Otäck MC-stöld

Slynix

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
CBR o minis
Fyfan gött att du klarade dig fysiskt iaf.

Basebollträ är bra investering. Har några hemma för oväntat besök.
Måste vara en :tuttar om det ska bli någe Gevalia.
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
tur du inte bor högre upp :gnissla

Jävla otäckt, hoppas det löser sig bra för dig :tummenupp
 

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Södra Stockholm
Hoj
Nää..... såld!
Heeregud, håller med de andra! Hemsk upplevelse!
Bra att du inte gjorde något som du ångrat!

Skicka en tårta till snutarna så kan du köra hur hottad hoj du vill sen!!!
 

_Jolle_

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Drömmer.
Tjena, ny här..
Jag hoppas bli en galning på två hjul nästa sommar. Jag reggade mig främst för att denna tråden fick mig att börja grubbla. :va

Först vill jag bara svära lite och vara förbannad över att det finns sådana här idioter. Tur nog gick det vägen denna gången förutom för MCn.

Så.

Om nu denna mannen hade tagit ägar beviset och allt som nu hör till, både vanliga och reserv nyckel, kört iväg och undkommit spanade polis sedan förfalskat papperna och skickat in till vägverket. Hur skulle du då kunna bevisa att du inte sålt hojen till han?

Underskriften inte alls lik din? - Jag är visserligen ung men jag har alltid fula och konstiga underskrifter som inte liknar varandra.
Eller kanske att du anmält den stulen innan han anmält ägar byte? - Ägar bytet tar ju några dagar eftersom man skickar in lappen.
Eller att du inte fått några pengar? - De kan du gömt.

Lite funderingar bara.. Någon som kan ge mig en klar bild som verkligen Vet?

:huvet

Mvh Joel
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Läbbigt värre!

Alla ni som snackar om tillhyggen, batonger och så vidare, det är lätt att se sig själv som Arnold när man sitter och myser framför datorn, i verkligheten så är det inte lika enkelt, är angriparen hög som ett hus så känner han väldigt lite smärta och det kan lika gärna sluta med att ni blir misshandlade till döds med eran egen batong :(.

Det hela påminner mycket om en grej som hände min polare, en tokhög anabolasnubbe följde efter honom på motorvägen, stannade utanför hans garage och gick in i garaget och betedde sig märkligt och ville ha hojen, för att göra historien kort så slutade det med tumult, polisen kom, knarkaren gav sig på snuten som kallade på förstärkning, MASSOR med poliser kom, knarkaren tog skivbromslåset och skrek att det var en handgranat och snuten gjorde mantelrörelse och var sekunden från att skjuta honom, men min polare lyckades i sista stund förklara vad det var han höll i handen.

Det krävdes ett gäng med poliser som slog honom med sina batonger för att få ned honom, åtminstone två poliser blev skadade, han kände ingen smärta alls.

Så glöm macho-snacket om batonger och skit, ring snuten och lägg bena på ryggen och kuta istället, precis som Mr. Schufemtii gjorde.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
maccan#22 skrev:
Läskit det där, men den där grabben ska nog ha en himla tur att han klev in hos rätt :va människa, förstå mig rätt....

En del tar det inte lika chockat som du, finns nog tillräckligt galna personer som hade slagit killen sönder å samman, dock har jag medkänsla för dom, ingen ska komma å bossa i nån annans hem tycker jag, då ska puckona veta att dom lever!!!! :mad:

skönt att det slutade bra för dig!!!




En fråga, har du någonsin träffat på en snubbe som är så jävla påtänd som den här killen verkar :va ???? jag tror inte det för då skulle du inte resonerat så, jag kan upplysa dej om att jag har slagit av nyckelbenet på en pundare med batong och han forsatte att hugga efter mej med kniv med den armen som nyckelbenet va av på, dom känner ingen smärta alls och tappar oftast alla spärrar dom har.


Till er alla, va jävligt försiktiga med folk som är påtända för man vet aldrig vad dom kan hitta på // johan
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
sgtpepper skrev:
Läbbigt värre!

Alla ni som snackar om tillhyggen, batonger och så vidare, det är lätt att se sig själv som Arnold när man sitter och myser framför datorn, i verkligheten så är det inte lika enkelt, är angriparen hög som ett hus så känner han väldigt lite smärta och det kan lika gärna sluta med att ni blir misshandlade till döds med eran egen batong :(.

Det hela påminner mycket om en grej som hände min polare, en tokhög anabolasnubbe följde efter honom på motorvägen, stannade utanför hans garage och gick in i garaget och betedde sig märkligt och ville ha hojen, för att göra historien kort så slutade det med tumult, polisen kom, knarkaren gav sig på snuten som kallade på förstärkning, MASSOR med poliser kom, knarkaren tog skivbromslåset och skrek att det var en handgranat och snuten gjorde mantelrörelse och var sekunden från att skjuta honom, men min polare lyckades i sista stund förklara vad det var han höll i handen.

Det krävdes ett gäng med poliser som slog honom med sina batonger för att få ned honom, åtminstone två poliser blev skadade, han kände ingen smärta alls.

Så glöm macho-snacket om batonger och skit, ring snuten och lägg bena på ryggen och kuta istället, precis som Mr. Schufemtii gjorde.





bra skrivet, kan berätta att vi va 4 st ordningsvakter som knappt fick ner en kille som va så jävla påtänd, och endå så såg han helt väck ut
 

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
letar nytt...
Fyfan för tjuvar, och särskilt påtända knarkare. :machinegu
Låter som man kan få användning av basebollträ't som alltid står vid dörren... om man nu vågar? :(

Edit: Stavelf :rolleyes:
 
Last edited:

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
re:eek:täck mc stöld

[Mr.Schufemtii] skrev:
I söndags eftermiddag run 17:50 så knackar det på min ytterdörr. Notera att jag bor i studentområdet i Halmstad, där det ständigt är mycket folk i rörelse.
Jag öppnar dörren, och där står en kille som undrar var jag köpt min hoj??
Eftersom jag bor på bottenplan och parkerar hojen på uteplatsen utanför lägenheten så är det lätt att veta att det var min hoj.
Jag svarar att jag köpte den i Nybro, och då säger han att "det har du inte gjort, du har snott den av mig". Jag talar om för honom "att det har jag inte gjort" och erbjuder honom att se papprerna på hojen. När jag tar ett par steg in i lägenheten för att hämta papprerna så följer han plötsligt efter mig och stänger dörren efter sig. Jag undrar vad han sysslar med? Då tar han av sig sina solglasögon och jag känner med en gång att det är ingen mening att jiddra med killen. Han var hög som ett hus.
Den blicken som han hade fick mig att bli ordentligt rädd, men jävligast var när han tog fram en livrem, hotade att slå ihjäl mig eller strypa mig.
I detta läget så är jag väldigt passiv och gör honom till viljes.
Han får nycklarna till hojen samt regpappret, vågade inte neka.
Vidare så knuffar han runt mig i lägenheten, och när jag står med ryggen mot balkongdörren så ser jag min chans.
Han står och pillar på nåt i min bokhylla så jag chansar, släpper iväg en riktig rallarsving och rusar ut ur lägenheten.
Därefter så springer jag runt huset, får tag i en kille som ringer snuten åt mig.
Samtidigt som jag pratar med SOS så hör jag hur han försöker starta min hoj.
Han står och varvar så in i helvete, och så smäller det till. Han försöker stampa i växlarna utan att koppla. Idiot!! Han rullar in på innergården och där lägger han den ner första gången. I detta läget så säger kvinnan på SOS alarm att polisen är där nu. Då¨hör jag bara att hojen går igång och han drar iväg. Polisen hack i häl. Killen klarar sig i en två-tre kilometer, på fel sida vägen!! Sedan kraschar han i en rondell. La hojen ner i ca 70 km/h. Hojen är inte körbar men idioten som körde klarade sig. Det är så jävla typiskt att idioter alltid klarar sig bra.
Så här i efterhand är jag glad att jag klarade mig så bra. Har även fått höra att han hade en egen hjälm med sig!! Polisen har honom nu och han skall häktas. Tyvärr så fick årets hojsäsong ett snöpligt slut.
Måste ge en eloge till polisen som var på plats efter bara 4 min!! Fast de minuterna vart väldigt långa, jag lovar!!
Kände bara att jag ville skriva av mig lite.
//Olle
tja kompis, hmm vilket maira hii,en sak... hade den satans pundar nollan försökt sej på min min lilla raring,då hade han medSTORT NÖJE fått kommit in o stängt dörr fan, för på sekunden efter han gjort det så hade en sån elak fet dagsedel hade suttit klockrent rätt på snokfan hans. sen hade min mini mee suttit i knäskålen på den saten,föresten min mini mee är en rätt så fet pittbull,i sina bästa dar. på ca:35 kilo och med en mank höjd på 53 cm,samt ett nack omfång på 64cm och ewn lika bred skalle,som nästan rycker av gungorna från sina ställningar, så min vän de var tur att han inte kom till mej o mini mee och min familj. peace broo,han får sitt nån gång räkna på det,,,, nästa dörr blir rätt dör.he,he,he. :mad: :huvet :D här e mina nära o kära,samt mini me så kom inte till mej.om du läser detta din pundar fan.
 

Bifogat

  • Bild 100.jpg
    Bild 100.jpg
    128 KB · Visningar: 513
  • Bild 036.jpg
    Bild 036.jpg
    134.3 KB · Visningar: 409
  • Bild 172.jpg
    Bild 172.jpg
    83.7 KB · Visningar: 565
Last edited:

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
förstår du mig nu?

TERMINATOR skrev:
En fråga, har du någonsin träffat på en snubbe som är så jävla påtänd som den här killen verkar :va ???? jag tror inte det för då skulle du inte resonerat så, jag kan upplysa dej om att jag har slagit av nyckelbenet på en pundare med batong och han forsatte att hugga efter mej med kniv med den armen som nyckelbenet va av på, dom känner ingen smärta alls och tappar oftast alla spärrar dom har.


Till er alla, va jävligt försiktiga med folk som är påtända för man vet aldrig vad dom kan hitta på // johan

Nej, jag skulle nog inte våga ge mig på nån sån människa, det kan ja lova... skulle oxå hitta på någe smart, och försöka tat coolt, lixom dra därifrån å ringa snuten, men jag säger att det finns andå folk som jag verkligen inte skulle rekommendera å springa runt & hota lixom...

Det jag menade, springer du in hos nån som kanske är kriminell & är förberedd för att nån sån där galning ska komma ibland, då kan det bli jobbit för den som är där inne, kanske inte snackar bara batonger här, sprutar du tårgas i någons ögon spelar det ingen roll hur påtänd den killen/tjejen är, dom kommer ändå itne se ett skit på 15 min minst... & då skulle inte ja vilja vara den som hoppas in hos fel människa! :)

Och det jag sist ville ha sagt, är man så korkad så man gör som dom där påtända människorna, å dom kanske får sina knäskålar avslagna, så kommer jag inte ha någe medlidande för dom... bara känna "skönt att han vet att han lever" feel me?

Nu vill jag bara säga att jag är alls ingen bråkstake, så jag skulle bli skiträdd, & göra som han som berättade förmodligen, men jag vet människor som jag just beskrivit, synd att han inte sprang in hos en sån!

Nu ska jag nog försöka sova! :) peace out....
 

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Gjorde killen allt det där för en gsxr 750 från 89.. :va
Han måste verkligen ha trott att det var hans hoj.. :hihi
 

Jokela

Guest
Usch vilken otäck händelse, skönt att du klarade dig bra!

Sånt här var jag nervös för när jag ägde hoj..man vet aldrig vad det är för dårar som följer efter när man är ute och kör.

Jag har ett sylvasst katanasvärd i hemmet....fast det kanske inte är så smart att bli dömd för styckmord om en pundare bryter sig in :huvet
 

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
pittbull skrev:
tja kompis, hmm vilket maira hii,en sak... hade den satans pundar nollan försökt sej på min min lilla raring,då hade han medSTORT NÖJE fått kommit in o stängt dörr fan, för på sekunden efter han gjort det så hade en sån elak fet dagsedel hade suttit klockrent rätt på snokfan hans. sen hade min mini mee suttit i knäskålen på den saten,föresten min mini mee är en rätt så fet pittbull,i sina bästa dar. på ca:35 kilo och med en mank höjd på 53 cm,samt ett nack omfång på 64cm och ewn lika bred skalle,som nästan rycker av gungorna från sina ställningar, så min vän de var tur att han inte kom till mej o mini mee och min familj. peace broo,han får sitt nån gång räkna på det,,,, nästa dörr blir rätt dör.he,he,he. :mad: :huvet :D här e mina nära o kära,samt mini me så kom inte till mej.om du läser detta din pundar fan.



ja se där!!!! *peka på* där gör man inte inbrott i första taget! :hihi

Sjysst familj, det coolaste var att du la ut bilder på alla! :tummenupp
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
maccan#22 skrev:
det coolaste var att du la ut bilder på alla! :tummenupp
Coolt? Jag tyckte det enbart var konstigt, vad har det med tråden att göra?

Jag är fortsatt förvånad över alla superduperballa megahäftiga killar med batonger, svärd och allsköns beväpning där hemma, ni är typ ashäftiga!! Har ni någonsin sett en påtänd knarkare i full karriär någon gång förutom på film? Har man möjlighet så tar man det jävligt lugnt och tillkallar hjälp, att attackera en stenhög galning gör man bara som sista utväg och då gäller det fan att första slaget är tillräckligt för att oskadliggöra honom.
 

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
maccan#22 skrev:
ja se där!!!! *peka på* där gör man inte inbrott i första taget! :hihi

Sjysst familj, det coolaste var att du la ut bilder på alla! :tummenupp
tack,visar bara vilka de satans lösdrivarna INTE ska ge sig på :rofl stå på er alla...
 

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
sgtpepper skrev:
Coolt? Jag tyckte det enbart var konstigt, vad har det med tråden att göra?

Jag är fortsatt förvånad över alla superduperballa megahäftiga killar med batonger, svärd och allsköns beväpning där hemma, ni är typ ashäftiga!! Har ni någonsin sett en påtänd knarkare i full karriär någon gång förutom på film? Har man möjlighet så tar man det jävligt lugnt och tillkallar hjälp, att attackera en stenhög galning gör man bara som sista utväg och då gäller det fan att första slaget är tillräckligt för att oskadliggöra honom.
öm jag har sett en påtänd knarkare.... ha ha ha. ja det kan du fet hajja. men om man har lite råg i sig så tar man hand om de sina VAD SOM ÄN KRÄVS... kan du int så ber du om HJÄLP.ok :kocko
 

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
sgtpepper skrev:
Läbbigt värre!

Alla ni som snackar om tillhyggen, batonger och så vidare, det är lätt att se sig själv som Arnold när man sitter och myser framför datorn, i verkligheten så är det inte lika enkelt, är angriparen hög som ett hus så känner han väldigt lite smärta och det kan lika gärna sluta med att ni blir misshandlade till döds med eran egen batong :(.

Det hela påminner mycket om en grej som hände min polare, en tokhög anabolasnubbe följde efter honom på motorvägen, stannade utanför hans garage och gick in i garaget och betedde sig märkligt och ville ha hojen, för att göra historien kort så slutade det med tumult, polisen kom, knarkaren gav sig på snuten som kallade på förstärkning, MASSOR med poliser kom, knarkaren tog skivbromslåset och skrek att det var en handgranat och snuten gjorde mantelrörelse och var sekunden från att skjuta honom, men min polare lyckades i sista stund förklara vad det var han höll i handen.

Det krävdes ett gäng med poliser som slog honom med sina batonger för att få ned honom, åtminstone två poliser blev skadade, han kände ingen smärta alls.

Så glöm macho-snacket om batonger och skit, ring snuten och lägg bena på ryggen och kuta istället, precis som Mr. Schufemtii gjorde.
fattar inte vad du fått för fantasi syn på KNARKARE SOM, vadå som, alla e väl olika. o jag e inte du,SÅ JAG TAR DEM PÅ MITT SÄTT KAN DU ACCEPTERA DET ELLER SKA VI GÖRA OM TRÅDEN.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top