Only in Sweden

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Rysslands innersta väsen har aldrig försvunnit. Gemene man och försvarsmakten vill tro det, men det betyder inte att det är sant.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Rysslands innersta väsen har aldrig försvunnit. Gemene man och försvarsmakten vill tro det, men det betyder inte att det är sant.

Detvarsomf... I just detta är jag helt enig. Faaaast.. med dubbel negation blev det lite tolkningar.

Du menar givetvis tvärtom.

Putin vill ha sitt imperium, ingen vanlig stat.
 
Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Detvarsomf... I just detta är jag helt enig. Faaaast.. med dubbel negation blev det lite tolkningar.

Du menar givetvis tvärtom.

Putin vill ha sitt imperium, ingen vanlig stat.

Har Ryssland någonsin varit en vanlig stat? Har inte Ryssland alltid varit ett centralstyrt imperium?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur förflyttas trupp?

Attackflyg då, men hur sätter Putin kängor på marken?

Säg Gotland som onekligen är det enda intressanta för Putins Ryssland. Attackflyg! Nja, inte nödvändigtvis. Jag skulle bli förvånad om inte Putin väljer sina fallskärmsjägare att igenom ett överraskningsanfall (troligen utan att behöva avlossa ett enda skott) säkerställa sin egna position. Ryska fallskärmsjägare skulle säkerligen tidsmässigt under loppet av en kommunalarbetares "normal fika" inta strategiska delar av ön. Sedan är det fritt fram för ryska mark, sjö och luft stridskrafter på ön. Kolla Östersjökartan, Du inser vilket fullgott skydd Kaliningrad och S:t Petersburg får med ett antal S-400 Triumf utplacerade på Gotland. Vilket då skulle/kommer att vara mycket svårartat läge för Sverige att återta Gotland.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Att skolverket kräver att dyslektiska barn ska förvägras sina annars vanliga hjälpmedel under nationella proven är bara grymt.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
http://www.dn.se/kultur-noje/kronik...m-katolska-kyrkans-groteska-rikedomar/#Scen_1

Det här var ju en bra krönika och jag delar Cronemans ateism. Men jag tycker han är lite feg när han föreslår en genomlysning av svenska kyrkans ekonomi. Detta har ju faktiskt gjorts några gånger redan... vi vet ju också att svenska kyrkan har det lite svårt att få saker att gå ihop ibland, man avkristnar ju kyrkorum lite då och då.

Nej, det finns ju Livets Ord, en stor internationell församling idag, inte minst i Ryssland. Eller varför inte muslimska församlingen i Malmö. Här vet vi ju om en historisk koppling till Libyen och Gadaffi som finansiärer. Wahabister med kanske? Där finns nog en hel del snask att gräva fram var deras pengar har för ursprung om man är hågad.

Men, men...
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Bilder som har publicerat visar hur den skattefinansierade byrån opererar från ett hemligt högkvarter på plan 4 och 6 i ett kontorskomplex på Gustavlundsvägen 151 F i Alvik.*
I huset sitter även andra företag som återfinns med namnskyltar i entrén. Men på skyltarna hittar man inte Expo.
När Fria Tider ringer upp hyresvärden Profi och låtsas vara intresserade av att hyra en lokal på samma adress får vi snabbt tala med*Anna Gruneau, som är ansvarig för fastigheten.
Vi frågar vilka som sitter i huset idag och Gruneau nämner då flera organisationer – men inte vänsterextremisterna.– Det är lite olika. Det är Utbildningsborgen och Alcon och... jag har inte alla trapphus i huvudet faktiskt.Vi har fått uppgifter om att det ska ligga en privat underrättelsetjänst där som heter Expo. Du kanske har hört talas om dem?– Nej det har jag faktiskt inte.Om de var hyresgäst hos er, skulle ni känna till det då?– Det är klart att vi känner till alla våra hyresgäster men några underrättelsetjänster känner jag inte till.Men du har inte hört talas om...– Du! Jag är ledig idag. Ville du hyra lokal eller hade du andra frågor?Jag vill veta om Expo hyr lokal hos er.– Jag vet vad Expo är.Då är det väl en lätt fråga att svara på: Hyr ni ut till dem?– Jag har tvåhundra hyresgäster. Jag kommer inte ihåg alla.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
'Fria tider'.
Nazisternas främsta 'nyhetsorgan' näst efter avpixlat och flashback?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du vet att Expos historiebeskrivning är lika pålitlig som resten av AFAS propaganda, va?

Jag har i detta avseende inte gjort någon värdegrundsvärdering. totoro lade upp ett inlägg där frågeställaren undrar om Expo hyr lokal i ett specifikt hus. Jag lade upp en behjälplig länk med mejl till personer som troligen vet mer än den hyresvärd/hyresförvaltare som figurerar i totoro:s inlägg.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har i detta avseende inte gjort någon värdegrundsvärdering. totoro lade upp ett inlägg där frågeställaren undrar om Expo hyr lokal i ett specifikt hus. Jag lade upp en behjälplig länk med mejl till personer som troligen vet mer än den hyresvärd/hyresförvaltare som figurerar i totoro:s inlägg.
Jasså?
"Här finns en gedigen kontaktlista om Du/ni på yttersta högerflanken är seriöst intresserade av diverse spörsmål rörande Expo."
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top