Onsdagskörning med SH-Sundsvall

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
Holger skrev:
vilka ska åka idag o vart bär det av?

Om jag bara kommer ifrån jobbet i tid är jag sugen att åka en sväng. Vart spelar inte så himla stor roll. Lite kurvor någonstans? :tungan

//daniel
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Tar du dig ända ner på stan idag då?? :hihi


danielg skrev:
Om jag bara kommer ifrån jobbet i tid är jag sugen att åka en sväng. Vart spelar inte så himla stor roll. Lite kurvor någonstans? :tungan

//daniel

Jag kommer nog en sväng om jag hinner få ihop hojen, den saknar en hel del saker just nu
 

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
p.grip skrev:
Tar du dig ända ner på stan idag då??

Det återstår ju att se. :D

Var ner till Stockholm och vände förra helgen så det verkar som om Blackbirden går som den ska igen.

Jag ska nog inte meka mera helt enkelt :kocko , utan bara åka :yoparty

//daniel
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jag vill gärna träna lite på min bakhjulsåkning så kanske åker ut o gör det själv istället,börjar bli lite less på att blåsa 10-20mil i högfart.
skulle inte vara fel med en kurvig fin väg för lite lägre hastigheter.
 

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
numer en fireblade -00
Holger skrev:
jag vill gärna träna lite på min bakhjulsåkning så kanske åker ut o gör det själv istället,börjar bli lite less på att blåsa 10-20mil i högfart.
skulle inte vara fel med en kurvig fin väg för lite lägre hastigheter.

jag håller med dig . kanske skulle vi sticka o öva slangning :) om inte annat kanske vi skulle sticka iväg tidigare o ändå vara med på ons körningen ?
Jag e på om du ska ut :) / Erik 0702463776
 

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
Holger skrev:
jag vill gärna träna lite på min bakhjulsåkning så kanske åker ut o gör det själv istället,börjar bli lite less på att blåsa 10-20mil i högfart.
skulle inte vara fel med en kurvig fin väg för lite lägre hastigheter.

Bakhjulsåka är nog inget för mig (kan nog inte ens :) ), men gärna en kurvig väg. Problemet är att jag inte vet var man ska hitta en kurvig väg här i närheten. Alltså, en riktigt fin kurvig väg. Finns ju nån kortare sträcka upp mot Österström, men det blir mycket åka för den lilla korta roliga sträckan.

Jag kommer ner till Vängåvan i alla fall så får vi se.

//daniel
 

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
numer en fireblade -00
danielg skrev:
Bakhjulsåka är nog inget för mig (kan nog inte ens :) ), men gärna en kurvig väg. Problemet är att jag inte vet var man ska hitta en kurvig väg här i närheten. Alltså, en riktigt fin kurvig väg. Finns ju nån kortare sträcka upp mot Österström, men det blir mycket åka för den lilla korta roliga sträckan.

Jag kommer ner till Vängåvan i alla fall så får vi se.

//daniel

klart du kan .. !! kan jag så kan alla . :) / Erik
 

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
lillen81 skrev:
klart du kan .. !!

Jo, kanske jag kan, men vi kan ju komma överens om att Blackbird inte är det mest optimala bakhjulsmonster man kan hitta :) . Har dessutom inte riktigt förstått varför det är så kul att åka på bakhjulet. :confused:
Gillar nog mer att lägga ner hojen i en kurva (inte för att en blackbird är det mest optimala kurvmonster man kan hitta heller :) ).

Det ena utesluter ju iof inte det andra...

//daniel
 

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
numer en fireblade -00
danielg skrev:
Jo, kanske jag kan, men vi kan ju komma överens om att Blackbird inte är det mest optimala bakhjulsmonster man kan hitta :) . Har dessutom inte riktigt förstått varför det är så kul att åka på bakhjulet. :confused:
Gillar nog mer att lägga ner hojen i en kurva (inte för att en blackbird är det mest optimala kurvmonster man kan hitta heller :) ).

Det ena utesluter ju iof inte det andra...

//daniel

sant på båda påståendena . men jag säger bara att det går om man vill och det e ju inte som att försöka få upp en moppe på 50cc . eller hur . :)
jag gillar båda delarna .. skulle gärna vara duktigt på både kurvor o slangen . men då måste man ju öva . :) Jag gillade inte helelr slangkörning så mkt innan jag lärde mig lite .. :) men nu e det riktigt skoj . :)
 

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Ort
hyreslägenhet?
Hoj
Österikist
tja...flata klocken, genom stöde dit och gamla e14 hem, skulle vi kunna åka till skaplig väg och en del kurvor, sen är det in t sååå långt heller 5-6-7 mil enkel resa, det finns ett kafe där oxå men jag vet inte om dom har öppet iofs? vad tycker ni?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Äntligen

Ja, då var man med på onsdagskörningen för första gången i går då!! :banana

För visst var det ni som hamna bakom mig i bergsåker tills att jag svängde av i kovland??
Tyckte det var en cbr 1100 längst fram?
 

Bolla

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Timrå
Hoj
Thunderäjs
Mitt tips till åkning. Om man pallar ca25 mil. Är en sväng runt turistvägen i höga kusten.

Raka spåret till bron. Sen kan man svänga av och köra gamla vägen förbi Nora och köra mot Nordinggrå. Sen kör man slingan som går runt Barsta, Rotsidan och stannar i Bönhamn och käkar/fikar. På hemvägen kan man åka över Klockestrand och Sandö så man får ännu fler finvägar. Sen spurtar man hem.

Kurviga och fina vägar med ett kanonläckert landskap! Vart kåt när jag körde bil där för nån vecka sen. :kär
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
den har jag inte kört men har däremot hört talas om att den är populär bland hojåkare



Bolla skrev:
Mitt tips till åkning. Om man pallar ca25 mil. Är en sväng runt turistvägen i höga kusten.

Raka spåret till bron. Sen kan man svänga av och köra gamla vägen förbi Nora och köra mot Nordinggrå. Sen kör man slingan som går runt Barsta, Rotsidan och stannar i Bönhamn och käkar/fikar. På hemvägen kan man åka över Klockestrand och Sandö så man får ännu fler finvägar. Sen spurtar man hem.

Kurviga och fina vägar med ett kanonläckert landskap! Vart kåt när jag körde bil där för nån vecka sen. :kär
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Bolla skrev:
Mitt tips till åkning. Om man pallar ca25 mil. Är en sväng runt turistvägen i höga kusten.

Raka spåret till bron. Sen kan man svänga av och köra gamla vägen förbi Nora och köra mot Nordinggrå. Sen kör man slingan som går runt Barsta, Rotsidan och stannar i Bönhamn och käkar/fikar. På hemvägen kan man åka över Klockestrand och Sandö så man får ännu fler finvägar. Sen spurtar man hem.

Kurviga och fina vägar med ett kanonläckert landskap! Vart kåt när jag körde bil där för nån vecka sen. :kär

Ja den e ju tagen den vägen.. Super kul väg!! Säg bara till när det blir nästa gång! :martialar
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Bolla....*asg* ditt porträtt är ooooooslagbart hehe. Jag vill ut på den körningen du tipsade iaf. Är i gbg nu & har inte fått kört på en vecka.....vill ut på onsdag till veckan.(om inte brorsan kommer å "stör") Vad säger ni gott folk, Bönhamn & en fika????
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Ullis skrev:
Bolla....*asg* ditt porträtt är ooooooslagbart hehe. Jag vill ut på den körningen du tipsade iaf. Är i gbg nu & har inte fått kört på en vecka.....vill ut på onsdag till veckan.(om inte brorsan kommer å "stör") Vad säger ni gott folk, Bönhamn & en fika????

Jamen det e ju taget Ullis!!
Speciellt när man åker 00:a nu..hehe :yoparty ehumm.. :martialar
 

Bolla

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Timrå
Hoj
Thunderäjs
Ullis skrev:
Bolla....*asg* ditt porträtt är ooooooslagbart hehe. Jag vill ut på den körningen du tipsade iaf. Är i gbg nu & har inte fått kört på en vecka.....vill ut på onsdag till veckan.(om inte brorsan kommer å "stör") Vad säger ni gott folk, Bönhamn & en fika????

Hehe härligt! Blir det åkning dårå. Bytte nu så du ska slippa skratta :3freak
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top