Only in Sweden

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, och du är utan kapacitet att resonera över huvud taget.

Så mellan oss två ligger vi antagligen på medianen enligt din otroliga insikt....

Jämfört med ditt resonemang att "SD är dumma, för det har Aftonbladet skrivit", så är jag ljusår före.
Redogör gärna för vad du anser att SD står för, så skall vi se om du har några belägg.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg

Tja, de avslöjar sig med att bära sitt partis pin i rockslaget.

Med för all del: Nima Gholam Ali Pour (Fd S nu SD) kontra Ardavan Kashnood. (Fd M nu KD)

Två män, 80-talister, lämnat ett parti till fördel för ett annat. Härkomst: Iran. Från Malmöregionen. Kristna. Jafy.

Vad ville du ha sagt med dessa två exempel? Jag kan ju kanske googla på dom men vad var din poäng egentligen?

jag googlade och tycker båda verkar pålästa och vettiga. Såväl (sd) som (kd) alltså. Men fattar inte din poäng.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
jag googlade och tycker båda verkar pålästa och vettiga. Såväl (sd) som (kd) alltså. Men fattar inte din poäng.

Nu var det en diskussion med skäggot, men om jag rekapitulerar frågeställningen i korthet så var det om jag på fullaste allvar inte kunde se skillnad på en Sd politiker och en från nåt annat parti. Som ett led i att belysa dennes egna fördomar tog jag två individer med relativt lika förutsättningar och ålder från två olika parti och jämförde. Nä, jag ser ingen skillnad dem emellan. Medans skäggot verkar vara av annan åsikt.
Hur denne ser skillnaden har han ännu låtit bli att dela med sig av, inte heller hur nära han står politiker i sitt eget distrikt.
Så poängen var att det finns allsköns typer i alla partier.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Nu var det en diskussion med skäggot, men om jag rekapitulerar frågeställningen i korthet så var det om jag på fullaste allvar inte kunde se skillnad på en Sd politiker och en från nåt annat parti. Som ett led i att belysa dennes egna fördomar tog jag två individer med relativt lika förutsättningar och ålder från två olika parti och jämförde. Nä, jag ser ingen skillnad dem emellan. Medans skäggot verkar vara av annan åsikt.
Hur denne ser skillnaden har han ännu låtit bli att dela med sig av, inte heller hur nära han står politiker i sitt eget distrikt.
Så poängen var att det finns allsköns typer i alla partier.

Du kan ju inte bara ta två politiker ur högen sådär... det säger inte mycket.

För övrigt:

Nima Gholam Ali Pour var en intressant röst och det visar väl bara hur mycket denna debatt kört i diket. Det är obehagligt med vilka metoder muslimska röster har jagats i bl a Malmö

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jämfört med ditt resonemang att "SD är dumma, för det har Aftonbladet skrivit", så är jag ljusår före.
Redogör gärna för vad du anser att SD står för, så skall vi se om du har några belägg.

Jösses, flera rader, skrivkramp?

Nej, jag har inte för avsikt att redogöra för dig.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hm, två individer som med lätthet skulle kunna bjuda på ett kvalitativt meningsutbyte hemfaller åt meningslöst käbbel. Tragiskt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Efter att ha följt denne debattera ett otal gånger om diverse ämnen samtidigt som han i egenskap av jordbruksminister hade dålig ordning på sin egen djurhållning, ja då blir där inte mycket till övers.
Oprofessionell, obildad och dålig förebild.

Jag är av rakt motsatt mening.
Professionell, bildad och en bra förebild..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är nog flera som är intresserade av om du har några relevanta grunder för dina påståenden.

Det är mina högst personliga reflektioner av människor i min omgivning, jag kan bara utgå ifrån att den gäller hela partiet.

Men för att klargöra, vad är det jag påstår i dina ögon?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
"Lika mycket som jag avskyr det sd står för"

Reagerar du på att avskyr är ett starkt ord?

Poängteras bör att det inte är individerna som åsyftas, om jag nu var otydlig.

Vad vill du att jag skall skriva? Att dom söker en syndabock till ett komplext problem, att dom väljer vissa grupper som problemet och drivs av okunskap blandat med ett oförklarligt hat?

I över tjugo år har dom proklamerat att man skall hålla sverige svenskt, värna om det svenska och haft taffliga kriterier för vad en svensk är. Svensk kultur måste bevaras och man skall värna om det nordiska. Man gör stor skillnad på sk. utomeuropeisk invandring och att sverige går under om denna självmordspolitik får fortsätta.

Behöver man vara överdrivet intelligent för att inse vilken sida hos människan som bejakas av den typen av argument?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Reagerar du på att avskyr är ett starkt ord?

Poängteras bör att det inte är individerna som åsyftas, om jag nu var otydlig.

Vad vill du att jag skall skriva? Att dom söker en syndabock till ett komplext problem, att dom väljer vissa grupper som problemet och drivs av okunskap blandat med ett oförklarligt hat?

I över tjugo år har dom proklamerat att man skall hålla sverige svenskt, värna om det svenska och haft taffliga kriterier för vad en svensk är. Svensk kultur måste bevaras och man skall värna om det nordiska. Man gör stor skillnad på sk. utomeuropeisk invandring och att sverige går under om denna självmordspolitik får fortsätta.

Behöver man vara överdrivet intelligent för att inse vilken sida hos människan som bejakas av den typen av argument?

Jag har inte reagerat.
Jag har efterfrågat din anledning till att avfärda SD med att du "avskyr vad de står för".
Inte helt oväntat så baserar du din avsky på propaganda.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har inte reagerat.
Jag har efterfrågat din anledning till att avfärda SD med att du "avskyr vad de står för".
Inte helt oväntat så baserar du din avsky på propaganda.

Du har tydligen inte bemödat dig med att läsa igenom deras partiprogram, men propaganda är väl ganska nära sanningen, även om inte i den mening du försöker få det till.

Hur ofta har du genom åren deltagit i sd-möten?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Varsågod, återges i boken "Invandring och mörkläggning". Källa UNHCR Asylum levels and trends in industrialized countries

Nu är väl inte kvotflyktingarna den stora grejen. De är förhållandevis få.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka