Otäck MC-stöld

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Verkligen en hemsk upplevelse!
Tror dig verkligen när du säger att du inte var kaxig, det hade jag inte heller varit! Tycker att du hanterade situationen bra :tummenupp

Hoppas att du får råd att fixa hojen på något sätt, även om du kanske får bli medlem i streetfighterklubben ett tag ;)

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
pittbull skrev:
tja kompis, hmm vilket maira hii,en sak... hade den satans pundar nollan försökt sej på min min lilla raring,då hade han medSTORT NÖJE fått kommit in o stängt dörr fan, för på sekunden efter han gjort det så hade en sån elak fet dagsedel hade suttit klockrent rätt på snokfan hans. sen hade min mini mee suttit i knäskålen på den saten,föresten min mini mee är en rätt så fet pittbull,i sina bästa dar. på ca:35 kilo och med en mank höjd på 53 cm,samt ett nack omfång på 64cm och ewn lika bred skalle,som nästan rycker av gungorna från sina ställningar, så min vän de var tur att han inte kom till mej o mini mee och min familj. peace broo,han får sitt nån gång räkna på det,,,, nästa dörr blir rätt dör.he,he,he. :mad: :huvet :D här e mina nära o kära,samt mini me så kom inte till mej.om du läser detta din pundar fan.
Du va mig en........ speciell typ!
Finns en gnutta ilska i dig va?

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Markus skrev:
Jag tror han menade att det var synd att inte polisen skjutit honom någon av de 143ggr tidigare han blivit gripen.

Killen med broms-granaten:
Har du någonsin ångrat att du upplyste polisen om att det var ett lås?

Antaganden kan ofta ge felaktig analys!
Eller vet du mer om den härkillen än vad som framkommit i denna tråd?

En fråga som är intressant är:
- När övergår ansvaret för en individ på samhället i stället för målsman, i de fall där målsman inte fungerar?

Ansvaret för att begå brott ligger dock alltid hos den enskilde individen men ligger det inte, ibland, ett starkt intresse från samhället i allmänhet att försöka hjälpa dem som är i behov av det INNAN något riktigt allvarligt händer dem som är i behov av hjälp eller andra?

// Niklas

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
moog skrev:
Jag tycker att du agerade helt rätt. Pundare bär ofta kniv dessutom.
Jag har varit med om att brotta ner en galning/tjuv för några år sedan. Han hade ett hemmagjort vapen i innerfickan som han kunde skjuta släckt kalk i ögonen på folk med. Som tur var fick han inte fram pistolen.
Tur att snuten kom så snabbt!
Enl. din avatar så vill jag tipsa dig om att bita dom nästa gång!!!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
oFFkeFF skrev:
Tips är att kolla hemförsäkringen, den kan faktiskt täcka den här sortens skador. Tror du får svårt att få ut några pengar av den här otäcka liraren.

Ja kolla med hemförsäkringen.

Tycker även att du skall ta kontakt med brottsofferjouren: http://www.boj.se/ de kan hjälpa dig med allt från stöd till skadestånd mm.

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
sgtpepper skrev:
Ja, lugn nu, du är superduperhäftig, verkligen!

Jag förstår inte riktigt vad du skriver, men om du på något sätt fått intrycket att jag vurmar för knarkare som rånar så är det fel lilla gubben, personligen så tycker jag att det var helfestligt när knarkaren som gav sig på min polare fick spö av snuten.

Det jag skriver är att det är lätt att tro att man är Van Damme, men när "the shit hits the fan" och det står en frustande pundare hög som ett höghus och som inte känner smärta framför en, då är det inte så enkelt som vissa tror, men visst, dra fram baseballträt och smäll till honom för all del, se dock till att du träffar någonstans där det ger effekt, annars kommer du att få problem.

Men det är klart, coola killar har ju stenkoll på sånt här, trots att t.ex TERMINATOR i denna tråd beskrivit ett typiskt scenario, där han slog av knarkarens nyckelben och knarkaren fortsatte att hugga med kniv. En opåverkad människa hade gått ned för räkning med avslaget nyckelben. Det visar lite på centralstimulerande drogers smärtlindring...

Guuud vilken jobbig människa du verkar vara...! För alla som inte tycker som du är antingen skitnördiga lr dumma i huvvet & dom måste vi klanka ner på.... :va

Jag fattar mig kort igen för & göra min poäng, JAG <--- (läs noga!), hade nog inte gjort ett skit olikt från han som beskrev det här...

Men jag skulle känna lite mer lycka om hans sprang in hos fel snubbe som skulle gjort att han ångra sig, (rånaren i detta fall)....

Visst kan man ha medlidande för dom som knarkar, att det är synd dom osv osv, för det är kanske inte lätt i alla tider, & det är lätt att hamna snett, ja det kanske jag kan förstå, men om dom ger sig oskyldiga människor och sen råkar illa ut så kommer jag inte tycka synd om dom, sen hur jag resonerar det får man tycka hur man vill....

Sen btw så har vi alldeles för snälla fängeslestraff i sverige tycker jag, när man börjar överväga om brott verkligen lönar sig lixom!?

För så tänker man ju nu för tiden, den tanken borde inte finnas om straffen var tillräckligt hårda enligt mig, då skulle man inte ens tänka den tanken om att kanske begå ett rån...!

Och nu kommer nån säga, "du vet fan inte ett skit om att sitta på kåken, din lilla snorunge"
Men då svarar ja "jo" på den frågan, en nära bekant till mig jobbar som vårdare på jobbigaste delen på kumla, så jag har nog fått höra hur det är...

Och "jaa, jag tycker dom har det för bra!!" permission, ska man verkligen ha sånt om man ska sitta i finkan? :va
Aja, alla tycker olika, men jag tycker ändå man måste kunna acceptera att alla tycker olika... och jag accepterar att "sgtpepper" tycker som han tycker, men jag förlöjligar inte dina inlägg, lr gör jag det kanske? :fatta!

Kände bara för att skriva av mig lite, för jag blir lite upprörd när det känns som folk försvarar folk som håller på med sånt här skit, för skit är vad det är!!!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
maccan#22 skrev:
Guuud vilken jobbig människa du verkar vara...! ....................................................................................................................Kände bara för att skriva av mig lite, för jag blir lite upprörd när det känns som folk försvarar folk som håller på med sånt här skit, för skit är vad det är!!!!

Du vet att inlägget du svarade på var ett svar till någon annan än dig?
I sak håller jag dock med dig, förutom att en vårdare på Kumla nog inte är den bäst lämpade att bedöma huruvida ett straff är angenämt eller inte.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
maccan#22 skrev:
Guuud vilken jobbig människa du verkar vara...!
Släpp sargen och kom in i matchen. Varför citerar du ett svar som inte var till dig?

Visst kan man ha medlidande för dom som knarkar, att det är synd dom osv osv,
Jag måste vara väldig dålig på att uttrycka mig? Jag snackar inte om medlidande osv. Det enda jag säger är att det är enkelt att vara tuff framför datorskärmen, men när knarkaren står där och inte ens reagerar när du sparkar honom mellan benen, då är det en annan femma. Jag är så jävla trött på alla lågintelligenta hobby-Arnolds som befolkar detta forum, finns ni på riktigt? Så fort någon har råkat ut för något liknande detta så kommer en 30-40 übercoola personer och berättar med stolthet i rösten att de minsann hade dragit fram sin teleskopbatong/jättekniv/whatever. Mmm, säkert!

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Markus skrev:
Du vet att inlägget du svarade på var ett svar till någon annan än dig?
I sak håller jag dock med dig, förutom att en vårdare på Kumla nog inte är den bäst lämpade att bedöma huruvida ett straff är angenämt eller inte.

Nej, jag vet att det inte var till mig, men han klankar ner på folk som inte tycker som han, vikket jag ogillar!!!!! :mad: :kocko

Och min bekant som jobbar som vårdare har inte själv sagt att han tycker dom har det för bra, jag har frågat saker, & han har bara svarat och sagt hur det är där inne, sen har jag själv skapat min egen uppfattning!!!

Så är det! :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
sgtpepper skrev:
Jag är så jävla trött på alla lågintelligenta hobby-Arnolds som befolkar detta forum, finns ni på riktigt? Så fort någon har råkat ut för något liknande detta så kommer en 30-40 übercoola personer och berättar med stolthet i rösten att de minsann hade dragit fram sin teleskopbatong/jättekniv/whatever. Mmm, säkert!

Ja, det finns sådana människor men de hänger sannolikt inte i chatrum och skryter. :hihi

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
sgtpepper skrev:
Släpp sargen och kom in i matchen. Varför citerar du ett svar som inte var till dig?

Jag måste vara väldig dålig på att uttrycka mig? Jag snackar inte om medlidande osv. Det enda jag säger är att det är enkelt att vara tuff framför datorskärmen, men när knarkaren står där och inte ens reagerar när du sparkar honom mellan benen, då är det en annan femma. Jag är så jävla trött på alla lågintelligenta hobby-Arnolds som befolkar detta forum, finns ni på riktigt? Så fort någon har råkat ut för något liknande detta så kommer en 30-40 übercoola personer och berättar med stolthet i rösten att de minsann hade dragit fram sin teleskopbatong/jättekniv/whatever. Mmm, säkert!

nej jag försvarar nån annan som jag tror skulle kunna göra sig igod för orden, och det är bra att det finns lite sånna oxå, vad det beträffar dig så varför hålla på & svära om folk som snackar??? låt dom göra det då?

Jag har bokstvaligen uttryckt mig 3 ggr skitlättläst att jag skulle inte alls aggera på någe tufft sett, men jag skulle känna lite lycka om nån aggera som en del skriver om han kliver in i fel stuga! hänger du med?

Lr ska vi försöka förklara på någe annat sett? :D

ne nu orkar ja inte längre, nu ska ja hämta min nya mp3-spelare på posten å vara glad för dagen!!! :banana

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
maccan#22 skrev:
vad det beträffar dig så varför hålla på & svära om folk som snackar??? låt dom göra det då?
Det här är ett diskussionsforum, där man (förhoppningsvis) får diskutera varandras inlägg?

Jag har bokstvaligen uttryckt mig 3 ggr skitlättläst att jag skulle inte alls aggera på någe tufft sett, men jag skulle känna lite lycka om nån aggera som en del skriver om han kliver in i fel stuga! hänger du med?
Jaha? Jag har aldrig ens riktat mig till dig, jag har inte fört en diskussion med dig, vad vill du egentligen? Jag tycker också att det är skoj om påtända rånare får vad de förtjänar, så varför håller du på och ältar detta?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Pittbull? Kolla på den här lilla gynnaren - så ser en riktig hund ut (andra bilden uppifrån). Sänka en arg björnmamma knäcker att hugga en pundare i skrevet, lätt.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,537094,00.html

Cool!

Det enda rätta hade väl iofs varit att ha björnen hemma i ett koppel innanför dörren.

- Hej, jag kommer från Jehovas vittnen/radiotjänst, får jag komma in?

- Jajemen!

*glufs*

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
maccan#22 skrev:
Kände bara för att skriva av mig lite, för jag blir lite upprörd när det känns som folk försvarar folk som håller på med sånt här skit, för skit är vad det är!!!!

Vad det var frågan om, från min sida, var att försöka skapa lite förståelse för båda parter. För i regel kan de flesta människor sätta sig in i, någorlunda, offrets sits medan färre har förståelse för många av våra invånare som har det jobbigt pga. att de har haft oturen att födas i fel familj!

Om ni har sett filmen "Lilja 4-ever!" så vet ni vad jag talar om!

Edit: Svatfell

// Niklas

Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Avarage skrev:
Vad det var frågan om, från min sida, var att försöka skapa lite förståelse för båda parter. För i regel kan de flesta människor sätta sig in i, någorlunda, offrets sits medan färre har förståelse för många av våra invånare som har det jobbigt pga. att de har haft oturen att födas i fel familj!
// Niklas

Av egen erfarenhet så kan jag ju säga att de som åker fast, kommer undan alldeles för lätt! visst är det lätt att skrika om dödsstraff och höjda straff, och det avfärdas av alla moraltanter ganska tvärt, men jag tycker faktist att det är löjligt låga straff i Sverige. Kan dra ett exempel, för exakt 1 år sen blev min dåvarande bil stulen, dessa pundare, åkte fast på bar gärning, när de satt o körde runt min bil som deras egen, båda 2 var tydligen påverkade så att det var god marginal över gränsen 0.2 promille, såvitt jag vet är de ute på gatan igen och gör inbrott och stjäl bilar...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln