefrihet eller ”konstnärliga frihet” som vi sett samma medier vurma för i förra veckan när främlingen Jason ”Timbuktu” Diakités sjöng om att slå och misshandla en riksdagsman. Då mina vänner är det tydligen helt rätt att hata. För inte kan man väl kalla Timbuktus verser för annat än hatiska? Lik förbannat framställs Timbuktu snarast som en blid ängel samt värnare för de ”mänskliga rättigheterna”. Det råder en grov diskriminering i Sverige. Och de som diskrimineras är svenskarna. Inser inte folk det efter den här skandalen är de mer hjärntvättade än någon kanske kunnat ana.

Idag läste jag det här inlägget av krönikören Marcus Birro på Twitter: ”Faktum är att Malmö utomlands är känt för att vara en stad varifrån många judar flyr. Inte minst i Israel är det så.” Samtidigt som svenskar som är invandrarkritiska eller negativa till mångkulturen hängs ut som kriminella av ”oberoende” medier sitter alltså Marcus Birro och skriver det här.

Birro bekräftar att judarna minsann inte trivs i Malmö och att det är vida känt att de vill fly därifrån. En hel värld nickar förstående när den israeliska staten deporterar afrikaner för att de vill bibehålla ett judiskt homogent land. Men när svenskar vill bevara Sverige svenskt pekas de oavkortligt ut som hatiska inhumana rasister.

Det finns ingenting som allas lika värde. Inte heller existerar det någon yttrandefrihet om man råkar kritisera ”fel” saker. Sanningen är att vi svenskar får bottennapp inom både områdena. Våra åsikter, vår oro, rädsla eller ilska tas inte på allvar utan ignoreras så in i den milda grad att allt fler fylls av både maktlöshet och frustration. ”Näthatet” är en efterdyning av den misslyckade massinvandringspolitiken som tillåts fortgå i vårt land.

Idag har vi Sverigedemokraterna som får människor att tro att de kan förändra en korrupt regering och föra fram dessa känsliga frågor. Men i själva verket fryses de ut och motarbetas av hela regeringsapparaten. Det är inte demokrati. Om svenskar röstar på ett parti som inte ens får komma till tals eller accepteras växer sig ilskan allt starkare.

Vi kommer att få se mer av sådant här ”näthat” framöver. Tro mig. Kitteln kokar och till sist kommer den att koka över. Till sist kommer fler att inse det bittra och svårsmälta faktum att Sverige inte styrs i rätt rikting. Vi är på väg mot stupet. Jag önskar att svensken snart ska vakna och att fler vågar stå upp för sina åsikter öppet, varje dag och överallt. Ju fler som gör det, desto snabbare kommer vi att nå dit vi vill. Vi behövs alla i denna ödets timma och det är dags att börja göra motstånd på allvar!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Viktigt: Svenska mediers verkliga agenda.

Är att tjäna pengar. De är vinstdrivande företag.

Sedan kan man alltid diskutera varför vissa grejer inte tas upp. Kriget i Kongo är ju ett exempel som tystas ner. I rena förluster snackar vi ju om ett krig i klass med världskrigen. Men det tiger fan media om.

Foliehatt!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

(Nej, det är inte ok att hota folk som röstar på SD, jag menar dock att de kan börja med studera sig själv först och sluta vara offer när det är de som driver på det hela. Jag känner folk som blivit mordhotade på dina favoritsidor men aldrig sett dig fördöma det.)

Nu vet inte jag hur mycket outning som sker på avpixlat men är det inte mest dömda brottslingar och offentliga personer som omskrivs? Det är ju ändå skillnad att genom olagligheter få tag i privatpersoners namn, söka upp dem hemma och på jobb med kamera och sedan hänga ut dem i riksmedia. Även om de kanske kunde stå lite mer för vad de har skrivit. Representanter för politiska partier - Visst. Där har ju väljarna rätten att veta vem de röstar på. Men vanliga privatpersoner - Nej tack.

Jag ogillar generellt det alldeles för öppna samhället med register och annat som alla kan se, typ ratsit, och tycker det outas för mycket även på sidor som Flashback men detta gav faktiskt enorma olustkänslor. Spelar ingen roll om det hade varit omvänt. Fortfarande otäckt.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vi kommer att få se mer av sådant här ”näthat” framöver. Tro mig. Kitteln kokar och till sist kommer den att koka över. Till sist kommer fler att inse det bittra och svårsmälta faktum att Sverige inte styrs i rätt rikting. Vi är på väg mot stupet. Jag önskar att svensken snart ska vakna och att fler vågar stå upp för sina åsikter öppet, varje dag och överallt. Ju fler som gör det, desto snabbare kommer vi att nå dit vi vill. Vi behövs alla i denna ödets timma och det är dags att börja göra motstånd på allvar!

Jag tycker att det här ovan citerade inte är "only in sweden". Det har hörts förut för en sisådär 80 år sedan nere i Europa.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Om detta är "only in Sweden" vill jag låta vara osagt men...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article18056910.ab

Barocken med sina sexistiska porträtt av kvinnor! Usch!

– Jag tycker att det mer är en feministisk fråga. Det är tråkigt med en barbröstad kvinna när jag sitter på offentliga middagar med utländska gäster. Jag tycker det känns litet svårt att sitta där med män som tittar på oss kvinnor.

Ja, man kan föreställa sig hur manliga dignitärers blickar har flackat mellan den italienska gudinnan och vice talmannen, och vilka tankar gästerna haft vill ingen anständig människa spekulera i.

För vi lever i en nya prydhetens tidevarv. 2002 lät USA:s justitieminister John Ashcroft hänga gardiner för en staty med namnet "Spirit of Justice". Man kunde se ett bröst.

Det beslutet väckte skrattsalvor runt världen och betraktades som ett belägg för de nykonservativas prydhet och inskränkthet.

I Sverige är vi inte pryda. Vi är feminister. Och nu när vice talmannen har börjat så finns det mycket att ta itu med: målningar, statyer... Snusk! Överallt snusk!

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Fast nu har han väl inte hotat nån. Inte enligt Expressen iaf. Det här är citaten han blev uthängd för:

"inbördeskriget redan har startat"

"Den totalt ansvarslösa massinvandringen måste kompletteras med återinförande av värnplikten. Endast militära insatser kan stoppa dessa vandaler som hänsynslöst utnyttjar en lamslagen befolkning, som inte kan försvara sig."

I vilket sammanhang eller till vilka artiklar får man inte veta.

Tydligen hade han inte ens skrivit det där överhuvudtaget. Man blir knappast förvånad med tanke på vilken journalistkår vi har i det här landet.

http://www.friatider.se/falska-citat-i-expressens-uthangning

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...