Onsdagskörning Donken Väsby 17:30, 8/9

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
:lol

Unge man, det enda man kan säga om dessa 40m var att i bland var de rätt långa meter. :) När de blev för långa backade jag mycket riktigt av, precis som en gruppledare skall göra. Det är Inte mycket till gruppledare som steker hela gruppen. Viss tempoanpassning måste man faktiskt bedriva.:fakta

Sedan körde du mycket riktigt om míg på rakan innan Angarn. På 50- sträckan genom Angarn, förbi hästgårdarna, där backade jag av, till skillnad från en viss ungtupp.:) Men det var ju snart inhämtat ner mot Rosenkälla när vägarna tillät fri fart igen. :fakta:)

Motorvägen, det är en annan historia. Den blågula folksnapparen brukar vara bosatt söder om Arninge. Ibland är han till och med ute och flyger. Man måste ta hänsyn till fågellivet på motorvägarna.:)

Nej, min herre är tre säsonger och 40 hk kort för att kunna tala om riktig stekning inom Skitsnack-MC :mattias:)

Gamle man måste nog se över minnet och börja träna... hört att Sudoku skall vara bra för det.
Schtekningen skedde precis efter korsningen till Sjöberg, alltså en bit efter Angarn och det var bara 70-sträckor kvar till Rosenkälla. :fakta

Och jag hävdar bestämt att under gruppkörningen från Gottröra (alltså då när jag hade positionen bakom dig) så blev luckan inte nämnvärt stor förutom när gamle man ville visa var skåpet skulle stå och gasade massa till Karby varpå jag tog på mig ansvaret att axla gruppledarrollen så att de bakom inte trodde de blivit övergivna. :tummenupp

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Var inte så rakt fram där du backade av...
Och jag tror nog att herrn får ta och kolla båda sina backspeglar nästa gång, släppte inte mer än 40m och det var kontrollerade 40m... ja, förutom en gång då jag väntade in gänget bakom som verkade hamnat lååååååångt efter. :yoparty

bjäbbbjäbbbjäbb

Gasa rakt fram kan vilket barn som helst. :) Det är när vägen svänger vi skiljer pojkarna från männen, Jag antar att du har fel på framlyset eftersom det blev så svagt i mina backspeglar på de kurviga vägarna.:tungan

bjäbbbjäbbjäbb

:lol

Unge man, det enda man kan säga om dessa 40m var att i bland var de rätt långa meter. :) När de blev för långa backade jag mycket riktigt av, precis som en gruppledare skall göra. Det är Inte mycket till gruppledare som steker hela gruppen. Viss tempoanpassning måste man faktiskt bedriva.:fakta

Sedan körde du mycket riktigt om míg på rakan innan Angarn. På 50- sträckan genom Angarn, förbi hästgårdarna, där backade jag av, till skillnad från en viss ungtupp.:) Men det var ju snart inhämtat ner mot Rosenkälla när vägarna tillät fri fart igen. :fakta:)

Motorvägen, det är en annan historia. Den blågula folksnapparen brukar vara bosatt söder om Arninge. Ibland är han till och med ute och flyger. Man måste ta hänsyn till fågellivet på motorvägarna.:)

Nej, min herre är tre säsonger och 40 hk kort för att kunna tala om riktig stekning inom Skitsnack-MC :mattias:)

bjäbbbjäbbbjäbb

Gamle man måste nog se över minnet och börja träna... hört att Sudoku skall vara bra för det.
Schtekningen skedde precis efter korsningen till Sjöberg, alltså en bit efter Angarn och det var bara 70-sträckor kvar till Rosenkälla. :fakta

Och jag hävdar bestämt att under gruppkörningen från Gottröra (alltså då när jag hade positionen bakom dig) så blev luckan inte nämnvärt stor förutom när gamle man ville visa var skåpet skulle stå och gasade massa till Karby varpå jag tog på mig ansvaret att axla gruppledarrollen så att de bakom inte trodde de blivit övergivna. :tummenupp

Och bjäbbjäbbbjäbb.

Ska vi sätta punkt för diskussionen genom att konstatera att BusAnna startade sist från rastplatsen och anlände till Donken före herrarna. :yoparty

STEKTA!!:D

Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Öhh.., Sjöbergs avfarten kommer före Angarn, strax innan rakan där du körde om, och det är inte bara 70-sträckor kvar ner till Rosenkälla därifrån. Strax efter rakan sitter det ett par 50-skyltar.:fakta Kommer man med fullt löd och tunnelsyn så förstår jag att man missar dem.:) Det är en ganska lång 50-sträcka genom Angarn dessutom. korta mittlinjer t.o.m. Sånt är lätt missa när periferiseendet försvinner. Nu ser man varför ungtupparna är överrepresenterade i statistiken :)

Nej, nu måste jag jobba:)

Hahahahaha... in your dreams! Jag köpte kaffe och glass när du anlände. :fakta

Det håller jag med om. Visst är det jobbigt med alla dessa Skitsnack wannabees, eller hur Carnivore?

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Öhh.., Sjöbergs avfarten kommer före Angarn, strax innan rakan där du körde om, och det är inte bara 70-sträckor kvar ner till Rosenkälla därifrån. Strax efter rakan sitter det ett par 50-skyltar.:fakta Kommer man med fullt löd och tunnelsyn så förstår jag att man missar dem.:) Det är en ganska lång 50-sträcka genom Angarn dessutom. korta mittlinjer t.o.m. Sånt är lätt missa när periferiseendet försvinner. Nu ser man varför ungtupparna är överrepresenterade i statistiken :)

Nej, nu måste jag jobba:)

Hmmm... ibland är det lätt att bli kaxig. :gnissla
Har studerat kartor och visst, du har rätt angående Sjöberg/Angarn. :)

50-sträckan genom angarn respekterades hyffsat i alla fall... det vet jag, hade en bil framför mig en bit där som svängde av mot Vallentuna. Därför jag var så säker på att det var efter som vi brassade på...

Well well, det är då bevisat, gammal är äldst och ung är snabb. :yoparty

Det håller jag med om. Visst är det jobbigt med alla dessa Skitsnack wannabies, eller hur Carnivore?

Absolut. :)

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ähum, ähum..... Vem var först till Donken? Vem var det??

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ta med sporrar och piska så du får tillräcklig fart på din VTR för att steka Ragge då.

Faktum är att jag vek ner mig på motorvägen in till stan. Den gick till Carnivore.

Sedan var det en sak till...hrrm...:rodnar. Tävlingsattityd och gruppkörning. Vad var det jag sa om det?:va :rodnar. Något riktigt race var det väl aldrig, åtminståne jag slog av på 50-sträckorna..men ändå... Att leva som man lär är inte alltid så lätt. :rodnar

Ähum, ähum..... Vem var först till Donken? Vem var det??

Ja,Ja nilax. Som Carnivore sa. Gammal är äldst. Du slet inte ut bromsbeläggen på vägen in till stan antar jag.

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Faktum är att jag vek ner mig på motorvägen in till stan. Den gick till Carnivore.

Sedan var det en sak till...hrrm...:rodnar. Tävlingsattityd och gruppkörning. Vad var det jag sa om det?:va :rodnar. Något riktigt race var det väl aldrig, åtminståne jag slog av på 50-sträckorna..men ändå... Att leva som man lär är inte alltid så lätt. :rodnar

Ja,Ja nilax. Som Carnivore sa. Gammal är äldst. Du slet inte ut bromsbeläggen på vägen in till stan antar jag.

Gubbpower!:D Nästa gång kommer jag ta det mycket lugnare in till Donken. Det får vara slut på hetsåkandet....

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Gubbpower!:D Nästa gång kommer jag ta det mycket lugnare in till Donken. Det får vara slut på hetsåkandet....

Usch vad ni kör pojkar!:rolleyes:
Själv var man väl nästan sist till donken. Fast det blev en liten omväg.

Tack för igår, en rätt najs onsdagstur!:)

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
F*n. Trodde ju jag grejade de tills man såg er.
Alla eftersläntare tog ju motorvägen in. :huvet

Fille : Tack för snyggt jobb i bak.

Livet é hårt Christer...Men du är ju så snabb annars så det gör väl inget kan jag tro!

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
F*n. Trodde ju jag grejade de tills man såg er.
Alla eftersläntare tog ju motorvägen in. :huvet

Fille : Tack för snyggt jobb i bak.

Tack själv!
Måste säga att det var en något ovan upplevelse i och med att jag de senaste åren nästan alltid kört först!:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln