Only in Sweden

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag kan bara utgå ifrån de jag har i min egen bekantskapskrets, åsikterna där är inget jag vill ha i beslutsfattande positioner.

Man är nog rätt blåögd om man tror att vissa tendenser enkom innehas av svenskar....

Som sagt, jag ser ingen övertygande skillnad på Sd-politiker och andra politiker.
Man är tämligen blåögd om man tror politiken och politiker är rumsren i alla avseenden.
Jag har hört resonemanget och åsikter kring löntagarna och dess organisationer från M politiker. Inget jag skulle önska av en beslutsfattare. Erinra dig själv om den senaste tidens "roffare" som belystes i media förra året. Med svågerpolitik, bestickning, jäv och allsköns svineri på din och andras bekostnad. Deras åsikter är mer legitima i beslutsfattande positioner?

Känns snart som man käkat grammofonstift: till skillnad från?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Som sagt, jag ser ingen övertygande skillnad på Sd-politiker och andra politiker.
Man är tämligen blåögd om man tror politiken och politiker är rumsren i alla avseenden.
Jag har hört resonemanget och åsikter kring löntagarna och dess organisationer från M politiker. Inget jag skulle önska av en beslutsfattare. Erinra dig själv om den senaste tidens "roffare" som belystes i media förra året. Med svågerpolitik, bestickning, jäv och allsköns svineri på din och andras bekostnad. Deras åsikter är mer legitima i beslutsfattande positioner?

Känns snart som man käkat grammofonstift: till skillnad från?

Menar du på fullaste allvar att du inte ser skillnad på sd.s politiker och andra partier om man går på individnivå?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Menar du på fullaste allvar att du inte ser skillnad på sd.s politiker och andra partier om man går på individnivå?

Tja, de avslöjar sig med att bära sitt partis pin i rockslaget.

Med för all del: Nima Gholam Ali Pour (Fd S nu SD) kontra Ardavan Kashnood. (Fd M nu KD)

Två män, 80-talister, lämnat ett parti till fördel för ett annat. Härkomst: Iran. Från Malmöregionen. Kristna. Jafy.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Med för all del: Nima Gholam Ali Pour (Fd S nu SD) kontra Ardavan Kashnood. (Fd M nu KD)

Jag känner inte till de politikerna.

Mitt intryck av SD är att de har en handfull kompetenta politiker i toppen, men att många är direkt obildade och inkompetenta. Det är ju ingen hemlighet att de inte lyckas fylla sina stolar, och då tar de ju in i princip vem som helst.

Du hittar stolpskott överallt i politiken. I Sd går dock sällan puckarna i mål om man så säger.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Batras fru verkar exempelvis inte få många puckar i mål. Inte Juholt heller. Eller 85% av kommunpolitikerna i Sverige. För att nämna ett par. Eskil Erlandsson, där finns ingen puck med på plan ens!

Göran Persson gjorde ett väldigt bra arbete att rensa ut medlemmar i toppen som var i närheten av att kunna förmedla en kritisk tanke. Det lider de av än idag. Att vara nickedocka gynnar inte politiken det minsta.

För all del, se vilka som har mer än grundskola och ev. gymnasie i dagens partier. Många har inte ens haft ett jobb, utan studsat upp genom ungdomsförbund och ryggdunkar. Jösses!

Man bör hushålla med sitt förakt sett till antalet behövande...

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Batras fru verkar exempelvis inte få många puckar i mål. Inte Juholt heller. Eller 85% av kommunpolitikerna i Sverige. För att nämna ett par. Eskil Erlandsson, där finns ingen puck med på plan ens!

Göran Persson gjorde ett väldigt bra arbete att rensa ut medlemmar i toppen som var i närheten av att kunna förmedla en kritisk tanke. Det lider de av än idag. Att vara nickedocka gynnar inte politiken det minsta.

För all del, se vilka som har mer än grundskola och ev. gymnasie i dagens partier. Många har inte ens haft ett jobb, utan studsat upp genom ungdomsförbund och ryggdunkar. Jösses!

Man bör hushålla med sitt förakt sett till antalet behövande...

Jag tycker nog det är värre ställt i SD, det är min uppriktiga mening. Och som en kritisk tanke: hur kan man av "politikerförakt" komma till den tanken att det är SD man röstar på. Det måste ju vara ett skämt?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jag tycker nog det är värre ställt i SD, det är min uppriktiga mening. Och som en kritisk tanke: hur kan man av "politikerförakt" komma till den tanken att det är SD man röstar på. Det måste ju vara ett skämt?

Ja, det låter tämligen förvirrat att välja SD grundat på politikerförakt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Två män, 80-talister, lämnat ett parti till fördel för ett annat. Härkomst: Iran. Från Malmöregionen. Kristna. Jafy.

Hur bekant är du med din egen hemstads politiker och deras bakgrund, eller väljer du bara läsa partiernas propaganda?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Hur bekant är du med din egen hemstads politiker och deras bakgrund, eller väljer du bara läsa partiernas propaganda?

Med förnamn. Du?

Propaganda?

Inte för inte jag tog två politiker från Malmöregionen.

Återigen. Vad vill du ha sagt? Att majoriteten är en flock nazister? Eller vart vill du komma med dina uttryck?

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Med förnamn. Du?

Propaganda?

Inte för inte jag tog två politiker från Malmöregionen.

Återigen. Vad vill du ha sagt? Att majoriteten är en flock nazister? Eller vart vill du komma med dina uttryck?

Du har redan din föreställning klar, jag jobbar löpande på min egen.

Hitintills ser det inte så värst bra ut för sd, iof även vissa andra partier, men en flock nazister för du stå för.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Du har redan din föreställning klar, jag jobbar löpande på min egen.

Hitintills ser det inte så värst bra ut för sd, iof även vissa andra partier, men en flock nazister för du stå för.

Jaha. Ett jasså. Min föreställning förändras konstant, likt partiernas program och medlemmar. Jag vurmar för vare sig SD eller M men är rätt mätt på diverse löst joller från soffsittande experter. Likt filmkritiker får man sålla i flödet av personliga tyckanden.

Hade du för avsikt att svara på din eget initierade fråga eller var det bara ett tillfälligt uppkast?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jaha. Ett jasså. Min föreställning förändras konstant, likt partiernas program och medlemmar. Jag vurmar för vare sig SD eller M men är rätt mätt på diverse löst joller från soffsittande experter. Likt filmkritiker får man sålla i flödet av personliga tyckanden.

Hade du för avsikt att svara på din eget initierade fråga eller var det bara ett tillfälligt uppkast?

Om sd någonsin hamnar vid makten går vi in i en ny medeltid, dom skulle med näbbar och klor klamra sig fast på toppen med alla tillgängliga medel, en kamp många skulle förlora på.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj

Vad ville du ha sagt med dessa två exempel? Jag kan ju kanske googla på dom men vad var din poäng egentligen?

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Om sd någonsin hamnar vid makten går vi in i en ny medeltid, dom skulle med näbbar och klor klamra sig fast på toppen med alla tillgängliga medel, en kamp många skulle förlora på.

Detta var en en riktigt otroligt dum konspirationsteori :dummer
Foliehattsvarning utan dess like.

Jag tror nog chansen för en ny medeltid ligger närmare till hands om MP får driva sin tänkta
miljöpolitik fullt ut!

Självklart kombinerat med en fri invandring för världens alla behövande :fyllisar

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Jag tror nog chansen för en ny medeltid ligger närmare till hands om MP får driva sin tänkta
miljöpolitik fullt ut!

Självklart kombinerat med en fri invandring för världens alla behövande :fyllisar

Historien har få miljömuppar vid rodret, så jämförelse, även om den kan vara sannolik, haltar.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200

miljöpolitik fullt ut!

Några större mongon än MP svåra att hitta i dagens läge!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år