Orkar snart inte mer!!!

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
när man kör mc SKA man ta hela vägbanan, vi är inte cyklister.

Preicis, blir galen på alla MC-förare som tror att en MC inte behöver någon plats alls och ska krångla sig fram mellan blilarna vid köerna innan varenda rödljus istället för att hålla sin fil och ta sin plats på vägen.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Hur kaxig är man egentligen när man retat upp sig på en bilist till den milda grad att man planerar att sparka en bula i förardörren/kicka av backspegeln?

Är bilföraren såpass pantad att han förtjänat något sånt är väl risken ganska stor att han tänder till och prejar en av vägen alternativt kör på en vid nästa rödljus...:näsblod

En annan fråga är väl hur fan man får upp högerbenet i backspegelhöjd sittandes på en sporthoj.:va

Fattar heller inte hur vig man skulle behöva vara :confused:

Och en spark kan väl säkert resultera i en inprejning i vajerräcket och då är man ju inte så kaxig som MCförare.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
På internet har alla sparkat in backspeglar. Och dragit snuten mm.

Körde faktiskt ifrån mc-snuten med sin boxerbeemer när jag var 15 på
min trimmade MT5:a SANT!!! Inte bara som jag skriver på internet :D

Han stanna o vände när jag började köra på en ridstig i skogen, en sån där täckt med grova träflis. Mt5an sprätte på bra i fliset, antar att han inte var så sugen att köra sin pheta bmw i den skiten :)

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Sparka bort såssens backspegel, gör en burnis så gummi sprutar på vindrutan.
Case closed !

(eller som vi sägere, väskan stängd)

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Jag är en f***a på hojen och likasa i bilen och testa gärna att sparka av min backspegel så kan det bli en spännande tur både på hoj och i bil.

Man blir för fan nästan överkörd varje dag, what´s the big deal!
Det är bara att bomba och se glad ut :tummenupp

Ibland undrar jag vilken planet folk kommer ifrån! SOPOR :mad:

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Håller med knubbige pizzabagarn... Om man sparkar in dörr/backspegel el liknande så blir ju såssen i bilen bara ännu argare och det kommer SÄKERLIGEN bli en värre situation. Men visst finns gränsen för varje mans/kvinnas/bruds huvud.

Jag har varit med om en del också...

Men jag håller med den som skrev när han skulle svänga till höger på någon STOP skyllt eller vad det var, Man åker inte upp på sidan(vänster) som skåpbilen tydligen gjorde och sedan svänger ut framför en MCist DET GÖR MAN INTE!

Varför man placerar sig åt höger och inte vänster när man ska svänga höger är för att visa att JAG SKA SVÄNGA HÖGER. Så placering är viktigt som MCist också. Åkte med polaren och han är van vid moped åkte ute i vägkanten, Som tur var så låg jag mitt ute vid mitt sträcket ungefär och vakade...

"No hard feelings pizzabagarn! Jag e knubbig jag mä" :yoparty

jetson

Guest
Alternativet är att folk blir irriterade, eller ska iväg för att sedan så dyker en mc upp vid sidan om dem och de blir rädda. Om du sitter still vid ett rödd ljus och sedan ska iväg så är det sista jag förväntar mig en hoj som tränger sig när saker börjar röra på sig som jag helt plötsligt måste lämna plats till mitt i min egen acceleration.
Jag sitter inte och stirrar mig blind i min backspegel eller sidospegel när jag är vid ett rödljus. Jag tittar på ljuset för att komma iväg snabbare när det blir grönt så att trafiken kan flyta på.

Man har alltid koll bakåt annars är man en jävla tomte som inte ska köra bil. Antar att du bor på nåt ställe där det aldrig är kö, här runt sthlm vet alla att mc glider förbi vid köer/lysen och det funkar 99% perfekt.

Blir man rädd för en mc som puttrar förbi när man står i kö, då kanske man i bästa fall blir påmind varför det sitter backspeglar på bilen?

magnus-08

La Famiglia Aprilia Svezia
Gick med
23 Sep 2009
Hoj
Aprilia, Tuono
Jag skulle vara tacksam om vi inte började använda sylt som skällsord.
:tummenupp:D ASG

Tror nog dom flesta här även har B-kort, så man vet ju hur fn det funkar i trafiken (eller inte) själv kan man se ganska bra när nån tokstolle är i farten, gäller att se lååångt fram o spana vad e.v idioter tänker göra.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...