[Mr.Schufemtii] skrev:Eftersom att hojen har några år på nacken så är det svårt att få tag i orginalgrejer. Detta gör att priset stiger! Som jag sa i tidigare inlägg så ingår ingen arbetskostnad, utan kostnadsförslaget omfattar bara pris på grejer direkt från Suzuki.
Får se hur mycket jag kan få ut i skadestånd. Hoppas ju på det bästa.
//Olle
E22 skrev:Man slutar inte förvåna sig...sverige i ett nötskal....allt för snällt rättsväsende..börga med att införa dödsstraff på grova brott..sen är det bara till att höjja straffen på andra brott oxå...
sverige består ut av för hög grad av kriminella..avliva dessa så att vi normala svennes kan få leva fritt & lätt...
Ja fy fan! idioter verkar finnas överallt.[Mr.Schufemtii] skrev:I söndags eftermiddag run 17:50 så knackar det på min ytterdörr. Notera att jag bor i studentområdet i Halmstad, där det ständigt är mycket folk i rörelse.
Jag öppnar dörren, och där står en kille som undrar var jag köpt min hoj??
Eftersom jag bor på bottenplan och parkerar hojen på uteplatsen utanför lägenheten så är det lätt att veta att det var min hoj.
Jag svarar att jag köpte den i Nybro, och då säger han att "det har du inte gjort, du har snott den av mig". Jag talar om för honom "att det har jag inte gjort" och erbjuder honom att se papprerna på hojen. När jag tar ett par steg in i lägenheten för att hämta papprerna så följer han plötsligt efter mig och stänger dörren efter sig. Jag undrar vad han sysslar med? Då tar han av sig sina solglasögon och jag känner med en gång att det är ingen mening att jiddra med killen. Han var hög som ett hus.
Den blicken som han hade fick mig att bli ordentligt rädd, men jävligast var när han tog fram en livrem, hotade att slå ihjäl mig eller strypa mig.
I detta läget så är jag väldigt passiv och gör honom till viljes.
Han får nycklarna till hojen samt regpappret, vågade inte neka.
Vidare så knuffar han runt mig i lägenheten, och när jag står med ryggen mot balkongdörren så ser jag min chans.
Han står och pillar på nåt i min bokhylla så jag chansar, släpper iväg en riktig rallarsving och rusar ut ur lägenheten.
Därefter så springer jag runt huset, får tag i en kille som ringer snuten åt mig.
Samtidigt som jag pratar med SOS så hör jag hur han försöker starta min hoj.
Han står och varvar så in i helvete, och så smäller det till. Han försöker stampa i växlarna utan att koppla. Idiot!! Han rullar in på innergården och där lägger han den ner första gången. I detta läget så säger kvinnan på SOS alarm att polisen är där nu. Då¨hör jag bara att hojen går igång och han drar iväg. Polisen hack i häl. Killen klarar sig i en två-tre kilometer, på fel sida vägen!! Sedan kraschar han i en rondell. La hojen ner i ca 70 km/h. Hojen är inte körbar men idioten som körde klarade sig. Det är så jävla typiskt att idioter alltid klarar sig.
Så här i efterhand är jag glad att jag klarade mig så bra. Har även fått höra att han hade en egen hjälm med sig!! Polisen har honom nu och han skall häktas. Tyvärr så fick årets hojsäsong ett snöpligt slut.
Måste ge en eloge till polisen som var på plats efter bara 4 min!! Fast de minuterna vart väldigt långa, jag lovar!!
Kände bara att jag ville skriva av mig lite.
//Olle
DwD skrev:[Mr.Schufemtii]:Om du vill så tror jag inte det är några problem att få cesh från Brottsofferfonden , jag fick 15k bara för att jag var med om ett pistolrån, och det du var med om skulle jag säga var värre.
fy fan va otäck, speciellt att det hände i ditt hem!!!
känner du dig träffad....?benrangel skrev:Eller så ger vi oss på feta skåningar som sjunger om gäss och andra dåliga kupletter, samt stavar som krattor. Utan dem så skulle vi riktiga svenskar kunna leva "fritt & lätt"
E22 skrev:känner du dig träffad....?
motivera dig till varför du anser dig vara mer svensk,än oss skåningar.. :kocko
nä det gör dom nog inte, tänkte bara så att du inte hade missat det![Mr.Schufemtii] skrev:Själva skadeståndet för händelsen, hoten etc, får jag från Brottsoffermyndigheten. Men det är just pengarna för hojen som ställer till det. Brottoffermyndigheten betalar inte ut ersättning för sakskada.
//Olle
NJaaaaa nu är du väll lite hård där väll mannen,att du möjligtvis inte förstår vad vissa skåningar säger.det kan bero på att du är lite dialekttrög.Zana skrev:Dels för att resten av landet inte förstår när ni pratar... Dels för att ni är danskar från början...
Maria1980 skrev:Skönt att höra att Du klarade Dig oskadd. Usch vad arg jag blir på dem som inte låter oss hojägare ha våra ögonstenar ifred!!! Får Du ut en ny hoj nu eller?
För Polisens snabba insats!
/Maria
E22 skrev:känner du dig träffad....?
motivera dig till varför du anser dig vara mer svensk,än oss skåningar.. :kocko
E22 skrev:NJaaaaa nu är du väll lite hård där väll mannen,att du möjligtvis inte förstår vad vissa skåningar säger.det kan bero på att du är lite dialekttrög.
De e ju som att säga att 08r är bara en massa högfärdiga smålänningar som har flyttat till en större stad,för att värka duktiga.MEN det vore ju taskigt att säga så...för sanningen är ju hård för vissa att ta..hahahhahaha!
Zana skrev:Inget Biltema,
/Zana
Dr Love skrev:Då var det alltså din hoj jag så utanför rondellen på Vallås!!!. Den såg ut att behöva endel kärlek i vinter.. Pundaren som körde kan få stå platts i Nissan. och fort ska det gå, innan han försöker lägga tassarna på min "moppe"..
INTOX
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |