Onsdagsgazzet™ 21/3 - PREMIÄREN 2007!!!

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
§1. Grupperna kommer att färgmärkas med dekaler, man får en dekal att sätta på kåpglaset, när man har 10 dekaler så får man kvittera ut ett ryggmärke och kan tituleras hang around.

§2. Samtliga hojar kommer att okulärbesiktigas innan man får klistermärket, det innebär att polisen inte behöver göra någon flygande besikting på dessa fordon.

§3. Down is out gäller, har du vurpat så får du inte fortsätta innan du och hojen har kontrollerats av vår vetrinär.

§4. Oskrapade knäpuckar konfiskeras på plats och ersätts med nerslipade dito.

§5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.

§6. I långsam grupp är det obligatoriskt med stödhjul och orange vimpel på hjälmen för ett säkert framförande av hojjen.

§7. Den som gnäller på stenskott på hjälmen i snabba gruppen håller för långt avstånd till framförvarande och bör genast minska detta så att stenskotten hamnar på knäna eller längre ner.

§8. På häckeberga ring har tidtagningsslinga lagts i marken och transponder uthyres vid race. Högervarv gäller udda dagar och vänstervarv jämna. Utom på helger då det är tvärt-om. Detta bara för att göra det säkrare.

§9. Omkörning av instruk .... försteman är tillåtet ..... OM MAN KAN!!!

§10. I snabb grupp gäller vanliga SVEMO-reglementet.

§11. Alla bör alltid försöka ÖKA!!!

§12. Nyhet för i år blir även dom nya hårda bullerkraven. Samtliga hojar kommer att mätas innan avfärd. Minst 110dB ska uppmätas så att fågelskådare, svampletare och småvilt i god tid ska hinna sätta sig i säkerhet

mr_baloo82

Baloo
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha 600 Fazer
Tjena. Undrar hur ni ställer er till följande...
Jag körde med er 1 gång förra året o hade skitkul, så i år siktar jag på att köra minst varannan vecka då jag inte jobbar eftermiddag.Men jag skulle vilja att spättan hänger på. Men nu är det så att i nu läget så har hon bara hjälm, mc-jacka o handskar..... skickar ni hem oss om hon skulle vilja åka med mig nångång?? Körde i den långsama gruppen förra året o det satt som en smäck, då hann man ju njuta av hur najs det är. Ha det gytt allihopa

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Tjena. Undrar hur ni ställer er till följande...
Jag körde med er 1 gång förra året o hade skitkul, så i år siktar jag på att köra minst varannan vecka då jag inte jobbar eftermiddag.Men jag skulle vilja att spättan hänger på. Men nu är det så att i nu läget så har hon bara hjälm, mc-jacka o handskar..... skickar ni hem oss om hon skulle vilja åka med mig nångång?? Körde i den långsama gruppen förra året o det satt som en smäck, då hann man ju njuta av hur najs det är. Ha det gytt allihopa

Blankt NEj till den klädseln.. Det kvittar hur bra eller sakta du än kör, det är alla andra i trafiken, vilt m.m.

De e bara på med brallorna så kan hon åka med.. :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Då ska vi fixa det, schysst att ni kör med så strikta regler. Vi ses i sommar :)
Det är bara till att hålla koll på begagnatmarknaden, blocket och SH, eller köpa "no brand" prylar för nån lusentapp så löser det sig. För hon är väl värd att skydda? :tummenupp

Skickade själv hem ett ekipage från min grupp förra säsongen där han hade full utrustning av dyraste sort och hon satt på pallen med gympaskor, jeans, MC-jacka och hjälm. Ja, jisses... tänk att man inte vill ta hand om sin flickvän bättre än så.

§1. Grupperna kommer att färgmärkas med dekaler, man får en dekal att sätta på kåpglaset, när man har 10 dekaler så får man kvittera ut ett ryggmärke och kan tituleras hang around.

§2. Samtliga hojar kommer att okulärbesiktigas innan man får klistermärket, det innebär att polisen inte behöver göra någon flygande besikting på dessa fordon.

§3. Down is out gäller, har du vurpat så får du inte fortsätta innan du och hojen har kontrollerats av vår vetrinär.

§5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.

§6. I långsam grupp är det obligatoriskt med stödhjul och orange vimpel på hjälmen för ett säkert framförande av hojjen.

§7. Den som gnäller på stenskott på hjälmen i snabba gruppen håller för långt avstånd till framförvarande och bör genast minska detta så att stenskotten hamnar på knäna eller längre ner.

§8. På häckeberga ring har tidtagningsslinga lagts i marken och transponder uthyres vid race. Högervarv gäller udda dagar och vänstervarv jämna. Utom på helger då det är tvärt-om. Detta bara för att göra det säkrare.

§12. Nyhet för i år blir även dom nya hårda bullerkraven. Samtliga hojar kommer att mätas innan avfärd. Minst 110dB ska uppmätas så att fågelskådare, svampletare och småvilt i god tid ska hinna sätta sig i säkerhet

§13. Deltagarna i lugna gruppen skall bära hjälmar med extra vidd så att det breda leendet får plats samt att alla blomdofter kan fortplantas in och förgylla onsdagarna.

Last edited:

mr_baloo82

Baloo
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha 600 Fazer
JO hon är väl det dyrbaraste man har, näst efter hojen förstås ;) ska kika runt lite, som sagt det är ju bara ett bara schyssta brallor hon behöver, får kanske kolla stövlar också.

Tyvärr så e fjällan i finland när det e öppet hus, men det är inte omöjligt att jag dyker ner en sväng :)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
JO hon är väl det dyrbaraste man har, näst efter hojen förstås ;) ska kika runt lite, som sagt det är ju bara ett bara schyssta brallor hon behöver, får kanske kolla stövlar också.

Tyvärr så e fjällan i finland när det e öppet hus, men det är inte omöjligt att jag dyker ner en sväng :)
Som deltidshelsingborgare vill jag även lobba för R o H:s TT (Tisdagstura).
Startar från Strandvägen och är lite mer oorganiserat än ett Onsdagsgazz men precis lika trevligt!

Titta in i R o H delen!

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj

Precis, Hon e det dyraste du har.. så vårde henne väl... :D

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Kom igen nu grabbar, vi kan inte skicka hem eller neka någon att köra med oss bara pga. klädseln!!!

Det är många av oss om har kört med jeans och jacka någon gång, mig inkluderad!!! Vi ska påpeka att det inte är lämpligt men att agera polis och förbjuda någon att köra med oss är väl att ta i!!!

Maffan, hur många av dina ragg har inte åkt i jeans förra sesongen!?!?

Lite kan vi faktiskt lämna till individen själv, klädseln till ex.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Kom igen nu grabbar, vi kan inte skicka hem eller neka någon att köra med oss bara pga. klädseln!!!

Det är många av oss om har kört med jeans och jacka någon gång, mig inkluderad!!! Vi ska påpeka att det inte är lämpligt men att agera polis och förbjuda någon att köra med oss är väl att ta i!!!

För det första så berätta gärna för mig nästa gång jag har ett ragg bakpå,, för det har jag missat helt :confused:

Min lilla kusin åkte med men då hade hon skinnställ..

Bara för du dreglar efter varje brud betyder inte det att jag raggar på allt o alla... Min kusin, en polares flickvän, Swish (som hade vurpat och behövde åka med något) och Money som ville testa på innan hon tog steget att ta eget kort... Detta var då mina "Ragg" :D

Så,, Om jag någonsin skulle lyckas hitta någon att ragga på så berätta gärna det för mig... :rolleyes:

Det är för att vi inte ska skrapa upp någon som vi fick göra förra året i K-stad... Alla ska ha rätt utrustning...

PS: Förra året blev det 70 mil bara,, körde bara ett gas... Du har drömt gubben.... :pannkyss

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj

Vi tog faktiskt den diskussionen vid ett Rajsleitersmöte förra året och vi var alla rörande överrens om att full skyddsutrustning skulle gälla.

Tycker vi ska fortsätta hålla på det. Vill man inte följa det rådet så kan man ju alltid köra en runda själv, vi förbjuder ju inte nån att köra hoj klädd som dom vill, vi vill bara inte behöva extra problem/blodkladd vid en eventuell vurpa.

Jag tål inte att se blod... särskilt inte andras blod. :zpy

Kolla in Stickyn "Tips och trix för raijslaiters och övriga ang Onsdagsgazz" i privata forumet. :pannkyss

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Ich komme auch, es ist okay ja?! Ich bin ein frändliche dysk aus ein europafahrenreise so ich will nehme die tillfälle in akt und fahren mitt RR ein unstag. Ni sind, wie heist es, ö-kända??? über das jeden europa so diesem will ich nicht gemissen. So kann ich meine dyskröven für er aufwiesen:arsele

/Hellmutt

C ya!

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

§13. Deltagarna i lugna gruppen skall bära hjälmar med extra vidd så att det breda leendet får plats samt att alla blomdofter kan fortplantas in och förgylla onsdagarna.

§14. Rökpaus är inte längre tillåtet eftersom det drar ner tempot för mycket

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vi tog faktiskt den diskussionen vid ett Rajsleitersmöte förra året och vi var alla rörande överrens om att full skyddsutrustning skulle gälla.

Tycker vi ska fortsätta hålla på det. Vill man inte följa det rådet så kan man ju alltid köra en runda själv, vi förbjuder ju inte nån att köra hoj klädd som dom vill, vi vill bara inte behöva extra problem/blodkladd vid en eventuell vurpa.

Jag tål inte att se blod... särskilt inte andras blod. :zpy

Kolla in Stickyn "Tips och trix för raijslaiters och övriga ang Onsdagsgazz" i privata forumet. :pannkyss

Om du inte tål att se blod så borde du göra något åt dina mensveckor!!! Det finns p-stav som gör att din mens inte kommer :D !!!

Det enda jag säger är att man inte kan ta bort folkets rätt att vara korkade!!!

Lagen säger med att om du är med om en olycka är man skyldig att stanna och hjälpa till även om man själv inte är involverad. Vurpar någon kommer jag i alla fall inte att klaga att personen i fråga drar ner min tempo!!!

MAO så kan vi bara starkt uppmana at ha skydsutrustning, att "förbjuda" någon att köra med oss har inte vi rätt till och jag tycker inte att det är vår plats att göra det, det är upp till var och en att ha det skydsutrustningen dom anser att dom behöver...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

MAO så kan vi bara starkt uppmana at ha skydsutrustning, att "förbjuda" någon att köra med oss har inte vi rätt till och jag tycker inte att det är vår plats att göra det, det är upp till var och en att ha det skydsutrustningen dom anser att dom behöver...
Att åka med RR ingår inte i allemansrätten, om det är bestämt sedan tidigare att full utrustning gäller så är det just så.

Man har all rätt att utesluta dom som inte vill följa reglerna, vill man inte följa gruppkörningsreglerna så får man åka på egen hand eller med andra som inte heller bryr sig i några regler.

Det finns goda anledningar till att skapa regler eftersom vissa är för korkade för sitt eget bästa och tror sig vara odödliga (detta gäller inte dig).

För ett par år sedan när RR körde så behövdes det inga regler alls eftersom alla kände och respekterade varandra, vi var inte så många på den tiden och
det flöt på bra utan regler.

Men åren går och ett onsdagsgazz dom senaste säsongerna kan ibland bestå av 90-100 hojar, förarna har mycket varierande erfarenhet och det förekommer wannabes som kör långt över sin egen förmåga, dock imponerar detta inte alls utan ger istället en olustkänsla att det snart går åt helvete.

Helst av allt så skulle man nog vilja slippa alla lagar och regler, men som det ser ut i dagsläget så fyller dom tyvärr en bra funktion.

Rida hard but safe :yoparty

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Så länge vi åker på allmäna vägar så har inte vi något att säga om vilken skydsutrustning som används men jag ger mig, jag ska ha min susp på mig!!!!! :wiggle

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Om du inte tål att se blod så borde du göra något åt dina mensveckor!!! Det finns p-stav som gör att din mens inte kommer !!!

Det enda jag säger är att man inte kan ta bort folkets rätt att vara korkade!!!

Lagen säger med att om du är med om en olycka är man skyldig att stanna och hjälpa till även om man själv inte är involverad. Vurpar någon kommer jag i alla fall inte att klaga att personen i fråga drar ner min tempo!!!

Vi kan inte ta bort någons rätt att göra något men jag tänker inte ha nån med mig i min grupp utan full skyddsutrustning och det handlar inte om tempo, det handlar om omtanke. :pannkyss Pungt.
Så länge vi åker på allmäna vägar så har inte vi något att säga om vilken skydsutrustning som används men jag ger mig, jag ska ha min susp på mig!!!!! :wiggle
Då tar jag min röda näsa :clown
Jag kör som backmarker till dig i lugna gruppen.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...