Onsdagskörning med SH-Sundsvall

Beautiful

Beautiful
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
suzuki 1000 02 och Hayabusa 03
stop

Bra språkat, gode herrn.
Uppsamlingsstopp är ett måste när man är såpass många. Annars är det ofelbart att folk kommer köra fel.
Kan även vara en bra idé så att man har koll så ingen hamnat i nåt surdike längs vägen.

ni är oduglig på att lysna:D Fan jag sa åt er alla licksom icebreker när vi stannade och fikade att vi skulle köra sticksjövägen mot viksjö!! och jag uppfattade att alla förstod det. Efter som att jag tog täten och jag hade ansvar och stanna och vänta upp er som kommer efter!! Beautiful stanade flera ggr och vänta in er. sista stopet blev när vi kom ut på E4 efter Oringe.

vad som hände sedan vet inte jag!!! Själv stanande jag vid korsningen vid utfarten mot viksjö och mot E4 och vänta in er alla!! men ett gäng svängade höger och ut på E4 fast jag hade stanat där och blinkade mot dem:confused: varför! det vet nog bara han eller hon som tog täten för dette gäng.

Har aldrig gillat att man splitra gruppen när man är ute och kör!! Första förare och sista förare har ett visst ansvar och kommunicera med varandra och här brister det visst:huvet.

Beautiful får ta på sig detta att det:tummenupp men nästa gång vi blir en sådan stor grupp olika hojåkare!! så får vi prata med varandra vilken som kör först och sist så att alla håller ihop. ingen vill väl bli lämnad i ett dike eller andra hemskheter.

Mvh Beautiful. P.s en underbar kväll med underbar hojåkare:Bugar

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Blev en liten miss i orienteringen bara.
Nästa gång blir det säkerligen bra. Kan vara en bra grej att köra någorlunda sakta sista kilometern innan det är dags att svänga av så alla hinner ikapp.
Tyckte vi skötte oss hyfsat ändå med tanke på att vi var...27 stycken?

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
ni är oduglig på att lysna:D Fan jag sa åt er alla licksom icebreker när vi stannade och fikade att vi skulle köra sticksjövägen mot viksjö!! och jag uppfattade att alla förstod det. Efter som att jag tog täten och jag hade ansvar och stanna och vänta upp er som kommer efter!! Beautiful stanade flera ggr och vänta in er. sista stopet blev när vi kom ut på E4 efter Oringe.

vad som hände sedan vet inte jag!!! Själv stanande jag vid korsningen vid utfarten mot viksjö och mot E4 och vänta in er alla!! men ett gäng svängade höger och ut på E4 fast jag hade stanat där och blinkade mot dem:confused: varför! det vet nog bara han eller hon som tog täten för dette gäng.

Äh, det är väl ingen som lyssnar när gammfolket pratar, man vet ju att det bara är en massa strunt om att "det var bättre förr!" :banana

Jag tyckte det blev lite sent med Viksjövägen hem i mörkt visir. Så mycket eländigt luriga djur därute i periferin som bara väntar på att få storma ut på vägen och kasta sig in mellan ekrarna, så jag tog medvetet den förhatliga E4 tillbaka.
Sen om nån följde efter mig; Följ aldrig efter mig! Rätt vad det är har ni hamnat nånstans där ni aldrig trodde att ni skulle vara!

Men såhär tycker jag; uppsamling bör ske på alla ställen där det finns möjlighet att välja två vägar. Och det effektivaste sättet att uppmärksamma alla på att "här ska vi åka!" är att samtliga stannar tills alla är med.
Om det står nån förvirrad gubbtjyv vid sidan av vägen och blinkar håller man ju bara ut lite extra i sidled och vrider på! Fan vet vad den tokfan vill! :tummenupp

Men ett massivt uppstannande rätar ju alltid ut alla frågetecken. Om alla andra stannar så stannar man ju själv också.
En ensam stannare kan ju lika gärna vara nån som väntar in sin polare som ligger längre bak i processionen.

Så tycker jag iallafall. Om nu nån orkar läsa allt dravel här ovanför. :D

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Egentligen borde vi sikta på att komma iväg tidigare. Samlas typ 18:15 och dra 18:30 för det börjar mörkna rätt fort.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Återigen tack till alla för en trevlig onsdagskörning och även denna gång med värsta kanonvädret :tummenupp Petar in några bilder. Tyvärr blev de flesta apasuddiga :huvet Ryckningarna i gasarmen gör väl att mobilkameran inte är riktigt still jämt när man skall fota :)

Bifogat

• DSC00002.jpg
    DSC00002.jpg
    230.4 KB · Visningar: 117
  • DSC00003.jpg
    DSC00003.jpg
    128 KB · Visningar: 114
  • DSC00006.jpg
    DSC00006.jpg
    70 KB · Visningar: 113
  • DSC00007.jpg
    DSC00007.jpg
    153.3 KB · Visningar: 113

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Håller med, avfärd tidigare och kanske nån/några kan komma med förslag på slutmål så vi slipper stå och fundera över det alldeles innan vi åker.

Rolig tur ikväll. Tar nu igen mig med en (eller två) Zeunerts :dricka

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Håller med, avfärd tidigare och kanske nån/några kan komma med förslag på slutmål så vi slipper stå och fundera över det alldeles innan vi åker.

Sammling 18-18.15 kort lung tur 26/8-09 med avslut i Svartvik.

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist

Att komma med förslag på slut mål här är som att be om poliskontroller, då jag tror att dom har rätt bra koll vad som händer på sporthoj...så målen kanske vi ska spara till plattan.

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Att komma med förslag på slut mål här är som att be om poliskontroller, då jag tror att dom har rätt bra koll vad som händer på sporthoj...så målen kanske vi ska spara till plattan.

Det kanske inte var så han menade, utan att vi skulle ha några färdiga förslag när vi kom ner.
Är väll som du sa lite att utmana ödet att annonsera här vart vi ska åka.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum