Otäck MC-stöld

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
pittbull skrev:
fattar inte vad du fått för fantasi syn på KNARKARE SOM, vadå som, alla e väl olika. o jag e inte du,SÅ JAG TAR DEM PÅ MITT SÄTT KAN DU ACCEPTERA DET ELLER SKA VI GÖRA OM TRÅDEN.
Ja, lugn nu, du är superduperhäftig, verkligen!

Jag förstår inte riktigt vad du skriver, men om du på något sätt fått intrycket att jag vurmar för knarkare som rånar så är det fel lilla gubben, personligen så tycker jag att det var helfestligt när knarkaren som gav sig på min polare fick spö av snuten.

Det jag skriver är att det är lätt att tro att man är Van Damme, men när "the shit hits the fan" och det står en frustande pundare hög som ett höghus och som inte känner smärta framför en, då är det inte så enkelt som vissa tror, men visst, dra fram baseballträt och smäll till honom för all del, se dock till att du träffar någonstans där det ger effekt, annars kommer du att få problem.

Men det är klart, coola killar har ju stenkoll på sånt här, trots att t.ex TERMINATOR i denna tråd beskrivit ett typiskt scenario, där han slog av knarkarens nyckelben och knarkaren fortsatte att hugga med kniv. En opåverkad människa hade gått ned för räkning med avslaget nyckelben. Det visar lite på centralstimulerande drogers smärtlindring...
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
pittbull skrev:
fattar inte vad du fått för fantasi syn på KNARKARE SOM, vadå som, alla e väl olika. o jag e inte du,SÅ JAG TAR DEM PÅ MITT SÄTT KAN DU ACCEPTERA DET ELLER SKA VI GÖRA OM TRÅDEN.


Ja pÅrÅm BA!! O glöm inte ge dem ett NakckÅÅTt nÄru E FärDig

:tungan :yoparty :yoparty :tungan :slicka :slicka :kulspruta :machinegu :pangihuve :dricka
 

nikstr

Hoppas jag slipper hämta er
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Boden
Hoj
Suzuki gsxr 600 -98
Fan vad otäckt! Du gjorde helt rätt.. Det är inte säkert att det hade hjälpt om du haft nått tillhygge.. Jobbar som ambulanssjukvårdare och kör ganska ofta missbrukare och de har inte bara en väldigt hög smärtgräns, de är ofta väldigt oberäkneliga.... Som sagt du gjorde rätt som lät polisen ta hand om det

Hoppas det löser sig med din Hoj!! och att han får ett rejällt straff!
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Får jag bara komma in o sjunga lite magnus uggla? :cool:

"Muskelknuttar ska åka båge, bära hästsvans o jobba som vakt i nån dörr, för han kan båååde kung fu och karate, så han klarar att spöa en brud som e full, brolle brolle, brolle brolle"


angående stölden, fy fan vad hemskt att folk gör sådana saker!!!
Jag tycker att det smartaste är nog att agera som trådskaparen, vara passiv och försöka ta sig därifrån och ringa polisen!

men det är jag det och jag är ingen "brolle brolle" kan varken kung fu eller karate men dock TKD :martialar
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
pittbull skrev:
öm jag har sett en påtänd knarkare.... ha ha ha. ja det kan du fet hajja. men om man har lite råg i sig så tar man hand om de sina VAD SOM ÄN KRÄVS... kan du int så ber du om HJÄLP.ok :kocko

Då måste jag ha väldigt lite råg i mig..eller??
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
sgtpepper skrev:
Ja, lugn nu, du är superduperhäftig, verkligen!

Jag förstår inte riktigt vad du skriver, men om du på något sätt fått intrycket att jag vurmar för knarkare som rånar så är det fel lilla gubben, personligen så tycker jag att det var helfestligt när knarkaren som gav sig på min polare fick spö av snuten.

Det jag skriver är att det är lätt att tro att man är Van Damme, men när "the shit hits the fan" och det står en frustande pundare hög som ett höghus och som inte känner smärta framför en, då är det inte så enkelt som vissa tror, men visst, dra fram baseballträt och smäll till honom för all del, se dock till att du träffar någonstans där det ger effekt, annars kommer du att få problem.

Men det är klart, coola killar har ju stenkoll på sånt här, trots att t.ex TERMINATOR i denna tråd beskrivit ett typiskt scenario, där han slog av knarkarens nyckelben och knarkaren fortsatte att hugga med kniv. En opåverkad människa hade gått ned för räkning med avslaget nyckelben. Det visar lite på centralstimulerande drogers smärtlindring...

Ja...man är inte så jävla häftig som man tror...
Visst, nu i efterhand så har man hört polare som sagt nåt i still med att man skulle tagit en kniv eller en stekpanna etc. och smällt han.
Men i sådana lägen är man inte särskilt tuff. Inte jag iaf...
Men visst, människor är olika....
 

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
sgtpepper skrev:
Läbbigt värre!

Alla ni som snackar om tillhyggen, batonger och så vidare, det är lätt att se sig själv som Arnold när man sitter och myser framför datorn, i verkligheten så är det inte lika enkelt, är angriparen hög som ett hus så känner han väldigt lite smärta och det kan lika gärna sluta med att ni blir misshandlade till döds med eran egen batong :(.

Det hela påminner mycket om en grej som hände min polare, en tokhög anabolasnubbe följde efter honom på motorvägen, stannade utanför hans garage och gick in i garaget och betedde sig märkligt och ville ha hojen, för att göra historien kort så slutade det med tumult, polisen kom, knarkaren gav sig på snuten som kallade på förstärkning, MASSOR med poliser kom, knarkaren tog skivbromslåset och skrek att det var en handgranat och snuten gjorde mantelrörelse och var sekunden från att skjuta honom, men min polare lyckades i sista stund förklara vad det var han höll i handen.

Det krävdes ett gäng med poliser som slog honom med sina batonger för att få ned honom, åtminstone två poliser blev skadade, han kände ingen smärta alls.

Så glöm macho-snacket om batonger och skit, ring snuten och lägg bena på ryggen och kuta istället, precis som Mr. Schufemtii gjorde.


varför förklarade han för polisen vad idioten hade i handen.. hade väl inte gjort nått om polisen gett honom ett blypiller
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Wassup skrev:
bra gjort av dig :tummenupp
se nu till att stämma den idioten på massa chash.

Inte lönt! Det är sällan en människa med så stora problem har ett fett bankkonto!

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
[Mr.Schufemtii] skrev:
Det var väldigt otäckt!! Killen har ju åkt dit och sitter häktad. Så förhoppningsvis så går rättsprocessen fort.
Han kommer att bli åtalad för hemfridsbrott, olaga hot och rån.
Då jag bara har trafikförsäkring på hojen så blandar jag inte in Fsb.
Killen skall betala för reperationerna, vilket kommer bli dyrt.
Nya kåpor på båda sidorna, ny tank, ny toppkåpa, blinkers, backspeglar, kåpglas, nytt slipon. Sedan så är det något i gaffeln fram som är skevt samt att växellådan måste tittas igenom. Sedan vet jag ju inte om ngt annat i motor har gått åt helvete.
Men jag är glad att jag klarade mig iaf.
Tack för allt stöd....
//Olle

Det du råkat ut för är inte vanlig stöld utan rån, vilket du nog fått klart för dig om inte annat så från de åtalspunkter som åklagaren valt att åtala killen för!

När det gäller ersättning för skadorna skall du dock nog vara lite mer realistisk och räkna med möjligheten att killen, som uppenbarligen har stora problem, inte har så där himla mycket stålar till övers för att betala skadorna på din hoj. För det är faktiskt vad det är frågan om! De ev. pengar som killen drar in/månad skall i första hand gå till hans leverne (mat, hyra, ev. underhåll av barn mm.). Om det blir några pengar över kanske du får del av dem så du kan laga din hoj. Men risken är stor att det finns andra gäldenärer som står på förtur hos kronofogdemyndigheten så som elbolag, telebolag. Dvs. kort och gott andra företag! Du kommer långt ner på en sådan lista, tyvärr!

Du bär därför ändå ta kontakt med ditt försäkringsbolag och fråga dem hur du skall göra och om du behöver något intyg från dem för att gå vidare! Jag vill inte måla fan på väggen men det ser dystert ut för din "moppe"!

När det gäller dig personligen så har du dock all rätt att ansöka om ersättning för psykiskt lidande och kränkning. I första hand via din hemförsäkring och eller olycksfallsförsäkring. Om de inte täcker ev. ersättning kan du alltid söka om ersättning från brottsoffermyndigheten men innan dess måste du ha ansökt om utmätning hos kronofogdemyndigheten.

Inget av detta är dock möjligt för än en dom har fallit där man de facto utdömmer ersättning till dig! Inför rättegången, vilket allt tyder på kommer bli av, tycker jag dock du skall ta kontakt med åklagaren, som för din talan, och beskriva dina ersättningskrav iom. att hojen blev så skadad. Glöm dock inte bort din personliga del för det ÄR en traumatisk händelse du har råkat ut för och enl. konstens alla regler är du berättigad till ersättning för om inte annat psykiskt lidande.

Dvs. dina ev. ersättningar delas in i 2 huvudgrupper där de skador/lidande du som person råkat ut för. Beloppen för detta varierar aningen men är inga enorma belopp. Du kan kanske räkna med en ersättning av någon stanns mellan 10 000 - 20 000 kr (i bästa fall).

Och den andra delen är ersättning för din skadade motorcykel, vilken du INTE kan få ut av brottsoffermyndigheten. Kvar finns alltså ditt försäkringsbolag, Trafikskadenämnden och kronofogdemyndigheten! Denna del kan alltså bli en långvarig process så försök ligg på och dra i tåtarna så mycket du kan för om det vill sig illa är allt inte klart till nästa sommar eftersom allt bygger på att det finns en fällande dom och att resp. myndighet skall ha hanterat ärendet innan nästa kan ta vid (tex. kronofogdemyndigheten).

När det gäller själva agerandet på plats anser jag att du gjorde fullständigt rätt som försökte undvika handgemäng med en person du inte vet någonting om. Det är ofta bättre att "fly än illa fäkta" precis som du gjorde. Du skall ha en eloge för ditt agerande som var exemplariskt där jag då tänker på följande:

Tillmötesgå gärningsmannen för att undå handgemäng - ta tillfället i akt att fly som gavs - larma och avvakta tills förstärkning anländer och låt dem sköta det hela!

Skönt att höra att du klarade dig fysiskt från skador. Förringa inte den psykiska effekten som kan visa sig långt efteråt. Om man har behov kan man få hjälp med samtalskontakt via brottsoffermyndigheten. Tag antingen direktkontakt med dem eller med polisen som kan vägleda dig rätt!

Lycka till!
// Niklas
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
pittbull skrev:
öm jag har sett en påtänd knarkare.... ha ha ha. ja det kan du fet hajja. men om man har lite råg i sig så tar man hand om de sina VAD SOM ÄN KRÄVS... kan du int så ber du om HJÄLP.ok :kocko

Med tanke på alla dina tidigare inlägg så trodde jag du var 17 bast men på bilden ser du ju betydligt äldre ut. Hur kommer det sig att du resonerar som en snorunge när du är 30(?).
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Deagol skrev:
Hmm den där typen av människor skall man göra processen kort med. Dom som inte ger respekt skall inte ges någon respekt :mad:

Jag kan förstå och sätta mig in i situationen när man råkat ut för något liknande men samtidigt kan jag coskå sätta mig in i situationen att vara/bli den som begår brottet dvs. gärningsmannen.

Det är många människor som inte bara i denna tråden utrycker en genuint hat mot människor som nyttjar droger. Vilket jag delvis kan förstå eftersom man antingen är rädd för dem och/eller för det de kan åstadkomma.

Alla individer som begår brott skall straffas efter de straffskala som gäller i Sverige och få samma rättssäkerhet. Så långt är vi kanske överrens! Dvs. handling och konsekvens utifrån gällande regler och normer! Detta skall gälla ALLA individer i vårat samhälle!

Om man dock förbiser just detta och tittar lite djupare i VARFÖR olika individer gör saker som för många kan te sig fullständigt ologiskt och oberäkneligt! För det första kommer man då se att majoriteten av dem som nyttjar droger (dvs. användare) började med droger för att döva annat. Vissa började med droger till och med för att rädda sitt egna liv (vilket i ovana öron kan låta konstigt men är sant). Inte för att det är en långsiktig lösning men när man mår riktigt riktigt dåligt ser man inte längre fram än på sin höjd kanske någon timme eller så. Allt annat längre fram är meningslöst att fundera/planera för!

För att inte gå FÖR djupt in på detaljer kan jag väl försöka fatta mig kort genom att säga att INGEN människa föds ond och barnet, som vi alla har varit/är, formas oerhört mycket av miljö/omgivning och av de vuxna som har hand om barnet. Här vill man kankse tro att vi i sverige alltid ser till att våra barn som far illa får bra och adekvat hjälp och därför får en bra uppväxt. Inget kan vara mer blåögt än så! Verkligheten är en helt annat, tyvärr!

Kontentan av det jag säger är att mycket få personer som nyttjar droger gör det av egen fri vilja (dvs. börjar) utan påverkan av en jobbig alt. väldigt jobbig uppväxt. Och eftersom man inte kan veta hur det ligger till när man står där i dörröppningen och har en person som är påverkad och avser att råna mig så anser jag att man inte skall bruka mer våld än nöden kräver för att klara sig undan situationen och därefter, precis som i detta fall skedde, fly och larma utbildad personal som får ta hand om situationen på för alla parter bästa sätt!

Att besinningslöst slå, hugga renderar inte bara i ett förstört liv för gärningsmannen/släktingar utan också ett förstört liv för dig och din släkt. Från att ha levt ett normalt liv där allt funkar och man sover gott om nätterna skall man leva med vetskapen om att man svårt misshandlat en människa eller kanske till och med tagit ett liv. Allt bara för att man inte kunde/orkade/ville lämna ifrån sig en fjuttig ägodel och låta polis och övrig utbildad personal (sjukvårdare) ta hand om situationen! Är det värt det?

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Katana 1168 skrev:
Finns bara en sak att säga... Det skjuts för lite i det här landet.


Vad vill du ha sagt? Är det ditt sätt att visa medkänsla/omsrg för den drabbade eller är det ett seriöst menat inlägg där du utrycker dina värderingar för hur du anser att vi skall behandla människor?

// Niklas
 

Saruman

Råtta
Gick med
6 Oct 2003
Ort
Västkustens pärla
Hoj
en 9:a och en 10:a
Tjenar, förbannat otäckt det dära, mitt i stan med! :confused:

Va det din hoj som låg i rondellen vid vallås??, undrade hur fan människan som kört den hojen hamnat där, men nu förstår jag...

Rock on!!

//Saruman
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Avarage skrev:
Vad vill du ha sagt? Är det ditt sätt att visa medkänsla/omsrg för den drabbade eller är det ett seriöst menat inlägg där du utrycker dina värderingar för hur du anser att vi skall behandla människor?

// Niklas

Jag tror han menade att det var synd att inte polisen skjutit honom någon av de 143ggr tidigare han blivit gripen.

Killen med broms-granaten:
Har du någonsin ångrat att du upplyste polisen om att det var ett lås?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har jobbat i butik tillsammans med en missbrukare, och han gav mig ett väldigt bra tips, varje gång du tittar ner i kassalådan, fundera över om du ser något som är värt att dö för.

Han menade på att han hade sett pundare döda varandra för mindre än vad som brukar finnas i den lådan, så om någon pundar kommer in och hotar mig, är det bättre att inta en passiv roll och försöka överleva, än att sluta sina dagar för 5-50.000 som inte ens är mina....

Han hade upplevt ett pundarslagsmål i en lägenhet, där ena pundaren slog hål i huvet på den andra med en skiftnyckel, varpå han med hål i huvet reste sig upp och högg in en skruvmejsel till skaftet i bröstkorgen på killen med skiftnyckeln, dom känner inte mycket smärta....

Näe, även om din hoj är kvaddad, och du kanske inte får ersättning, så är IAF du intakt och kan repa din hoj när din ekonomi tillåter, vem vet, du kanske får ersättning ur någon fond istället...
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Fyy faan... vilken jävla planta. Läskigt som fan.

Mitt ex råkade ut för en liknade pundare på pendeln, han fick för sig att hennes mobil va hans, så han banka ett järnrör i sätet typ 10cm ifrån henne å sa att han skulle ha sin telefon.
Synd att man inet va där :fatta! problemet är bara att dom är känsel lösa.

//TwinSucker
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
HönaPower... Han hade kanske en svår uppväxt eller bor i ett taskigt bostadsområde, då behövs det en Rinkebytax... :rofl

Skämt åsido.. [Mr.Schufemtii] Tur att du klarade dig helskinnad, måste kännas bra att han åkte dit & inte kom undan iaf!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top