Only in Sweden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sug på den meningen lite och förklara sen varför du anser SD vara dåligt för Sverige.

Av den enkla anledningen att ingen av dom behövs, sd söker en enkel lösning på ett komplext problem.

Dom är dåliga då dom tilltalar en sida hos människor som inte behöver extra bränsle.

Dom är dåliga då dom bygger sina mandat på hat, hat förblindar och fördummar den intelligentaste individen.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Av den enkla anledningen att ingen av dom behövs, sd söker en enkel lösning på ett komplext problem.

Dom är dåliga då dom tilltalar en sida hos människor som inte behöver extra bränsle.

Dom är dåliga då dom bygger sina mandat på hat, hat förblindar och fördummar den intelligentaste individen.

Det där resonemanget begriper jag inte, de styrande partierna har beslutat om att driva en väldigt generös invandringspolitik utan att folk ens fått rösta om det. Det retar upp rätt många och vissa av dom väljer att lägga sin röst på det enda parti som delar deras åsikter i frågan. Var kommer det "förblindade hatet" in i bilden?

Jag är rätt övertygad om att jag kommer vara tvungen att jobba deltid fram tills jag ramlar av pinn för att dryga ut min framtida pension trots att jag jobbat och skattat sedan jag var 20, detta på grund av att dagens inflöde av folk som hamnar direkt i ett bidragsberoende inte är hållbart i längden för landets ekonomi.

Inte hatar jag väl utlänningar för det? Däremot är det trist att kännas ha så dystra framtidsutsikter utan att kunna göra ett piss åt det, ställa sig på torget och skrika leder inte till nåt så det enda jag kan göra är att rösta på rätt parti så jag har samvetet rent den dagen korthuset ramlat ihop...:(

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag upplever att många på ena sidan pratar invandrare medans andra sidan pratar invandring. Det är tämligen uttjatat med "hat, rasism och fördomar".
Det är också här SDmotståndarna faller på eget grepp, dels möter de inte grundfrågan på ett konkret sätt, dels begår många sin egen lära emot och ger tecken på ett hat.

Att vara emot alkoholism betyder inte att en hatar alkoholister. Skilj på sak och person.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det där resonemanget begriper jag inte, de styrande partierna har beslutat om att driva en väldigt generös invandringspolitik utan att folk ens fått rösta om det. Det retar upp rätt många och vissa av dom väljer att lägga sin röst på det enda parti som delar deras åsikter i frågan. Var kommer det "förblindade hatet" in i bilden?

Jag är rätt övertygad om att jag kommer vara tvungen att jobba deltid fram tills jag ramlar av pinn för att dryga ut min framtida pension trots att jag jobbat och skattat sedan jag var 20, detta på grund av att dagens inflöde av folk som hamnar direkt i ett bidragsberoende inte är hållbart i längden för landets ekonomi.

Inte hatar jag väl utlänningar för det? Däremot är det trist att kännas ha så dystra framtidsutsikter utan att kunna göra ett piss åt det, ställa sig på torget och skrika leder inte till nåt så det enda jag kan göra är att rösta på rätt parti så jag har samvetet rent den dagen korthuset ramlat ihop...:(

Ponera att sd får majoritet och stoppar all invandring, folket är nu glada och nöjda, i någon mån.

Vad skall dom nu ha på programmet för att svensken skall fortsätta rösta på dom? Ty dom är väl medvetna om att den dagen har dom inget att locka väljare med. Så antingen försvinner dom från arenan, vilket inte är troligt, eller så skapas ett nytt problem.

Det problemet kommer inte att vara skolbespisningen.....

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Men du kan väl inte på allvar döma SD utifrån något påhittat framtidsscenario där dom fått egen majoritet i riksdagen och byggt en 3 meter hög mur runt Sverige? :va

Ponera att sd får majoritet och stoppar all invandring, folket är nu glada och nöjda, i någon mån.

Vad skall dom nu ha på programmet för att svensken skall fortsätta rösta på dom? Ty dom är väl medvetna om att den dagen har dom inget att locka väljare med. Så antingen försvinner dom från arenan, vilket inte är troligt, eller så skapas ett nytt problem.

Det problemet kommer inte att vara skolbespisningen.....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men du kan väl inte på allvar döma SD utifrån något påhittat framtidsscenario där dom fått egen majoritet i riksdagen och byggt en 3 meter hög mur runt Sverige? :va

Du menar som att skylla dålig pension på invandring?

Men tala om för mig istället vad som händer när dom sitter vid makten och invandringen stoppats, vad händer då?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Men tala om för mig istället vad som händer när dom sitter vid makten och invandringen stoppats, vad händer då?

Dålig pension kan man väl få beskylla Perssonregeringen för. Sanerade stadsskulderna med pensionsfonder. Det finns en relativt nyutkommen bok i ämnet, jag minns bara inte namnet på den just nu.
Så det är inte SD:s fel. Inte heller är det invandringens fel.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

http://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc

Jag tycker inte det verkar vara så påhittat ändå. Vi får tydligt reda på vem som kommer att vara fienden. Och det är inte småbarnsfamiljer jag tänker på.

Hur kan man rösta på ett parti som producerar sådant här?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj

Vadå när? SD kommer aldrig få majoritet lika lite som att MP skulle få det, men skulle det ske så betyder det att mer än 1/3 av sveriges befolkning röstat på dom. Det lär vara en salig blandning av f.d. sossar, moderater och andra som skulle dra öronen åt sig illa kvickt om det börjar anordnas Jimmiejugend-läger med övning i preussisk sträckmarsch och negerdäng.

Och ja, min framtida pension är direkt påverkad av andelen närande/tärande i samhället.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vadå när? SD kommer aldrig få majoritet lika lite som att MP skulle få det, men skulle det ske så betyder det att mer än 1/3 av sveriges befolkning röstat på dom. Det lär vara en salig blandning av f.d. sossar, moderater och andra som skulle dra öronen åt sig illa kvickt om det börjar anordnas Jimmiejugend-läger med övning i preussisk sträckmarsch och negerdäng.

Och ja, min framtida pension är direkt påverkad av andelen närande/tärande i samhället.

Nej, din pension är ett skuldsedel till kommande generationer, det är inte nu din pension skapas.

Ja, bortsett från det orangea kuvertet....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nästa val vinner nåt annat parti? Ungefär som det brukar bli?

Blir det?

Som det är nu lovar dom mer och mer för att vara kvar, och funkar ju uppenbart till viss del.

Ja, eller så gör dom inte ett skit och lovar försöka bättre nästa mandatperiod....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Blir det?

Som det är nu lovar dom mer och mer för att vara kvar, och funkar ju uppenbart till viss del.

Ja, eller så gör dom inte ett skit och lovar försöka bättre nästa mandatperiod....

Ja.

Dom som i SD eller dom som i alliansen? Ser ingen skillnad. Har politikerna nånsin infriat sina ståndpunkter?
Eller dom som i resten. Ingen skillnad där heller.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja.

Dom som i SD eller dom som i alliansen? Ser ingen skillnad. Har politikerna nånsin infriat sina ståndpunkter?
Eller dom som i resten. Ingen skillnad där heller.

Sant, partiet är inte bättre än de människor det består av, så vilka består sd av nu igen?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Svenska medborgare, med och utan invandrarbakgrund. I vissa valkretsar fler än andra. Till skillnad från?

Jag kan bara utgå ifrån de jag har i min egen bekantskapskrets, åsikterna där är inget jag vill ha i beslutsfattande positioner.

Man är nog rätt blåögd om man tror att vissa tendenser enkom innehas av svenskar....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år