Holger skrev:vilka ska åka idag o vart bär det av?
danielg skrev:Om jag bara kommer ifrån jobbet i tid är jag sugen att åka en sväng. Vart spelar inte så himla stor roll. Lite kurvor någonstans?
//daniel
p.grip skrev:Tar du dig ända ner på stan idag då??
Holger skrev:jag vill gärna träna lite på min bakhjulsåkning så kanske åker ut o gör det själv istället,börjar bli lite less på att blåsa 10-20mil i högfart.
skulle inte vara fel med en kurvig fin väg för lite lägre hastigheter.
Holger skrev:jag vill gärna träna lite på min bakhjulsåkning så kanske åker ut o gör det själv istället,börjar bli lite less på att blåsa 10-20mil i högfart.
skulle inte vara fel med en kurvig fin väg för lite lägre hastigheter.
danielg skrev:Bakhjulsåka är nog inget för mig (kan nog inte ens ), men gärna en kurvig väg. Problemet är att jag inte vet var man ska hitta en kurvig väg här i närheten. Alltså, en riktigt fin kurvig väg. Finns ju nån kortare sträcka upp mot Österström, men det blir mycket åka för den lilla korta roliga sträckan.
Jag kommer ner till Vängåvan i alla fall så får vi se.
//daniel
lillen81 skrev:klart du kan .. !!
danielg skrev:Jo, kanske jag kan, men vi kan ju komma överens om att Blackbird inte är det mest optimala bakhjulsmonster man kan hitta . Har dessutom inte riktigt förstått varför det är så kul att åka på bakhjulet.
Gillar nog mer att lägga ner hojen i en kurva (inte för att en blackbird är det mest optimala kurvmonster man kan hitta heller ).
Det ena utesluter ju iof inte det andra...
//daniel
Bolla skrev:Mitt tips till åkning. Om man pallar ca25 mil. Är en sväng runt turistvägen i höga kusten.
Raka spåret till bron. Sen kan man svänga av och köra gamla vägen förbi Nora och köra mot Nordinggrå. Sen kör man slingan som går runt Barsta, Rotsidan och stannar i Bönhamn och käkar/fikar. På hemvägen kan man åka över Klockestrand och Sandö så man får ännu fler finvägar. Sen spurtar man hem.
Kurviga och fina vägar med ett kanonläckert landskap! Vart kåt när jag körde bil där för nån vecka sen.
Bolla skrev:Mitt tips till åkning. Om man pallar ca25 mil. Är en sväng runt turistvägen i höga kusten.
Raka spåret till bron. Sen kan man svänga av och köra gamla vägen förbi Nora och köra mot Nordinggrå. Sen kör man slingan som går runt Barsta, Rotsidan och stannar i Bönhamn och käkar/fikar. På hemvägen kan man åka över Klockestrand och Sandö så man får ännu fler finvägar. Sen spurtar man hem.
Kurviga och fina vägar med ett kanonläckert landskap! Vart kåt när jag körde bil där för nån vecka sen.
Ullis skrev:Bolla....*asg* ditt porträtt är ooooooslagbart hehe. Jag vill ut på den körningen du tipsade iaf. Är i gbg nu & har inte fått kört på en vecka.....vill ut på onsdag till veckan.(om inte brorsan kommer å "stör") Vad säger ni gott folk, Bönhamn & en fika????
Ullis skrev:Bolla....*asg* ditt porträtt är ooooooslagbart hehe. Jag vill ut på den körningen du tipsade iaf. Är i gbg nu & har inte fått kört på en vecka.....vill ut på onsdag till veckan.(om inte brorsan kommer å "stör") Vad säger ni gott folk, Bönhamn & en fika????
Å du blir bara manligare & manligareBolla skrev:Hehe härligt! Blir det åkning dårå. Bytte nu så du ska slippa skratta
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|