Oskyldiga små skurkstreck...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
...täcka golven med engångsplastmuggar med 2-3 cm vatten i varje mugg...

Gjort, 2 ggr på chefens kontor. Vissa är ihoptejpade, andra "booby trapped" och en hel del på svåråtkomliga ställen. Tog honom en förmiddag att nå skrivbordet.
Alla horisontala ytor var fyllda. :tummenupp

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Appropå tejpskämt/kontorsskämt:
Tejp över sensorn på optiska mös
Tejp över USB-kontakten på div utrustning
Tejp över kontakten på nätverkskabeln (båda ändar!)
Screenshot av skrivbordet som bakgrundsbild och ta bort "Visa ikoner på skrivbordet"-inställningen
Alternativt enbart ta bort "Visa ikoner på skrivbordet"-inställningen

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Tejp över USB-kontakten på div utrustning
Tejp över kontakten på nätverkskabeln (båda ändar!)
Screenshot av skrivbordet som bakgrundsbild och ta bort "Visa ikoner på skrivbordet"-inställningen
Alternativt enbart ta bort "Visa ikoner på skrivbordet"-inställningen

Ta det ett steg längre:

Ta bort ikoner enligt ovan
Minimera aktivitetsfältet
Ladda ner bild på valfri blue-screen

Njut :hihi

sportbike

Guest
Jobbarkompisen hade glömt låsa bilen när jag gick hem för dagen,en liten stund tidigare än honom.
Vred på allt:full fläkt,torkarna på max,järnet på stereon,alla värmestolar,elrutor och allt jag hittade....
Snart måndag :scary

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Jobbarkompisen hade glömt låsa bilen när jag gick hem för dagen,en liten stund tidigare än honom.
Vred på allt:full fläkt,torkarna på max,järnet på stereon,alla värmestolar,elrutor och allt jag hittade....

En kul sak man kan göra med folk som är helt odugliga på bilar är att knyta fast ett gäng ölburkar under bilen. (skramlar gott)

Är dom lite okunnig så kommer det dröja ganska länge innan dom kommer på felet :D

Kommer man in i bilen så kan man ju alltid koppla tutan till blinkersen. :gnissla

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag har tagit besticklådan och fyllt med vatten när alla bestick är kvar i, sen in i frysen. Det är skitpoppis dagen efter!

När exet stod och borstade tänderna med stängd dörr släckte jag ner hela lägenheten och gömde mig. När hon kom ut så ropade hon såklart, men inget svar... Sen hoppade jag fram och vrålade, men hon skrattade inte alls. Tjejer är bra konstiga :va

:tummenupp

Ja,humorlösa är de! Jag har slutat våga mig på dylika trix. Om blickar kunde döda! :brinnerup

sportbike

Guest
En kul sak man kan göra med folk som är helt odugliga på bilar är att knyta fast ett gäng ölburkar under bilen. (skramlar gott)

Är dom lite okunnig så kommer det dröja ganska länge innan dom kommer på felet :D

Kommer man in i bilen så kan man ju alltid koppla tutan till blinkersen. :gnissla

Haha,gjorde en kul grej med en polare på SH (hej-hej,du vet vem) ,bytte ena blinkerslampan bak mot en sån där med inbyggt pip,som man har som backvarnare.
Eftersom han alltid åker med musik i hjälmen trodde vi att det skulle hålla hela säsongen,men han undrade vad det var som pep ganska omgående :mad:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vissa bokningstavlor går att hak loss från väggen, sedan sitter låskläpparna med en stjärnskruv.

Någon natt skulle man smyga in i tvättstugan, haka ned tavlan och flytta samtligas bokningscylindrar till en dag tidigare, så att samtliga tror att dom har missat sin tid med en hel dag...

Sen kan man sitta och skratta åt dom som lufsar iväg till jobbet i mysbyxor i en veckas tid...

Ja, jag är ond innerst inne....

Misstycker fader din om jag testar detta här?:banana

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Långa kattstrypare runt drivaxlarna så det låter illa. Finns på youtube men orkade inte leta reda på filmen.. :)

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16

Har gjort detta nu på frugans dator...
Får se hur hon reagerar när hon kommer ut från badet:D
Funderar även på att fixa fram någon film eller liknande på fullvolym innan hon kommer ut.

Hon har ju högtalare i skärmen, så hon får väl panik när hon slår igång skärmen och inte kan stänga av filmen :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja om man orkar så:

Koppla signalhornet till helljuset

Sätta dit 100g balansvikt på en av bakfälgarna (klistervikt), akta bara så att det inte tar i oket.

Testat balansvikten på en polares bil i yngre dagar, var inte uppskattat :tummenupp

Sen vet jag dom som är värre, två st som jävlades lite med varann om vartannat så det blev ju lite av en tävling. Kommer inte ihåg vad den drabbade denna gång hade gjort innan men hur det nu var så fyllde den andre hans bakre ljuddämpare med en sörja bestående av kylvätska och servoolja om jag minns rätt.

På vägen (när systemet blivit varmt förmodligen) bildades det en Lützendimma bakom bilen varav han ringer till den han misstänker:

"-Allvaraligt talat nu, har du gjort något med bilen och i så fall vad!?"
Med väldigt seriös och myndig röst.

Den misstänkte håller masken jäkligt bra iaf så han blir inte direkt avslöjad, den drabbade tror turbon har rasat eller något i den stilen och han sitter i kön på Stäketleden = instängd.

Det hade vi lite kul åt =)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En riktig höjdare är att stänga av tv apparaterna som visar menyerna på tex burgar kungen i lunch rusning, man får verkligen en bild av hur skört samhället är!

Kjell o company säljer unversal tv avstängare för 49 spänn eller nått sånt, otroligt mycket nöje för pengarna, att dom bjöd på batterierna om jag stängde av tvn för företaget som demade utanför va bara ett plus

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Har gjort detta nu på frugans dator...

Ja, nu kom hon ju ut.
Började med att hon hoppade till. Och sedan fick hon inte bort videoklippet. -
- Musen funkar ju inte! VAD HAR DU GJORT!!!!!!!!!
Slutade med att hon tryckte ctr+alt+del och stängde ner webläsaren:D
Förstår inte varför hon inte uppskattade redtube...:va

Man tackar för tipset ang tejpen. var riktigt skoj:)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
En riktig höjdare är att stänga av tv apparaterna som visar menyerna på tex burgar kungen i lunch rusning, man får verkligen en bild av hur skört samhället är!

Kjell o company säljer unversal tv avstängare för 49 spänn eller nått sånt, otroligt mycket nöje för pengarna, att dom bjöd på batterierna om jag stängde av tvn för företaget som demade utanför va bara ett plus

Jag ska tjöpa en imorn!
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=53245931

2-in-1, betyder det att den bara kan styra två olika skärmar?
Eller att man tex kan styra tv + dvd? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En så kallad TvBgone som stänger av alla tv apparater i närheten kan vara kul på en sportpub där dom visar fotboll medans vanligt hederligt folk vill dricka öl och skaffa tillfälligt nattsällskap...

Har jag hört.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En så kallad TvBgone som stänger av alla tv apparater i närheten kan vara kul på en sportpub där dom visar fotboll medans vanligt hederligt folk vill dricka öl och skaffa tillfälligt nattsällskap...

Har jag hört.
Nja måste riktas in rätt bra, sen scanar den igenom frekvenserna så tar några sekunder.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ett kul datorbus att göra på sin sambo eller kollega är att på dennes dator söka upp en fil som heter "hosts" utan fil-ändelse.
Öppna filen i notepad, den kommer att se ut såhär:

Code:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

127.0.0.1       localhost

Längst ned där det står 127.0.0.1 och localhost gör ni en ny rad där ni lägger in ipadressen till tex www.tv3.se, på samma rad under localhost skriver ni sedan www.tv4.se :)
Sedan lägger man till en ytterligare rad där man gör tvärtom, ipadressen till tv4 och sedan skriver man www.tv3.se
Spara filen.

Det går ju naturligtvis att skriva in vilken ipadress som helst och koppla den till vilket domännamn som helst. :)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Har gjort det samma... kom hem en kväll och slog av huvudströmbrytarn när hon stog i duschen... Hon ropade mitt namn allt högre, samtidigt som jag kraffsade lite lätt på toadörren till en början för att sedan kraffsa lite mer frenetiskt så att säga...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag gjorde ett fruktansvärt datorbus mot en tant för många år sedan.
Det var på den tiden det var populärt att hänga i chattar och i den här chatten figurerade det en äldre kvinna som jag visste gärna vurmade för yngre män. Gärna så unga som möjligt.
För det bus jag gjorde så krävs en kort liten förklaring för hur en mailserver arbetar.
När man skickar ett e-mail så är mailet uppdelat i 2 delar, en mail-header som innehar information om avsändare, mottagare och datum, och den andra delen kallas för mail-body och där ingår subject och själva meddelandet.
Nu är det så att det finns ett sätt att lura mottagarens mailklient (t ex Outlook) när det gäller mail-headern, om man vet hur man ska göra. Jag kan alltså skicka ett mail till vem som helst av er och få det att se ut som det är skickat från någon helt annan.

I det här fallet med den promiskuösa äldre kvinnan så kom mailet från min helt egenhändigt påhittade polisen Bengt Persson. :)
Jag skickade alltså mailet så att det såg ut att komma ifrån bengt.persson@polisen.se och i mailet gick att läsa att de (polisen) hade fått in en anmälan om utnyttjande av minderårig där kontakten skett på den aktuella chatten, och polisen var nu i full färd med att gå igenom privata chat-loggar och även ha kontakt med kvinnans internet operatör.

Jag väntade några dagar och sedan pratade jag med tanten för att kolla av om mitt bus hade hamnat i god jord. Det visade sig att kvinnan hade blivit livrädd och genast kontaktat sin advokat och börjat lägga upp ett försvar. Tydligen hade hon haft umgänge med någon lite väl ung herre visade det sig :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år