Orkar snart inte mer!!!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Alternativet är att folk blir irriterade, eller ska iväg för att sedan så dyker en mc upp vid sidan om dem och de blir rädda. Om du sitter still vid ett rödd ljus och sedan ska iväg så är det sista jag förväntar mig en hoj som tränger sig när saker börjar röra på sig som jag helt plötsligt måste lämna plats till mitt i min egen acceleration.
Jag sitter inte och stirrar mig blind i min backspegel eller sidospegel när jag är vid ett rödljus. Jag tittar på ljuset för att komma iväg snabbare när det blir grönt så att trafiken kan flyta på.

Något de lär ut på trafikskolor idag är att man ska ta sin plats. Ska du svänga höger eller vänster, lägg dig till höger eller vänster, men inte så mycket att du kan bli trängd på andra sidan.

Till bilister: Håll ditt jävla spår bara så är det lugnt, ju mindre du flyttar på dig (läs: försöker anpassa dig) desto bättre. MC-föraren fixar resten.

(pendlar genom Tokholmstrafiken på 2 hjul varje dag)

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
men vilket jävla gnäll!

man står inte och dräller bakom bilar på parkeringar och dylikt just på grund av att man är osynlig.

håller några spärrmongon på och parkerar i evigheter - kör runt dom.
står det en massa krullmongon i kö vid ett rödljus så åker man imellan dom och ställer sig längst fram.
förstår mig inte på folk som åker hoj som om det vore en jävla tanks, det är ju det absolut smidigaste fordonet om det används rätt.

Känns som min diseldriva ford transit. Lägger jag i första växeln kan jag nog knuffa 3 bilar med åtdragen handbroms om jag känner för det. På med en rejäl bumper fram till sedan blir jag skitsmidig! Men bara om jag använder fordonet rätt :)

Förlåt, var bara tvungen att göra den liknelsen. Du har en poäng, jag gnäller nog för mkt. Ska ut och köra nu hade jag tänkt, roligare att göra det än att sitta här och uggla. Ha det!

EDIT:
Fan, nu blev jag frestad på hela bumper iden :yoparty

Özcan

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1980 Honda CB900F
Om en skåpbil får plats på vardera sida om dig (du säger att du stod i mitten) så måste det vara en väldigt bred fil!

Det är därför som man blir kuggad på uppkörningen om man inte sköter placeringen. Man ska aldrig räkna med att folk ger fan i att trängas bara för att man blinkar, dessutom är det lätt hänt att man inte lägger märke till blinkers i dagsljus om man har blicken långt fram och eller är stressad.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har alltid fått lära mig att när man svänger höger som du beskriver ska man ligga rätt långt åt höger för att visa att man ska svänga och att ta plats så det inte går att "tränga" sig. Jag är inte helt säker på att han ens gjorde fel. Men förstår att du lackar ändå.

Jimmy

Guest
Tråkigt vad du råkat ut för! När jag läser ditt första inlägg kan jag inte se att föraren av den gula bilen gjort fel dock, du skriver att du ser honom, rullar fram, blinkar och vips så är han borta. Vad har han gjort fel? Din placering och avsaknaden av blinker visar ju att du inte avser svänga höger? Nåväl, se det positiva i den situationen, du kommer nog att bli bättre på placering innan sväng? Ibland dyker även mopedister och cyklister upp på högern så det är bara att blocka på! Lycka till!

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Jag har alltid fått lära mig att när man svänger höger som du beskriver ska man ligga rätt långt åt höger för att visa att man ska svänga och att ta plats så det inte går att "tränga" sig. Jag är inte helt säker på att han ens gjorde fel. Men förstår att du lackar ändå.

ok,

för att reda ut detta en gång för alla!!! Jag hade typ 10cm (du vet, lite mindre än hälften av vad snoppen är lång) mellan mig och den gula bilen när jag såg att han plötsligt stod där.

Han fick preciiiiiiis plats i luckan! Jaaaaa jag kunde placerat mig lite mer åt höger. Det var säkert mitt eget fel!! Jag tar tillbaks min frustration.

Tråkigt vad du råkat ut för! När jag läser ditt första inlägg kan jag inte se att föraren av den gula bilen gjort fel dock, du skriver att du ser honom, rullar fram, blinkar och vips så är han borta. Vad har han gjort fel? Din placering och avsaknaden av blinker visar ju att du inte avser svänga höger? Nåväl, se det positiva i den situationen, du kommer nog att bli bättre på placering innan sväng? Ibland dyker även mopedister och cyklister upp på högern så det är bara att blocka på! Lycka till!

Vart läser du att jag inte blinkar? jag blinkar åt höger för glatta livet.

Never mind...

Last edited:

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Placering hit o placering dit...

Ni skulle sett han fula jävla nylle o minst lika fula självgoa hånsmile (han såg fan ut som Göran Persson) när jag stirra in bilen.

Jag har redan blivit påkörd en gång iår av gammal gubbe med keps. Ursäkta min frustration så hemskt jäffla mycket då...

Nu är detta uttagerat, puzz o kram ses på stan...

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Åh, kan vi börja utse "dagens efterblivna syltkuk"?!

Jag har en kandidat! Kom mot en mindre rondell inne i ett industriområde, rätt lite trafik med bara ett par bilar inne i rondellen, en bil av äldre skraltigare modell kommer från höger och blinkar vänster. När jag har 20 meter kvar så klickar lilla varningsklockan i huvudet av någon anledning på och flaggar den bilen som en potentiell idiot. Och mycket riktigt. Halvsekunden senare tar den jäveln och svänger vänster - in i rondellen - lagom så jag skulle fått möte med honom inne i rondellen om jag inte slagit av.

Jaja. Funktionskontroll av tuta framgångsrikt utförd i alla fall! :tummenupp

Åsså var det ju en idiot som lade sig i arslet på mig på 80-vägen hemåt också (och ja, jag låg en tillräcklig bit norr skyltad hastighet). Han fattade inte vad några blinkningar med bromsljuset betydde heller. Hantverkarbil, skall vi slå vad om att han satt och snackade i mobilen? Då blev jag i alla fall barnslig. Blinkade höger i god tid när jag skulle svänga och saktade in till 50... men låg noga kvar ute i vänster hjulspår, vilket på den vägen gör omkörning helt omöjligt. Hoppas han fick en infarkt!

(Ja, jag höll jävligt god uppsikt innan jag svängde så han inte fick för sig omkörning till höger eller något annat ännu dummare)

namn

Guest
Sporthoj.com = felfri trafikant.

Alla som inte någon enda gång varit nära att orsaka en olycka kan räcka upp en hand.

(själv håller jag mina händer jävligt lågt)

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Sporthoj.com = felfri trafikant.

Alla som inte någon enda gång varit nära att orsaka en olycka kan räcka upp en hand.

(själv håller jag mina händer jävligt lågt)

Alla som tror på telepati kan räcka upp min hand!

Hade det vart tvärtom hade jag viftat med både händer å hörntänder, gomsegel vänstra pungkulan å kanske ett ögonbryn, men nu var det ju inte det så jag tar en lam minut som svar.:banana

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Ni skulle sett han fula jävla nylle o minst lika fula självgoa hånsmile (han såg fan ut som Göran Persson) när jag stirra in bilen.

Jag har redan blivit påkörd en gång iår av gammal gubbe med keps. Ursäkta min frustration så hemskt jäffla mycket då...

Jag förstår dig. Jag råkade ut för nåt likande häromveckan när jag körde mongomoppen. Och men visst, där satt ett grånat pervo och smålog.
Jag satte en flipflop i bildörren :eek:utlaw

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

hoppas inte du hade mörkt visir, annars fatta han nog inte piken. :D räckte du åtminstone fingret åt honom? förstår varför du är arg annars....:krama :D

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Jag tror tyvärr att väldigt många gör såna saker helt avsiktligt. Kalla det penisavund, bara avund, storlekskomplex eller vad än behagar.
Gemene man har en jävla massa förutfattade meningar om oss, något som sannolikt beror på att många i "vår kategori" själva kör som ärkemongon. Detta kan åtgärdas på flera sätt. Bättre körning från vår sida eller ninjaspark på sidospegeln, välj själv.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
dom gånger någon billist gör så mot mig och tränger sig eller jävlas så brukar det sluta med en spark i sidan på bilen eller är jag snäll så tar jag bara tag i backspegeln på bilen och viker den på fel håll.
har funderat med på att öppna dörren (oftast står ju bilen då på min vänstersida) så den står lite öppen. då måste ju vederbörande gå ut och runt bilen och stänga den.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka