Se
Det måste vara tämligen unikt att inte bli permanent portförbjuden...
Tror jag inte, de flesta utländska/nyanlända brottslingar utvisas ju inte alls, som du vet.
Se
Det måste vara tämligen unikt att inte bli permanent portförbjuden...
Och på vilket sätt blir jag politiskt brun när jag ifrågasätter detta! För fasen!!!
Tror jag inte, de flesta utländska/nyanlända brottslingar utvisas ju inte alls, som du vet.
Allt misstänkliggörande av rådande ordning skall tystas
Fråga gubben i Centern, han fick smaka på Ursulas vrede, rätt åt honom.
Först och främst tar ju inte vi emot mest flyktingar. Vi kanske ligger i topp bland de (rika) länderna i Europa men länder i närområdet brukar alltid vara de som drar det tyngsta lastet. Så det finns defintivt länder som är sämre rustade än oss som tar ett större ansvar. Fast vi kan ju välja att bara jämföra oss med vissa läner men då blir ju svaret alltid det samma, och önskade.Jo, fast så brukar det vara i Sverige i många frågor. En åsikt i taget, tack.
Man kan ju tro att jag är vit kränkt man som näthatar och avskyr invandrare samt muslimer men så är inte fallet.
Vad jag misstänker är att Sverige tar emot en oproportionerligt stor andel flyktingar. Det är min misstanke och jag söker bekräftelse av den. Är den befogad kan man reagera på två olika sätt, ja kanske fler. Men man kan tycka att politikerna skall kräva av andra EU-stater att ta sin andel. Eller så kan man tycka att Sverige skall minska sin andel. Båda är ganska naturliga reaktioner för de flesta tror jag.
Nu skrev jag inget av det, jag vill ha bilden klar för mig innan jag bildar min åsikt i frågan.
Det är svårt att få en bra bild av läget. Vid de stora flyktingkatastroferna ligger vi i topp av mottagandet, har jag fått för mig. Vi tog emot hälften av irakierna, vi tar en tredjedel av somalierna och inget annat land tar så många ensamkommande barn från Afghanistan som vi. Påstås det. Nu med Syrien ser vi ut att återigen hamna i topp.
Jag skulle vilja ha lite klargörande och trovärdig statistik. Den artikeln DN blänkte till med har inget med klargörande att göra. Den var avsedd att manipulera, det är jag övertygad om. Detta är tydligen ett slags fascism i vissas ögon. Fan så märkligt. Det är illa ställt med debatten.
Först och främst tar ju inte vi emot mest flyktingar. Vi kanske ligger i topp bland de (rika) länderna i Europa men länder i närområdet brukar alltid vara de som drar det tyngsta lastet. Så det finns defintivt länder som är sämre rustade än oss som tar ett större ansvar. Fast vi kan ju välja att bara jämföra oss med vissa läner men då blir ju svaret alltid det samma, och önskade.
Personligen tycker inte jag att det är intressant med ens relativ invandring. För mig är frågan lite större, såsom om vi har ett medmänskligt ansvar. Ibland t.o.m. om vi har ett ansvar för att flyktingströmmen ens har uppstått. Hade inte vi i väst med våld gått in i Irak och Afghanistan en gång i tíden (oavsett om det var för en god sak) så kanske, kanske folk inte hade flytt därifrån.
Jag är väl medveten om att vi bor i ett av världens mest priviligerade länder, vilket jag är stolt och glad över. Å andra sidan är jag väl medveten om att det bara rör sig om tur att jag och mina barn är födda här. Hade jag bott i ett land med svält, våld eller andra stora problem så hade jag nog också övervägt att flytta till något bättre. Jag kanske även hade tyckt att det var orättvist om jag bodde i ett rikt land men där all rikedom gick till ett fåtal eller till företag och redan rika personer i andra länder medan mina barn svalt.
Så fortsätt du att söka den korrekta statistiken, var dock medveten om att "den som söker, den finner" bara är ett talesätt.
Jag tillhör de som faktiskt skiter i statistiken här och fokuserar mig på hur stora problem jag och min familj egentligen har som kan kopplas till invandring och har konstaterat: inget att prata om!
Vad har Sverige gjort om man inte räknar 200år bakåt i tiden för oförrätter i 3e land för att bära ansvar?
Helt rätt! Vi har inte startat några krig vad jag vet men om det innebär att vi skulle vara helt isolerade från övriga västvärlden, främst i tredje världens ögon, tror jag är naivt. Vi har gjort mycket gott men även ett och annat mindre gott. Men det förändrar inget i mitt resonemang, jag är och förblir en naiv humanist...Vad har Sverige gjort om man inte räknar 200år bakåt i tiden för oförrätter i 3e land för att bära ansvar? Det är ju inte så att lilla Sverige kan påverka USA nåt nämnvärt. Tror man det är man nog lite för naiv om vår egen excellens.
Afghanistan som exempel, har varit utsatt för oförrätter långt före usa valde att härja där, först med talibanerna, sen mot dem.
Sverige har väl snarare bidragit med stor andel med humanitär hjälp och stöd om något. Libanon, Somalia, Jugoslavien. Men vad Sverige gjort för att bära ansvar?
Vill en kan en snarare hävda att Sverige bistår till etnisk rensning genom att erbjuda put.
(vilket är lika långsökt som att det finns en grund för ansvar, utöver humanitära skäl)
Helt rätt! Vi har inte startat några krig vad jag vet men om det innebär att vi skulle vara helt isolerade från övriga västvärlden, främst i tredje världens ögon, tror jag är naivt. Vi har gjort mycket gott men även ett och annat mindre gott. Men det förändrar inget i mitt resonemang, jag är och förblir en naiv humanist...
Och även om varken Sverige, eller jag, har startat krig så anser jag att vi har ett kollekivt ansvar, om inget annat så för att förstå och komma ihåg att vi är priviligierade och att acceptera att andra personer också vill ha en del av vår kaka med ekonomi och trygghet.
Det är väl bara upp till var och en att fundera på om du hade tänkt likadant om det var du som bodde i misär av någon sort. Jag personligen är mer överraskad övet att det inte är fler som söker sig bort från länder som Sudan, Irak o.s.v.
Först och främst tar ju inte vi emot mest flyktingar. Vi kanske ligger i topp bland de (rika) länderna i Europa men länder i närområdet brukar alltid vara de som drar det tyngsta lastet.
Håller med om att kvalitén skiljer en del mot, vad jag har hört, våra etagelägenheter, fria bil (helst BMW) och 50-60 000:- skattefritt i månaden till alla invandrare. Fast den ändrar ju knappast antalet...En sanning med modifikation, i närområdet smäller man upp ett tältläger med taggtråd runt och kör in lite foder.
Det är inte så att t.ex. de vulgärt rika arabländerna tagit något som helst långsiktigt ansvar för sina grannar, istället importerar de slavarbetare från Asien.
Som vanligt har du alltså helt fel.
Håller med om att kvalitén skiljer en del mot, vad jag har hört, våra etagelägenheter, fria bil (helst BMW) och 50-60 000:- skattefritt i månaden till alla invandrare. Fast den ändrar ju knappast antalet...
Håller med om att kvalitén skiljer en del mot, vad jag har hört, våra etagelägenheter, fria bil (helst BMW) och 50-60 000:- skattefritt i månaden till alla invandrare. Fast den ändrar ju knappast antalet...
Lika mycket som jag avskyr det sd står för,
Man kan se sd som en motpol till den falangen som konsekvent och utan inskränkning vill tillåta invandring, oavsett volym eller kostnad.
Sug på den meningen lite och förklara sen varför du anser SD vara dåligt för Sverige.
jag suger... det v ar inte jag som skrev... men jag tror temat för dagen är för Sverige
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|