Organdonation!

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
självklart har man registrerat sig, tror jag varit det sedan jag blev myndig. Har det lilla kortet i plånboken, skulle jag av någon anledning inte hittas i "systemet" den dag det kontrolleras.

får mig annars att tänka på en gammal Rally-dänga

"Mina njurar, ni kan ta mina njurar, ta mina njurar, ta mina njurar
om nån blir sjuk men ta inte min...

Jag vill donera organ som jag har som ni kan få när jag dör
men en sak vill jag ha kvar så lyssna nu på vår kör

Mina ögon, ni kan ta mina ögon, ta mina ögon och ge mina ögon
till Kristian Luuk men ta inte min..."

sjunges till melodin från Leva Livet med Lill Babs

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Corporate financenörd som jag är skulle jag kunna tänka mig att skriva på med reservationen att alla organ skulle komma till samma person.. Då är det inte så mycket en donation som ett fientligt övertagande.

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
Jag har ju länkat till donationsregistret i signaturen ända sedan jag reggade mig på sporthoj så jag säger som bob hund - allt ska bort, jag rear ut min själ! :D

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
BMW R1200GS
Anmäld nyss.

Du Dioden, du kan väl sammanställa hur många som nappar på organdonation, det vore kul att se hur många som går med.
Och sen kan du köra en kampanj på stan hur duktig vi sporthojare är, vem vet vägverket kanske släpper till lite på hastighetsbegränsningar för att öka tillgång på organ.

Visst jag ska göra mitt bästa. Låt tråden leva och prata med nära och kära.
Min fru avtstog att donera sina ögon. Hennes pappa var ögonläkare!? Respekt.
Barnen har vi sagt nej till utan dom får välja själva när dom blir 18år.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Visst jag ska göra mitt bästa. Låt tråden leva och prata med nära och kära.
Min fru avtstog att donera sina ögon. Hennes pappa var ögonläkare!? Respekt.
Barnen har vi sagt nej till utan dom får välja själva när dom blir 18år.

Jag avstod ögon och hud med respekt för de som då är anhöriga. Vi är 2 en så länge på Katrineholms SH.:tummenupp

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
BMW R1200GS
Jag vill inte göra någon den otjänsten att få dras med mina slitna organ....

Men tanken är fin.

I detta fall är det inte tanken som räknas utan handling!
Låt poffsen bedöma status på dina organ.
Men gör som Ni vill. Om dina organ nu är så slitna så kanske du kan komma att behöva nya! Jula har inga. Jag vill inte tjata utan det är upp till var och en.

Bara min tanke och jag tankar ofta:va

DowJones

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2009
Hoj
1997, Ducati Monster 900
Skickade in kortet som kom med posten för fem år sen eller vad det var. Var och en har såklart rätt att besluta över ens egen kropp men för mig var det en självklarhet att kunna hjälpa någon annan om (gud förbjude) jag själv inte skulle behöva mina organ längre.

Tommy.exe

Guest
I detta fall är det inte tanken som räknas utan handling!
Låt poffsen bedöma status på dina organ.
Men gör som Ni vill. Om dina organ nu är så slitna så kanske du kan komma att behöva nya! Jula har inga. Jag vill inte tjata utan det är upp till var och en.

Bara min tanke och jag tankar ofta:va

Du har såklart rätt, sanningen är att jag åtmindstånde har varit organdonator. Styrde upp det på gymnasiet nångång för 100år sedan.

Kanske bara är att gå å skaffa sig en såndär lapp igen då, för man borde ju finnas i registret.... typ.

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Mest pk tråd ever. Men visst donera på:tummenupp Ha kortet innanför skinnstället! Men när ska man tänka på LIVET som du bara har ett av....
Rejsa hårt- du dör iaf lycklig. Jag vill fan inte ha någons organ i mig. Dör hellre. Men det är ju bara jag......

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Mest pk tråd ever. Men visst donera på:tummenupp Ha kortet innanför skinnstället! Men när ska man tänka på LIVET som du bara har ett av....
Rejsa hårt- du dör iaf lycklig. Jag vill fan inte ha någons organ i mig. Dör hellre. Men det är ju bara jag......
Ett osedvanligt puckat uttalande.

När någonsin väljer man bort livet? Livet är the shit, livet är nu, livet är tiden du har att göra och leva och ha roligt på. Väljer du att förkorta det hellre än att ha en annan människas organ i dig?

Gick med
4 May 2007
Hoj
Ett osedvanligt puckat uttalande.

När någonsin väljer man bort livet? Livet är the shit, livet är nu, livet är tiden du har att göra och leva och ha roligt på. Väljer du att förkorta det hellre än att ha en annan människas organ i dig?

Jepp, ungefär så ja.

EDIT: Måste jag säga att jag ger blod , vilket jag gör, för att inte klassas av dig som ett pucko? Självklart är livet allt, men oroa dig för mycket, och du halkar på gatan och dör.... kalla det syniskt men många av mina älskade vänner som kör sub5 har dött av nåt helt annat.

Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jepp, ungefär så ja.

EDIT: Måste jag säga att jag ger blod , vilket jag gör, för att inte klassas av dig som ett pucko? Självklart är livet allt, men oroa dig för mycket, och du halkar på gatan och dör.... kalla det syniskt men många av mina älskade vänner som kör sub5 har dött av nåt helt annat.
Jag snackar inte om att man inte ska bejaka livet, men om det nu händer något... Den där vänstersvängande bilen eller trafikljuset som inte fungerar eller rattfylleristen...

... och det som kan rädda dig är en redan avliden människas organ.

Då säger du nej tack och packar hellre ihop där på plats?

Finns det ngn form av religiös övertygelse bakom en sådan ståndpunkt?

Gick med
4 May 2007
Hoj
Jag snackar inte om att man inte ska bejaka livet, men om det nu händer något... Den där vänstersvängande bilen eller trafikljuset som inte fungerar eller rattfylleristen...

... och det som kan rädda dig är en redan avliden människas organ.

Då säger du nej tack och packar hellre ihop där på plats?

Finns det ngn form av religiös övertygelse bakom en sådan ståndpunkt?

Nä, jag tycker bara av nån sjuk anledning att det är vidrigt. Kanske har jag kollat skräckisen "the eye" för mycket:hihi

Gick med
4 May 2007
Hoj
Menar du mig? Jag är på listan, folk får ta va dom vill av mig när jag kolar...
Jag själv vill inte ha nåt bara.

nybörjarn

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
ktm 450 exc-08 och aprilia rsv mille r -00
kändes skumt att gå med på nått vis, men kan det glädja nån annan när jag är färdig med dom så visst :tummenupp
scyssht initiativ.

Tazmania

Medlem
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
KTM 690 smc r 2020
hej... är med ett tag tillbaka... jag har tänkt donera allt utan mina ögon, tycker det skänns lite konstigt att någon annan ska gå och se med mina ögon,,

Jag tänker så att jag kan behöva ett organ i framtiden,, då är det självklrt för mig att lämna mina organ,,,

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha