Only in Sweden

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Tacka och ta emot istället. Den där typen av huvudlösa utspel innebär ju enbart två saker:
1. Ditt parti får en massa gratisröster utan att behöva ta en krona ur partikassan.
2. Sossarna har inte en chans att ta tillbaka makten så länge som de driver den typen av absurda och otänkbara frågor.

Bra inlägg:
http://blogg.expressen.se/opinionsbloggen/entry.jsp?messid=660032

Ja det gynnar säkerligen alla utom såsarna och vänsterpartiet feministerna men nej jag kan inte gotta mig över sånt. :mad:
Sen vill jag bara säga att SD är inte mitt parti, fast jag gillar att de sitter i riksdagen. :tummenupp

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Djävla trams! Självklart ska inte nån packad alkis serveras samtidigt som hon vinglar runt med ungen under armen men om nån tar ett glas vin eller två så skall ingen djävla moraliserande bartender lägga sig i det. Trams.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12984002.ab

Folk är så djävla rädda för allt så man undrar hur fan de vågar leva.

På tal om det gjorde sig SVT förtjänta av licenspengarna ikväll och visade den här dokumentären som borde vara obligatorisk för alla blivande eller nyblivna föräldrar tillsammans med Eberharts bok "I trygghetsnarkomanernas land"

"Barndomens försvunna äventyr"
http://urplay.se/161155 :fakta

Handlar om hur djävla efterblivna, initiativlösa och menlösa snorisarna blir om de vadderas in hela uppväxten och enbart skjutsas runt till organiserad aktivitet efter organiserad aktivitet.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

På tal om det gjorde sig SVT förtjänta av licenspengarna ikväll och visade den här dokumentären som borde vara obligatorisk för alla blivande eller nyblivna föräldrar tillsammans med Eberharts bok "I trygghetsnarkomanernas land"

Handlar om hur djävla efterblivna, initiativlösa och menlösa snorisarna blir om de vadderas in hela uppväxten och enbart skjutsas runt till organiserad aktivitet efter organiserad aktivitet.

Tack för länken! Sevärd och intressant dokumentärfilm. :tummenupp

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej

Bra dokumentär. Tyvärr stannar det inte vid barnen. Människor verkar idag vara tacksamma för att de övervakas i allt högre grad. Vi håller i väst på att bygga upp en övervakning av medborgarna som är långt effektivare än den som människorna i de gamla kommuniststaterna i östra Europa utsattes för. Då kallade vi det för förtryck. Nu kallar vi det trygghet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Då kallade vi det för förtryck. Nu kallar vi det trygghet.

Benjamin Franklin formulerade det bra:
"- De som ger upp sin grundläggande frihet för att köpa sig lite tillfällig trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet"

Låt "I trygghetsnarkomanernas land" bli obligatorisk så kanske folk ruskar av sig lite rädsla och vaknar upp och inser att vi bor i ett av världens tryggaste länder i den säkraste av tidsåldrar...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att lagen ska ändras så att det blir förbjudet att dricka alkohol inom sex timmar efter en trafikolycka. Det verkar ju vara en vettig regel.

Nja, 6 timmar börjar väl gränsa till ovettigt?

Två timmar är dock väldigt rimligt att man håller sig nykter för att kunna bevisa sin oskulld. Givetvis under förutsättning att man finns tillgänglig och inte hållit sig undan på något sätt.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nja, 6 timmar börjar väl gränsa till ovettigt?

Två timmar är dock väldigt rimligt att man håller sig nykter för att kunna bevisa sin oskulld. Givetvis under förutsättning att man finns tillgänglig och inte hållit sig undan på något sätt.

Varför ens sätta en tidsgräns? Bara att hålla sig nykter tills man blåst, eller lämnat ett blodprov. Det kan alltså dröja 20 minuter, eller 10 timmar, beroende på hur snabbt polisen är på plats.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Varför ens sätta en tidsgräns? Bara att hålla sig nykter tills man blåst, eller lämnat ett blodprov. Det kan alltså dröja 20 minuter, eller 10 timmar, beroende på hur snabbt polisen är på plats.

Eller två veckor?

För att 2 timmar ska fane mig räcka till för polisen(som rimligtvis även blir tipsad av en motpart vid olyckan) att komma på att denna killen borde göra ett utandningsprov.

Om jag är på väg på fest så vill jag gärna kunna ta en drink och har jag dessutom varit med om en trafikolycka kanske det är ännu viktigare för mig att få ta en drink så att jag kan slappna av.
Nu är jag personligen ganska erfaren av olyckor så just för mig är inte den sista biten särskillt viktig men andra kan ju ha betydligt svårare att slappna av efter en olycka.

Någon annan kanske vill ta en grogg för att kunna somna på kvällen efter en olycka? osv

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Eller två veckor?

För att 2 timmar ska fane mig räcka till för polisen(som rimligtvis även blir tipsad av en motpart vid olyckan) att komma på att denna killen borde göra ett utandningsprov.

Om jag är på väg på fest så vill jag gärna kunna ta en drink och har jag dessutom varit med om en trafikolycka kanske det är ännu viktigare för mig att få ta en drink så att jag kan slappna av.
Nu är jag personligen ganska erfaren av olyckor så just för mig är inte den sista biten särskillt viktig men andra kan ju ha betydligt svårare att slappna av efter en olycka.

Någon annan kanske vill ta en grogg för att kunna somna på kvällen efter en olycka? osv

Jo, två veckor lär säkert fungera jättebra. :rolleyes:

Vad jag menar är, att efter man blåst, tagit blodprov, så är det fritt fram att hälla i sig alkohol bäst man vill, om man nu har det behovet.

Att då säga att man måste vara nykter i minst sex timmar efter en olycka, om polisen gjort sitt arbete efter redan en halvtimme, verkar knepigt.

Och det är ju bra du tränat på olyckor :)va), förhoppningsvis med lycklig utgång för alla inblandade parter, så att du har vanan inne och inte behöver en nubbe för att landa på fötterna. :D

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Bara principen att kontrollera vad folk gör, må vara i detta fallet av en god anledning, får det att krypa i mig.

Hur gick det med det där snacket att dom kunde mäta sig till om det var eftersupning eller inte, sket dom i det eller var det bara båg?

Vad händer om något vurpar och tar ett par step in på krogen där han häller i sig en stadig whiskey, är han då skyldig till rattfylla?
För skall det funka så skall ju eftersupningens straffsats motsvara rattfyllans annars är det ju ingen mening. Vad är nästa steg, att man skall blåsa sig fri från skuld direkt vid en olycka?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2458455/polis-gjorde-nykterhetskontroll-for-golfbil

Skönt att de använder våra skattepengar på ett bra sätt. "Kör bland en massa folk"?
Mig veterligen brukar man hålla ca 250 meters avstånd till framförvarande boll och en fairway är inte någon högtrafikerad innerstadsgata. Men i valet mellan att stoppa rattfyllon som kör på barn utanför skolor och att stoppa rattfyllon som kan råka göra hjulspår i en bunker är valet självklart..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år