Onsdagskörning Donken Väsby 17:30, 8/9

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Edit: Är det itne bättre att man delar upp sig i 3 grupper ist... Snabb, långsam, och bombgruppen? :va

Vi har redan tre nivåer. Medelgruppen är inte bombgruppen. :tungan

Nu tänkte jag bli lite allvarlig också. Jag vill inte att folk dyker upp med fel förväntningar. Jag skriver detta i ett inläggssvar men det är inte riktat mot någon enskild person.

[Allvar]

Riktig bombkörning gör man lämpligtvis enskilt, på en i övrigt tom väg. Att göra detta i en grupp där man inte känner övriga deltagare är inte en särskilt god idé. Att dyka på en gruppkörning med en 'Nu djävlar- ' attityd leder till avåkningar i alltför många fall. Det har vi sett alltför många gånger förut, tidigare år. Lämna tävlingsattityden hemma. Den har ni ingen glädje av på onsdagskörningar. :mattias

[/Allvar]

Så där ja! Nu gick anfallet över. Nu är jag tillbaka i spammer- mode:)


Det där ser inte ut som Gottröra. Den gruppledaren har inte riktigt kört rätt.

Alla kan väl leda sig själva, problemet löst!:tummenupp OBS: ingen omkörning i enmansgrupperna!

Dra ur bakre hjulaxelbulten. Då kan bakhjulet köra om dig. Skitfestligt:tummenupp
 
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
[Allvar]

Riktig bombkörning gör man lämpligtvis enskilt, på en i övrigt tom väg. Att göra detta i en grupp där man inte känner övriga deltagare är inte en särskilt god idé. Att dyka på en gruppkörning med en 'Nu djävlar- ' attityd leder till avåkningar i alltför många fall. Det har vi sett alltför många gånger förut, tidigare år. Lämna tävlingsattityden hemma. Den har ni ingen glädje av på onsdagskörningar. :mattias

[/Allvar]

Fan vad tråkigt med allvar! Men aja ok jag ska bjuda lite på mig själv och vara allvarlig jag med! :)
Du har ju helt rätt i det du säger, några avåkningar för att man sitter och jagar varandra är bara onödigt och dumt! Skulle inte vara kul om nån faktiskt körde ihjäl sig pga det..
Ska man åka fort så är det bäst att göra det med folk man känner och ofta åker med så blir risken mindre för avåkningar..
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Fan vad tråkigt med allvar! Men aja ok jag ska bjuda lite på mig själv och vara allvarlig jag med! :)
Du har ju helt rätt i det du säger, några avåkningar för att man sitter och jagar varandra är bara onödigt och dumt! Skulle inte vara kul om nån faktiskt körde ihjäl sig pga det..
Ska man åka fort så är det bäst att göra det med folk man känner och ofta åker med så blir risken mindre för avåkningar..

Tyvärr såg vi det hända 2006. Det gick lite vilt till innan vi fick ordning på attityden. En kväll hade vi sju avåkningar varav en trippelavåkning av 'följa john' modell. Förste man kör av, andre man kör av eftersom han bara har följt bakljuset på förste man. tredje man kör av eftersom han bara har följt ... ja du förstår. Vi fick hela pådraget med ambulanshelikopter o.s.v. En annan kväll fick vi en dödlig avåkning. Inte roligt. :död

Kommer vi allihopa med rätt attityd på onsdag så minns vi en kul kväll efteråt. Kommer vi med fel attityd..ja då minns vi den för något annat.
Jag gnäller för att jag vet sedan tidigare att det behövs, inte för att det är roligt.

Så ja, nu skall jag sluta vara en party pooper. :banana
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag kommer att köra med en sån här om du ska med!


Jag vill gärna lägga till en sån där vimpel också så du VERKLIGEN ser oss.. okej?? :D Hahaha!!!

Jag tycker alla gruppledare skall ha vimpel på hojen så att vi inte tappar bort någon!!

dune_break.jpg

Suck. Rejs i vuxenpoäng. :rolleyes:

Själv tänker jag klippa isär några spelkort och fästa med klädnypor i ekrarna! Fan vad det kommer smattra fränt när jag kör om er! :yoparty
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
hugjij



njöjj



kdvaj

Spell checker??

Suck. Rejs i vuxenpoäng. :rolleyes:

Själv tänker jag klippa isär några spelkort och fästa med klädnypor i ekrarna! Fan vad det kommer smattra fränt när jag kör om er! :yoparty

Ajja bajja! Icke reglementsenlig trimning. I den här klassen får man bara trimma genom att räcka ut tungan och blåsa: Prrrrrtttt. Glöm inte att torka insidan på visiret efteråt.
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Mitt senaste poetiska alster är nu redo för publicering. Det passar ju ämnesmässigt bra här också.

Onsdag på Sveavägen

Ner på Sveavägen jag värdigt glida.
Grannarna av oljudet som vanligt lida

Plötsligt får jag syn på riktig pingla
Snygg som sjutton, bågen vingla

Kalle Busbil också troget spana
efter kjoltyg av gammal vana

Kalle tänker: GTI för satan
Jag är banne mig kung på gatan

Samma donna vi båda spana
Nu blir Sveavägen racerbana

Vid rödjuset jag på Kalle plira
Kalles polare knäcker bira

Ljuset slår om från rött till grönt
Bågen ylar tryggt och skönt.

Kalle bakom mig i röken svära
Hota av mig tasken skära.

Kalles bil far kors och tvärs
Polarn hans kastar tomma bärs

Vi ned mot Donken Svea fara
Kalle på krutet intet spara

Mitt framför Donken Kalle sladdar
Minst hundra hojar Kalle kvaddar

Kalle är nu ute i ogjort väder
hundra bikers med tjära och fjäder


Det är så vackert. Inte ett öga är torrt
 
Last edited:

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Mitt senaste poetiska alster är nu redo för publicering. Det passar ju ämnesmässigt bra här också.

Onsdag på Sveavägen

Ner på Sveavägen jag värdigt glida.
Grannarna av oljudet som vanligt lida

Plötsligt får jag syn på riktig pingla
Snygg som sjutton, bågen vingla

Kalle Busbil också troget spana
efter kjoltyg av gammal vana

Kalle tänker: GTI för satan
Jag är banne mig kung på gatan

Samma donna vi båda spana
Nu blir Sveavägen racerbana

Vid rödjuset jag på Kalle plira
Kalles polare knäcker bira

Ljuset slår om från rött till grönt
Bågen ylar tryggt och skönt.

Kalle bakom mig i röken svära
Hota av mig tasken skära.

Kalles bil far kors och tvärs
Polarn hans kastar tomma bärs

Vi ned mot Donken Svea fara
Kalle på krutet intet spara

Mitt framför Donken Kalle sladdar
Minst hundra hojar Kalle kvaddar

Kalle är nu ute i ogjort väder
hundra bikers med tjära och fjäder


Det är så vackert. Inte ett öga är torrt

...herregud Ragge.. har du och Nilax börjat knapra samma sorts piller eller? :confused:
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
[Allvar]

Riktig bombkörning gör man lämpligtvis enskilt, på en i övrigt tom väg. Att göra detta i en grupp där man inte känner övriga deltagare är inte en särskilt god idé. Att dyka på en gruppkörning med en 'Nu djävlar- ' attityd leder till avåkningar i alltför många fall. Det har vi sett alltför många gånger förut, tidigare år. Lämna tävlingsattityden hemma. Den har ni ingen glädje av på onsdagskörningar. :mattias

[/Allvar]


Nilax "medeltempo" = PSXCARE "bomba satan som aldrig förr-tempo" :brinnerup men det är ju snällt att ni stannar och väntar in emellanåt... :tummenupp

Får köra utan tankväska nästa gång, måste ha varit den som gjorde min hoj långsam och trögstyrd förra veckan... :rolleyes:
 

R5+1

Guest
Får köra utan tankväska nästa gång, måste ha varit den som gjorde min hoj långsam och trögstyrd förra veckan... :rolleyes:
Fotpinnarna, vännen. Bakre F-O-T-P-I-N-N-A-R-N-A måste vara i uppfällt läge, annars är det inte så konstigt att hojen inte går fort! :dummer :D

Shit va många sidor det blivit sen sist jag läste här.

Måste spontankommentera lite:
* Skäms lite för mitt dumförklaringspåhopp på TS på första sidan. Det var ju inte ens ett oprovocerat påhopp!! :rodnar förlåt! Jag har mycket att lära innan jag kan kallas skitsnackare!
* Tycker det är utmärkt av er ansvarsfulla SH:are att föreslå barncykelflagga till körledaren! Då ser alla påföljande deltagare mindre töntiga ut. :arsele
* Yes ma'am, BusAnna! Jag ska fiCKsA bakdäcket. Kom idag faCKtisKT, ska bara boka tid. :)
* Jomenseruatt SH-farmor, många vägar leder till Sveavägen! :tungan Antingen svänger man på nåt sätt in på vänster sida om motorvägen och kommer till rondellen vid Valhallavägen. Eller så kör man upp på E4. Eller så fortsätter man en bit till fram och kör genom Solna. Eller så kör man ännu längre fram och tar en stooor omväg in till stan men kommer ändå så småningom rätt. För detaljer hänvisar jag till eniro eller hitta.se. Jag blev i alla fall fintad av nån som inte körde med oss och kom helt fel, sen var alla borta och jag fick ta motorvägen. :(
 
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Fotpinnarna, vännen. Bakre F-O-T-P-I-N-N-A-R-N-A måste vara i uppfällt läge, annars är det inte så konstigt att hojen inte går fort! :dummer :D

Bäst jag skruvar av dom och lägger i skokartongen under sängen, bland de andra prylarna som är bra att ha när det inte går fort nog :D
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag får nog möta upp er på statoil i gottröra, kommer inte kunna dra från stan föränns lite innan 6.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
* Skäms lite för mitt dumförklaringspåhopp på TS på första sidan. Det var ju inte ens ett oprovocerat påhopp!! :rodnar förlåt! Jag har mycket att lära innan jag kan kallas skitsnackare!

Det riktigt intressanta är att bli dumförklarad för ett påstående som faktiskt stämmer i sak, med numerisk exakthet. :) Du bekräftade risken, och satte första spammet inom fem minuter.:tummenupp

OPPM:

Att du sedan varvar ur som en hel feminist när man påpekar verkligheten, tja det är ju något det manliga släktet fått lära sig tåla. Man vet ju hur det funkar i kvinnans värld. Om det finns 100 sätt att lösa något på, så finns det hennes sätt och 99 felaktiga.

:fakta:)


Jag skulle vilja vet vad han gjorde med hjälmen efteråt.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top