Only in Sweden

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nej, folk som söker uppehållstillstånd ljuger aldrig, de har ingen anledning. :) :tummenupp

Varför inte visa skadorna? Han är ju för fasen journalist... borde fatta det, blir ju bättre scoooop..... plus att han kan få PUT om han kan bevisa han är förföljd av myndigheter...

Finns väl ingen anledning att Du via pressen ska götta dig i hans skador.

Han kan ju visa upp sig för de som verkligen behöver dokumentera.

Tvärt om att folk som du tar alltid för givet att de som söker uppehållstillstånd alltid ljuger.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Finns väl ingen anledning att Du via pressen ska götta dig i hans skador.

Han kan ju visa upp sig för de som verkligen behöver dokumentera.

Tvärt om att folk som du tar alltid för givet att de som söker uppehållstillstånd alltid ljuger.

När läste du en tidning senast? :va

Vem är folk som jag??? Tur det finns sådana som du. :Bugar
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Metro skriver om en tjej som falskanmält en kille för våldtäkt. Feminister går i taket och tycker att sånt här ska det pratas tyst om.

Artikel:
http://www.metro.se/nyheter/16-aring-anmalde-pahittad-valdtakt/EVHncc!opqo1cQagyQD2/

Blogg:
http://unvis.it/hej.blekk.se/2014/03/05/metro-det-har-ar-inte-okej/

Nån annan tycker att metro normaliserar våldtäktskulturen:
http://unvis.it/moralfjant.blogg.se/2014/march/metro-normaliserar-valdtaktskulturen.html

Nu är vi ju i OT^2 och hanterar ett känsligt ämne, så bara så jag vet, OM jag skulle ge min bild av vad jag tror "feministerna" menar när de reagerar på löpet, då bör jag förvänta mig att bli dissad va? :gnissla

För ingen här vill egentligen förstå vad de upprörs över, man vill mest dunka rygg och vara överens om att de är surfittor? :nicka
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nu är vi ju i OT^2 och hanterar ett känsligt ämne, så bara så jag vet, OM jag skulle ge min bild av vad jag tror "feministerna" menar när de reagerar på löpet, då bör jag förvänta mig att bli dissad va? :gnissla

För ingen här vill egentligen förstå vad de upprörs över, man vill mest dunka rygg och vara överens om att de är surfittor? :nicka

Vad dom borde tydliggöra är att det är ovanligt med falska anklagelser, inte att man inte bör åskådliggöra när det sker.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Nu är vi ju i OT^2 och hanterar ett känsligt ämne, så bara så jag vet, OM jag skulle ge min bild av vad jag tror "feministerna" menar när de reagerar på löpet, då bör jag förvänta mig att bli dissad va? :gnissla

För ingen här vill egentligen förstå vad de upprörs över, man vill mest dunka rygg och vara överens om att de är surfittor? :nicka

Det är ett öppet forum så för min del får du skriva precis vad du vill.
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Vad dom borde tydliggöra är att det är ovanligt med falska anklagelser, inte att man inte bör åskådliggöra när det sker.

Exakt :tummenupp

Och kanske att de tycker det är provocerande att ett såpass litet problem uppmärksammas när det motsatta problemet är mycket mer utbrett? Var fokus läggs i media påverkar trots allt samhällets bild av situationen/problemet.

Typ som bilden av motorcyklister :rolleyes: Varifrån kommer påståendet "jag skulle köra ihjäl mig direkt"? :hihi
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Exakt :tummenupp

Och kanske att de tycker det är provocerande att ett såpass litet problem uppmärksammas när det motsatta problemet är mycket mer utbrett? Var fokus läggs i media påverkar trots allt samhällets bild av situationen/problemet.

Typ som bilden av motorcyklister :rolleyes: Varifrån kommer påståendet "jag skulle köra ihjäl mig direkt"? :hihi

Fast vanliga företeelser säljer inte lösnummer, det vet de flesta som har fungerande hjärna.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad dom borde tydliggöra är att det är ovanligt med falska anklagelser, inte att man inte bör åskådliggöra när det sker.

Så värst ovanligt är det inte.
Det kommer in massor av falska anmälningar om allt möjligt.
De flesta går att avfärda ganska fort.
Och: Ja, väldigt många handlar om kvinnomisshandel, ofredande eller våldtäkt.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Vad dom borde tydliggöra är att det är ovanligt med falska anklagelser

Och det gör dom ju också. Man undrar ju om bloggarna ens har läst artikeln.

Expert: Den här typen av anmälningar ”relativt ovanliga”
– Detta är verkligen bedövligt och förstör så oerhört mycket för dem som verkligen har blivit utsatta för brott. Det sänker ju trovärdigheten.

Det säger Ann Isaksson, verksamhetschef på Alla kvinnors hus i Stockholm, om kvinnor som ljuger om att de har blivit våldtagna eller misshandlade.

Jag tycker att problemet med falskanmälningar ska kunna diskuteras. Enligt polisen verkar det ju inte vara helt ovanligt att det förekommer iaf.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=1386947

http://www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx?ArticleID=2674968

[url]www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/

[/URL]
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Fast vanliga företeelser säljer inte lösnummer, det vet de flesta som har fungerande hjärna.

Jag förstår det som det är just det man protesterar mot, att media inte tar ansvar för vilken samhällsbild man bidrar till utan bara tänker lösnummer.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Och kanske att de tycker det är provocerande att ett såpass litet problem uppmärksammas när det motsatta problemet är mycket mer utbrett? Var fokus läggs i media påverkar trots allt samhällets bild av situationen/problemet.

Att dom skriver en artikel om det är väl inget att bli arg över. Imorgon skriver dom om nånting annat.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Och det gör dom ju också. Man undrar ju om bloggarna ens har läst artikeln.



Jag tycker att problemet med falskanmälningar ska kunna diskuteras. Enligt polisen verkar det ju inte vara helt ovanligt att det förekommer iaf.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=1386947

http://www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx?ArticleID=2674968

[url]www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/

[/URL]

Ja, jag var lite otydlig där, dom borde tydliggöra det i bloggarna.

Men det ligger lite myter bakom det där med hur vanligt det är, men som vanligt är det för känsligt för att studeras närmare....
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Men det ligger lite myter bakom det där med hur vanligt det är, men som vanligt är det för känsligt för att studeras närmare....

Tyvärr är det nog så, vilket jag tycker är synd. Det kan nog vara ganska förödande att få en sån anklagelse på sig även ifall man sen blir friad. Många tänker nog "ingen rök utan eld". Det borde vara höga straff och höga skadestånd för såna där påhitt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Tyvärr är det nog så, vilket jag tycker är synd. Det kan nog vara ganska förödande att få en sån anklagelse på sig även ifall man sen blir friad. Många tänker nog "ingen rök utan eld". Det borde vara höga straff och höga skadestånd för såna där påhitt.

På andra sidan står alla som verkligen har blivit utsatta och får utstå att bli misstrodda.

Tragiskt är det och något behöver göras, precis som du skriver.
 
Last edited:

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Ja, jag var lite otydlig där, dom borde tydliggöra det i bloggarna.

Men det ligger lite myter bakom det där med hur vanligt det är, men som vanligt är det för känsligt för att studeras närmare....

Tyckte bilden från bloggen var rätt pedagogisk, har inte brytt mig om att kolla upp alla källor som det länkas till men har ingen anledning att tro det är på nåt annat sätt.

Bör kanske tillägga att detta inte är något ämne jag är särskilt engagerad i.

rape_infographic.jpg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top