sgtpepper skrev:
Ja, lugn nu, du är superduperhäftig, verkligen!
Jag förstår inte riktigt vad du skriver, men om du på något sätt fått intrycket att jag vurmar för knarkare som rånar så är det fel lilla gubben, personligen så tycker jag att det var helfestligt när knarkaren som gav sig på min polare fick spö av snuten.
Det jag skriver är att det är lätt att tro att man är Van Damme, men när "the shit hits the fan" och det står en frustande pundare hög som ett höghus och som inte känner smärta framför en, då är det inte så enkelt som vissa tror, men visst, dra fram baseballträt och smäll till honom för all del, se dock till att du träffar någonstans där det ger effekt, annars kommer du att få problem.
Men det är klart, coola killar har ju stenkoll på sånt här, trots att t.ex TERMINATOR i denna tråd beskrivit ett typiskt scenario, där han slog av knarkarens nyckelben och knarkaren fortsatte att hugga med kniv. En opåverkad människa hade gått ned för räkning med avslaget nyckelben. Det visar lite på centralstimulerande drogers smärtlindring...
Guuud vilken jobbig människa du verkar vara...! För alla som inte tycker som du är antingen skitnördiga lr dumma i huvvet & dom måste vi klanka ner på....
Jag fattar mig kort igen för & göra min poäng, JAG <--- (läs noga!), hade nog inte gjort ett skit olikt från han som beskrev det här...
Men jag skulle känna lite mer lycka om hans sprang in hos fel snubbe som skulle gjort att han ångra sig, (rånaren i detta fall)....
Visst kan man ha medlidande för dom som knarkar, att det är synd dom osv osv, för det är kanske inte lätt i alla tider, & det är lätt att hamna snett, ja det kanske jag kan förstå, men om dom ger sig oskyldiga människor och sen råkar illa ut så kommer jag inte tycka synd om dom, sen hur jag resonerar det får man tycka hur man vill....
Sen btw så har vi alldeles för snälla fängeslestraff i sverige tycker jag, när man börjar överväga om brott verkligen lönar sig lixom!?
För så tänker man ju nu för tiden, den tanken borde inte finnas om straffen var tillräckligt hårda enligt mig, då skulle man inte ens tänka den tanken om att kanske begå ett rån...!
Och nu kommer nån säga, "du vet fan inte ett skit om att sitta på kåken, din lilla snorunge"
Men då svarar ja "jo" på den frågan, en nära bekant till mig jobbar som vårdare på jobbigaste delen på kumla, så jag har nog fått höra hur det är...
Och "jaa, jag tycker dom har det för bra!!" permission, ska man verkligen ha sånt om man ska sitta i finkan?
Aja, alla tycker olika, men jag tycker ändå man måste kunna acceptera att alla tycker olika... och jag accepterar att "sgtpepper" tycker som han tycker, men jag förlöjligar inte dina inlägg, lr gör jag det kanske?
Kände bara för att skriva av mig lite, för jag blir lite upprörd när det känns som folk försvarar folk som håller på med sånt här skit, för skit är vad det är!!!!