Mr K
I win, you loose!
§1. Grupperna kommer att färgmärkas med dekaler, man får en dekal att sätta på kåpglaset, när man har 10 dekaler så får man kvittera ut ett ryggmärke och kan tituleras hang around.
§2. Samtliga hojar kommer att okulärbesiktigas innan man får klistermärket, det innebär att polisen inte behöver göra någon flygande besikting på dessa fordon.
§3. Down is out gäller, har du vurpat så får du inte fortsätta innan du och hojen har kontrollerats av vår vetrinär.
§4. Oskrapade knäpuckar konfiskeras på plats och ersätts med nerslipade dito.
§5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.
§6. I långsam grupp är det obligatoriskt med stödhjul och orange vimpel på hjälmen för ett säkert framförande av hojjen.
§7. Den som gnäller på stenskott på hjälmen i snabba gruppen håller för långt avstånd till framförvarande och bör genast minska detta så att stenskotten hamnar på knäna eller längre ner.
§8. På häckeberga ring har tidtagningsslinga lagts i marken och transponder uthyres vid race. Högervarv gäller udda dagar och vänstervarv jämna. Utom på helger då det är tvärt-om. Detta bara för att göra det säkrare.
§9. Omkörning av instruk .... försteman är tillåtet ..... OM MAN KAN!!!
§10. I snabb grupp gäller vanliga SVEMO-reglementet.
§11. Alla bör alltid försöka ÖKA!!!
§12. Nyhet för i år blir även dom nya hårda bullerkraven. Samtliga hojar kommer att mätas innan avfärd. Minst 110dB ska uppmätas så att fågelskådare, svampletare och småvilt i god tid ska hinna sätta sig i säkerhet
§2. Samtliga hojar kommer att okulärbesiktigas innan man får klistermärket, det innebär att polisen inte behöver göra någon flygande besikting på dessa fordon.
§3. Down is out gäller, har du vurpat så får du inte fortsätta innan du och hojen har kontrollerats av vår vetrinär.
§4. Oskrapade knäpuckar konfiskeras på plats och ersätts med nerslipade dito.
§5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.
§6. I långsam grupp är det obligatoriskt med stödhjul och orange vimpel på hjälmen för ett säkert framförande av hojjen.
§7. Den som gnäller på stenskott på hjälmen i snabba gruppen håller för långt avstånd till framförvarande och bör genast minska detta så att stenskotten hamnar på knäna eller längre ner.
§8. På häckeberga ring har tidtagningsslinga lagts i marken och transponder uthyres vid race. Högervarv gäller udda dagar och vänstervarv jämna. Utom på helger då det är tvärt-om. Detta bara för att göra det säkrare.
§9. Omkörning av instruk .... försteman är tillåtet ..... OM MAN KAN!!!
§10. I snabb grupp gäller vanliga SVEMO-reglementet.
§11. Alla bör alltid försöka ÖKA!!!
§12. Nyhet för i år blir även dom nya hårda bullerkraven. Samtliga hojar kommer att mätas innan avfärd. Minst 110dB ska uppmätas så att fågelskådare, svampletare och småvilt i god tid ska hinna sätta sig i säkerhet