Onsdagskörningstråden

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Skön tur, skönt tempo, tack till dagens norrsidanguide!

Hade kameran igång på hojen, får jag skittråkigt på jobbet imorgon så klipper jag ihop en snutt med de bästa kurvorna :)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tack själv(a). Jävligt kul körning om än lite kallt där på slutet.

Linkz88

Ny medlem
Gick med
20 May 2010
Hoj
Honda CBR 600
Tack -JP- för en fin tur. Vek av där på slutet och tog motorvägen, kände mig lite stressad att hinna i tid till att hämta ut bilen. :) (urgh.. ska sitta och köra buss imorgon till götet...)

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Tack för i kväll. Skön körning o toppenunderhållning i Vaxholm. De hittar verkligen de bästa trubadurerna.

Hellhound

OverLoad MC
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
R1200GSA -14
Killen spelade ju gitarr bakom huvudet - underhållning på bästa tänkbara nivå!

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Tack för en riktigt nice kväll:) Första gången jag och min kompis var med men absolut inte sista.

Tyvärr slutade kvällen på akuten för min vän:( ännu ett tragiskt fall av IDIOTISKA bilister som inte ser oss hojar! Bilisten skulle helt plötsligt på en gata i centrala Sundbyberg göra en U-sväng!??

Men efter röntgen så visade sig att inget var brutet i ryggen eller i nacken så han fick åka hem i morse:)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tack för en riktigt nice kväll:) Första gången jag och min kompis var med men absolut inte sista.

Tyvärr slutade kvällen på akuten för min vän:( ännu ett tragiskt fall av IDIOTISKA bilister som inte ser oss hojar! Bilisten skulle helt plötsligt på en gata i centrala Sundbyberg göra en U-sväng!??

Men efter röntgen så visade sig att inget var brutet i ryggen eller i nacken så han fick åka hem i morse:)

Aj, fan. Trist att höra om din polare. Tur att det gick bra iaf.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Skön tur, skönt tempo, tack till dagens norrsidanguide!

Hade kameran igång på hojen, får jag skittråkigt på jobbet imorgon så klipper jag ihop en snutt med de bästa kurvorna :)

Klipp gärna ihop något så jag får se hur det går till på era körningar.
Har inte varit med på nån körning men är lite nyfiken på vad som händer?

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Klipp gärna ihop något så jag får se hur det går till på era körningar.
Har inte varit med på nån körning men är lite nyfiken på vad som händer?

Era och era, det är den rätt löst sammansatt skara hojåkare slash sporthojpunktcom-missbrukare som söker lite gemenskap away from keyboard :)

Man träffas på utsatt tid och plats, känner sig lite osäker på vem man skall fråga ifall det är vid sveavägen som kryllar av bajkers sorterade i små grupper efter vilken logotyp man har på huvtröjan, hittar någon med rätt tröja/kännetecken, snackar lite skit, kikar på varandras hojar och försöker gissa lite om vilka som kan tänkas köra snabbare respektive långsammare än en själv genom att tyda tecken som t.ex. krashkåpor på hojen, hur däcken ser ut och hur slitna knäpuckarna är.

Förhoppningsvis tar någon tag i ledarskapet och förklarar hur man väntar in varandra osv och sedan ställer sig först i kön där bakomvarande ställer sig ungefär i den ordning deltagarna tror de andra kommer hålla för hastighet.

Sedan brassar man iväg på transportsträcka mot lite roliga kurviga vägar, känner stelheten gå ur kroppen och flytet infinner sig. Ibland stannar man och då kan det vara läge att flytta runt lite i ledet så man inte behöver bromsa för den framför hela tiden / känna sig stressad för att någon snabb f-n bakom inte tänker på att hålla lite avstånd när man vinglar omkring i kurvorna.

Stopp för fika, vanligtvis rosenhill på södersidan eller vaxholm om man åker norrut. Sedan ut igen, okoncentrerad pga alla bullar i magen och på kalla däck, brassar på i tempot man höll innan man stannade, oftast går det bra ändå men en och annan hoj har skickat ut sin förare på ofrivilliga naturupplevelser i det läget.

Köra runt lite, en del kanske droppar av pga nära hem, några kör till donken svea och fikar lite och/eller kikar förbi skogis och gör stuntarna glada - kan ju inte vara kul att wheela/burna/stå och balansera på bensintanken om ingen kollar på?

Sedan åka hem och somna ovaggad efter några timmar på hojen med trevligt sällskap, och drömma om hur man knäskrapar i sköna kurvor resten av natten...

På film ser det rätt trist ut om man inte är ute och kör med de hårda pojkarna som brassar satan, knäskrapar och wheelar om vartannat. Jag är för gammal och/eller för kass på att köra hoj för att ha SÅ kul :)

:yoparty:yoparty:yoparty

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Text som ger körningarna millimeterrättvisa.

Jag har visserligen bara varit med på en och en halv körning, men det är så sjukt kul att det lär bli många fler.

Skit också, inser att jag tvingas rösta på miljöpartiet i höst. :4skrika Enda sättet för mig att klimatkompensera all bensin jag kommer bränna på gruppkörningar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati