Onsdagsgazzet™ 21/3 - PREMIÄREN 2007!!!

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

OBS!! Glöm inte att ALLA ska ha full utrustning med skinnställ, handskar, stövlar och hjälm annars får ni INTE köra med!!

Varför itne klämma i med ett ryggskydd då också när du ändå är med? Bra mkt viktigare än stövlar...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Så länge vi åker på allmäna vägar så har inte vi något att säga om vilken skydsutrustning som används men jag ger mig, jag ska ha min susp på mig!!!!! :wiggle

T...jag förstår vart du vill komma men så länge det är en körning annordnad av någon som vill ha det på ett visst vis så är det dem reglerna som gäller.

Du kliver väl inte in på en uppkörning och tror att du ska kunna köra upp utan full utrustning? (Som jämförelse)
Lagen säjer HJÄLM men reglerna för att få lov att köra upp är med fullutrustning inkl godkänt ryggskydd. Alltså gäller RR´s regler för dem som vill åka med.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
T...jag förstår vart du vill komma men så länge det är en körning annordnad av någon som vill ha det på ett visst vis så är det dem reglerna som gäller.

Du kliver väl inte in på en uppkörning och tror att du ska kunna köra upp utan full utrustning? (Som jämförelse)
Lagen säjer HJÄLM men reglerna för att få lov att köra upp är med fullutrustning inkl godkänt ryggskydd. Alltså gäller RR´s regler för dem som vill åka med.

Uppkörning är samma sak, orsaken varför man måste komma med godkänd utrustning är för att man kör på inhägnat område och dom bestämmer där. Samt att det är en myndighet och dom har möjlighet att kräva saker. RR är ingen myndighet och vi har inte rätt att kräva saker.

Om vi ska så så varför behöver man inte 6-punkts bälte, crashbur och heltäckade bommulskläder på uppkörningen för bil. Hade alla haft detta i sina bilar så hade det varit färre dödsolyckor, inte sant. Men det är ingen som kräver det i vanliga körningen.

Åter igen tycker jag att vi ska uppmana folk att köra med fullt skydd, vi ska förklara varför och vi kan tillochmed vara upprörda om folk dyker upp utan men att kräva har vi ingen rätt till, inte så länge vi kör på almän väg, personen i fråga bryter ingen lag.

Hyr jag en bana så är det mina lagar som gäller och jag bestämmer vem som kommer in på banan o kör. Vill jag att alla ska köra nakna med texten "T509 är gud" på ryggen så släpper jag så klart in dom som vill göra det.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Åter igen tycker jag att vi ska uppmana folk att köra med fullt skydd, vi ska förklara varför och vi kan tillochmed vara upprörda om folk dyker upp utan men att kräva har vi ingen rätt till, inte så länge vi kör på almän väg, personen i fråga bryter ingen lag.
RR-Regler har inget att göra med vad som står i lagen, det är nästan ingen alls som följer alla lagar när RR kör sina rundor, däremot så följer man RR-Regler.

Om någon kommer utan full utrustning så kan vi aldrig hindra att dom åker 50 meter bakom siste man på allmän väg, däremot får dom inte ingå i gruppen.

Exempel på en regel: Du bestämmer själv vilka du vill leka med, om någon är dum och kastar sand på dig så vill inte du att dom leker i din sandlåda, då skapar du en regel, dom som vill leka i din sandlåda måste följa denna regel, detta innebär givetvis att du inte heller får kasta sand på någon

:tungan

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Exempel på en regel: Du bestämmer själv vilka du vill leka med, om någon är dum och kastar sand på dig så vill inte du att dom leker i din sandlåda, då skapar du en regel, dom som vill leka i din sandlåda måste följa denna regel, detta innebär givetvis att du inte heller får kasta sand på någon

Jag som trodde det hette pajkastning... :D

Det är väl snart dags för den årliga "Approved by" diskussionen :tungan

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Nix, såld
Nyputsad!!

Häxan kommer , och sukkan ska förhoppningsvis va nyputsad, lite fjolligt, visst men nån gång ska man kanske göra d.

Ny drevning å ny olja, så nu e man redo för säsongen.:yoparty

.....nä förresten, nyputsad tar jag nog tebax....

/Knäckis

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj

hehe men att köra dom ut ur sandlådan får du inte för att du äger inte sandlådan utan komunen gör det, vill prsonen i fråga sitta i sanden mellan dig och din kompis så får den det :pannkyss

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
Ich komme auch, es ist okay ja?! Ich bin ein frändliche dysk aus ein europafahrenreise so ich will nehme die tillfälle in akt und fahren mitt RR ein unstag. Ni sind, wie heist es, ö-kända??? über das jeden europa so diesem will ich nicht gemissen. So kann ich meine dyskröven für er aufwiesen:arsele

/Hellmutt

C ya!

Satt o läste det och kom på mig själv att vafan, jag fattar ju noll :)

Det med full utrustning tycker jag är bra. så har skickat efter ett skinnställ nu (sporthoj o gortex passar inte på sommaren), får bara hoppas att det kommer innan premiären, själv hade jag nog inte vågat visa mig i jeans på statoil en onsdag =)

Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Yamaha R1-05
Full Utrustning....

det var ett himla diskuterande om full utrustning eller inte... Bara att acceptera att full utrusning gäller.. Jag skulle inte vilja lägga hojen och bara ha jeans på mig.. Sen skulle jag inte vilja ha på mitt samvete att har man sagt fullt skydd och sen tummar på detta och den person som köra utan skydd lägger cykeln...

Bra att man säger att det är detta som gäller....

//t:tummenupp

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
Svart Z1000
ich kann nicht kommen ... ich möchte arbeiten ... ja .. :va

Håller dock med i utrustningsfrågan :tummenupp

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
För ett par år sedan när RR körde så behövdes det inga regler alls eftersom alla kände och respekterade varandra, vi var inte så många på den tiden och
det flöt på bra utan regler.

Rida hard but safe :yoparty

Ja, på den tiden så slapp man medtrafikanter men satan va jobbigt det var ett vejja för Velosoraptorerna och Pterradectylerna...

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
det var ett himla diskuterande om full utrustning eller inte... Bara att acceptera att full utrustning gäller.. Jag skulle inte vilja lägga hojen och bara ha jeans på mig.. Sen skulle jag inte vilja ha på mitt samvete att har man sagt fullt skydd och sen tummar på detta och den person som köra utan skydd lägger cykeln...

Bra att man säger att det är detta som gäller....

//t:tummenupp

Det är ju själva poängen, du är smart du vill inte köra utan skydd men du kan inte bestämma för andra om dom ska ha eller inte ha skydd!!! Vad samvete gäller så kommer jag aldrig att ha dåligt samvete över att någon lägger hojen utan skydd, jag kommer att tycka synd om vederbörande men inte ha dåligt samvete.

Det är inte att säga att det bara gäller det, du har inte rätt att bestämma det!!!

Jag har kört hoj i 16 år (fan va gammal jag är), har vurpat med både med och utan skydd och jag vet hur det känns. Jag väljer att köra med skydd men så länge som det inte är lag på det så är det mitt val o ingen annans, ingen annan ska kunna säga att jag ej får vistas på allmän väg utan skydd.

Jag är för skydd men emot tvång till det. Jag är för att uppmuntra användning och för att föregå med gott exempel men inte att avvisa någon från körningen. Så länge personen i frågan inte skadar mig eller utsätter mig för skaderisk så får dom köra i vilken mundering dom vill!!!!

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Häxan kommer , och sukkan ska förhoppningsvis va nyputsad, lite fjolligt, visst men nån gång ska man kanske göra d.

Ny drevning å ny olja, så nu e man redo för säsongen.:yoparty

.....nä förresten, nyputsad tar jag nog tebax....

/Knäckis

Jag kan olla in den om du vill :D

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
§5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.

jo men visst...

§3958. Alla grupper håller sig till höger när Motard gruppen kommer ifatt, så vi slipper onödiga hinder på vägen .

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...