Onsdagsgazzet™ 21/3 - PREMIÄREN 2007!!!

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj

Men du är gudomlig och superbra på att köra så det gör inget,,, Krockar du med mig o de e ditt fel så bjuder jag på det :D

EDIT: Dina kåpor e beställda och kommer snart :tummenupp

Skall bli kul att testa på att köra i grupp för första gången.

Kommer om vädret är bra nog

Gör inte misstaget att lägga dig för långt fram eller i en snabbare grupp.. Man kan under rundans gång köra om vid stoppen (som blir några stycken) och lägga sig där man är BEKVÄM. Rent för många lägger sig längre fram än de klarar och 7 dikesgas 2005 stod mig upp i halsen,,

Detta gaset är för att avrosta och komma igång, Jag ska ta ett par rec rundor i H-berga för att kolla vägarna, men tänk på att det finns asfaltssläpp på en del ställen och att greppet är överlag dåligt såhär års.

Min grupp kommer hålla bra hastighet utan att pressa.

T509 kommer (om det finns tillräkligt många som dyker upp) hålla en mindre snabb grupp för dom som inte kört grupp tidigare.

Hur bra man än kör så kan man lägga sig om man inte kan vägarna. Ta det lugnt nu allihop!!!

(Vilket moralpinne man e :D )

Inte omöjligt att man dyker upp :tummenupp
Posöråkare som man är gäller det att vädret är fint. Vill ju inte smutsa ner hojen :D

Du din tant kör utan visir rästen av året om du inte dyker upp :D

OBS!! Glöm inte att ALLA ska ha full utrustning med skinnställ, handskar, stövlar och hjälm annars får ni INTE köra med!!

Last edited:

whyman

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
Xt660x -08

Gör inte misstaget att lägga dig för långt fram eller i en snabbare grupp.. Man kan under rundans gång köra om vid stoppen (som blir några stycken) och lägga sig där man är BEKVÄM. Rent för många lägger sig längre fram än de klarar och 7 dikesgas 2005 stod mig upp i halsen,,

Detta gaset är för att avrosta och komma igång, Jag ska ta ett par rec rundor i H-berga för att kolla vägarna, men tänk på att det finns asfaltssläpp på en del ställen och att greppet är överlag dåligt såhär års.

Min grupp kommer hålla bra hastighet utan att pressa.

T509 kommer (om det finns tillräkligt många som dyker upp) hålla en mindre snabb grupp för dom som inte kört grupp tidigare.

Hur bra man än kör så kan man lägga sig om man inte kan vägarna. Ta det lugnt nu allihop!!!

(Vilket moralpinne man e :D )

Tack för dem tipsen. Bättre levande hem än ha kört som en idiot är min filosofi !

Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Yamaha R1-05
Utrustning

:D Det är väl en självklarhet att man ska full utrustning på sig.... Annars är huvudet dumt får kroppen lida....:yoparty

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nytt för i år är följande.

1. Grupperna kommer att färgmärkas med dekaler, man får en dekal att sätta på kåpglaset, när man har 10 dekaler så får man kvittera ut ett ryggmärke och kan tituleras hang around.

2. Samtliga hojar kommer att okulärbesiktigas innan man får klistermärket, det innebär att polisen inte behöver göra någon flygande besikting på dessa fordon.

3. Down is out gäller, har du vurpat så får du inte fortsätta innan du och hojen har kontrollerats av vår vetrinär.

4. Oskrapade knäpuckar konfiskeras på plats och ersätts med nerslipade dito.

5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.

Fler punkter kommer under resans gång.

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
jag hämtar hojen den 16:e så jag e på,,är jättegärna uppsamlare i mellangruppen då det e ny hoj o en hel sässong utan knarr.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Så ni kommer och kollar hojen när man anländer till Statoil den 21/3 ?

De enda stället som GSXR1100R kommer att klistra på klistermärke är hans stora :arsele , han skulle ha uteslutits från RR för länge sen men eftersom vi måste ha medlem över 70 år så är han kvar :hoppskrat

Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Yamaha R1-05
De enda stället som GSXR1100R kommer att klistra på klistermärke är hans stora :arsele , han skulle ha uteslutits från RR för länge sen men eftersom vi måste ha medlem över 70 år så är han kvar :hoppskrat

Här låter det som det brukar göra på jobbet när man är hemma på kontoret... Alla är lika trevliga mot varandra..:D :D

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Fan ... jag har inga stövlar:va :huvet :arsele

Kapar man fötterna vid bankörning för o kunna köra snabbare så ska man inte få dispans:gnissla

Clownskor är vad du borde få dispans för o köra med:tungan
Men då lär de väl gå ett par om dagen. .:gnissla

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Nytt för i år är följande.

1. Grupperna kommer att färgmärkas med dekaler, man får en dekal att sätta på kåpglaset, när man har 10 dekaler så får man kvittera ut ett ryggmärke och kan tituleras hang around.

2. Samtliga hojar kommer att okulärbesiktigas innan man får klistermärket, det innebär att polisen inte behöver göra någon flygande besikting på dessa fordon.

3. Down is out gäller, har du vurpat så får du inte fortsätta innan du och hojen har kontrollerats av vår vetrinär.

4. Oskrapade knäpuckar konfiskeras på plats och ersätts med nerslipade dito.

5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.

6. I långsam grupp är det obligatoriskt med stödhjul och orange vimpel på hjälmen för ett säkert framförande av hojjen.

7. Den som gnäller på stenskott på hjälmen i snabba gruppen håller för långt avstånd till framförvarande och bör genast minska detta så att stenskotten hamnar på knäna eller längre ner.

8. På häckeberga ring har tidtagningsslinga lagts i marken och transponder uthyres vid race. Högervarv gäller udda dagar och vänstervarv jämna. Utom på helger då det är tvärt-om. Detta bara för att göra det säkrare.

9. Omkörning av instruk .... försteman är tillåtet ..... OM MAN KAN!!!

10. I snabb grupp gäller vanliga SVEMO-reglementet.

Fler punkter kommer under resans gång.

Robz

Guest
§1. Grupperna kommer att färgmärkas med dekaler, man får en dekal att sätta på kåpglaset, när man har 10 dekaler så får man kvittera ut ett ryggmärke och kan tituleras hang around.

§2. Samtliga hojar kommer att okulärbesiktigas innan man får klistermärket, det innebär att polisen inte behöver göra någon flygande besikting på dessa fordon.

§3. Down is out gäller, har du vurpat så får du inte fortsätta innan du och hojen har kontrollerats av vår vetrinär.

§4. Oskrapade knäpuckar konfiskeras på plats och ersätts med nerslipade dito.

§5. Motarder (Sporthojstraktorer) får en egen grupp med följebil & rullande verkstad.

§6. I långsam grupp är det obligatoriskt med stödhjul och orange vimpel på hjälmen för ett säkert framförande av hojjen.

§7. Den som gnäller på stenskott på hjälmen i snabba gruppen håller för långt avstånd till framförvarande och bör genast minska detta så att stenskotten hamnar på knäna eller längre ner.

§8. På häckeberga ring har tidtagningsslinga lagts i marken och transponder uthyres vid race. Högervarv gäller udda dagar och vänstervarv jämna. Utom på helger då det är tvärt-om. Detta bara för att göra det säkrare.

§9. Omkörning av instruk .... försteman är tillåtet ..... OM MAN KAN!!!

§10. I snabb grupp gäller vanliga SVEMO-reglementet.

§11. Alla bör alltid försöka ÖKA!!!

/Kommer om väder finns, oljefilter är bytt, hittar långkallingarna o framlampan funkar... visst faan, måste leta upp skylten - den enda jag hittar är "ROBZ" :D

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nyhet för i år blir även dom nya hårda bullerkraven. Samtliga hojar kommer att mätas innan avfärd.

Minst 110dB ska uppmätas så att fågelskådare, svampletare och småvilt i god tid ska hinna sätta sig i säkerhet

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
You are the man! Skicka med lite SSR märke - mitt skinnställ är hos Tonyz PR Look nu, Kanske skulle be honom snida till ett SSR märke?

mvh//ZS

GO 4 it :tummenupp

Kan droppa förbi imorron runt lunch med nån om jag har.. Peter har annars hemma... :D

Fan ... jag har inga stövlar:va :huvet :arsele

Då får du stanna hemma :D

Är det ens lönt att försöka :confused:

Ja,, du kan lära honom din fina teknik, Släng magen åt de hållet du vill svänga :D :D

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...